علت باز نشدن قرص ظرفشویی

علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی و راه حل آن

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

قرص ماشین ظرفشویی یکی از بهترین شوینده‌هایی است که برای این دستگاه از آن استفاده می‌کنند و می‌تواند خیلی کار راه‌انداز باشد. از انجایی هم که زندگی در دنیای امروز نسبت به گذشته تغییرات بسیار زیادی داشته و ما باید سعی کنیم از مواد شوینده‌ای استفاده کنیم که هم خیلی کاربردی باشد و هم باعث صرفه‌جویی در مصرف آب شود، به همین خاطر قرص ظرفشویی بهترین گزینه است. مخصوصا اگر شاغل هستید و کمبود وقت داشته باشید، این شوینده برایتان مناسب‌تر خواهد بود. البته شاید شما هم گاهی با مشکل حل نشدن این شوینده مواجه شده باشید و از این بابت تمایلی به استفاده از قرص نداشته باشید. از این رو ما در این مقاله می‌خواهیم به طور کامل راجع به علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی و راه حل آن با شما صحبت کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

تعمیر ظرفشویی بوش

پروسه شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی‌ها جزو لوازمی هستند که شستشوی ظروف توسط آنها انجام می‌شود. سیستم این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده که اول باید ظروف را به طور منظم داخل آنها بچینید. بعد از آن می‌توانید از قرص ظرفشویی، مایع یا پودر استفاده کنید که تمامی این مواد شوینده داخل مخزن مخصوص قرار می‌گیرند.

بعد از اینکه دستگاه را روشن می‌کنید، می‌تواند اقدام به آبکشی و شستشوی ظرف‌ها کند. این قرص‌ها نسبت به دیگر مواد شوینده رواج بیشتری دارند اما گاهی اوقات حل نمی‌شوند. در نتیجه شما باید علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی را بدانید. چراکه اگر این قرص به خوبی حل نشود، ظروف‌ تمیز نخواهند شد.
گاهی اوقات ماشین ظرفشویی مانند هر وسیله دیگری ممکن است به مشکل بر بخورد که این باعث رخ دادن مشکلاتی در تمیزی ظروف شود.

تعمیر ظرفشویی ال جی

دلایل حل نشدن قرص داخل ماشین ظرفشویی

قرص ماشین ظرفشویی جزو مواد شوینده مخصوص ظرفشویی‌ها است. ترکیباتی که داخل آن وجود دارد، کاملاً خاص بوده و شما نمی‌توانید به جای آن از مواد شوینده دیگری استفاده کنید. فقط در بعضی از موارد ممکن است که قرص‌ها نتوانند داخل دستگاه حل شوند یا پروسه باز شدن قرص اتفاق نیفتد. در چنین حالتی قرص داخل دستگاه ته نشین می‌شود و ممکن است آسیب‌های جدی اتفاق بیفتد.

علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی شامل موارد زیر است.

  1. قرص بی‌کیفیت و نامرغوب

  2. ایرادات مربوط به دیسپنسر

  3. انسداد و بسته بودن درب دیسپنسر

  4. مصرف بیش از حد مواد شوینده

  5. عدم تنظیم دمای آب ورودی

  6. مشکلات مربوط به بازوی شستشو

  7. ایرادات مربوط به مولتی تب

۱- قرص بی‌کیفیت و نامرغوب

اگر شما از قرص غیر استاندارد و نامرغوب استفاده کنید، داخل دستگاه باز نمی‌شود. از آنجایی که این قرص ها فیک و تقلبی هستند، ساختار درست و مناسبی هم ندارند یا حتی مقداری ناخالصی در آنها دیده می‌شود‌. گاهی اوقات تاریخ انقضای آنها هم سر رسیده یا در جای مناسب نگهداری نشده و همه این عوامل باعث می‌شود که عملکرد قرص افت کند.

روش ساخت قرص ماشین ظرفشویی خانگی

۲- ایرادات مربوط به دیسپنسر، یک علت باز نشدن قرص ظرفشویی

قطعه دیسپنسر یک محفظه‌ است که قرص ظرفشویی یا مواد شوینده دیگر را داخل آن می‌ریزند که نام دیگر آن مخزن نگهدارنده است. بعد از اینکه شما قرص را داخل دیسپنسر قرار می‌دهید، رقیق‌سازی قرص توسط این قطعه اتفاق می‌افتد و داخل ظرفشویی پخش می‌شود. اگر ایرادی داشته باشد، پروسه رقیق سازی قرص به درست انجام نشده و مقداری از این موادِ حل نشده داخل محفظه باقی می‌ماند. کاری که شما باید انجام دهید، این است قبل از اینکه اقدام به روشن کردن دستگاه کنید، حتماً مطمئن شوید که این قطعه سالم است.

نحوه استفاده از ژل ماشین ظرفشویی و تفاوت ژل، پودر و قرص ماشین ظرفشویی

۳- انسداد و بسته بودن درب دیسپنسر

در بعضی از موارد ممکن است شما ماشین ظرفشویی را روشن کنید، عمل شستشو اتفاق بیفتد و حین شستشو متوجه شوید که درب دیسپنسر بسته شده است. اگر چنین مشکلی رخ داد، یعنی زمان کافی برای حل شدن قرص وجود ندارد و پخش مواد شوینده هم اتفاق نمی‌افتد. این یکی از مواردی است که به عنوان رایج‌ترین علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی به آن اشاره می‌کنند.

روشن شدن علامت نمک ظرفشویی | بررسی ۷ علت مهم

۴- مصرف بیش از حد مواد شوینده

گاهی اوقات مواد شوینده بیشتر از حد استاندارد در ظرفشویی استفاده می‌شود. مثلاً اگر ظروف خیلی کثیف باشد یا شما بخواهید ظرف‌ها را بهتر بشویید؛ ممکن است که به سراغ استفاده بیشتر از مواد شوینده بروید اما صراحتاً باید گفت که افزایش تعداد قرص ظرفشویی به معنای شستشوی بهتر نیست. همه چیز باید به اندازه متعادل باشد وگرنه ممکن است قرص ظرفشویی داخل دستگاه حل نشود.

علت کدر شدن، لک، خش و سفیدک زدن ظروف در ظرفشویی

۵- عدم تنظیم دمای آب ورودی

بهترین دمای آب که حتماً باید برای شستشوی ظروف داخل ظرفشویی، وجود داشته باشد بین ۱۱۰ تا ۱۵۰ درجه فارنهایت است. در نتیجه باید حتماً اطمینان حاصل کنید که دمای آب به اندازه مناسب رسیده تا قرص به اندازه کافی باز و حل شود. خیلی از ماشین ظرفشویی‌ها ترموستات دارند که می‌توانند آب را گرم کنند. اگر آب سرد باشد، شاید ایراد از ترموستات دستگاه شما باشد. پس علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی را می‌توانید در ناحیه ترموستات هم پیگیری کنید.

در حقیقت اگر ترموستات مشکل داشته باشد، نه تنها قرص باز نمی‌شود، بلکه شستشوی ظروف هم به خوبی اتفاق نخواهد افتاد و ممکن است آسیب‌های دیگر نیز به دستگاه وارد شود.

نحوه صحیح چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی

۶- مشکلات مربوط به بازوی شستشو

گاهی اوقات ایراد از بازوی شستشو است. یعنی ممکن است که ظروف به بازوی شستشو گیر کنند و چرخش اتفاق نیفتد و قرص هم باز نشود. برای اینکه چنین اتفاقی رخ ندهد، حتماً باید چیدمان ظروف داخل دستگاه به طور منظم باشد. سپس با دستانتان و به آرامی بازوی دستگاه را بچرخانید تا مطمئن شوید این قطعه در جایی گیر نکرده است.

برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی |آموزش ۰ تا ۱۰۰

۷- ایرادات مربوط به مولتی تب، آخرین علت باز نشدن قرص ظرفشویی

از علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی می‌توانیم به این مورد نیز اشاره کنیم. ماشین ظرفشویی فقط باید روی حالت مولتی تب باشد تا شما بتوانید از قرص استفاده کنید. قبل از اینکه بخواهید ماشین ظرفشویی را روشن کنید، حتماً دستگاه باید روی این حالت تنظیم شده باشد. اگر این تنظیمات انجام نشود، شستشو توسط دستگاه اتفاق نمی‌افتد. در نهایت اگر موارد بالا را بررسی کردید و متوجه شدید که ایراد از آنها نیست، حتماً مولتی تب تنظیم نشده است.

معنی دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی +تصویر آن

جمع‌بندی

ماشین ظرفشویی جزو لوازم مهمی است که داخل منزل از آن استفاده می‌کنیم. مراقبت از آن هم باید اصولی و دقیق باشد. ما در این مقاله به طور کامل راجع به علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی با شما صحبت کرده و برایتان موارد مختلف را بررسی کردیم تا متوجه شوید که مشکل از کجاست و چگونه باید برطرف گردد. از طرفی در صورت نیاز به مشاوره، تیم هوم کارا نیز در این زمینه شما را به درستی راهنمایی خواهند کرد.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.