باز کردن قفل درب لباسشویی بوش

باز کردن قفل درب لباسشویی بوش به ۵ روش!

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای صاحبان ماشین لباسشویی بوش اتفاق بیفتد، قفل یا بسته شدن درب آن است. در این صورت باید فوراً علت مشکل را کشف کنید؛ چراکه تجمع لباس‌ها در فضای بسته ماشین لباسشویی، سبب بو گرفتن آن‌ها می‌شود. در چنین وضعیتی با آنکه امکان مشاهده لباس‌ها از طریق پنجره دستگاه وجود دارد؛ اما متاسفانه نمی‌توانید آن‌ها را نجات دهید.

دلایل متعددی برای قفل شدن درب ماشین لباسشویی بوش وجود دارد که ما در این مطلب می‌خواهیم به ۵ روش برای باز کردن قفل درب شده اشاره کنیم تا بدانید در چنین موقعیتی چکار کنید.

در نخستین گام باید به فکر رعایت نکات ایمنی باشید؛ برای مثال برق دستگاه را قطع کنید یا از دستکاری بخش‌های دیگر خودداری نمایید؛ زیرا ممکن است علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی یک مسئله ساده باشد و شما با تغییر و دست زدن به جاهای سالم به دستگاه آسیب برسانید و هزینه‌های بیشتری را متحمل شوید.

 نحوه تعمیر لباسشویی بوش | بررسی ۲۰ خرابی! 

عوامل موثر بر قفل شدن درب لباسشویی بوش

به طور فهرست وار می‌توان گفت عوامل موثر بر قفل شدن درب لباسشویی بوش موارد زیر است.

  1. انسداد مسیر تخلیه
  2. شکستن دستگیره
  3. مشکل میکروسوئیچ
  4. فعال شدن قفل کودک
  5. پیر کردن لباس بین درب و محفظه

در ادامه به توضیح این می‌پردازیم که اگر بنا به هر کدام از دلایل بالا دستگاه شما قفل شد چه کاری باید انجام دهید.

۱- مسیر تخلیه آب را بررسی کنید.

راه اول برای باز کردن قفل درب ماشین لباسشویی بوش، بررسی مسیر تخلیه آب است. چنانچه انسدادی در سیستم تخلیه دیده شود و ماشین لباسشویی بوش درست در هنگام تخلیه آب از کار بیفتد، درب قفل خواهد شد. اگر دستگاه هنوز با آب پر می‌شود، به احتمال زیاد ایراد در پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بوش است. توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید درب دستگاه را در زمان گفته شده باز کنید، باید ابتدا آن را تخلیه نمایید؛ چراکه باز کردن درب در آن هنگام موجب سرریز شدن آب به پیرامون خواهد شد.

خلاصه اگر ایرادی در فیلتر و پمپ تخلیه آب کشف کردید، نگران نباشید؛ زیرا در ادامه می‌خواهیم به چگونگی از بین بردن انسداد در فیلتر و پمپ تخلیه آب بپردازیم.

  • در ابتدا فیلتر کف لباسشویی بوش را که یک دریچه هم دارد، بگشایید.
  • پس از بازگشایی، در داخل نیز یک فیلتر مشاهده می‌کنید که باید آن را خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید.
  • حال صافی درونی را کامل شستشو دهید تا گرفتگی‌‌ها برطرف شوند.
  • برای رفع گرفتگی داخل پروانه ابتدا باید نسبت به باز کردن پوسته روی پمپ تخلیه اقدام نمایید.

پس از رفع گرفتگی‌ها نوبت آن است که اقدامات زیر را انجام دهید.

  • سعی کنید آب اضافی را بردارید. برای این کار تخلیه دستگاه با یک چرخه شستشو بسیار کمک کننده است.
  • اگر ماشین لباسشویی به طور مستقیم به لوله‌های زیر سینک آشپزخانه وصل باشد، لازم است آن را جدا کرده و آب باقیمانده را به یک سطل خالی انتقال دهید.
  • اگر دلیل قفل شدن درب ماشین لباسشویی شما مربوط به مسیر تخلیه آب باشد، به احتمال زیاد با تخلیه دستگاه، درب باز خواهد شد.

 ارور f23 لباسشویی بوش |بررسی دلایل و نکات پیشگیری 

۲- بررسی کنید که آیا دستگیره شکسته است یا نه؟

 بسیار اتفاق افتاده که کاربران پس از انجام بررسی‌هایی که در پاراگراف‌های قبلی به آن اشاره کردیم، متوجه شدند که باز نشدن درب ماشین لباسشویی بوش هیچ ربطی به تخلیه ندارد. برای رفع این مشکل نیز دو راه وجود دارد.

  • چنانچه مدل دستگیره ماشین لباسشویی شما از نوع رو به جلو باشد، در این صورت می‌توانید توسط بعضی از سیم‌های موجود در اطراف لبه درب، دستگیره را آزاد نمایید.
  • یا اینکه می‌توانید سیم را ابتدا به سمت چپ و بعد قدرتمندانه به سمت دستگیره بکشید. در این صورت احتمالاً درب باز خواهد شد.

اگر با این روش‌ها هم درب باز نشد بهتر است برای تکمیل مراحل، اقدامات زیر را نیز انجام دهید.

 در گام اول باید پشت دستگاه را بررسی کنید. برای این کار بالای ماشین لباسشویی را بلند کرده تا بتوانید پشت دستگاه را ببینید.

  • اگر پیچ با زور بازوی شما آزاد نشود، می‌توانید برای راحتی کار از یک پیچ گوشتی صاف کمک بگیرید. همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم برای سرریز نشدن آب بهتر است قبل از باز شدن درب، دستگاه را از آب‌های باقیمانده تخلیه نمایید.
  • اگر ماشین لباسشویی شما دارای آب زیادی است، باید برای ممانعت از خروج آب و صدمه به دستگاه، قبل از باز کردن تخلیه را انجام دهید.
  • چنانچه دستگاه شما پر از آب است، برای جلوگیری از خروج آب و صدمه به دستگاه، سعی کنید پیش از باز کردن درب اقدامات تخلیه را انجام دهید.

اگر با گذراندن کارهای فوق متوجه شدید که دستگیره‌تان شکسته و دارای ایراد است، باید به دنبال یک قطعه جدید باشید. برای خرید این قطعه می‌توانید به فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های مجاز رفته و با آگاهی از مدل ماشین لباسشویی بوش خود، قطعه‌ای اصلی و باکیفیت را تهیه نمایید.

 تعمیر لباسشویی بوش در تهران 

۳- چک کردن مشکل میکروسوئیچ برای باز کردن قفل درب لباسشویی بوش

از راه‌های دیگر برای باز کردن قفل درب ماشین لباسشویی بوش، بررسی مشکل میکروسوئیچ است. میکروسوئیچ تقریباً ۲ دقیقه بعد از پایان چرخش شستشو می‌تواند درب ماشین لباسشویی را آزاد نماید تا کاربر بتواند به راحتی آن را باز کند. یکی از طراحی‌های خاص شرکت بوش برای جلوگیری از گسترش حرابی این است که زمانی که کار ماشین لباسشویی تمام می‌شود، درب آن بلافاصله باز نخواهد شد. این آپشن برای آن است که دستگاه بتواند ۵ دقیقه خاموش باشد تا قفل سرد و سپس آزاد شود. پس از گذشت این تایم، شما باید بتوانید درب را بگشایید و لباس‌ها را خارج نمایید.

حالا اگر به هر دلیلی میکروسوئیچ شما خراب شده باشد، نمی‌توانید درب را پس از زمان گفته شده باز کنید. در چنین شرایطی اگر به قفل ضربه محکمی بزنید، ممکن است درب آزاد شود؛ اما اگر با این کار هم مشکل قفل درب برطرف نشد، باید میکروسوئیچ را عوض کنید.

 تعمیر میکروسوئیچ لباسشویی ال جی 

۴- فعال شدن قفل کودک

 ممکن است دلیل باز نشدن درب دستگاه شما، دلیل ساده‌ای همچون فعال شدن قفل کودک باشد. برای مثال یکی دیگر از اعضای خانواده سهوا یا عمدا این قفل را فعال کرده باشد. در چنین موقعیتی با مراجعه به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی بوش خود می‌توانید قفل کودک را غیرفعال کرده و درب را باز نمایید.

 لیست خطاها و ارورهای ماشین لباسشویی ال جی LG 

۵- گیر کردن لباس بین درب و محفظه ماشین لباسشویی

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که لباس‌های کوچکی همچون یک لنگه جوراب‌ بین درب و محفظه ماشین لباسشویی گیر کرده باشد. در چنین موقعیتی بدیهی است که درب ماشین لباسشویی باز نشود. برای پیشگیری از چنین اتفاقات پیش‌پاافتاده‌ای، بهتر است قبل از به کار انداختن دستگاه، از نبودن لباس‌ها در فضای گفته شده مطمئن شوید.

 برنامه شستشو ماشین لباسشویی ال جی و معنی کلمات روی لباسشویی 

جمع‌بندی باز کردن قفل درب لباسشویی بوش

قفل شدن درب ماشین لباسشویی بوش یک اتفاق ناخوشایند برای کاربران آن است. این مشکل شاید برای هر کسی حتی شما نیز رخ بدهد. پس با آگاهی نسبت به روش‌های برطرف کردن آن که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد، می‌توانید به ‌راحتی درب دستگاه را باز نمایید.

 چگونگی از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی 

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.