جرم گیری و رسوب زدایی لباسشویی

آموزش نحوه جرم گیری و رسوب زدایی لباسشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

بدون شک ماشین لباسشویی‌ باید در هر خانه‌ای باشد زیرا وجود آن به شدت کار راه‌انداز است. برندهای مختلف این دستگاه را با ویژگی‌ها و آپشن‌های متفاوت عرضه می‌کنند. حتماً شما هم می‌دانید که با وجود لباسشویی دیگر شستشوی دستی لباس، کاری بسیار طاقت فرسایی به حساب می‌آید. در نتیجه باید کاملاً دقت داشته باشید که از لباسشویی خود استفاده درستی داشته باشید و در نگهداری از آن بیشتر دقت کنید تا عملکرد بهتری را از دستگاه شاهد باشید. از طرفی لباسشویی‌ها هم مانند هر وسیله دیگری در معرض رسوب و جرم هستند؛ بنابراین جرم گیری و رسوب زدایی لباسشویی اهمیت بسیار زیادی دارد که  در این بخش از هوم کارا قصد داریم به طور کامل راجع به این موضوع با شما صحبت کنیم.

در واقع وقتی مدت زمان طولانی از لباسشویی استفاده کنید اما از آن مراقبت نداشته باشید یا نظافت دستگاه را به طور منظم انجام ندهید، باعث می‌شوید که جرم‌ها داخل لباسشویی تجمع کنند.

تیم هوم کارا چندین سال است که تمامی خدمات مربوط به برندهای معتبر ایرانی و خارجیِ لوازم خانگی را ارائه می‌دهد. در نتیجه اگر برند دستگاه شما جزو ال جی، بوش و سامسونگ نیست، باز هم می‌توانید با هوم کارا تماس بگیرید و از این طریق درخواست سرویس دستگاه را به شرکت اعلام کنید. کارشناسان در سریع‌ترین زمان ممکن تکنسین را به محل اعزام می‌کنند.

 تعمیر لباسشویی بوش 

چرا نیاز به جرم گیری و رسوب زدایی وجود دارد؟

اینکه ما راجع به جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی صحبت می‌کنیم؛ علت‌های مختلفی دارد. به هر حال رسوب و جرم داخل دستگاه لباسشویی بعد از مدتی استفاده از دستگاه و شستشو داخل دیگ تجمع پیدا می‌کند و این جرم‌ها ممکن است داخل لاستیک دور درب دستگاه هم باشد. اگر شما بتوانید دو ماه یکبار روند رسوب زدایی و جرم گیری را انجام دهید، چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

البته موضوع فقط به جرم و رسوب محدود نمی‌شود. بعد از مدتی شاهد رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها در دستگاه نیز خواهید بود. همین می‌تواند عاملی برای ایجاد بیماری‌های پوستی مخصوصاً در افراد حساس هم بشود. در کنار آن، مشکلات بهداشتی و بعضی از بیماری‌ها مخصوصاً برای کودکان و نوزادان اتفاق می‌افتد. در نتیجه بسیار مهم است که جرم زدایی انجام شود تا هم کارکرد بهتری را از دستگاه شاهد باشید و هم اینکه خود و فرزندانتان در معرض آسیب قرار نگیرید.

 تعمیر لباسشویی ال جی 

علائم نیاز به جرم گیری و رسوب زدایی

دلایلی که ما به جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی تاکید می‌کنیم را در قسمت بالا برای شما توضیح دادیم. اگر می‌خواهید با علائم این موضوع هم آشنا شوید، این قسمت مخصوص شماست.

اگر کثیفی و آلودگی داخل لباس‌ها در لباسشویی تجمع پیدا کند، انواع باکتری‌ها و قارچ‌های بیماری‌زا در دستگاه تولید و تکثیر می‌شوند. شما ممکن است بوی بدی را از دستگاه استشمام کنید. از طرفی کارایی دستگاه هم به شدت افت می‌کند و لباس‌هایی هم که داخل لباسشویی می‌اندازید، به اندازه قبل تمیز نمی‌شوند یا به اصطلاح چرک مرده می‌گردند.

همین می‌تواند نشان دهنده تجمع جرم و رسوب داخل دستگاه باشد. درست است که این‌ها علائمی می‌باشند که نشان می‌دهد دستگاه نیاز به رسوب زدایی دارد اما ما توصیه می‌کنیم تا حد ممکن اجازه ندهید که کار به این قسمت برسد و خودتان هر دو ماه یکبار یا حتی هر ماه جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی را انجام دهید.

 تعمیر لباسشویی ال جی در مشهد 

مراحل مربوط به رسوب زدایی لباسشویی از طریق محلول خانگی

برای اینکه بتوانید ماشین لباسشویی را جرم گیری کنید، ۲ راه وجود دارد که این کار را به انجام برسانید.

  1. روش اول این است که از سرکه، جوش شیرین و آب داغ استفاده کنید. سعی کنید که به اندازه یک پیمانه از جوش شیرین داخل دیگ لباسشویی بریزید و دو پیمانه سرکه هم به آن اضافه کنید‌. بعد از آن برنامه‌های رایج و معمول لباسشویی را انتخاب کنید. کمی صبر کنید تا چرخه شست و شو به طور کامل انجام شود. بعد از اینکه کار به انتها رسید، درب دستگاه را باز کنید، یک اسفنج بردارید و تمیز کردن دیگ و دیواره‌های لباسشویی را شروع کنید. همچنین می‌توانید با اسفنج، لاستیک دور درب دستگاه را به طور کامل تمیز کنید. با انجام این کار تمام باکتری‌ها و قارچ‌های باقیمانده در این قسمت به طور کامل از بین می‌رود و جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی انجام می‌شود‌.
  2. برای تمیز کردن لاستیک درب لباسشویی، آن را به طور کامل از بدنه باز کنید‌. همه قسمت‌های آن را شستشو دهید. صبر کنید تا به طور کامل خشک شود. همچنین می‌توانید برای نتیجه بهتر، محفظه جاپودری را هم به طور کامل از دستگاه جدا کنید و آن را شستشو دهید. حتماً از دفترچه راهنمای لباسشویی استفاده کنید تا بتوانید تمامی مراحل را با دقت پیش ببرید.

 روش تمیز کردن لاستیک لباسشویی 

جرم گیری ماشین لباسشویی

پودر و قرص جرم گیری مخصوص لباسشویی

در مورد جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی باید گفت که امکان انجام این کار توسط قرص و پودر جرم‌گیر هم وجود دارد. در واقع یکی از روش‌های مفید است که خیلی از افراد آن را به کار می‌گیرند تا بتوانند تمامی جرم‌ها و رسوب‌ها را برطرف کنند. امکان تهیه آنها در بسیاری از فروشگاه‌ها هم وجود دارد.

معمولا قرص جرمگیر خیلی سریع‌تر عمل می‌کند و خواص زیادی به عنوان ضد باکتریایی، ضد قارچ و ضد بو دارد و یکی از عوامل بسیار مهم و کارآمد است. برای برندهای مختلف لباسشویی از جمله اسنوا، پاکشوما، بوش و ال جی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. نحوه استفاده از آنها هم اصلاً کار سختی نیست. کافیست که یک عدد قرص را داخل دیگ خالی لباسشویی بیندازید. سپس یک برنامه شستشوی عادی را به کار بگیرید.

پودر جرم‌گیر هم بیشتر برای لباسشویی‌های اتوماتیک استفاده می‌شود. اگر از آنها استفاده کنید، رسوبات دیگ شستشو به طور کامل از بین می‌رود. دیگر قسمت‌ها هم رسوبات نخواهند داشت. شما می‌توانید از پودر شستشو و قرص‌های مخصوص به عنوان یک روش جرم گیری بدون دردسر استفاده کنید که هیچ کثیفی و آلودگی از آنها باقی نماند. فرمولاسیونی که داخل این پودرها هستند، باعث از بین رفتن سختی آب می‌شوند.

در حقیقت اگر از پودر جرمگیر استفاده نکنید، رسوبات و باقیمانده پودر شوینده داخل فیلتر و پشت درام و لوله‌ها و همچنین لاستیک دور درب و دیگ شستشو تجمع پیدا می‌کنند و به مرور آسیب می‌زنند‌.

روش دیگر برای استفاده از پودر جرمگیر لباسشویی این است که لباسشویی را به طور کامل خالی کنید. یعنی هیچ لباسی داخل آن وجود نداشته باشد. برای اینکه جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی را آغاز کنید، از برنامه شستشوی لباس‌های کتان استفاده کنید. پودر را داخل جاپودری ریخته و دمای آب را بین ۷۰ درجه تا ۹۰ درجه قرار دهید. حتما باید از یک بسته پودر کامل استفاده کنید. سپس فرایند شستشو را از اول آغاز کنید. با انجام این کار پودر جرمگیری باعث از بین بردن تمام جرم‌های داخل دستگاه می‌شود.

 برنامه شستشو ماشین لباسشویی ال جی و معنی کلمات روی لباسشویی 

نکته‌های مهم در مورد جرم گیری با قرص جرمگیر

اگر پودر شستشوی لباسشویی مرغوب نباشد، باعث می‌شود که رسوبات به طور کامل از بین نرود و در سوراخ‌های دیگر دستگاه تجمع پیدا می‌کنند و به دستگاه آسیب وارد می‌شود. همچنین آب کثیف و رطوبت حاصل از شستشوی قبلیِ لباس‌های کثیف هم دوباره در قسمت لاستیک دور درب باقی می‌مانند. اگر نسبت به بوی بد و نامطبوع بی‌توجه باشید، مشکلات بیشتری اتفاق می‌افتد.

روش جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی به این صورت است که قرص را داخل دستگاه بگذارید و آن را روی درجه ۶۰ روشن کنید. دمای بالاتر از این مقدار باعث می‌شود که برد دستگاه آسیب ببیند. البته تمام لباس‌ها را از داخل دستگاه خارج کنید و بعد روشن کنید. با انجام این کار جرم گیری قوی‌تری در لباسشویی اتفاق خواهد افتاد.

اگر هم از آخرین جرم گیری شما مدت زمان زیادی گذشته است، می‌توانید دو عدد قرص را داخل ماشین لباسشویی بیاندازید. اگر همیشه جرم گیری را انجام می‌دهید و کارتان منظم است، یک عدد قرص کفایت می‌کند. در نهایت سعی کنید که هر سه ماه یکبار پروسه جرم گیری را به انجام برسانید.

 تعمیر لباسشویی ال جی در کرج 

مزایای استفاده از قرص و پودر جرم‌گیر

برای از بین بردن جرم داخل لباسشویی مزایای استفاده از این پودرها شامل موارد زیر است.

  • استفاده راحت و آسان.
  • افزایش طول عمر لباسشویی.
  • از بین بردن سختی آب داخل دستگاه.
  • از بین بردن تمامی رسوبات آهکی، جرم‌ها و بقایای مواد شوینده از لوله‌ها، فیلتر و پشت درام.
  • از بین بردن بوی بد و نامطبوع داخل دستگاه.
  • پیشگیری از جرم و رسوبات.
  • تمیز شدن فیلتر همراه با مصرف کمتر انرژی برق.
  • صرفه‌جویی در میزان مصرفِ شوینده ‌های لباسشویی.
  • افزایش سطح کیفیت شستشوی لباس.

 تعمیر لباسشویی ال جی در تهران 

رسوب زدایی ماشین لباسشویی

همه چیز درباره رسوب زدایی و جرم گیری در لباسشویی

اکنون که با روش جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی آشنا شدید، باید یک سری نکات را هم بلد باشید.

بعد از اینکه چرخه شستشو به اتمام می‌رسد، حتماً لباس‌ها را خیلی سریع از داخل دستگاه بیرون بیاورید. اجازه ندهید که مدت زمان طولانی داخل دستگاه بماند‌.

حتماً درب دستگاه را به اندازه کافی باز نگه دارید. با انجام این کار جریان هوا به گردش در می‌آید و داخل لباسشویی به طور کامل خشک می‌شود. همچنین تمامی آب‌هایی که لابه‌لای لاستیک درب گیر کرده‌اند، به طور کامل خارج شده و از رشد قارچ و باکتری و ایجاد بوی نامطبوع در دستگاه پیشگیری می‌شود.

با انجام این کار بخاری که از کارکرد دستگاه ایجاد شده است، به طور کامل خارج می‌شود. اینگونه شاهد بوی بد و نامطبوع بعد از شستشو نخواهید بود. از طرفی امکان رشد باکتری، کپک و تکثیر آنها هم به طور کامل از بین می‌رود. همچنین رسوبات و جرم نیز برطرف شده و کیفیت و قدرت کار دستگاه هم افزایش پیدا می‌کند.

بعد از اینکه مدت زمانی سپری می‌شود و ذرات پودر داخل محفظه جاپودری می‌مانند، این بخش تغییر ظاهر می‌دهد و به مرور زمان شما شاهد بوی نامطبوعی از آن خواهید بود. در چنین حالتی حتماً محفظه جاپودری را به کمک یک اسفنج یا فرچه به طور کامل تمیز کنید.

گاهی هم کثیفی‌های حاصل از لباس ها داخل لباسشویی باقی می‌ماند و همین می‌تواند عامل رشد تکثیر باکتری‌ و قارچ‌ها شود. در نتیجه شما بوی بد را از دستگاه استشمام خواهید کرد. از طرفی دفعه بعدی لباس‌هایی که داخل لباسشویی می‌اندازید، به طور کامل تمیز نمی‌شود. همین می‌تواند عاملی برای آلرژی و حساسیت پوستی هم باشد و حتی برای نوزادان نیز خطرناک است. به خاطر همین است که توصیه می‌کنیم حتماً هر چند وقت یکبار پروسه جرم گیری و رسوب زدایی را انجام دهید.

 نحوه سرویس ماشین لباسشویی (تمام برندها) 

نحوه جرم گیری بدنه لباسشویی

برای جرم گیری بدنه حتماً باید دو شاخه لباسشویی را از پریز بیرون بکشید. سپس دستگاه را خاموش کنید تا خیالتان راحت باشد که خطری شما را تهدید نمی‌کند. بعد یک اسفنج نرم بردارید و با استفاده از آب و ماده سفید کننده یا حتی مقداری سرکه یا جوش شیرین بدنه دستگاه را به طور کامل تمیز کنید. برای اینکه به پوست دستتان آسیب وارد نشود، حتماً دستکش مخصوص استفاده کنید. همچنین می‌توانید اقدام به جداسازی لاستیک کنید و آن را به طور کامل تمیز کنید. بعد از اینکه لاستیک لباسشویی را شستشو دادید، حتماً آن را خشک کنید تا هیچ رطوبتی در این قسمت تجمع نکرده و باقی نماند.

* البته نکته‌ای که در رسوب زدایی بدنه با جوش شیرین یا سرکه باید به آن توجه کنید، این است که مواد ممکن است به لاستیک لباسشویی آسیب وارد کنند، چرا که ماهیت اسیدی دارند. *

اگر این موارد را رعایت نکنید، ممکن است لباس به خاطر اینکه در معرض بخار آب، رطوبت و گرما قرار گرفته است، بوی بدی پیدا کند و شما مجبور شوید که دوباره آنها را شستشو دهید. از طرفی ممکن است پودر و مایع در این قسمت تجمع کرده و ظاهر و بوی نامطبوعی را به وجود بیاورد یا حتی ممکن است تبدیل به یک لکه سفت و سخت شود. در نتیجه شما باید به طور مرتب اقدام به تمیز کردن محفظه کنید.

یا اینکه ممکن است به مرور متوجه رنگ پریدگی و ایجاد لکه‌ها در اجزای مختلف دستگاه شوید. البته ناگفته نماند که در چنین شرایطی باید یک فرچه کوچک را آغشته به سرکه کرده و اقدام به پاک کردن نواحی بیرونی دستگاه کنید تا شاهد کاهش جرم‌ها و تمیزی بیشتر باشید.

 چگونگی از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی 

جمع‌بندی

ما در این مقاله به طور کامل راجع به جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی با شما صحبت کردیم و اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دادیم. همچنین برایتان توضیح دادیم که چگونه باید از طریق روش‌های مختلف اقدام به برطرف کردن این جرم‌ها و رسوبات کنید تا شاهد کمترین مشکل و آسیبی به خاطر تجمع باکتری و رشد کپک‌ها داخل دستگاه نباشید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.