آموزش نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

آموزش نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

ماشین ظرفشویی می‌تواند سرعت کار شما را تا حد زیادی بالا ببرد. وجود آن در منزل عاملی برای تمیزتر شسته شدن ظرف‌ها است. اما از آنجایی که روش شستشوی آن کمی متفاوت است و مواد شوینده مختلف هر کدام یک سری نکات و اصول دارند که باید رعایت گردد، ما در این مقاله می‌خواهیم راجع به نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی برایتان صحبت کنیم تا اطلاعاتتان در این زمینه افزایش پیدا کند.

استفاده از ماشین ظرفشویی نیازمند این است که شما اطلاعات کافی داشته باشید و دفترچه راهنمای دستگاه را هم مطالعه کنید تا شناخت کافی را به دست بیاورید. اما اینکه از چه نوع شوینده‌ای استفاده می‌کنید، هم اهمیت بسیار زیادی دارد. شوینده‌های مختلف از جمله مایع جلا دهنده، قرص ظرفشویی‌، پودر ظرفشویی و ژل‌ها در دسترس هستند اما قرص بیشتر از بقیه موارد استفاده می‌شود.

علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی و راه حل آن

نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

بهتر است که از همین اول به سراغ اصل مطلب برویم. خیلی از برندهای مختلف که قرص ظرفشویی تولید می‌کنند، شبیه به یکدیگر هستند اما به هر حال در بعضی از موارد نادر ممکن است نوع باز کردن بسته یا استفاده از قرص در جای مخصوص تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته باشد.

قبل از اینکه بخواهیم نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی را برای شما توضیح دهیم، باید گفت که مواد زیادی داخل قرص ماشین ظرفشویی وجود دارد. مواد فعال کننده داخل آن می‌توانند عاملی برای جدا کردن باقیمانده مواد غذایی شوند. در واقع یک حالت اکتیو یا فعال نهفته در آنها وجود دارد و زمانی که با آب ترکیب می‌گردند، باعث جدا شدن مواد غذایی می‌شود. آنزیم‌های موجود در آن هم عاملی برای جدا کردن مواد پروتئین و نشاسته‌ای است که به ظروف چسبیده‌اند.

داخل قرص ظرفشویی سفید کننده و براق کننده هم وجود دارد که اگر هرگونه لکه سفت و سختی وجود داشته باشد، برطرف گردد. داخل قرص‌ها همچنین ماده‌ای با عنوان سازگار کننده هم استفاده شده است. وجود آن عاملی برای کم کردن سختی آب است و باعث می‌شود که آب با یک درجه سختی مناسب وارد پروسه شستشوی ظروف شود.

در مورد نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی باید گفت روش کار خیلی سخت نیست. برای اینکه شما بتوانید یک روش مناسب را در پیش بگیرید، اولین کاری که انجام می‌دهید باید باز کردن پلاستیک قرص باشد که دور ماده شوینده وجود دارد. سپس آن را جدا کنید و قرص را داخل محفظه شستشو بیندازید. بعد از آن برنامه شستشو را انتخاب کرده و ماشین ظرفشویی را روشن کنید. اگر متوجه شدید که مشکلی در جایگاه ماده قرص ایجاد شده و نمی‌توانید درب آن را باز کنید، کاری که باید انجام دهید، این است که آن را در کف ماشین ظرفشویی قرار دهید و بعد دستگاه را روشن کنید.

روش ساخت قرص ماشین ظرفشویی خانگی

نکات ضروری در استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

نکته‌ای که باید به آن دقت کنید، این است حتماً به سراغ قرص‌هایی بروید که مطمئن هستید اصل بوده و مرغوب هستند. زیرا قرص‌های فیک و تقلبی نه تنها باعث تمیز کردن ظروف نمی‌شوند، بلکه سطح کثیفی آنها را افزایش می‌دهند.

از طرفی حواستان به تاریخ مصرف قرص‌ها هم باشد. یعنی اگر تاریخ گذشته بود، هرگز اقدام به استفاده از آنها نکنید. قرص ماشین ظرفشویی باید به اندازه کافی حاوی جلادهنده باشد. در نتیجه شما زمانی که از قرص استفاده می‌کنید، دیگر مجبور به استفاده از مواد جلادهنده به صورت جداگانه نخواهید بود.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از تمرکز کردن روی موضوع نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی حتماً حواستان به برنامه شستشوی دستگاه باشد. برنامه دستگاه باید روی شستشو با قرص قرار داده شود. اگر تنظیمات را درست انجام ندهید، شستشو با مشکل مواجه می‌شود. همچنین پیشنهاد می‌کنیم قرص و ژل را جایگزین کنید. یعنی یک بار از قرص و بار دیگر از ژل استفاده کنید. زیرا اگر پشت سر هم بخواهید قرص را مورد استفاده قرار دهید، سطح کارایی دستگاه شما به مرور افت خواهد کرد.

نحوه استفاده از ژل ماشین ظرفشویی و تفاوت ژل، پودر و قرص ماشین ظرفشویی

روش استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

خیلی از افراد به اشتباه؛ موقعِ استفاده از قرص ماشین ظرفشویی آن را از وسط نصف می‌کنند و بعد مورد استفاده قرار می‌دهند‌ و خودشان فکر می‌کنند که مقدار ظروف کم است و لازم نیست از یک قرص کامل استفاده کنند. در چنین حالتی حتماً باید حواستان باشد که اگر شوینده شما و قرص ظرفشویی به شکل کپسول است، هرگز نباید این کار را کنید و مجبور هستید با هر میزان ظروفی فقط از یک کپسول کامل استفاده کنید. اما اگر شوینده به شکل قرص است، حواستان به نوع قرص و برند باشد. یعنی قبل از اینکه اقدام به نصف کردن آن نمایید، حتماً مطمئن شوید که برند تولیدی این اجازه را به شما می‌دهد.

نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی در خیلی از برندها شبیه به یکدیگر است و شما با سختی و دشواری زیادی روبرو نمی‌شوید. فقط باید حواستان به یک سری نکات ضروری باشد تا شاهد بیشترین حد بازدهی از شستشو باشید.

مثلاً اگر می‌خواهید از قرص ظرفشویی پریل استفاده کنید، اول باید قرص را از داخل بسته‌بندی بیرون بیاورید و اقدام به جداسازی پلاستیک کنید. سپس درب محفظه ماده شوینده داخل دستگاه را خودتان باز کنید‌‌. اگر محفظه خشک بود، می‌توانید قرص را داخل آن قرار دهید و ببندید و بعد برنامه شستشوی مناسب یعنی برنامه شستشو با قرص را انتخاب کنید تا دستگاه شروع به کار کند.

نکته حائز اهمیت دیگر این است که روش استفاده از قرص ماشین ظرفشویی در برند سامسونگ، ال جی و دیگر برندها هم دقیقاً به همین مدل است و تفاوت زیادی در این مورد وجود ندارد. در نتیجه جای نگرانی نیست.

در مورد نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی فینیش هم باید دقیقاً همین روش را به کار ببرید. تنها تفاوت موجود این است که نیازی به جدا کردن لایه‌ای که روی قرص کشیده شده و شبیه به یک پوشش است ندارید.

روشن شدن علامت نمک ظرفشویی | بررسی ۷ علت مهم

جمع‌بندی

استفاده درست از ماشین ظرفشویی اهمیت بسیار زیادی دارد. در نتیجه شما باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید.‌ یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه کنید، نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی است. چرا که قرص ماشین ظرفشویی بیشتر از هر شوینده دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما در این مقاله به طور کامل راجع به این موضوع صحبت کردیم و نکات مهمی را به شما گوشزد نمودیم. برای راهنمایی بیشتر می‌توانید به تیم هوم کارا مراجعه کنید یا اگر دستگاهتان نیاز به تعمیر داشت، حتماً از هوم کارا کمک بگیرید تا هم روش استفاده از دستگاه را بهتر یاد بگیرید و هم بتوانید یک دستگاه سالم تحویل بگیرید.

علت کدر شدن، لک، خش و سفیدک زدن ظروف در ظرفشویی

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.