چگونه جاروبرقی را باز کنیم؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

چگونه جاروبرقی را باز کنیم؟

در آموزش این عنوان که چگونه جاروبرقی را باز کنیم، نکته اول شناخت قطعات اصلی و حساس جاروبرقی و نحوه باز کردن آنها جهت جلوگیری از آسیب بیشتر به دستگاه می‌باشد. از این رو هر یک از قطعات اصلی جاروبرقی چون موتور، محفظه دستگاه، لوله‌های جاروبرقی، فیلترها، سیم جمع‌کن دستگاه و… روش و قلق خاص خود را جهت باز کردن و جدا کردن راحت از دستگاه داشته که باید به این مورد توجه داشته باشید.

اولین قطعه در مورد آموزش باز کردن جاروبرقی، محفظه رویی دستگاه می‌باشد. البته روش باز کردن محفظه جاروبرقی با توجه به نوع و مدل خاص دستگاه متفاوت می‌باشد. اما در اکثر مدل‌ها تنها با فشار دادن اهرم‌های کناری دستگاه می‌توانید محفظه پلاستیکی جاروبرقی را باز کنید.

اما در برخی مدل‌های دیگر جاروبرقی نیاز به باز کردن پیچ‌های محفظه بوده و با استفاده از پیچ‌گوشتی باید این کار را انجام دهید.

باز کردن موتور جاروبرقی

دومین نکته در آموزش مسئله چگونه جاروبرقی را باز کنیم، در مورد نحوه جدا کردن لوله‌های دستگاه می‌باشد. در واقع جاروبرقی دارای ۲ لوله مجزا، یعنی لوله خرطومی و لوله تلسکوپی می‌باشد. نحوه باز کردن لوله خرطومی متفاوت و سخت‌تر از باز کردن لوله تلسکوپی است.

از این رو در برخی از مدل‌های جاروبرقی، برای باز کردن لوله خرطومی، باید لوله را بپیچید و سپس آن را بکشید تا از دستگاه جدا شود. در برخی از مدل‌ها نیز برای باز کردن این لوله خرطومی جاروبرقی، باید گره این قطعه را باز کنید. اما باز کردن لوله تلسکوپی راحت‌تر بوده و تنها لازم است که لوله را کمی پیچانده و به سمت بیرون بکشید تا جدا شود.

این ایراد به خاطر مشکل در فیلتر دستگاه و پر شدن کیسه جاروبرقی می‌باشد. عدم توجه به این مورد، در طول زمان باعث فشار آمدن به موتور جاروبرقی و احتمالا سوختن این قطعه و صرف هزینه بیشتر خواهد شد.

در آموزش باز کردن جاروبرقی و بررسی فیلتر دستگاه، بعد از باز کردن محفظه و خالی کردن کیسه جاروبرقی، فیلتر دستگاه را نیز به آرامی از قاب آن جدا کنید.معمولا بعد از گذشت ۳ تا ۵ سال کارایی خود را از دست داده و باید آن را تعویض کنید. از این رو با تهیه فیلتر اصل مدل دستگاه خود، فیلتر فابریک را به جاروبرقی متصل و سپس قطعات را به دستگاه وصل کنید.

کیسه جاروبرقی در ۲ نوع، پاکت یکبار مصرف و دائمی وجود دارد. بهتر است که ابتدا با توجه به برند و مدل جاروبرقی خود، نسبت به خرید پاکت دستگاه اقدام نمایید. در برخی از مدل‌های جاروبرقی باید حتماً از نوع پاکت یکبار مصرف استفاده شود. اما برخی از مدل‌های جاروبرقی را نیز می‌توان از یک پاکت دائمی دستگاه استفاده کرد و بعد از پر شدن پاکت، آن را تخلیه و مجدد استفاده کنید. پاکت‌های دائمی جاروبرقی از نوع پارچه‌های میکروفیلتری بوده که حتی می‌توانید بعد از خالی کردن پاکت، آن را بشویید و دوباره برای دستگاه استفاده کنید.

پاکت و فیلتر جاروبرقی

در مورد رفع ایرادات سیم جمع‌کن دستگاه و بررسی این قطعه نیز، ابتدا پیچ‌های این قسمت را باز کنید. توجه داشته باشید که این قطعه، پیچ‌های بسیار ریز داشته و در زمان باز کردن قطعه، مراقب شکستگی یا گم شدن آنها باشید. بعد از بازکردن اجزای این قطعه، سیم جاروبرقی را کاملاً به دور محفظه بپیچید و اگر ایرادی در سیم وجود داشت، آن را رفع کنید.

بیشتر بخوانید:آموزش تعویض لوله خرطومی جاروبرقی

مبحث آموزشی آخر که چگونه جاروبرقی را باز کنیم و قطعه موتور دستگاه را تعویض نمایید، بعد از جدا کردن محفظه، فیلتر و سیم جمع‌کن جاروبرقی، موتور دستگاه در داخل یک جعبه پلاستیکی نصب شده است. از این رو درپوش پلاستیکی جاروبرقی را جدا کرده و اتصالات موتور را باز کنید.

بهتر است که قبل از خارج کردن موتور قدیمی از جاروبرقی، یک عکس از دستگاه بگیرید تا در زمان اتصال موتور جدید به جاروبرقی، مشکلی بابت چگونگی اتصال قطعات رخ ندهد. از این رو بعد از نصب موتور جدید به جاروبرقی، قطعات دیگر دستگاه چون سیم جمع‌کن و فیلتر را نیز در جای خود قرار دهید و در آخر نیز محفظه دستگاه را وصل کنید.

آموزش باز کردن جاروبرقی

توصیه می‌کنیم که برای جلوگیری از آسیب به موتور دستگاه که در صورت ایراد این قطعه، باید آن را تعویض کنید، عواملی را که باعث آسیب رسیدن به این قطعه حساس جاروبرقی می‌شود را مدنظر قرار دهید.

به طور معمول سوختگی موتور و وارد شدن ایراد به این قطعه به دلیل استفاده طولانی‌مدت از دستگاه، وارد شدن گردوخاک، جارو کشیدن آب و مایعات، خالی نکردن منظم پاکت جاروبرقی و وارد شدن بار اضافه، داغ شدن بیش از حد جاروبرقی و… رخ خواهد داد. از این رو توجه به این موارد می‌تواند طول عمر جاروبرقی و عملکرد درست قطعات آن را به دنبال داشته باشد.

در آموزش باز کردن جاروبرقی و رفع ایرادات سایر قطعات پیچیده دستگاه چون فن جاروبرقی، برد الکترونیکی کلکتور و… بهتر است که مشکلات این بخش توسط تکنسین‌کار انجام شود. چرا که این بخش از قطعات جاروبرقی بسیار حساس بوده و نیاز به تجربه و دانش فنی لازمه می‌باشد تا ایرادات این قطعات به درستی شناسایی و رفع شود.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.