آموزش تعویض لوله خرطومی جاروبرقی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

 

قبل از بیان توضیحات و نکات لازمه در مورد نحوه تعویض لوله خرطومی جاروبرقی، بهتر است ابتدا کارکرد و کاربرد این قطعه را ذکر کنیم. لوله خرطومی جاروبرقی از یک سمت توسط کوپل وارد دهانه ورودی دستگاه شده تا کاملا به بدنه جاروبرقی متصل باشد و از سمت دیگر به لوله تلسکوپی دستگاه متصل شده است. این قطعه جاروبرقی، تمام گرد و خاک و آشغال‌های محیط را از طریق نیروی موتور دستگاه به داخل جاروبرقی مکیده شده را وارد پاکت دستگاه می‌کند.

به همین دلیل اگر ایراد و خرابی در این قسمت جاروبرقی رخ دهد، باعث عدم عملکرد صحیح دستگاه خواهد شد. از این رو اگر شاهد وجود مشکلی در این قطعه چون پارگی و یا سوراخ شدن بودید حتماً باید در اولین فرصت به تعویض لوله خرطومی جاروبرقی بپردازید تا مشکل دستگاه بدتر نشود. چرا که عدم تعویض لوله خرطومی جاروبرقی در زمان مناسب و به موقع دستگاه، باعث کاهش مکش و وارد شدن آسیب به سایر قطعات دستگاه خواهد شد.

آموزش تعویض لوله خرطومی جاروبرقی

جنس لوله خرطومی جاروبرقی در برندهای مختلف دستگاه متفاوت می‌باشد. البته در اکثر جاروبرقی‌ها از جنس پلاستیک منعطف بوده که در زمان استفاده از دستگاه مشکل و دردسری نداشته باشد.

در برخی از مدل‌های جدید جاروبرقی‌های برند بوش، جنس لوله خرطومی از یک پوشش پارچه‌ای نیز بر رویه لوله پلاستیکی استفاده شده است که باعث افزایش طول عمر دستگاه و راحتی استفاده از آن می‌شود.

از این رو اگر در زمان استفاده از جاروبرقی به واسطه جارو کشیدن اجسام تیز و یا شیشه، مشکلی برای این قسمت جاروبرقی رخ دهد، باید نسبت به آموزش تعویض لوله خرطومی جاروبرقی اقدام نمایید و امر تعویض را انجام دهید. نکته اول برای تعویض لوله خرطومی جاروبرقی که باید مد نظر قرار دهید، تهیه کردن قطعه فابریک و با کیفیت لوله خرطومی دستگاه می‌باشد که مناسب برند و مدل جاروبرقی شما باشد.

مرحله دوم در نحوه تعویض لوله خرطومی جاروبرقی، باید قسمت رابط و زانویی جاروبرقی را از لوله خرطومی دستگاه جدا کنید. همان طور که در ابتدا ذکر ‌کردیم، لوله خرطومی جاروبرقی از یک طرف به قسمت زانویی دستگاه و از سمت دیگر به رابط لوله جاروبرقی متصل شده است.

در اکثر جاروبرقی‌ها، یک دکمه و پنل برای جدا کردن رابط دستگاه تعبیه شده است که می‌توانید با فشردن آن لوله خرطومی را از رابط جاروبرقی جدا کنید. البته اگر این ۲ قطعه جاروبرقی نیز دچار مشکل و ایرادی شده بودند، در زمان خرید و تعویض لوله خرطومی جاروبرقی، باید این ۲ قسمت را نیز تعویض نمایید تا مشکل قطعه کاملا برطرف شود.

نحوه تعویض لوله خرطومی جاروبرقی

در مرحله سوم از آموزش تعویض لوله خرطومی جاروبرقی، بعد از جدا کردن قطعات، باید لوله خرطومی جدید را جایگزین لوله خرطومی معیوب دستگاه کرده و به قسمت رابط و زانویی جاروبرقی متصل و فیکس کنید. در مرحله آخر نیز برای تست کردن صحیح نحوه تعویض لوله خرطومی جاروبرقی می‌توانید دستگاه را روشن کرده و عملکرد درست آن را چک و بررسی کنید.

در برخی از اوقات برای رفع مشکل پارگی لوله خرطومی جاروبرقی از چسب استفاده می‌شود که این امر باعث آسیب رسیدن به دستگاه و وارد شدن بار اضافی به موتور خواهد شد.

در واقع چسب قادر نبوده که پارگی لوله را کاملا رفع نماید و به همین دلیل در زمان استفاده از جاروبرقی، قدرت مکش دستگاه موجب نشت هوا از برخی از قسمت‌های چسب زده لوله خرطومی به داخل جاروبرقی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:چگونه جاروبرقی را باز کنیم؟

طریقه تعویض لوله خرطومی جاروبرقی

این امر نیز باعث فشار آمدن به جاروبرقی و ایجاد مشکل برای سایر قطعات و یا حتی صرف هزینه‌های دیگر بابت تعویض سایر قطعات جاروبرقی می‌شود. از این رو می‌توان با تعویض لوله خرطومی جاروبرقی و انجام صحیح این امر که در این مطلب کاملا توضیح دادیم، از بروز مشکلات وخیم‌تر برای سایر قطعات جلوگیری کرد.

نمایندگی جاروپارو

بر طبق مطالب گفته شده در این صفحه که به آموزش تعویض پرداختیم، می‌توانید در منزل این مشکل را برطرف نمایید. اما چنان چه قادر به انجام این کار نبودید، می‌توانید از طریق تماس با نمایندگی جاروپارو نسبت به تعویض لوله خرطومی جاروبرقی و سرویس کردن کامل دستگاه در کمترین زمان و با صرف هزینه معقول اقدام نمایید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.