چرا یخچال یکسره کار میکند؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

تذکر: در صورتی که یخچال خود را به تازگی خریداری کرده اید، این پرسش که چرا یخچال یکسره کار میکند عجولانه است. ممکن است تا ۲۴ ساعت خنک شدن داخل یخچال به طول انجامد. بنابراین کار کردن یکسره یخچال در این حالت نرمال است.
دلایل خاموش نشدن و یکسره شدن یخچال فریزر

۴ دلیل ساده وجود دارند که می توانند علت اتومات نکردن یخچال فریزر باشند:

یخچال فریزر در معرض تابش مستقیم آفتاب است.
دمای اتاق و محیط اطراف یخچال، گرم تر از حالت عادی است.
به تازگی غذا یا خوراکی گرمی در داخل یخچال قرار داده شده است.
درب یخچال به صورت مکرر باز و بسته می شود.
به یاد داشته باشید، که یک یخچال فریزر در حالت عادی، ۳۵% تا ۸۵% اوقات در شرایط دمای نرمال اتاق، مشغول به کار است. اگر یخچال در یک اتاق گرمتر قرار داشته باشد نیز، ممکن است این مدت افزایش یابد.

بیشتر بخوانید:علت چشمک زدن چراغ قرمز یخچال فریزر چیست؟

دلایل فنی که می توانند علت خاموش نشدن یخچال فریزر باشند در ادامه آورده شده است. با بررسی این موارد می توانید مشکل یکسره شدن یخچال فریزر خود را برطرف نمایید. در صورتی که برای رفع این مشکل و مشکلات دیگری که برای یخچال فریزرتان پیش آمده به کمک تعمیرکار متخصص نیاز دارید
علت اتومات نکردن یخچال فریزر

کثیف بودن کویل ها یا لوله های کندانسور
یخچال فریزر به گردش هوای مناسب برای خنک شدن لوله های کندانسور احتیاج دارد. اگر بر روی لوله های کندانسور گرد و خاک و آلودگی جمع شده است و مانع از خنک شدن مبرد یا گاز درون لوله ها می شود، یخچال نمی تواند به درستی خنک شود. درنتیجه کار کردن یکسره یخچال فریزر روی خواهد داد. بنابراین، حتما از تمیز بودن لوله های کندانسور دستگاه خود در پشت آن مطمئن باشید.
ایراد تایمر دیفراست
این قطعه الکترونیکی یا مکانیکی، سیکل دیفراست یا یخ زدایی را استارت می زند. در صورت خرابی آن، هیتر دیفراست عمل نخواهد کرد و برفک و یخ های تشکیل شده، آب نخواهند شد. در این حالت یخ های تشکیل شده مانع از گردش هوای مناسب در یخچال و درنتیجه خاموش نشدن آن می شوند. تشخیص معیوب بودن تایمر یخچال برعهده تکنسین بوده و در صورت نیاز باید تعویض گردد.

خراب بودن هیتر دیفراست
در برخی موارد، ایراد در هیتر دیفراست نیز علت اتوماتیک نکردن یخچال و یکسره شدن یخچال می باشد. اگر هیتر معیوب باشد، بر روی لوله های اواپراتور یخ و برفک تجمیع یافته و باعث می شود که یخچال مدت طولانی تری کار کند.
خراب بودن ترموستات
ترموستات قطعه ای است که با هیتر دیفراست در ارتباط است. خرابی ترموستات یکی از دلایل شایع برای خاموش نشدن یخچال است. ترموستات با تشخیص سرد بودن لوله ها فعال می شود و برای ذوب کردن برفک ها و یخ های بر روی لوله به هیتر فرمان می دهد. در صورت خرابی ترموستات، برفک زدن یخچال و تجمع برفک و یخ بر روی لوله ها صورت گرفته و مانع از جریان هوای آزاد می گردد، درنتیجه یخچال بصورت مداوم مشغول به کار خواهد بود.

به علاوه، ترموستات دمای داخل یخچال را نیز کنترل می کند و مطابق دمای تنظیم شده برای یخچال، میزان خنک بودن فضای داخل را مشخص می کند. بنابراین یکی از نشانه های ترموستات معیوب یخ زدن مواد در داخل یخچال فریزر می باشد.
بررسی ترموستات و تعمیر یا تعویض آن به دانش و مهارت یک تعمیرکار یخچال نیاز دارد. بنابراین توصیه می شود که دستکاری های نابجا را کنار بگذارید و آسیب بیشتری به یخچال خود وارد نکنید.
موارد دیگر
موارد دیگری هستند که در برخی شرایط ممکن است دلیل خاموش نشدن یخچال از آنها باشد. این موارد عبارتند از:

موتور فن کندانسور
لاستیک دور درب
موتور فن اواپراتور
برد کنترلی دیفراست
برد کنترلی اصلی
کمبود گاز یخچال
در صورتی که یخچال فریزر در سیستم خود نشتی داشته و میزان گاز مبرد کاهش یابد، امکان سرد کردن تا دمای مورد نظر را نداشته و دلیل اینست که چرا یخچال یکسره کار میکند.
نکته: یخچال فریزرهای مختلف با برندها و مدلهای مختلف و دستگاه های قدیمی و جدید، هر یک می تواند اجزاء و قطعات متفاوتی داشته باشند. بنابراین لزوم بازدید و عیب یابی دستگاه توسط تکنسین حاذق وجود دارد تا بتواند بهترین تشخیص را در رابطه با مشکل یخچال فریزر و نحوه رفع آن داشته باشد.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.