علت چشمک زدن چراغ قرمز یخچال فریزر چیست؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

علت چشمک زدن چراغ قرمز یخچال فریزر

معمولا در بسیاری از مدل های موجود یخچال فریزرهای ایرانی و خارجی، سه چراغ ال ای دی بر روی دستگاه قرار گرفته است. شاید این چراغ ها را در مدل های امروزی و یا در انواع ساید بای سایدهای مختلف نتوان یافت. در یخچال های جدید به جای چراغ از صفحه نمایش جهت نمایش وضعیت یخچال و ارورهایی که اتفاق می افتد استفاده می شود به این ترتیب محدوده بروز خطا خیلی دقیق تر از مدل هایی که تنها از چراغ استفاده می کردند، مشخص می شود.

در مدل های چراغ دار، چراغ ها که معمولا در سه رنگ قرمز، سبز و زرد هستند، هر یک معنای خاص خود را دارند که در مواقع مختلف به کار می آیند. چراغ سبز، به معنای کارکرد صحیح دستگاه و رسیدن برق به قسمت های مختلف می باشد. چراغ زرد معمولا در مواقع خاصی روشن می شود؛ مثلا در هنگامی که آپشن یخ سریع یا فست فریز فعال می شود، چراغ زرد رنگ نیز روشن می شود.

بیشتر بخوانید:چرا یخچال یکسره کار میکند؟

و نهایتا چراغ قرمز یخچال فریزر که می تواند در برخی مواقع با چشمک زدن و روشن شدن متوالی به شما هشدار دهد، به معنای بالا رفتن دمای داخل یخچال می باشد.

بنابراین در صورتی که یخچال را به تازگی نصب نموده اید، یا حجم زیادی از غذا و مواد خوراکی را به تازگی در داخل یخچال قرار داده اید و یا اینکه دمای یخچال را بر روی چندین درجه کمتر تنظیم نموده اید، ممکن است با چشمک زدن چراغ قرمز یخچال رو به رو شوید که کاملا نرمال است! به دستگاه خود فرصت دهید تا به دمای تنظیم شده و درجه خنکی مطلوب برسد. پس از رسیدن به این دما، به طور خود به خود چشمک زدن چراغ قرمز یخچال فریزر متوقف خواهد شد.

در صورتی که پس از گذشت مدت زمان قابل ملاحظه ای هنوز یخچال چشمک می زند، بالا رفتن دمای داخل یخچال علت دیگری داشته که باید پس از عیب یابی یخچال فریزر برطرف گردد. برخی از دلایل بالا رفتن دمای یخچال ممکن است موارد زیر باشد:

ایراد در قفل درب و چفت نشدن صحیح درب
تراز نبودن دستگاه
ایراد لاستیک دور درب
باز و بسته نمودن بیش از حد درب یخچال
گرما و رطوبت بیش از حد محیط آشپزخانه
راهکارهای رفع مشکل در صورتی که جزو موارد بالا باشند، ساده بوده و عبارتند از:

تعویض قفل درب در صورت معیوب بودن
اطمینان از تراز بودن دستگاه برای بسته شدن صحیح درب
تعویض لاستیک دور درب یخچال در صورتی که شل شده و یا کنده شده است
کنترل دفعات باز و بسته نمودن درب
تهویه هوای مناسب آشپزخانه
علت چشمک زدن درجه یا دمای صفحه نمایش یخچال فریزر و راهکار رفع آن

همانطور که اشاره شد، در صورتی که چشمک زدن یخچال مداوم بوده و قطع نشود، علت چشمک زدن و بالا رفتن دمای داخل یخچال چیز دیگری می باشد. توجه داشته باشید که در بعضی از موارد، ممکن است یخچال فریزر فاقد چراغ ال ای دی باشد و در عوض دارای صفحه نمایش باشد. در بسیاری از مدل های امروزی یخچال فریزرها و یا بسیاری از ساید بای سایدهای جدید، استفاده از صفحه نمایش برای انجام تنظیمات یخچال و نیز نمایش وضعیت دستگاه مرسوم است.

در این نوع از یخچال ها، چشمک زدن صفحه نمایش یخچال و یا به طور دقیقتر، چشمک زدن درجه یا دمای یخچال فریزر اتفاقی است که مشابه با چشمک زدن چراغ قرمز روی می دهد و همان معنای بالا رفتن دمای داخل دستگاه و گرم شدن آن را دارد که ممکن است به دلایل زیر اتفاق بیوفتد:

زمانی که دمای یخچال فریزر سریعا افزایش می یابد
زمانی که یخچال فریزر ریست می شود
اما همانطور که اشاره شد، اگر چشمک زدن و هشدار یخچال قطع نشود علت اصلی را می توان به موارد زیر مرتبط دانست:

ایراد احتمالی در داخل فریزر (از کار افتادن فن، مسدود بودن دریچه فن و … )
خرابی سیستم خنک کنندگی (اواپراتور)
خرابی مدار برفک زدایی یخچال
خرابی یخساز یخچال
در رابطه با راهکار رفع مشکل در هر یک از موارد بالا، به دلیل ماهیت فنی و تخصصی بودن مشکل، توصیه اکید ما مشورت با متخصصان و تعمیرکاران باتجربه ایست که دانش و ابزار لازم برای عیب یابی یخچال فریزر و انجام تعمیرات قطعات مختلف از جمله یخساز، فن فریزر و اواپراتور را دارند. بنابراین در صورتی که چشمک زدن یخچال متوقف نمی شود و علت اصلی این امر به یکی از موارد بالا مرتبط باشد، بهترین راه حل ممکن تماس با یک تعمیرکار مجرب است!

گاهی نیز صفحه نمایش یخچال با چشمک زدن نور قرمز رنگی به ما هشدار می دهد. این مساله نگران کننده نبوده زیرا به معنای فعال بودن قفل کودک است. برای غیر فعال کردن آن می توانید به طور همزمان کلیدهای فریزر و یخچال (Freezer Temperature key + Fridge Temperature key) را چند ثانیه بفشارید. با اینکار قفل کودک غیر فعال شده

و هشدار چشمک زن قرمز صفحه نمایش خاموش می شود.

ممکن است یخچال شما برای اعلام هشدار از صدای به خصوصی شبیه به بوق استفاده نماید، در این حالت شما را به خواندن مطلب تخصصی ما در رابطه با انواع صداهای یخچال و بوق کشیدن یخچال دعوت می کنیم.
علت چشمک زدن درجه یخچال سامسونگ

اگر دمای یخچال فریزر سامسونگ شما بالای ۱۵ درجه سانتی گراد باشد، شما شاهد چشمک زدن درجه یخچال سامسونگ خود خواهید بود و این چراغ تا پایین آمدن دما به طور خودکار به چشم زدن ادامه خواهد داد. همچنین معمولاً درصورت باز ماندن درب و یا خاموش شدن یخچال به خاطر برق رفتن، دمای یخچال بالا می رود و چراغ دمای یخچال سامسونگ چشمک می زند. با این حال اگر فکر می‌کنید که مشکل فنی علت چشمک زدن چراغ یخچال سامسونگ است، باید برای برطرف کردن از یک متخصص کمک بگیرید.

برخی از یخچال فریزرهای دارای یک پنل کنترل کوچک برای کشو وسطی یخچال (کشو گوشت یا کشو دلی) هستند. اگر چراغ های موجود در این پنل چشمک می زنند یخچال را از برق جدا کرده و بعد از ۲ دقیقه دوباره به برق وصل کنید. یخچال را روشن کنید و یک دقیقه صبر کنید تا چراغ چشمک زن خاموش شود. اگر هنوز هم نمی دانید چرا یخچال سامسونگ شما چشمک میزند حتماً با یک متخصص مشورت کنید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.