علت خاموش نشدن فن کولر گازی

چرا فن کولر گازی خاموش نمی شود؟! {بررسی ۵ دلیل مهم}

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده که کولر گازیتان را روشن کنید، بعد از اینکه چند دقیقه سپری شد، متوجه شوید که دستگاه دیگر روشن نیست و به طور کل خاموش شده است! اما فن آن خاموش نشده و همچنان در حال کار کردن است؟! آیا می‌دانید علت خاموش نشدن فن کولر گازی چیست؟

این اتفاق یکی از مشکلات رایج در کولر گازی‌ها و اسپیلت‌ها است که باعث کار کردن مداوم و یکسره کولر گازی می‌شود. گاهی اوقات این اتفاق می‌تواند علت‌های داخلی داشته باشد. یعنی شما باید علت را در داخل دستگاه جستجو کنید. گاهی اوقات هم به خاطر به هم خوردن تنظیمات داخل دستگاه چنین اتفاقی می‌افتد.

قبل از اینکه مجبور شوید به افراد متخصص مراجعه کرده و متوجه علت خاموش نشدن فن کولر گازی بشوید، بهتر است که این مقاله را مطالعه کنید. ما در این بخش از هوم کارا سعی کردیم دلایل رایجی را به شما معرفی کنیم که باعث خاموش شدن خود به خودی دستگاه و روشن ماندن فن کولر گازی می‌شوند.

 نمایندگی تعمیر کولر گازی در محل { ارزانترین}+{گارانتی} 

چرا باید علت خاموش نشدن فن کولر گازی را شناخت؟

اگر شما با علت‌های خاموش نشدن فن کولر گازی آشنا شوید، می‌توانید این امکان را داشته باشید تا در صورت نیاز از تکنسین‌های متخصص کمک بگیرید. یعنی می‌دانید که چه زمانی مشکلی در کار است و چگونه باید مشکل را توضیح دهید یا چگونه باید از آن پیشگیری کنید؟!

بعد از اینکه علت را فهمیدید یا متوجه شدید که مشکلی وجود دارد، اگر تجربه و تخصص کافی را ندارید، هیچگاه برای تعمیر اقدام نکنید، زیرا ممکن است مشکلات بدتری به وجود بیاید و خسارت‌های بیشتری وارد شود.

پس برای اینکه مشکل برطرف گردد، حتماً به تعمیرکاران هوم کارا مراجعه کنید. شما می‌توانید از طریق شماره تلفن ۰۲۱۷۷۴۹۴۰۶۵ با کارشناسان شرکت در ارتباط باشید.

چگونگی کار کردن فن کولر گازی

فن کولر گازی یکی از مهم‌ترین بخش‌های داخل این دستگاه به حساب می‌آید. وظیفه‌اش این است که هوای مورد نیاز برای روشن بودن دستگاه را تامین کند تا این جریان هوا داخل دستگاه وجود داشته باشد. در واقع هوای گرم اتاق به داخل یونیت دستگاه کشیده می‌شود. در نتیجه هوای سرد به قسمت خارجی دستگاه انتقال پیدا می‌کند. این پروسه‌ها یعنی اینکه فن وظیفه خود را داخل کولر گازی درست انجام داده است اما از آنجایی که نیاز به صرفه‌جویی در مصرف انرژی هم هست، گاهی اوقات فن دستگاه تشخیص می‌دهد که هوای داخل اتاق به اندازه کافی خنک شده است. در نتیجه فقط باعث چرخش جریان هوا به محیط منزل می‌شود تا یک فضای مطبوع را در محیط ایجاد کند.

نکته: مراقب باشید که از این ویژگی خیلی زیاد استفاده نکنید، زیرا به دستگاه فشار وارد می‌شود

‌ حال که متوجه شدید فن در کولر گازی چه نقشی دارد، باید بدانید که علت خاموش نشدن فن کولر گازی چه مواردی می‌تواند باشد. دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد که مهمترینِ آنها شامل موارد زیر است.

  • کثیفی و آلودگی یونیت یا پنل کولر گازی
  • انسداد در سیستم مربوط به حرکت آب
  • یخ زدگی کندانسور
  • خراب شدن کمپرسور
  • اختلالات مربوط به سیستم برق دستگاه

در ادامه به توضیح هر یک از این موارد می‌پردازیم.

– کثیفی و آلودگی یونیت یا پنل کولر گازی

گاهی اوقات علت مداوم کار کردن فن کولر گازی مربوط به مشکلات یونیت یا پنل دستگاه است که به خاطر کثیفی و آلودگی اتفاق می‌افتد. اگر شما در چنین شرایطی هر چه سریع‌تر اقدام به تمیز کردن این نواحی کنید، مشکل برطرف خواهد شد. برای اینکه از این اتفاق جلوگیری نمایید، سعی کنید که به طور منظم اقدام به تمیز کردن این نواحی کرده تا جرم‌ها و قارچ‌ها داخل پنل از بین برود‌. هر ۶ ماه یک بار هم سرویس کولر گازی را انجام دهید تا یک تمیزکاری اصولی روی دستگاه به انجام برسد که شما می‌توانید برای سرویس دستگاه به تیم هوم کارا مراجعه کنید.

 آموزش نحوه شستشوی پنل داخلی کولر گازی در خانه 

– انسداد در سیستم مربوط به حرکت لوله آب

اگر لوله‌های آب کولر گازی به دلایل مختلفی دچار انسداد و گرفتگی شوند، باعث خاموش نشدن فن کولر گازی می‌شود. زیرا وظیفه‌شان این است تا رطوبتی که از محیط جذب می‌شود را به یونیت خارجی انتقال داده و از فضای اتاق به طور کامل خارج کند.  اگر این لوله‌ها جرم گرفته باشد یا گرد و خاک داخل آنها مدت زمان طولانی باقی بماند و دچار انسداد شود، نمی‌توانند وظیفه خود را به درستی انجام دهند. در نتیجه کولر به طور کامل خاموش می‌شود. فن هم به کار می‌افتد و دیگر نمی‌توان آن را خاموش کرد.

از آنجایی که تشخیص این مورد، تخصصی بوده و نیاز به بررسی دقیق دستگاه دارد، پیشنهاد می‌کنیم با خاموش شدن کولر و روشن شدن فن، از فورا فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و با هوم کارا تماس بگیرید.

– یخ زدگی کندانسور، یک علت خاموش نشدن فن کولر گازی

گاهی اوقات علت خاموش نشدن فن کولر گازی می‌تواند به خاطر مشکلات کندانسور باشد. یعنی کندانسور یخ می‌زند و  این اتفاق هم به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. مثلاً خراب شدن ترموستات و عدم تنظیمات دما، سرد شدن ناگهانی هوای محیط، آلودگی و کثیفی طولانی مدت فیلترها یا نشتی گاز مبرد می‌تواند عامل یخ زدگی کندانسور باشد. در چنین شرایطی معمولا با روشن شدن کولر گازی دستگاه سریع خاموش می‌شود اما فن آن مدام کار می‌کند. در چنین شرایطی به صرفه‌ترین و بهترین راه برای جلوگیری این است که شما سرویس دوره کولر گازی را به طور منظم انجام داده باشید.

 تعمیر کولر گازی در کرج 

– خراب شدن کمپرسور

از دیگر مواردی که به عنوان علت خاموش نشدن فن کولر گازی می‌توان به آن اشاره کرد، خرابی مربوط به کمپرسور است. کمپرسور به دلایل مختلفی دچار خرابی خواهد شد. شما می‌توانید تعمیر این قطعه را توسط تیم متخصص به انجام برسانید و در خیلی از مواقع نیازی به تعویض نخواهد بود. اما اگر دیر به فکر بیفتید، شاید مجبور به تعویض هم باشید. به هر حال اگر خرابی داخل این کمپرسورها خیلی ریشه‌ای و اساسی باشد، دستگاه خاموش شده و فن روشن می‌ماند. باز هم مانند موارد قبلی تنها کاری که می‌کنید، این است که فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کنید و حتماً با تعمیرکاران هوم کارا تماس بگیرید.

 لیست بهترین مرکز تعمیر کولر گازی {مرداد ۱۴۰۲} 

– اختلالات مربوط به سیم برق دستگاه

اگر در سیستم برق دستگاه اتصالی ایجاد شده باشد یا مشکلات دیگر در تنظیمات آن رخ بدهد، همه این‌ها می‌تواند باعث شود که برق کافی در کولر گازی وجود نداشته باشد و روشن شدن آن به طور کامل انجام نشود.

از طرفی خازن استارتر با همان برقِ کم، کار خودش را شروع می‌کند و وسط کار با کمبود برق مواجه می‌شود. به خاطر همین کولر گازی خاموش می‌شود و فن همچنان روشن باقی می‌ماند.

شما برای اینکه برق دستگاه را بررسی کنید، نیازمند یک سری ابزار خاص هستید. پیشنهاد ما این است که خودتان مانند مورد قبلی اقدام به قطع کردن برق دستگاه کرده و بعد با تعمیرگاه مجاز کولر گازی در هوم کارا تماس بگیرید تا ادامه کار را برایتان انجام دهد.

 علت پریدن فیوز کولر گازی و داکت اسپلیت 

نکته

زمانی که شما با خاموش نشدن فن کولر گازی مواجه می‌شوید، خواهید دید که فن داغ کرده یا موتور فن کولر گازی حرارت زیادی پیدا کرده است. دلایل زیادی می‌تواند برای داغ شدن این قسمت از دستگاه وجود داشته باشد که یکی از آنها عدم جریان هوای مناسب برای تهویه فن دستگاه‌های مختلف است. مشکلات مربوط به موتور یا سایز کوچک موتور فن هم می‌تواند عاملی برای داغ کردن این نواحی باشد. از طرفی اگر خازن مناسب نباشد یا تیغه‌های فن سایز مناسبی نداشته باشند، جریان ورودی هوا خیلی بالا می‌رود و همین باعث می‌شود که موتور فن داغ کند.

اگر قرار است عیب یابی کولر گازی را به انجام برسانید، حتماً باید به این موضوع دقت کنید. چراکه خیلی از قطعات نیاز به این دارند که نگهداری صحیح و اصولی و سرویس دوره‌ای روی آن‌ها انجام شود. اگر سرویس به موقع نباشد، ممکن است فن کولر گازی بیش از حد داغ شود.

اگر می‌خواهید از خدمات مربوط به سرویس و تعمیر کولر گازی بهره‌مند شوید، کافی است به هوم‌ کارا مراجعه کنید. شما می‌توانید با شماره ۰۲۱۸۸۴۵۹۳۵۸ تماس حاصل نمایید تا تیم پشتیبانی هرچه سریع‌تر شما را راهنمایی کنند.

جمع‌بندی مقاله علت خاموش نشدن فن کولر گازی

این که کولر گازی مدام کار کند، علت‌های مختلفی خواهد داشت که شما باید راجع به این موضوع اطلاعات پیدا کنید تا علت خاموش نشدن فن کولر گازی را متوجه شوید. ما در این مقاله تمامی این علت‌ها را به شما معرفی کردیم اما تشخیص و بررسی آنها شاید فقط از عهده یک فرد متخصص بر بیاید. به خاطر همین هم گفتیم که می‌توانید از تیم هوم کارا کمک بگیرید تا بتوانند در اسرع وقت مشکل کولر شما را پیگیری کنند. اگر هم می‌خواهید چنین مشکلی پیش نیاید، باید سرویس کولر گازی را به طور منظم به انجام برسانید تا از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری شود.

 ساده‌ترین آموزش تعمیر کولر گازی 

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.