علت پریدن فیوز کولر گازی و داکت اسپلیت

علت پریدن فیوز کولر گازی و داکت اسپلیت

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

زمانی که از کولر گازی استفاده می‌کنید، یک سری نکات وجود دارد که باید آنها را بدانید. از طرفی جدا از دستگاه کولر گازی باید به نکاتی مانند برق‌رسانی نیز توجه داشته باشید. یعنی ممکن است برخی از اتفاقات برای همه دستگاه‌های برقی رخ دهد که یکی از آنها پریدن فیوز است. ما در این مقاله می‌خواهیم به طور مشخص راجع به علت پریدن فیوز کولر گازی و داکت اسپلیت با شما صحبت کرده و اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دهیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

 تعمیر کولر گازی در محل 

علت‌های پریدن فیوز کولر گازی و اسپلیت

یکی از مشکلاتی که ممکن است در کولر گازی و داکت اسپلیت اتفاق بیفتد، پریدن فیوز برق است. خیلی از افراد با این مشکل مواجه می‌شوند و اگر از تکنسین حرفه‌ای کمک نگیرند، نمی‌دانند که دقیقاً علت چیست و باید چکار کنند. علت‌هایی که در ادامه نام می‌بریم، جزو موارد رایج برای پریدن فیوز هستند.

البته قبل از اینکه بخواهیم به این علل اشاره کنیم، باید گفت که در صورت هر گونه مشکل شما می‌توانید با تیم متخصص هوم کارا تماس بگیرید. آنها اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار می‌دهند، برایتان علت اصلی را توضیح می‌دهند و اقدام به برطرف کردن مشکل خواهند کرد. پس هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

 آموزش تعمیر کولر گازی 

  • ۱- ایراد و اتصالی در سیم برق، اولین علت پریدن فیوز کولر گازی

اولین موردی که به عنوان علت پریدن فیوز کولر گازی و داکت اسپلیت می‌توانیم به آن اشاره کنیم، مشکلات مربوط به اتصالات سیم برق است. اگر از سیم بی‌کیفیت یا سیم مشکل‌دار و معیوب استفاده کرده باشید یا به سراغ خرید سیم‌های درجه ۲ و درجه ۳ به خاطر ارزانی قیمت بروید، بعد از مدتی مشاهده می‌کنید که این سیم‌ها در اثر فشار برق ذوب می‌شوند، اتصالات آنها از بین می‌رود و با پریدن فیوز مواجه می‌شوید که خطرناک هم هست. پس سعی کنید از سیم‌های نو و با کیفیت استفاده کنید. البته در بعضی از موارد شما از سیم‌های با کیفیت استفاده می‌کنید اما خود سیم‌ها اتصالی دارند و باعث پریدن فیوز می‌شوند.

 تعمیر کولر گازی در شمال تهران {ضمانت ۱۲ماهه} 

  • ۲- استفاده از فیوز بی کیفیت

دومین عاملی که می‌تواند علت پریدن فیوز کولر گازی و داکت اسپلیت باشد، فیوزهای بی‌کیفیت هستند. طبق تجربه کارشناسان، این یکی از رایج‌ترین اتفاقاتی است که پریدن فیوز را رقم می‌زند. شما ممکن است هنگام خرید، نتوانید فیوز اصل و اورجینال را از انواع تقلبی تشخیص بدهید. اگر نیاز دارید که فیوز تهیه کنید، حتماً با تیم هوم کارا تماس بگیرید. مشاوران به حد کافی شما را راهنمایی خواهند کرد.

 تعمیر کولر گازی در کرج 

  • ۳- خرابی برد سخت‌افزاری

سومین علتی که نام می‌بریم، خراب شدن سخت‌افزارها است. پریدن فیوز در کولر گازی و داکت اسپلیت می‌تواند به خاطر خرابی سخت افزار باشد. در واقع قطعات برد سخت افزاری گاهی اوقات نیم سوز می‌شوند یا به طور کل کارایی آنها از بین می‌رود، سپس اتصالات نادرستی داخل‌شان ایجاد می‌شود و فیوز می‌پرد. در نتیجه ما توصیه می‌کنیم که حتماً از یک فرد متخصص کمک بگیرید تا بتواند خرابی برد را تشخیص داده و به درستی آن را تعمیر کند.

 تعمیر کولر گازی در تهران 

  • ۴- خرابی خازن راه‌انداز، یک علت پریدن فیوز کولر گازی

علت بعدی که می‌توانیم به عنوان علت پریدن فیوز و داکت اسپلیت به آن اشاره کنیم، آسیب دیدگی خازن راه‌انداز کمپرسور است. ممکن است این خرابی و آسیب دیدگی در هر حالتی اتفاق بیفتد. در چنین شرایطی کمپرسور نمی‌تواند استارت بخورد. پس جریان برق زیادی را به داخل می‌کشد، آمپر افزایش پیدا کرده و در آخر فیوز می‌پرد.

 آموزش نحوه شستشوی پنل داخلی کولر گازی در خانه 

  • ۵- سوختن کمپرسور

عامل دیگری که می‌تواند منجر به پریدن فیوز بشود، سوختن کمپرسورِ داکت اسپلیت و کولر گازی است که در چنین حالتی فقط باید تکنسین‌های متخصص شرایط را بررسی کنند و مشکل را برطرف نمایند. در غیر این صورت خودتان نمی‌توانید این کار را انجام دهید.

 علائم سوختن کمپرسور کولرگازی 

جمع‌بندی

در این مقاله به طور کامل برایتان توضیح دادیم که علت پریدن فیوز کولر گازی و داکت اسپلیت چیست. اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیارتان قرار دادیم تا اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، بدانید که دقیقاً باید علت را در کجا جستجو کنید. ما سعی کردیم همه چیز را به طور کامل و جامع برای شما توضیح دهیم.

 لیست بهترین مرکز تعمیر کولر گازی 

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.