علائم سوختن کمپرسور کولرگازی

علائم سوختن کمپرسور کولرگازی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای کولر گازی شما پیش بیاید، سوختن کمپرسور کولرگازی است. اگر این اتفاق برای کولر گازی افتاده باشد باید برای درست کردن آن از یک متخصص و یا تکنسین کمک بگیرید. چرا که تعمیر کمپرسور کولر گازی یک کار کاملا تخصصی بوده و نیاز به مهارت بالایی دارد. اما شاید این سوال برای شما پیش بیاید که از کجا بفهمیم کمپرسور سوخته و نیاز به تعویض و یا تعمیر دارد؟ برای جواب به این سوال قصد داریم در ادامه شما را با نشانه‌های سوختگی کمپرسور آشنا کنیم تا بتوانید خیلی سریع نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید.

تعمیر کولر گازی اسپلیت

نشانه‌ها و علائم سوختن کمپرسور کولر گازی

هر مشکلی که برای دستگاه‌های الکترونیکی به وجود بیاید یک سری علائم و نشانه دارند. کولر گازی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در صورت سوختن کمپرسور کولرگازی با یک یا چند مورد از موارد زیر مواجه خواهید شد.

  • نداشتن سرمای کافی و یا تولید باد گرم. (۱۲ علت خنک نکردن و باد گرم کولر گازی و راه حل های رفع هر یک)
  • کولر گازی روشن نمی‌شود.
  • فیوز کولر گازی مدام می‌پرد.
  • یونیت خارجی در موقع کار کردن تکان می‌خورد.
  • سروصدای زیادی از یونیت خارجی به گوش می‌رسد.
  • اطراف یونیت خارجی نشت دارد.
  • جریان هوا کاهش یافته است.
  • هزینه برق به صورت غیر منطقی بالا رفته است.

چنانچه هر یک از موارد بالا برای کولر شما به وجود آمده باید هرچه سریع‌تر نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید.

تعمیر سوختن کمپرسور کولر گازی

۱- روشن نشدن کولر گازی یکی از نشانه‌های سوختن کمپرسور است!

یکی از اصلی‌ترین نشانه‌ها برای سوختن کمپرسور، روشن نشدن کولر گازی است. حتی ممکن است متوجه شوید که برق یونیت خارجی تامین شده و فن در حال کار کردن است ولی هوای مطبوع توسط کولر تامین نمی‌شود. در این مواقع باید کولر را از برق جدا کرده و از یک متخصص بخواهید آن را بررسی و مشکلات به وجود آمده را رفع کند.

تعمیر کولر گازی پنجره ای | راهنمای کامل

۲- نداشتن سرمای کافی و یا تولید باد گرم

نشانه بعدی که در سوختن کمپرسور کولر گازی با آن مواجه می‌شوید، تولید باد گرم است. در این حالت چون دستگاه نمی‌تواند گاز مبرد را از طریق سیستم پمپ کند، قدرت خنک کنندگی کولر پایین آمده و باد گرم از آن خارج می‌شود.

البته بهتر است بدانید که تولید باد گرم می‌تواند یکی از نشانه‌های کاهش گاز کولر باشد. هنگامی که گاز کولر کم باشد فشار زیادی به کمپرسور وارد می‌شود و در نتیجه ممکن است کمپرسور بسوزد. به همین خاطر در هنگام تولید باد گرم باید هر چه سریع‌تر کولر را خاموش کرده و از یک متخصص بخواهید آن را تعمیر کند. (در مقاله ۱۲ علت خنک نکردن و باد گرم کولر گازی و راه حل های رفع هر یک به طور کامل درباره این موضوع صحبت کردیم.)

در صورتی که گاز کولر شما کم شده باشد می‌توانید آن را با استفاده از ترازو شارژ کنید. این موضوع را در مقاله نحوه شارژ گاز کولر گازی با ترازو به طور مفصل توضیح دادیم.

۳- پریدن مدام فیوز نشانه‌ای بر سوختن کمپرسور کولر گازی است.

اگر فیوز کولر گازی و یا کلید کینیاتوری مرتبا می‌پرد، می‌تواند یک نشانه برای سوختن کمپرسور باشد. دقت داشته باشید که در این مواقع نباید کولر گازی را روشن کنید. چرا که فیوز وظیفه خود را به خوبی انجام داده و شما را از خطرات احتمالی با خبر کرده است.

معمولا پریدن فیوز زمانی اتفاق می‌افتد که تعداد زیادی از لوازم خانگی پرمصرف به طور همزمان کار کنند. در این زمان به خاطر فشار زیاد بر روی فیوز، باعث پریدن آن می‌شود. برای حل این مساله سعی کنید به طور همزمان از لوازم برقی استفاده نکنید.

همچنین اگر بعد از پریدن فیوز به سراغ جعبه فیوز رفتید و متوجه داغی بیش از اندازه آن شدید باید هرچه سریع‌تر از یک تکنسین بخواهید آن را درست کنید. چرا که ممکن است باعث آتش سوزی و یا دیگر مشکلات شود.

تعمیر کولر گازی ال جی در محل

یونیت خارجی کولرگازی

۴- تکان خوردن یونیت خارجی در حین کار کردن

در حالت عادی وقتی کولر را روشن می‌کنید یونیت خارجی تکان نمی‌خورد و به آرامی دستگاه روشن می‌شود. اما اگر هنگام روشن کردن متوجه شدید که کمپرسور به سختی استارت می‌خورد و یا موقع کار کردن یونیت خارجی تکان می‌خورد، ممکن است کمپرسور شما سوخته باشد.

در صورتی که این موضوع به صورت مکرر اتفاق افتاد باید کولر را خاموش کرده و با نزدیک‌ترین تعمیرگاه تماس بگیرید.

۵- سروصدای زیاد یونیت خارجی یکی از نشانه‌های سوختن کمپرسور کولرگازی است.

در صورتی که بعد از روشن کردن کولر گازی متوجه صدایی مانند جیغ و یا هرگونه صدای غیر عادی شدید، باید نسبت به تعمیر کولر گازی اقدام نمایید. برای اینکه متوجه شوید کولر گازی صدا دارد یا نه، می‌توانید کنار یونیت خارجی بایستید و از یک نفر بخواهید کولر را روشن کند.

۶- وجود نشتی در اطراف یونیت خارجی

رطوبت و آب‌هایی که در اطراف یونیت خارجی وجود دارند، نشان‌دهنده سوختن کمپرسور کولرگازی و یا نشت گاز مبرد کولر هستند. اگر گاز مبرد نشتی داشته باشد می‌تواند به سلامت شما آسیب زده و مواردی مانند حالت تهوع، سرفه، سردرد برای شما به وجود بیاورد.

همچنین نشتی اطراف کولر می‌تواند یکی از نشانه‌های آسیب دیدن لوله تخلیه کولر باشد. در صورتی که لوله تخلیه دچار شکستگی و یا مسدودی شده باشد، آب به درستی تخلیه نشده و نشت می‌کند. اگر در زمان مناسب کولر را سرویس کنید دیگر با این مشکلات مواجه نخواهید شد.

۷- کم شدن جریان هوا

یکی دیگر از نشانه‌هایی که برای سوختن کمپرسور کولر گازی وجود دارد، کاهش جریان هوا است. این اتفاق زمانی می‌افتد که کمپرسور در مراحل اولیه سوختن باشد و می‌توانید با تشخیص زود هنگام از آسیب دیدن بیشتر آن جلوگیری کنید.

برای تست و بررسی این مساله کافی است دست خود را نزدیک دریچه کولر بگیرید. در صورتی که جریان هوا ضعیف بود، باید نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید.

۸- بالا رفتن غیرمنطقی هزینه برق

در صورتی که کمپرسور دچار مشکل شده باشد برای خنک کردن محیط مجبور می‌شود به صورت مداوم کار کند. این موضوع علاوه بر اینکه باعث فشار زیاد بر روی کمپرسور می‌شود، هزینه برق مصرفی را نیز به شدت بالا می‌برد. با یک نگاه به هزینه قبض و مقایسه آن با ماه‌های قبل متوجه این مساله خواهید شد.

ضعیف شدن کمپرسور کولر گازی

علایم ضعیف شدن کمپرسور کولر گازی

کمپرسور اصلی‌ترین قطعه در کولر گازی به شمار می‌رود و اگر مشکلی برای آن به وجود بیاید عملکرد کلی سیستم با اختلال مواجه می‌شود. در صورتی که کمپرسور نتواند به خوبی کار کند، میزان باد سرد دستگاه کاهش می‌یابد و نمی‌تواند محیط را به خوبی خنک کند.

بنابراین اگر متوجه شدید که کولر گازی شما دیگر کارایی قبل را ندارد و همچنین صداهای غیرعادی از آن به گوش می‌رسد، ممکن است برای کمپرسور آن مشکلی به وجود آمده باشد.

زود خاموش شدن کمپرسور کولر گازی

یکی از موضوعاتی که در هنگام خرید کولر گازی باید به آن توجه کنید، آب و هوای منطقه و متراژ محیط است. اگر کولری که خریداری کردید با این موارد هماهنگ نباشد، نه تنها قادر به خنک کردن محیط نخواهد بود بلکه خیلی زود دچار خرابی و مشکلاتی از قبیل زود خاموش شدن می‌شود. چرا که دستگاه برای خنک کردن مدت زمان زیادی باید کار کند و در نتیجه باعث فشار به قطعات به خصوص کمپرسور می‌شود.

علاوه بر این، اگر ترموستات کولر به خوبی تنظیم نشده باشد، با مشکل خاموش و روشن شدن کولر گازی مواجه خواهید شد. در حالت عادی ترموستات زمان معینی را برای خاموش و روشن کردن دستگاه دارد و اگر به هر علتی این تنظیمات بهم بریزد، ساعت خاموشی دستگاه نیز تغییر می‌کند.

البته دقت داشته باشید که این مشکل دلایل دیگری نیز دارد که می‌توانید آن را در مقاله علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی مطالعه نمایید.

۶ راه پیشگیری از سوختن کمپرسور کولرگازی

  • جهت پیشگیری از سوختن کمپرسور کولرگازی، به محض خراب شدن آن، حتما کار تعمیرات این قطعه را به یک متخصص بسپارید.
  • همانطور که در مقاله ۹ اشتباه رایج در استفاده از کولرگازی که برای تان گران تمام خواهد شد! صحبت کردیم، خوب است در هنگام خرید کولر گازی، حتما به نکاتی مانند متراژ خانه و یا محیطی که قرار است کولر را در آنجا نصب کنید و سایر شرایط محیطی دقت داشته باشید.
  • مکانی که کولر گازی را قرار می‌دهید باید به دور از گرد و خاک، تابش مستقیم نور خورشید و رطوبت باشد.
  • سیم کشی‌ها و تابلوی برق اواپراتور باید طبق استانداردها نصب گردند.
  • اگر متوجه خرابی در هر بخش از کولر گازی شدید فورا با یک مرکز معتبر برای تعمیرات آن تماس بگیرید. به دلیل خطراتی که ممکن است برای شما و همچنین کولر گازی پیش بیاید هیچ‌گاه این کار را شخصا انجام ندهید.
  • جهت جلوگیری از سوختن کمپرسور کولر گازی و یا هر بخش دیگری از این دستگاه، حتما سرویس‌های دوره را انجام دهید.
هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.