نحوه شارژ گاز کولر گازی با ترازو

نحوه شارژ گاز کولر گازی با ترازو

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

شارژ گاز کولر گازی دارای روش‌های مختلفی است که یکی از دقیق‌ترین روش‌ها با ترازو است. اما شاید این سوال برای شما پیش بیاید که روش شارژ گاز کولر گازی با ترازو چطور انجام می‌شود؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه همراه ما باشید تا با شیوه انجام آن آشنا شوید.

شرایط و مراحل شارژ گاز کولر گازی با ترازو

در فصول گرم سال استفاده از کولر گازی به یکی از ضروریات تبدیل شده است. همانطور که در مقاله تعمیر کولر گازی صحبت کردیم، علت بسیاری از مشکلاتی که در هنگام استفاده از این نوع از خنک کننده‌ها پیش می‌آید مربوط به تخلیه شدن یا کاهش گاز آن است. از این رو لازم است به صورت دوره‌ای کولر را سرویس و گاز آن را شارژ کنید. شارژ گاز کولر گازی با ترازو شرایط و مراحلی  دارد که در زیر به ترتیب بدان می‌پردازیم.

  1. برای این کار نیاز به یک ترازوی دقیق دیجیتالی دارید؛ بنابراین لازم است ابتدا این وسیله را برای شارژ کولر گازی آماده کنید.
  2. شرط دوم این است که کولر گازی خالی از گاز باشد تا بتوانید به وسیله ترازو آن را شارژ کنید. زیرا اگر داخل کولر گاز وجود داشته باشد، نخواهید دانست که چقدر گاز باید به آن اضافه کنید. به همین خاطر اگر دستگاه شما دارای گاز است باید آن را تخلیه کنید.
  3. بعد از خالی کردن گاز باید سیستم را از نظر هوادهی وکیوم کرده و نشتی آن را نیز بررسی کنید تا گاز از مخزن بیرون نرود.
  4. در این مرحله از برچسب اطلاعات فنی کولر استفاده کرده و مقدار گاز لازم را به دستگاه تزریق کنید. دقت داشته باشید که روی این برچسب تنها مقدار گاز مورد نیاز برای ۵ متر نوشته شده و به ازای هر ۱ متر لوله اضافه باید ۲۰ گرم گاز بیشتر تزریق کنید. به عنوان مثال اگر بر روی برچسب فنی مقدار ۱ کیلوگرم گاز ثبت شده است ولی طول لوله ۸ متر است، باید ۱۰۶۰ گرم گاز به کولر تزریق کنید.

 تعمیر کولر گازی ال جی در محل

شارژ گاز کولر گازی

جمع بندی

بهتر است بدانید که استفاده از این روش برای شارژ کولر خیلی سخت و پیچیده نیست. تنها چیزی که نیاز دارید یک ترازو دیجیتال دقیق است. همچنین لازم است دقت داشته باشید که اگر ابزار لازم و کافی برای شارژ گاز کولر گازی با ترازو را ندارید، بهتر است آن را به یک متخصص بسپارید.


مطالعه چند مقالات مفید:


 

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.