فرق مایکروفر با ماکروویو،کدام بهتر است بخریم

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

اگر این سوال برای شما به وجود آمده است که فرق مایکروفر و مایکروویو چیست و در حقیقت برای نیاز شما، مایکروفر بهتر است یا ماکروویو ، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله‌ی جذاب با ما همراه باشید. با پیشرفت تکنولوژی در زمینه‌ی طبخ غذا به مرور دستگاه‌های پیشرفته‌ی طبخ سریع و یکنواخت غذا‌ها به بازار عرضه شدند و طرفداران زیادی هم پیدا کردند. به مرور فر‌ها به اجاق گاز‌ها اضافه شدند تا غذاهایی که برای پخت به حرارت یکنواخت از همه‌ی اطراف نیاز دارند به خوبی طبخ شوند.

مایکروفر بهتر است یا ماکروویو

پس از آن، همین فرمول در بدنه‌های کوچک‌تر طراحی شدند تا حرارت به شکل بهتر و سریع‌تری در دستگاه پخش شود، توستر‌ها، آون‌توستر‌ها، مایکروفر، مایکروویو و … از قبیل دستگاه‌هایی هستند که به مرور طراحی شدند که هر کدام کارایی‌های خودشان را دارند. در اینجا قصد داریم تفاوت‌ مایکروفر و مایکروویو را بیان کنیم و بگوییم که هر کدام، چه نیازی را برای شما بر طرف خواهد کرد

تفاوت ماکروفر با ماکروویو

قبل از این که به این بپردازیم که مایکروفر بهتر است یا ماکروویو ، ابتدا به توضیح کلی هر کدام به شکل جداگانه می‌پردازیم؛ اگر کلمه‌ی انگلیسی مایکروفر را به انگلیسی در گوگل سرچ کنید، در بهترین حالت با این جمله مواجه می‌شوید: آیا منظور شما مایکروویو است؟ در واقع در فرهگ جهانی، دستگاهی به نام مایکروفر وجود ندارد. اما در فرهنگ و زبان فارسی مایکروفر چه معنایی به خود گرفته است؟ در واقع به دستگاه‌هایی که به آن تندپز گفته می‌شود و منبع انرژی آن، گاز و یا المنت‌های برقی است، اسم مایکروفر نسبت داده شده است، ولی در حقیقت این دستگاه‌ها، حالت پیشرفته‌تر فر‌ها می‌باشند که به صورت جداگانه از اجاق گاز بوده و بدنه‌ای شکیل و مکعبی دارد که فاقد هر گونه موج برای طبخ غذا می‌باشند.

بیشتر بخوانید:دفترچه راهنما ظرفشویی بوش مدل SMS50E12-f

مایکروویو اما دستگاهی در نسل جدید‌تر است که با تابش موج این امکان را فراهم می‌سازد که غذا درون دستگاه، به سرعت گرم شده و یا طبخ شود. با این دستگاه، شما قادر خواهید بود غذایی همانند گوشت ماهی را در مدت زمان بسیار کوتاه‌تری نسبت به طبخ آن بر روی گاز و یا فر، آماده‌ی سرو کنید.

تفاوت مایکروفر با مایکروویو

مایکروفر بهتر است یا ماکروویو

در صورتی که بخواهیم به صورت تئوری به مقایسه‌ی این دو دستگاه بپردازیم، باید از موارد پایین شروع کنیم:

• همانطور که گفتیم، مایکروفر، برای حرارت دادن به غذا از هیتر استفاده می‌کند، به همین دلیل، به خاطر تابش حرارت یکنواخت به غذا، توانایی این را دارد که هر غذایی را به شکل یکنواخت طبخ کند، اما مایکروویو، اساس کارش با تابش موج است که توانایی ساطع کردن موج، به همه‌جای غذا، به خصوص در وسط غذا را دارا می‌باشد.

بیشتر بخوانید:نکات مهم در نگهداری از مایکروفر و تعمیر آن

• تفاوت دیگری که از اهمیت زیای برخوردار است این می‌باشد که در مایکروفر می‌توان از ظروف فلزی هم استفاده نمود ولی در ماکروویو این امکان وجود ندارد و حتی اگر ظرفی که دارای قسمت کمی فلز باشد نیز نباید درون مایکروویو قرار داده شود.

• مایکروفر، حتی اگه درش باز هم باشد، ضرری برای افراد درون محیط ندارد چرا که فقط با حرارت گاز و یا المنت کار می‌کند ولی معیوب بودن مایکروویو، سبب شود موج به بیرون از محیط دستگاه ساطع شود و می‌تواند خطرآفرین باشد

• از لحاظ قیمت، خیلی بستگی به این دارد که چه برندی تهیه کنید و یا اینکه محصولی که قصد دارید تهیه کنید، چه امکانات دیگری دارد، ولی در صورتی که در شرایط یکسان بخواهید قیمت این دو را مقایسه کنید، قیمت مایکروویو بالاتر است و به تبع از آن، در صورت معیوب بودن دستگاه، تعمیر منابع ساطع کننده‌ی موج، به هزینه و تخصص بیشتری نسبت به هیتر‌های مایکروفر دارد.

مایکروفر بهتر است یا ماکروویو

مزایا و معایب

این دو دستگاه هردو کارایی‌های بسیار مفیدی در پخت و پز دارند و نمی‌توان معایبی برای آن تعریف کرد که بر مزایای آن بچربد؛ مایکروفر، توانایی پخت غذا به شکل یکنواخت را دارد، به شکلی که غذا کاملا مغزپخت شده و درون آن خام نماند، ولی در این قسمت که به این می‌پردازیم که مایکروفر بهتر است یا ماکروویو ، باید بدین شکل بیان کنیم که غذا در مایکروفر، مدت زمان بیشتری نسبت به مایکروویو نیاز دارد تا به طور کامل پخته شود، همچنین گرم کردن غذا در مایکروفر به خوبی شکل نمی‌گیرد، به خصوص اگر غذایی که می‌خواهید گرم کنید، آبکی باشد.

و بر عکس، از مزایای مایکروویو این است که به خوبی از پس گرم کردن غذا در مدت زمان کم بر میاید. و از معایب مایکروویو هم این است که اگر بخواهید غذایی را به شکل آبدار( مثلا مرغ سوخاری آب‌دار) میل کنید، مایکروویو از پس آن بر نمی‌آید، چرا که مایکروویو با به جنبش در آوردن مولکول‌های آب، باعث می‌شود که آب غذا تا حدودی بخار شده و غذا بیشتر به حالت خشک تمایل داشته باشد تا حالت آبدار.

ایراد دیگری که همواره به مایکروویو وارد بوده است، بحث مضر بودن امواج آن است که در آخرین تحقیقات، ثابت شده است که حتی اگر این امواج به بیرون هم ساطع شود، ضرر‌های آن آن قدر‌ها که گفته می‌شود مضر نیست و انرژی این امواج از امواج وای فای نیز کمتر است؛ فقط در صورتی که این امواج قابلیت این را داشته باشند که در گوشه‌ای از محیط تجمع کنند، ممکن است برای افراد مستعد، ضرر داشته باشد.
شاید تا به اینجا یک حس کلی نسبت به این که برای شما مایکروفر بهتر است یا ماکروویو ، به دست آورده باشید، اما در تیتر پایین، بیشتر به آن می‌پردازیم.

مایکروفر بهتر است یا ماکروویو ؟ کدام را بخریم؟

حال که تفاوت مایکروفر و مایکروویو را تا حدودی درک کردیم، کدام را بخریم؟ در واقع مایکروفر بهتر است یا ماکروویو ؟ با توجه به این که قیمت مایکروویو معمولا بیشتر است، باید ببینید که چه چیزی دقیقا نیاز شما را برآورده خواهد کرد.

اگر شما بیشتر قصد این را دارید که غذا‌ها را به شکل آبدار و لذیذ تهیه کنید و زیاد اهمیت نداشته باشد که غذا سریع آماده شود، بهتر است به مایکروفر فکر کنید و سپس به قابلیت‌های دیگر آن مثل دارا بودن حالت گریل و یا کانوکشن، اهمیت دهید. و در مقابل اگر به سرعت پخت و گرم شدن و یخ‌زدایی غذا اهمیت می‌دهید، مایکروویو برای شما مناسب‌تر است. همچنین در هر دو برنامه‌ی‌های غذایی موجود می‌باشد که می‌توانید با جزئیات آن در دفترچه‌ی راهنمای دستگاه، مشاهده کنید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.