علت کم نور شدن صفحه تلویزیون

علت کم نور شدن صفحه تلویزیون سامسونگ، سونی و ال جی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام تماشای فیلم مورد علاقه تان ناگهان نور تلویزیون کم شده و همین موضوع باعث شود نتوانید آنطور که دوست دارید از تماشای فیلم لذت ببرید! علت کم نور شدن صفحه تلویزیون خیلی از مواقع به تنظیمات نور تلویزیون شما مربوط می شود و عموما مشکل فنی نیست. گاهی اوقات هم ممکن است با کم و زیاد شدن نور صفحه تلویزیون مواجه شوید که این مسئله معمولا مربوط به فعال شدن سنسور تشخیص نور محیط تلویزیون شما می باشد که به سادگی می توانید از طریق منوی تنظیم نور تلویزیون آن را غیر فعال نمایید. البته گاهی اوقات هم ممکن است علت کم شدن نور تصویر تلویزیون مربوط به مشکلات فنی از جمله پنل و خراب شدن بک لایت تلویزیون باشد.

لذا در این مقاله به بررسی علت کم شدن نور صفحه تلویزیون ال جی، سامسونگ و سونی می پردازیم و همچنین درباره علت کم و زیاد شدن نور تلویزیون صحبت خواهیم کرد و به راه کارهای مختلف برای رفع مشکل خواهیم پرداخت. در صورتی که شما هم با مشکل کم رنگ شدن نور تلویزیون مواجه شده اید، پیشنهاد می کنیم که حتما تا انتهای مقاله با ما همراه باشید، در صورتی که با استفاده از راه کارهای ارائه شده مشکل تلویزیون شما برطرف نشد، می توانید به سادگی درخواست تعمیرات تلویزیون خود را از طریق تماس تلفنی و یا فرم زیر به صورت آنلاین ثبت نمایید تا در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین تکنسین حرفه ای و با تجربه را جهت عیب یابی تلویزیون به محل شما اعزام نماییم.

اگر جهت برطرف کردن مشکل تلویزیون خود به کمک تعمیرکار نیاز دارید، همین حالا درخواست تعمیرات خود را ثبت کنید تا متخصصان حرفه ای و با تجربه هوم کارا در سریعترین زمان ممکن، جهت هماهنگی با شما تماس حاصل فرمایند.

تعمیر تلویزیون

علت کم نور شدن صفحه تلویزیون سامسونگ

رفع مشکل تیره شدن یا بررسی علت کم نور شدن صفحه تلویزیون سامسونگ معمولا از طریق تنظیمات تلویزیون می باشد و موارد اصلی که باید بررسی شوند شامل:

  • عملکرد تشخیص نور محیط را غیرفعال کنید.
  • تنظیمات صرفه جویی در انرژی (Energy Saving) را غیر فعال کنید.
  • حالت تصویر را تغییر دهید (بیشترین حالت روشنایی).
  • قدرت سیگنال، به روز بودن سیستم عامل تلویزیون و مشکلات دستگاه های جانبی را بررسی کنید.

۱) یکی از علت های کم و زیاد شدن نور تلویزیون سامسونگ به صورت خود به خودی، فعال بودن قابلیت تشخیص نور محیط است. عملکرد تشخیص نور محیط که در برخی از مدل های قدیمی سنسور ECO نیز گفته می شود، نور اتاق را اندازه گیری می کند و روشنایی صفحه را به طور خودکار تغییر می دهد تا مصرف برق کاهش یابد. صفحه نمایش تلویزیون در یک اتاق با نور زیاد، روشن تر و در یک اتاق تاریک، تیره تر خواهد شد.

روش خاموش یا روشن کردن این عملکرد بسته به مدل شما متفاوت خواهد بود

مدل های ۲۰۱۶ یا قدیمی تر

System> Eco Solution> Eco Sensor> On or Off

مدل های ۲۰۱۷ یا جدیدتر:

General > Ambient Light Detection > turn on or off

۲) حالت نمایش تصویر تلویزیون خود را از طریق منو> تصویر> حالت تصویر بر روی حالتی که برای شما بهترین نور را فراهم می کند، تنظیم نمایید. همچنین می توانید سایر تنظیمات نور تلویزیون سامسونگ خود مانند نور زمینه، درخشندگی، روشنایی و غیره را از طریق همین منو تنظیم نمایید.

۳) علت کم نور شدن صفحه تلویزیون سامسونگ می تواند ضعف قدرت سیگنال و کیفیت سیگنال دستگاه متصل باشد. برای بررسی مشکل اطلاعات سیگنال را بررسی کنید. برای این کار از طریق دکمه Home یا Menu وارد تنظیمات و مسیر زیر شوید:

Settings > Support > Self Diagnosis > Signal Information

۴)  دستگاه های جانبی را یکی یکی تست کنید، اگر مشکل کم شدن نور تلویزیون سامسونگ شما فقط هنگام استفاده از یکی از دستگاه های جانبی اتفاق می افتد، پس مشکل از تلویزیون نیست. در این صورت کابل متصل به دستگاه مشکل دار را نیز بررسی کنید، آن را با یک کابل دیگر که از سالم بودن آن مطمئن هستید امتحان کنید. اگر مشکل برطرف شد پس ایراد از کابل است، در غیر این صورت خود دستگاه مشکل دارد.

۵) تنظیمات تصویر تلویزیون خود را ریست نمایید و بررسی کنید که آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.

اگر مشکل برطرف نشد، از طریق منو> پشتیبانی> خودعیب یابی، عیب یابی خودکار تلویزیون سامسونگ خود  را برای بررسی مشکلات بخش های مختلف مانند تصویر یا تنظیم مجدد اجرا کنید.

۶) نرم افزار و سیستم عامل تلویزیون خود را بروز رسانی کنید.

اگر با انجام کارهای فوق، مشکل کم رنگ شدن نور تلویزیون برطرف نشد، می توانید درخواست تعمیرات تلویزیون سامسونگ خود را از طریق فرم به صورت آنلاین و یا تماس تلفنی ثبت نمایید.

علت به هم ریختگی رنگ تلویزیون

علت کم نور شدن صفحه تلویزیون ال جی

رفع علت کم نور شدن صفحه تلویزیون ال جی در اکثر مواقع مربوط به تنظیمات نور تلویزیون ال جی یا تنظیمات تصویر آن می باشد. البته توجه کنید که کیفیت تصویر، ذهنی است و همه چیز به ترجیحات فردی شما بستگی دارد. در ادامه موارد بررسی تنظیمات را توضیح می دهیم.

در مورد نور تصویر مربوط به HDR، تنظیمات تصویر برای این برنامه ها در داخل خود برنامه تعبیه شده است و به طور کلی نسبت به سایر فیلم ها تاریک تر هستند (امکان ایجاد تضاد واضح بین مناطق تاریک و روشن یک صحنه را می دهد.). بنابراین به دلیل ماهیت HDR نمی توان این تنظیمات را لغو کرد.

برای مشکلات نور تلویزیون های OLED، این تلویزیون ها از نور پس زمینه متفاوتی نسبت به تلویزیون های LED یا LCD معمول استفاده می کنند و نمی توانند به همان سطح روشنایی برسند. با این حال، می توانید تنظیمات نور تلویزیون ال جی را برای افزایش نور پس زمینه و روشنایی تنظیم کنید. این کار را می توانید از بخش تنظیمات تصویر انجام دهید.

مورد دیگری که می تواند علت کم نور شدن صفحه تلویزیون ال جی و یا کم و زیاد شدن نور تلویزیون ال جی باشد، تنظیمات مربوط به صرفه جویی انرژی باشد. برای غیرفعال کردن این عملکرد مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به منو تصویر بروید (Setting> Advanced> Picture)
  2. گزینه صرفه جویی انرژی را انتخاب کنید (Energy Saving)
  3. گزینه صرفه جویی انرژی را خاموش کنید.

دقت کنید که حتما از سالم بودن کابل ها و دستگاه های جانبی که به تلویزیون خود متصل کرده اید نیز اطمینان حاصل کنید؛ چرا که علت کم شدن نور تلویزیون شما می تواند به وجود ایراد در این موارد نیز باشد.

اگر با انجام تنظیمات نور تلویزیون ال جی خود و انجام راه کارهای بیان شده نتوانستید مشکل کم شدن نور تصویر تلویزیون خود را برطرف سازید، از یک تکنسین حرفه ای و باتجربه تعمیرات تلویزیون ال جی کمک بگیرید.

علت کم نور شدن صفحه تلویزیون سونی

برای رفع علت کم نور شدن صفحه تلویزیون سونی مراحل زیر را دنبال کنید. لازم به ذکر است که توضیحات بیان شده به صورت کلی برای همه مدل های تلویزیون سونی است و در صورت نیاز به دستورالعمل های بیشتر برای یک مدل خاص، از دفترچه راهنمای تلویزیون سونی خود نیز کمک بگیرید.

۱) اگر حالت تصویر در حالت Cinema یا Custom تنظیم شده باشد، ممکن است صفحه تلویزیون کم نور شود. اگر بعد از تغییر حالت کیفیت تصویر، صفحه هنوز تیره و کم نور است، تنظیماتبک لایت (Backlight)، تصویر (picture) و روشنایی (Brightness) را تغییر دهید و روشنایی را مطابق سلیقه خود تنظیم کنید.

نمونه ای از تنظیم نور تصویر: بررسی Picture Mode از Display Settings –Picture و در نهایت تغییر تنظیمات

نکته: وقتی تلویزیون در فروشگاه است، برای نمایش بیشتر در حالت نمایشگاهی تنظیم می شوند که بسیار روشن و زنده خواهد بود. با این حال ممکن است برخی از تلویزیون های سونی با تنظیمات مناسب تر برای انرژی همراه باشند تا با برنامه های صرفه جویی انرژی مانند ستاره انرژی یا Energy Star سازگار باشند. بسته به چنین تنظیماتی، میزان روشنایی تصویر می تواند بیشتر یا کمتر باشد.

۲) اگر آپشن صرفه جویی انرژی (Power Saving) بر روی Low یا High تنظیم شده باشد، تصویر صفحه تلویزیون تاریک می شود.

نمونه ای از روش تنظیمات:

Settings – System Settings – Eco و تنظیم Power Saving به Normal یا Off

بعد از انجام این تنظیمات بررسی کنید که آیا مشکل کم شدن نور تصویر تلویزیون سونی برطرف شده است یا خیر.

۳) برخی از تلویزیون های سونی دارای قابلیت سنسور نور هستند. در این مدل تلویزیون ها بسته به شرایط نور اتاق، شاهد کم و زیاد شدن نور تلویزیون سونی خواهید بود. با خاموش کردن سنسور نور یا کنترل روشنایی به صورت خودکار (به مدل تلویزیون شما بستگی دارد) ممکن است روشنایی تصویر افزایش یابد.

۴) اگر برای مثال هنگام استفاده از کنسول بازی متوجه کم شدن نور تلویزیون خود شدید، دستگاه های دیگر مانند گیرنده دیجیتال را نیز بررسی کنید و ببینید آیا علت کم نور شدن تلویزیون سونی شما مربوط به استفاده از یک دستگاه خاص است یا خیر. اگر هنگام استفاده از سایر دستگاه ها مشکلی در نور تصویر وجود نداشت پس ایراد از تلویزیون شما نیست بلکه از دستگاه جانبی است.

۵) اگر از تلویزیون سونی پروجکشن استفاده می کنید، در صورتی که با کم شدن نور تصویر تلویزیون سونی مواجه شدید و تنظیمات نور تلویزیون سونی هم مشکل شما را برطرف نکرد، تعویض لامپ را در نظر بگیرید. برای اطمینان از این موضوع باید از یک تکنسین متخصص تعمیرات تلویزیون سونی کمک بگیرید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.