کار نکردن یخساز ساید سامسونگ

علت کار نکردن یخساز ساید سامسونگ و راه حل آن

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

یکی از ویژگی‌هایی که در یخچال‌های ساید بای ساید سامسونگ وجود دارد، سیستم یخساز است. این قابلیت به سرعت و در چند مدل یخ مورد نیازتان را تحویل می‌دهد. اما گاهی مواقع ممکن است مشکلاتی برای این بخش به وجود بیاید. به همین خاطر قصد داریم در این نوشته از هوم کارا به بررسی علت کار نکردن یخساز ساید سامسونگ و راه حل آن بپردازیم.

علت کار نکردن یخساز ساید سامسونگ و تعمیر آن

سامسونگ یکی از بهترین برندهای موجود در جهان است و همواره از تکنولوژی‌های جدید در محصولات خود استفاده می‌کند. یخسازهای سامسونگ بسیار پرقدرت هستند و امکان خرابی در آن‌ها بسیار کم است. اما با این وجود باز هم امکان دارد مشکلاتی برای آن‌ها به وجود بیاید.

علت کار نکردن یخساز ساید سامسونگ می‌تواند به خاطر وجود مشکل در سایر قطعات مثل موتور یخساز، سنسور یخساز ساید سامسونگ، محفظه، سوکت آب، اهرم یخساز ساید سامسونگ و کابل برق ناشی شده باشد. در هر صورت تعمیر یخساز ساید سامسونگ یک کار کاملا تخصصی بوده و توصیه می‌شود حتما از تعمیرکار مجاز محصولات سامسونگ استفاده کنید.

مشکلات یخساز ساید سامسونگ

آشنایی با مشکلات یخساز ساید سامسونگ و روش حل آن

هنگامی که یخساز ساید بای ساید دچار مشکل می‌شود ممکن است با مشکلاتی همچون چسبیدن تکه های یخ به یکدیگر، شکسته شدن محفظه یخ و یا نساختن یخ توسط دستگاه مواجه شوید. هر کدام از این‌ها نشان دهنده وجود مشکل در یخساز یخچال هستند و هر چه سریع‌تر باید نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید.

همچنین در صورتی که کمپرسور خراب شده باشد و یا فشار آب منزل پایین باشد، باز هم امکان دارد یخساز ساید سامسونگ با مشکل مواجه شود. برای جلوگیری از وقوع مشکلات این چنینی بهتر است هر ۶ ماه یکبار فیلتر یخساز را عوض کنید. زیرا اکثر مشکلاتی که برای یخساز ساید سامسونگ به وجود می‌آید به خاطر تمیز نبودن فیلتر آن است.

در صورتی که با مشکل سرد نشدن آبسردکن مواجه بودید می‌توانید مقاله علت سرد نکردن آبسردکن یخچال و ساید بای ساید + دیگر مشکلات آبسردکن را مطالعه کنید.

پیدا کردن علت کار نکردن یخساز ساید سامسونگ

۸ مرحله تا پیدا کردن علت کار نکردن یخساز ساید سامسونگ

  1. اگر برای یخساز مشکلی به وجود آمده بود قبل از هر کاری مطمئن شوید که گزینه یخساز فعال و قفل کودک غیر فعال باشد.
  2. بعد از آن باید به سراغ بررسی صدای موتور بروید. برای اینکار پدال یخساز را فشار داده و با دقت به صدای موتور گوش دهید. اگر صدای موتور را نشنیدید به سراغ بررسی مخزن بروید و تمام یخ‌ها را از آن خارج کنید.
  3. بهتر است اطراف دمپر را بررسی کنید و اگر یخ‌زدگی در آن وجود داشت آن را تمیز کنید.
  4. اگر با فشار دادن پدال صدایی از موتور شنیده نمی‌شود باید آن را با استفاده اهم‌متر چک کنید. در صورتی که عدد نشان داده شده توسط اهم‌متر صفر بود بدین معنا است که موتور نیاز به تعویض دارد.
  5. اما اگر موتور سالم بود به سراغ بررسی ولتاژ AC بین COM1 و ترمینال موتور یخساز در برد اصلی بروید. ولتاژ این بخش در زمانی که پدال را فشار نمی‌دهید باید حدود ۲۲۰ ولت باشد.
  6. مورد بعدی که توسط اهم‌متر باید اندازه گیری کنید، سوئیچ داخلی است. اگر عدد صفر نشان داده شود باید سوئیچ را تعویض کنید.
  7. اگر موارد بالا را بررسی کردید و همه آن‌ها سالم بودند، کار بعدی چک کردن کانکتورهای متصل به درب یخچال است. برای اینکار باید کانکتورها را جدا کرده و دوباره وصل کنید و پدال آبسردکن را فشار دهید. در صورتی که با اینکار مشکل حل نشد امکان دارد علت خارج نشدن یخ از یخساز سامسونگ، مجموعه دمپر باشد که نیاز به تعویض دارد.
  8. آخرین کار هم در صورت درست نشدن یخساز، تعویض برد اصلی یخچال است.

در حالت کلی تعمیر ساید بای ساید نیاز به دانش و مهارت بالایی دارد و بهتر است به سراغ افراد متخصص و حرفه‌ای بروید. چرا که این افراد با تشخیص صحیح محل خرابی خیلی راحت می‌توانند مشکل به وجود آمده را حل کنند.

دلایل روشن نشدن یخساز سامسونگ

دلایل روشن نشدن یخساز ساید بای ساید سامسونگ

مشکل بعدی که یخساز یخچال سامسونگ ممکن است با آن مواجه شود، روشن نشدن آن است که از جمله علت های روشن نشدن یخساز ساید سامسونگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • وجود مشکل در موتور یخساز: در صورتی که آسیب دیده باشد باید تعویض گردد.
  • خراب شدن برد الکترونیکی یخچال
  • خراب شدن رابط یخساز یا همان سیم کانکت

نکته: قبل از انجام هر کاری بهتر است از روشن بودن دکمه یخساز اطمینان حاصل کنید.

علت چسبیدن تکه های یخ در یخچال سامسونگ

علت چسبیدن تکه های یخ در یخچال سامسونگ

در ادامه بررسی علت کار نکردن یخساز ساید سامسونگ قصد داریم مشکل چسبیدن تکه‌های یخ به یکدیگر را بررسی کنیم. در صورتی که با این مورد مواجه شدید بهتر است هر چه سریع‌تر آن را تعمیر کنید چرا که چسبندگی یخ به مرور زمان می‌تواند مشکلات جدی برای یخساز به وجود بیاورد. برخی از عواملی که این مشکل را به وجود می‌آورند عبارت است از:

  • در صورتی که فشار آب بالا باشد و یا بیش از حد استاندارد آب وارد یخساز شود، یخ‌ها به علت کمبود جا به یکدیگر می‌چسبند. به همین خاطر قالب‌های یخساز معمولا ۲ میلی‌متر از سطح آبگیری پایین هستند چرا که حجم آب بعد از یخ زدن بیشتر می‌شود.
  • گاهی مواقع هم علت چسبیدن یخ در یخساز ساید سامسونگ به یکدیگر به خاطر جدا نشدن یخ از قالب است. این مورد باعث می‌شود سطح آب بالا آمده و باعث چسبیدن یخ‌ها به یکدیگر شود. برای حل این مشکل باید قالب یخ را کلا عوض کرده و یا از اسپری خوراکی پارافین استفاده کنید. بهتر است حداقل روزی یک لیوان از یخساز یخ بگیرید تا داخل باکس تحرک وجود داشته باشد و یخ‌ها به هم نچسبند.

دلیل کار نکردن یخساز ساید سامسونگ

نحوه ساخته شدن یخ در یخچال ساید بای ساید سامسونگ به چه صورت است؟

روند کار به این صورت است که آب خانه از طریق شلنگ کوچکی به پشت یخچال منتقل می‌شود و در آنجا به شیر برقی متصل می‌گردد. سپس با فعال شدن سلنوید شیر برقی، آب از طریق لوله‌های کوچک داخل قالب یخساز ریخته می‌شود. هنگامی که قالب یخ می‌زند، این یخ‌ها درون مخزن ریخته می‌شوند. وقتی که مخزن پر شد کار یخسازی متوقف می‌شود. بعد هنگامی که از طریق یخساز این یخ‌ها را استفاده می‌کنید، کار یخسازی دوباره شروع شده و مخزن را پر می‌کند.

پیدا کردن علت کار نکردن یخساز ساید سامسونگ

همانطور که در این مقاله صحبت کردیم، تشخیص و پیدا کردن دلیل کار نکردن یخساز ساید سامسونگ در بسیاری از موارد یک امر تخصصی است که باید توسط افراد خبره عیب یابی و رفع گردد. از این رو به جهت کاهش هزینه های تعمیرات، پیشنهاد می‌گردد اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید حتما از تکنیسین‌های فعال در کار تعمیر یخساز یخچال کمک بگیرید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.