علت پرش تصویر تلویزیون ال جی

علت پرش تصویر تلویزیون ال جی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

چرا تصویر تلویزیون ال جی می پرد؟

 تلویزیون دیگر فقط یک وسیله برای سرگرم شدن اهالی خانواده نیست، این روزها استفاده از تلویزیون به خاطر مقاصد علمی و آموزشی در کنار سرگرمی باعث شده تا در هنگام خراب شدن تلویزیون، هرچه زودتر برای تعمیر تلویزیون اقدام کنیم تا از آسیب رسیدن به سایر بخش‌های آن هم جلوگیری کرده باشیم. یکی از برجسته‌ترین برندهای تلویزیون که این روزها در خانه‌ی بیشتر ایرانی‌ها نیز جاخوش کرده، تلویزیون‌ های ال جی است. یکی از مشکلات متداول در تلویزیون های ال جی، پرش تصویر تلویزیون ال جی است که در این مقاله از هوم کارا برآن شدیم تا علت پرش تصویر تلویزیون ال جی را بررسی و شما را در برطرف کردن این مشکل راهنمایی کنیم.

البته نباید فراموش کرد که توصیه‌ی همیشگی ما این است که به هیچ وجه بدون داشتن تخصص و دانش در خصوص تعمیر تلویزیون، شخصا وارد عمل نشده و ناخواسته به سایر قطعات دستگاه آسیب نرسانید.

اگر جهت برطرف کردن مشکل تلویزیون خود به کمک تعمیرکار نیاز دارید، همین حالا درخواست تعمیرات خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا متخصصان حرفه ای و با تجربه هوم کارا در سریعترین زمان ممکن، جهت هماهنگی با شما تماس حاصل فرمایند.

تعمیر تلویزیون

علت پرش تصویر تلویزیون ال جی چیست؟

علت پرش تصویر تلویزیون ال جی می‌تواند به موارد مختلفی مربوط باشد. گاهی می‌توان این مشکل را تنها با انجام چند کار ساده برطرف کرد، اما اگر پرش تصویر، چندین بار تکرار شد، دیگر باید نگران دستگاه تلویزیون بوده و برای برطرف کردن آن، به دنبال راه حل اساسی باشید.

گاهی مشکلات مربوط به سیم کشی ساختمان می تواند موجب پرش تصویر تلویزیون شود و یا اینکه، در برخی مواقع دستگاهی در نزدیکی تلویزیون قرار دارد که باعث ایجاد نویز در آن و در نتیجه پرش تصویر می شود.

اما اگر هیچ‌کدام از موارد بالا، علت پرش تصویر تلویزیون ال جی نبود، بهتر است به سراغ مواردی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت بروید.

علت پرش تصویر تلویزیون ال جی را می‌توان موارد زیر دانست:

  • خرابی بک لایت تلویزیون
  • خراب شدن پنل تلوزیون
  • خرابی سیم کشی ساختمان
  • خرابی برد پاور
  • خراب شدن مین برد

در ادامه، هریک از موارد بالا را دقیقتر بررسی خواهیم کرد.

نکته: توجه داشته باشید که گاهی خرابی تلویزیون ال جی مربوط به تنظیمات آن است و عیب از دستگاه نیست! بنابراین به محض مشاهده‌ی هر گونه ایرادی، تلویزیون را از برق بکشید و پس از چند دقیقه مجددا به برق متصل کرده و دستگاه را روشن کنید و ببینید مشکل برطرف شده یا خیر.

اگر مشکل برطرف نشد، هرچه سریع‌تر نسبت به سرویس و تعمیر تلویزیون ال جی اقدام کنید. برای این کار می‌توانید هم به‌صورت آنلاین و با مراجعه به وب‌سایت هوم کارا درخواستتان را ثبت کنید و هم می‌توانید با شماره ۰۲۱۲۲۸۸۱۱۱۳ تماس بگیرید تا همکاران ما در بخش پشتیبانی شما را راهنمایی کنند.

علت به هم ریختگی رنگ تلویزیون

خرابی بک لایت تلویزیون

می‌توان مهم‌ترین علت پرش تصویر تلویزیون ال جی را خرابی بک لایت تلویزیون ال جی دانست. علاوه بر مواردی که در مطلب بک لایت تلویزیون چیست و چگونه آن را تعمیر کنیم؟ به آن اشاره شد، این مورد می‌تواند یکی از عوامل علت پرش تصویر تلویزیون ال جی باشد و تعمیر آن نیز از عهده‌ی متخصص تعمیرات تلویزیون ال جی برمی‌آید.

خراب شدن پنل تلوزیون

از دیگر دلایل مهم علت پرش تصویر تلویزیون ال جی می‌توان به خراب شدن پنل و سوختگی در برد آدرس پنل اشاره کرد. معمولا خرابی پنل به دلیل وارد شدن ضربه و یا آب خوردگی به وجود می‌آید و اگر تلویزیون ضربه خورده باشد، تنها راه حل مشکل، تعویض کامل پنل است که تقریبا با قیمت خرید دستگاه جدید برابری کرده و بهتر است تلویزیون را به کل تعویض کنید.

خرابی سیم کشی ساختمان

مورد بعدی علت پرش تصویر تلویزیون ال جی، بروز اختلال در سیم کشی ساختمان است که باعث ایجاد نویز بر روی سیگنال‌های تلویزیون شده و در نهایت موجب پرش تصویر می‌شود. در چنین مواقعی، فیوزهای خانه باید یکی یکی قطع شوند تا آن بخشی که موجب نویز می‌شود، شناسایی شده و مشکل را برطرف کنید. البته، بررسی این مورد از عهده‌ی متخصص برمی‌اید.

نکته:

هوم کارا با بیش از صدها متخصص تلویزیون ال جی، به صورت حرفه‌ای و در زمان کوتاه خدمات نصب و تعمیرات تلویزیون ال جی را در محل ارائه می‌کند. همچنین اگر نیاز به انتقال دستگاه به کارگاه تخصصی تعمیرات تلویزیون ما باشد، تمامی مراحل انتقال و بازگشت تلویزیون ال جی شما برعهده تکنسین و بدون هیچ هزینه‌ای خواهد بود.

با بیش از صدها مورد موفق از تعمیرات مختلف مدل های تلویزیون ال جی، برطرف شدن مشکل تلویزیون شما اعم از خاموش شدن ناگهانی، قطع شدن یا سیاه شدن تصویر، قطعی صدا، بهم ریختن تصاویر و رنگ ها و غیره، به صورت استاندارد و اصولی تضمین می گردد.

شما می‌توانید هم به‌صورت آنلاین و با مراجعه به وب‌سایت هوم کارا درخواستتان را برای تعمیر تلویزیون ال جی ثبت کنید و هم می‌توانید با شماره ۰۲۱۲۲۸۸۱۱۱۳ تماس بگیرید تا همکاران ما در بخش پشتیبانی شما را راهنمایی کنند.

خرابی برد پاور

برد پاور مسئول رساندن ولت به تمامی قطعات تلویزیون است و اگر خراب شود، می‌تواند علت پرش تصویر تلویزیون ال جی باشد. همچنین خرابی برد پاور، می‌تواند بر روی عملکرد مین برد هم تاثیر گذاشته  و آن را نیز مختل کند. تعمیر به موقع برد پاور بسیار مهم است زیرا در صورت تعلل، می‌تواند به سایر بخش‌های تلویزیون ال جی نیز اسیب برساند.

خراب شدن مین برد

مین برد تلویزیون از قطعات اصلی آن محسوب می‌شود و اگر برخی قطعات آن خراب شود، می‌توان علت پرش تصویر تلویزیون ال جی را در آن جستجو کرد؛ چراکه تصویر، ابتدا در مین برد تلویزیون پردازش می‌شود و از طریق کابل‌های lvds به برد تیکان منتقل شده و آن را نمایش می‌دهد. در صورت خرابی مین برد، تصویر خروجی با مشکل روبه‌رو خواهد شد. عمدتا خرابی آی سی برنامه مین برد و یا CPU علت پرش تصویر تلویزیون ال جی است و این موارد، قابل تعمیر خواهند بود.

سخن آخر درباره علت پرش تصویر تلویزیون ال جی

بررسی مشکلات متداول تلویزیون ال جی و نحوه عیب یابی و تعمیر مدل‌های مختلف آن  و نیز انجام سرویس، همگی نیازمند دانش تخصصی در رابطه با قطعات تلویزیون ال جی، وظایف و کارکرد آن‌ها‌ست. به علاوه، داشتن تجربه و ابزارآلات خاص نیز مهم است. بنابراین بررسی و برطرف کردن علت پرش تصویر تلویزیون ال جی و یا امور تعمیرات، مسئله‌ی بسیار حساسی است که هر فردی صلاحیت لازم برای انجام آن‌ها را ندارد. یادآوری می کنیم که مطالبی که در رابطه با علت پرش تصویر تلویزیون ال جی و نحوه عیب یابی و تعمیر آن‌‌ها گفته شد، به مدل دستگاه بستگی دارد و باید توجه داشته باشید که بسته به هر مدل، باید به سراغ بخش خاصی رفت.

اگر با مشکل پرش تصویر تلویزیون ال جی دست و پنجه نرم می‌کنید و نتوانستید راهنمایی مد نظرتان را در این مطلب پیدا کنید، سوالاتتان را حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان هوم کارا پاسخگوی شما باشند.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.