علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون حتی با وجود پیشرفت های چشمگیر در حوزه طراحی و به کارگیری فناوری های متعدد، هم چنان یکی از مشکلاتی است که برخی کاربران از وجود آن احساس نارضایتی می کنند. خاموش شدن تلویزیون به صورت اتفاقی و ناگهانی چندان مشکل رایجی به شمار نمی آید، اما امکان مواجه شدن با این مشکل در برخی از تلویزیون های سامسونگ، الجی، اسنوا، سونی، پاناسونیک و تمامی برندهای دیگر، وجود دارد.

در صورتی که تلویزیون بدون دخالت و اراده کاربران، خاموش شود، عیب یابی و بررسی دستگاه توسط کارشناسان برای تعیین مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری ضروری است. در ادامه این مقاله از آی پی امداد به بررسی علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون می پردازیم.

کاربران گرامی، در صورت وجود ر گونه سوال در زمینه علت خاموشی ناگهانی تلویزیون میتوانید در قسمت دیدگاه های همین مقاله و یا بخش پرسش و پاسخ از کارشناسان هوم کارا پرسش نمایید.

چرا تلویزیون به صورت ناگهانی خاموش میشود؟

مهم ترین نکاتی که باعت خاموشی های ناگهانی و مکرر تلوزیون میشوند به شرح زیر است:

  • این نکته را فراموش نکنید که تنظیم تایمر خاموشی از ساده ترین دلایل خاموشی ناگهانی تلویزیون است.
  • با فعال کردن حالت SLEEP TIMER می توانید تایمر از پیش تعیین شده برای خاموشی تلویزیون در یک ساعت مشخص را غیر فعال کنید.
  • برای این کار پس از فشردن دکمه MENU و رفتن به گزینه TIME، می توانید در بخش TV TIMER، نسبت به خاموش کردن TIMER اقدام کنید.
  • عدم اتصال مناسب تلویزیون به برق (به صورت مستقیم یا از طریق سیم سیار) از دیگر مواردی است که می تواند باعث خاموشی ناگهان نمایشگر خانگی گردد.
  • در صورتی که از نمایشگر خانگی به عنوان رایانه استفاده می کنید و پس از خاموش کردن تلویزیون، شاهد چراغ چشمک زن هستید، با اعمال تنظیمات مجدد MASTER RESET یا FACTORY RESET، می توانید این مشکل را برطرف کنید.
  • خاموش شدن اتفاقی تلویزیون در برخی از دستگاه های نمایشگر از جمله سامسونگ به علت عدم به روز رسانی نرم افزار رخ می دهد.
  • به روز رسانی نرم افزار باعث رفع این مشکل و جلوگیری از آسیب دیدگی تلویزیون بر اثر خاموش شدن های مکرر می شود.

برای انجام به روزرسانی نرم افزار تلویزیون، تنها به ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارید.

  • غیر فعال کردن تنظیمات Power On with Mobile یکی دیگر از ساده ترین روش های رفع مشکل خاموشی تلویزیون به صورت ناگهانی است.
  • در صورتی که تلویزیون شما توسط گوشی های هوشمند و از راه دور کنترل می شود، با غیر فعال کردن این گزینه می توانید مشکل ایجاد شده را برطرف کنید.
  • اتصال انواع کابل یا فلش مموری به دستگاه در صورت ویروسی بودن می تواند از جمله علت های مهم خاموشی ناگهانی تلویزیون باشد.

بررسی ۳ دلیل خاموش شدن ناگهانی تلوزیون

در صورت بررسی دلایل خاموش شدن ناگهانی تلوزیون توسط کاربر یا تکنسین های مربوطه، می توان با نگاهی به ساده ترین مشکلات یا حتی موضوعات بی اهمیت، شاهد رفع این اختلال در دستگاه بود. به همین علت باید پیش از آغاز مراحل عیب یابی علت خاموش شدن اتفاقی تلویزیون، از تمامی احتمالاتی که باعث ایجاد این مشکل می شوند، اطلاع حاصل نمایید.

اگر تلویزیون شما به صورت متناوب روشن یا خاموش، خاموش، می شود، باید در مرحله نخست، تمامی اتصالات برق را به دقت مورد بررسی قرار دهید. در ادامه با روش های بررسی دلیل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون آشنا می شویم.

۳ دلیل خاموشی ناگهانی تلویزیون به شرح زیر میباشد:

  • خرابی cpu
  • خرابی ic
  • اشکال در محافظ برق

در ادامه مقاله با آی پی امداد همراه باشید تا به بررسی کامل ۳ علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون بپردازیم.

 

خرابی cpu از دلایل اصی خاموش شدن اتفاقی تلویزیون

خرابی cpu از دلایل اصی خاموش شدن اتفاقی تلویزیون به شرح زیر است:

  • بررسی دلایل نرم افزاری و پس از آن مشکلات سخت افزاری مهم ترین اقدامی است که باید در صورت خاموشی غیر منتظره تلویزیون به صورت فردی یا با کمک کارشناس تعمیرات، نسبت به پیاده سازی آن حساسیت به خرج دهید.
  • خرابی Cpu از جمله مشکلاتی است که در صورت برطرف کردن آن، می توان شاهد متوقف شدن خاموشی تلویزیون بود.
  • تعویض یا تعمیر Cpu بر اساس نظر کارشناس تعمیرات تلویزیون انجام می گیرد.
  • با برطرف کردن مشکلاتی نظیر نوسانات برق به طور کلی می توان از خاموش شدن اتفاقی تلویزیون پیشگیری کرد.

اشکال در ic علت دیگری از خاموش شدن های مکرر تلوزیون

اشکال در ic علت دیگری از خاموش شدن های مکرر تلوزیون به شرح زیر است:

  • خرابی قطعه ic برد پاور از جمله دلایل مهمی است که می تواند باعث قطع جریان برق تلویزیون و در نتیجه خاموشی نمایشگر شود. کارشناسان تعمیر تلویزیون به منظور اطمینان از عدم خرابی مجدد این قطعه، اقدام به تعویض خازن های IC که در اطراف آن وجود دارد، می کنند.

اشکال در محافط برق از دلایل خاموش شدن اتفاقی تلویزیون

اشکال در محافط برق از دلایل خاموش شدن اتفاقی تلویزیون به شرح زیر است:

  1. محافظ برق خود را خاموش کنید. محافظ برق معیوب می تواند باعث قطع جریان برق شود و یا عدم تأمین انرژی کافی برای راه اندازی تلویزیون گردد. برای بررسی اینکه آیا این مورد وجود دارد، تلویزیون را مستقیماً به پریز دیواری خود وصل کنید.
  2. اگر تلویزیون کار می کند، باید اقدام به تعویض محافظ برق نمایید.
  3. ریموت ها را تست کنید. ممکن است که دکمه روشن / خاموش تلویزیون (از راه دور) دستگاه شما گیر کرده باشد، که سیگنال هایی ثابت را برای روشن یا خاموش کردن تلویزیون ارسال می کند.
  4. برای تعیین اینکه آیا این مشکل وجود دارد یا خیر، می توان با خارج کردن باتری های کنترل یا خاموش کردن گوشی هومشند (به عنوان ریموت) شاهد نتیجه نهایی بود.

بیشتر بخوانید:رایج ترین دلایل خرابی پنل تلویزیون

راهنمای رفع علت خاموش شدن ناگهانی در تلوزیون های قدیمی

در بخش راهنمای رفع علت خاموش شدن ناگهانی تلوزیون های قدیمی می توان به یک نکته بسیار مهم یعنی ارتباط با کارشناس تعمیر تلویزیون به منظور پیشگیری از خسارات احتمالی در دستگاه اشاره کرد. البته که در صورت عیب یابی دقیق و فنی مشکل خاموش شدن اتفاقی نمایشگر، توسط کاربر، دیگر نیازی به بررسی دستگاه توسط کارشناس تعمیرات احساس نخواهد شد.

  • تلویزیون های قدیمی در صورت وجود مشکلات سخت افزاری به صورت ناگهانی خاموش می شوند.
  • بنابراین تغییر تنظیمات یا دستگاه های جانبی متصل به تلویزیون نمی تواند مشکل ایجاد شده را رفع کند.
  • پس از انجام بررسی های ابتدایی، چک کردن منبع تغذیه تلویزیون نیز می تواند به شما در عیب یابی کمک کند.
  • بررسی نمایید که آیا سیم تلویزیون به طور ایمن به دیوار وصل شده است؟
  • اتصال شل باعث خاموش شدن غیرمنتظره تلویزیون شما می شود و همچنین کابل منبع تغذیه فرسوده نیز در ایجاد این مشکل دخالت دارد.
  • اگر متوجه سیم های فرسوده یا خرابی سیم برق تلویزیون خود شدید، وقت آن است که برای تعویض این قطعات در اولین فرصت اقدام کنید.
  • علاوه بر خرابی، فرسوده بودن هر یک از قطعات مین برد نیز می تواند باعث خاموش شدن تلویزیون گردد.
  • در صورتی که پس از روشن کردن تلویزیون با استفاده از ریموت، تصویر روی صفحه نمایش داده نشود اما در عین حال، چراغ چشمک زن کار کند، می توان از وجود فرسودگی قطعه های مین برد اطمینان حاصل کرد.
  •  

نتیجه گیری و خلاصه مقاله علت خاموش شدن ناگهانی تلوزیون

در بخش نتیجه گیری و خلاصه مقاله علت خاموش شدن ناگهانی تلوزیون به بررسی مهم ترین و در عین حال ساده ترین نکات برای مشکلات یاد شده می پردازیم. نکاتی که می توان با توجه به آن نه تنها از خاموشی تلویزیون، بلگه از مشکلات جدی تر مانند آسیب دیدگی سخت افزاری دستگاه نیز جلوگیری کرد.

بررسی علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ، خاموش شدن تلویزیون الجی، خاموشی ناگهانی تلویزیون پاناسونیک، خاموش شدن تلویزیون ایکس ویژن به صورت ناگهانی و همچنین خاموشی انواع تلویزیون های قدیمی و جدید تنها در صورت عیب یابی فنی توسط کارشناسان تعمیرات تلویزیون امکانپذیر است.

  • در صورتی که به هر علت در مراحل عیب یابی، مشکل اصلی خاموش شدن تلویزیون را متوجه نشدید، ضمن ارتباط با کارشناس تعمیر تلویزیون، تلویزیون را به مدت ۳۰ ثانیه از برق جدا کنید.
هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.