رایج ترین دلایل خرابی پنل تلویزیون

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

ضربه خوردن تلویزیون، از رایچ ترین دلایل خرابی پنل تلویزیون

ضربه خوردن تلویزیون، از رایچ ترین دلایل خرابی پنل تلویزیون میباشد. سقوط و وارد شدن ضربه به تلویزیون می تواند جزو اتفاقاتی باشد که همه ما ممکن است آ را تجربه کنیم، این سقوط و یا ضربه می تواند دچار شکستگی پنل شود، اما شاید برای شما این پرسش پیش بیاید که شکستگی پنل تلویزیون موجب بروز چه مشکلاتی می شود و چگونه باید آن را تعمیر کرد؟

اگر تلویزیون شما بعد از ضربه یا سقوط دچار مشکل شده علت آن می تواند شکستگی پنل باشد که متاسفانه راه حلی به جز تعویض ندارد. با اینکه شکستگی پنل قابل تعمیر نیست اما در ادامه با ذکر چند نکته به شما کمک می کنیم تا از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

  • اگر تلویزیون خود ا روی میز قرار داده اید از سفت بودن جای آن اطمینان حاصل فرمایید و اگر تلویزیون شما به دیوار متصل است آن را به خوبی و مستحکم روی دیوار وصل کنید.
  • در هنگام جا به جایی تلویزیون از ضربه گیر استفاده کنید و جا به جایی را به آرامی انجام دهید.
  • اگر در منزل خود فرزند کوچک دارید سعی کنید از برخورد اسباب بازی های کودک با صفحه تلویزیون جلوگیری کنید.

حتما بخوانید: تعمیر تلویزیون

 آسیب دیدگی فلت ها در پنل تلویزیون را چگونه حل کنیم؟

یکی دیگر از خرابی های رایج پنل تلویزیون آسیب دیدگی فلت های آن است. اگر تلویزیون شما به صورت ناگهانی در پخش تصاویر با مشکل مواجه می شود فلت های تلویزیونتان ایراد پیدا کرده، فلت ها قطعات ریزی در پنل هستند که مسئولیت پخش تصاویر را بر عهده دارند به همین دلیل دانستن این نکته که آسیب دیدگی فلت ها در پنل تلویزیون را چگونه حل کنیم بسیار حائز اهمیت است.

  • فلت های تلویزیون نوار های نرم و انعطاف پذیری هستند که به شدت آسیب پذیر می باشند.
  • در صورتی که ایراد وارد شده موجب سوختن خطوط ارتباطی شود دیگر تعمیر مقدور نیست و باید فلت های جدیدی را جایگزین فلت های از بین رفته بکنید.

بیشتر بخوانید:علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

آب خوردگی پنل تلویزیون را چطور حل کنیم؟

یکی دیگر از مشکلاتی که میتواند برای پنل نمایشگر تلویزیون رخ دهد، آب خوردن آن است. تمیز کردن تلویزیون به صورت غیر اصولی و چکیدن و پاچیدن آب به صفحه تلویزیون می تواند موجب این مشکل شود، اما چطور باید آب خوردگی پنل تلویزیون را حل کرد؟

  • علت اصلی آب خوردگی پنل تلویزیون و اجزای آن نفوذ آب و مایعات در هنگام شست و شوی صفحه تلویزیون می باشد، برای همین حفظ نکات ایمنی در تمیز کردن صفحه تلویزیون اهمیت بالایی دارد.
  • این مشکل قابل حل است و نیازی به تعویض پنل ندارد، اگر کمی تبهر در امر تعمیرات داشته باشید می توانید تلویزیون را باز کرده و مقداری برج روی جای که خیس شده بریزید یا می توانید با صرف زمانی طولانی تر منتظر بمایند تا به مرور خودش خشک شود.

البته اگر مقدار آب زیاد باشد می تواند مشکلات شدیدی را به وجود بیاورد.

 

از اشکالات متداول پنل تلویزیون، تلویزیون تصویر ندارد ولی صدا دارد!

یکی از اشکالات ریج پنل تلویزیون این است که تلویزیون تصویر را پخش نمی کند ولی صدا را پخش می کند. علت این اشکال هم مثل ایراد وجود تیرگی در تصویر مربوط به بلک لایت تلویزیون است.

ما اگر در محیطی تاریک به تلویزیون در این وضعیت نزدیک شویم می بینیم که تصویری بسیار تاریک وجود دارد اما عملکرد ضعیف بلک لایت باعث شده تا ما قادر به دیدن تصویر نباشیم.

قبل از این که تلویزیون خود را با بروز این مشکل به تعمیرکار بسپارید سعی کنید یک راه اندازی مجدد داشته باشید، در اغلب اوقات که این مشکل پیش می آید بلک لایت اسیبی ندیده و مشکل اصلی در رساندن برق در پیکسل ها است.

برای عیب یابی و تعمیر دوتایی شدن تصویر در نمایشگر تلویزیون چه باید کرد؟

دوتایی شدن تصویر در پنل نمایشگر تلویزیون یکی از ایراداتی است که ممکن است به ندرت رخ دهد. اما شاید برای شما هم پیش بیاید که تصویر تلویزیونتان به صورت ناگهانی دو تایی شود، اما علت دوتایی شدن تصویر چیست؟

  • ایجاد اختلال در پنل اصلی و یا برد TCON علت اصلی دوتایی شدن تصویر می باشد.
  •  در هنگام بروز این مشکل برد تلویزیون باید تعویض شود، این تعویض و خریداری برد جدید هزینه ای نزدیک به خرید یک تلویزیون جدید دارد.

 

علت وجود نقطه ی سفید در تصویر پنل نمایشگر تلویزیون چیست؟

به وجود آمدن نقطه های سفید در تصویر یکی دیگر از دلایل خرابی نمایشگر تلویزیون است.

  • در پاسخ به این سوال که علت وجود نقطه سفید در تصویر تلویزیون چیست باید این نکته را بیان کنیم که سوختگی پیکسل ها علت اصلی این موضوع است.
  • در این مواقع همه اجزای مرتبط به هم در کارکرد برای ایجاد یک تصویر رنگی با مشکل مواجه می شوند و در نتیجه نقاط سفید و نورانی روی صفحه ایجاد می گردد.
  • پیکسل ها جزو اصلی ترین قسمت های پنل تلویزیون هستند، که از بین رفتن آن ها قابل حل نیست، تنها راه این است که با جایگزین کردن پنل جدید تلویزیون از پیکسل های نو استفاده کند.

 

از نشانه های متداول خرابی پنل نمایشگر تلویزیون، اضافه شدن یک رنگ غیر عادی به تصویر

از دلایل رایج خرابی پنل نمایشگر تلویزیون، اضافه شدن یک رنگ غیر عادی به تصویر است. بروز این مشکل بسیار نگران کننده است چرا که آسیبی اساسی به تلویزیون می رساند، اما اگر بخواهیم علت اضافه شدن یک رنگ غیر عادی به تصویر را معرفی کنیم باید بگوییم که مایع درون پنل از بین رفته و صرفا باید پنل تلویزیون را عوض کرد.

  • معمولا این اشکال بعد از طی شدن عمر مفید تلویزیون پدیدار می شود و هزینه ای به اندازه ۹۰% قیمت کل تلویزیون را دارد.

چرا بخشی از صفحه نمایش تلویزیون تصویر را تیره پخش می کند؟ برای عیب یابی پنل تلویزیون چه باید کرد؟

اگر بخشی از صفحه نمایش تلویزیون تصویر را تیر نشان میدهد جهت عیب یابی و تعمیر موارد زیر را بررسی کنید:

  • معمولا ضربه به صفحه تلویزیون موجب ایجاد تیرگی در تصویر می شود، اما در برخی مواقع که تلویزیون ضربه ای نخورده چرا بخضی از صفحه نمایش تلویزیون تصویر را تیره پخش می کند؟.
  • علت اصلی بروز این مشکل ایراد در بلک لایت تلویزیون است و تشخیص و تعمیر آن هم نیاز به تبهر و تخصص زیادی دارد.
  • تعمیر بلک لایت تلویزیون نیاز به تجهیزات و دانش زیادی دارد و هرگونه سهل انگاری در آن می تواند موجب بروز مشکل اساسی تری در تلویزیون شود.

علت به وجود امدن خط عمودی در صفحه تلویزیون چیست؟

وجود خط عمودی در تصویر جزو مشکل هایی است که معمولا کم در تلویزیون های جدید رخ می دهد، اما به هر روی ما در این بخش به بررسی چند تا از علل اصلی این نکته که علت به وجود آمد خط عمودی در صفحه تلویزیون چیست می پردازیم:

  • ضربه خوردن پنل به صورت مستقیم
  • TCONایجاد مشکل در برد
  • اختلال در کار فلت های انتقال دهنده

تنها در صورتی می توان یک تعمیر آسان داشت که مشکل از فلت ها باشد، در غیر این صورت باید پنل یا برد تعویض شود که هزینه ای بالا دارد، اما اگر ایراد از فلت ها بود با یک تعویض ساده که نیاز به تبهر خاصی هم ندارد تلویزیون دوباره به کار می افتد.

اما چطور می توان تشخیص داد علت پنل می باشد؟

  • اگر خط عمودی به وجود آمده خطی کامل و از بالا تا پایین تصویر نباشد ( برای مثال خطی چند سانتی در مرکز تصویر) می توان علت را در پنل یافت که در آن صورت راهکار فقط و فقط تعویض پنل می باشد.

بررسی رایج ترین علل خرابی پنل تلویزیون به همراه راه حل آن ها از نظر تعمیرکاران متخصص آی پی امداد

بعد از مطالعه علل متفاوت خرابی نمایشگر در هنگام بروز این مشکل وقت آن رسیده که با بررسی رایج ترین علل خرابی پنل تلویزیون به همراه راه حل آن ها از نظر تعمیرکاران متخصص آی پی امداد به یک جمع بندی نهایی دست پیدا کنیم.

  • تمام علل این بروز این خرابی مربوط به تمام شدن عمر مفید تلویزیون و یا اشتباه در نگه داری این وسیله می باشد، هر وسیله ای بعد از طی شدن عمر مفیدش نیاز به تعمیرات یا تعویض دارد، اما در مواردی مانند شکستگی یا آب خوردگی پنل تنها مسئله ای موجب بروز مشکل شده نگهداری غلط است.
  • به همین دلیل باید در حفظ و نگهداری تلویزیون به عنوان یک کالای با ارزش در منزل تلاش کرد.
  • گذسته از آن، تعمیر تلویزیون امری بسیار تخصصی است و انجام آن توسط افراد بی تجربه باعث بروز مشکلات بدتری می شود، به همین دلیل به شما توصیه می کنیم تا حل این مشکل را به متخصصین و تعمیرگاه های مجاز بسپارید که تعمیر خود را گارانتی می کنند.
هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.