شستن لباس با آب سرد در لباسشویی

شستن لباس با آب سرد در لباسشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

داشتن لباس‌های تمیز و مرتب یکی از ملزومات برای حضور در اجتماع محسوب می‌شود. کسانی که مشغول به کارهای اداری هستند و به اصطلاح طرف حسابشان ارباب رجوع است، باید بیشتر به این مسئله دقت کنند. در حقیقت آراستگی موجب ارتباط بهتر انسان با سایر افراد خواهد شد. پس باید یاد بگیریم که چگونه لباس‌های خوب و تمیزی داشته باشیم، طوری که این لباس‌ها آسیب ندیده و سال‌های سال برایمان ماندگار باشند. به دلیل اهمیت این موضوع در این مطلب قصد داریم شما را با چند نکته از نکات شستن لباس با آب سرد در لباسشویی و یا با دست آشنا کنیم. با شستن اصولی می‌توانید تا حدودی در هزینه‌ها صرفه جویی کرده و لباس‌های باکیفیتی داشته باشید.

نحوه شستن لباس با آب سرد در لباسشویی چگونه است؟

دلیل اختراع وسایلی به نام ماشین لباسشویی، آن است که افراد به راحتی بتوانند لباس‌های خود را شسته و پاکیزه تحویل بگیرند. در جامعه امروزی مردم مجبورند که ساعات زیادی را در محل کار خود مشغول باشند؛ بنابراین فرصت و حوصله انجام کارهای منزل از جمله شستن البسه با دست را ندارند. از قدیم و ندیم به ما گفته‌اند که تنها آب گرم می‌تواند چربی لباس‌ها یا ظروف را از بین ببرد؛ اما این مسئله چندان هم درست نیست و باید ببینیم که آیا ماشین لباسشویی‌ها با آب سرد هم می‌توانند به خوبی لباس‌ها را بشویند یا نه؟

مواد شوینده مختلفی مانند پودر رختشویی، مایع لباسشویی، پودر صابون لباسشویی و… در فروشگاه‌های سراسر کشور وجود دارند که هر کدام با داشتن قابلیت‌های پاک کنندگی متمایز، می‌توانند با آب سرد مخلوط شده و لباس‌ها را به خوبی تمیز کنند.

در برخی از مواد شوینده آنزیم‌هایی به کار رفته که در دماهای بالا مانند دمای ۶۰ درجه می‌توانند فعال شوند و اثر پاک کنندگی خود را به رخ بکشند. البته مواد شوینده تازه تولید هم وجود دارند که در دمای بالای ۷۵ درجه عملکرد خوبی نخواهند داشت. حال برای آنکه بتوانید لباس‌های خود را در آب سرد بشویید، بهتر است مواد شوینده مخصوص آب سرد را بخرید. اما اگر به هر دلیلی نتوانستید این مواد شوینده مخصوص را بخرید، می‌توانید از پودرهای معمولی لباسشویی استفاده کنید. اگر می‌خواهید با نکات شستشوی لباس‌ها با جنس مختلف در آب سرد توسط ماشین لباسشویی آشنا شوید، بهتر است خواندن پاراگراف‌های زیر را از دست ندهید.

راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی جی پلاس

در هنگام شستن لباس با آب سرد در ماشین لباسشویی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اگر قصد شستن لباس‌هایتان در آب سرد با استفاده از ماشین لباسشویی را دارید، باید از طریق دکمه pre wash به برد دیجیتالی دسترسی پیدا کرده و برنامه شستشوی دستی را برگزینید.

برای این نوع شستشو بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان لازم است.

شستن لباس‌ها در آب سرد موجب چروک نشدن آن‌ها و از بین رفتن کامل لکه‌های چسبیده به لباس خواهد شد. کاری که شاید با آب گرم صورت نگیرد!

بهتر است از پودر مخصوص شستشوی لباس در ماشین لباسشویی بهره ببرید و یک جورایی بیخیال پودرهای دستی معمولی شوید.

همواره شستشوی لباس‌های آغشته شده به خون کمی سخت است. برای از بین بردن کامل لکه‌های خون می‌توانید از کمی آب اکسیژنه در شستشوی خود استفاده نمایید. برای این کار بهتر است در تشت یا لگن کوچکی مقداری آب سرد ریخته و لباس را در آن بیندازید. سپس به محتویات، کمی آب اکسیژن اضافه کرده و اجازه دهید ۱۵ دقیقه لباس در این فضا باقی بماند. بعد از تایم گفته شده می‌توانید لباس را با آب سرد آبکشی نمایید.

در این صورت خودتان متوجه خواهید شد که لکه به خوبی از بین رفته است.

برنامه شستشو ماشین لباسشویی ال جی و معنی کلمات روی لباسشویی

برای شستن لباس‌های آغشته به لکه خون با آب سرد به چه نکاتی باید توجه کرد؟

 اول باید ببینید رنگ لباس شما چه رنگی است؟ اگر لباس مورد نظر دارای رنگ روشنی مانند سفید، صورتی کمرنگ، آبی روشن و … است، باید لباس را چند دقیقه در آب سرد قرار دهید تا خیس بخورد. پس از گذشت ۲۰ دقیقه، نوبت شما است که با پودر رختشویی به صحنه آمده و به آرامی لباس را بشویید.

 مراحل این مدل شستشو به شرح زیر است.

  • کمی پودر رختشویی را به سطحی از لباس که با خون آغشته شده، اضافه کنید.
  • سپس با ملایمت به مالش دو طرف سطح آغشته به خون می‌پردازیم.
  • اگر مالش را به درستی انجام دهید، تنها در مدت ۵ دقیقه لکه خون از بین می‌رود.
  • برای جلوگیری از برخورد دستتان با مواد شوینده می‌توانید از برس مخصوص شستشوی لباس کمک بگیرید.
  • حتماً حواستان باشد که از آب گرم در طی این مراحل استفاده نکنید. چراکه آب گرم سبب تثبیت و پاک نشدن لکه خون خواهد شد. پس همواره توصیه می‌کنیم که لباس‌های خونی خود را با آب سرد شستشو بشویید.

چگونه فقط از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنیم؟

نکات شستن لباس‌های نوزادان با آب سرد

همانطور که می‌دانید لباس نوزادان به دلایلی همچون ریختن بقایای شیر یا باقیمانده غذا باید زود به زود تعویض شوند. برای همین نیاز به شستشوی بیشتری دارند. همچنین جنس لباس‌های نوزاد با بزرگسالان کاملا متفاوت است.

برای آنکه بتوانید لباس‌های نوزاد را به صورت دستی بشویید، بهتر است به موارد زیر توجه کنید.

  • حتماً سعی کنید لباس‌های نوزاد را با آب سرد و کمی ولرم بشویید.
  • استفاده از شوینده‌های مخصوص لباس کودک موجب می‌شود که کودک به حساسیت مبتلا نشود.
  • چنانچه بار اولتان است که می‌خواهید لباس را تن کودک خود کنید، بهتر است آن را با شوینده مخصوص کودک شسته و آبکشی کنید.
  • لباس کودک ممکن است در کارخانه‌ها یا کارگاه‌های تولیدی لباس توسط دست افراد مختلف آلوده شده باشد. پس قبل از پوشاندن لباس تن نوزاد، بهتر است ابتدا لباس را با شوینده مخصوص نوزاد شسته و دو بار آبکشی نمایید.

 حال اگر حوصله نداشتید و دوست دارید که لباس نوزاد را در ماشین لباسشویی بیندازید، لازم است نکات زیر را رعایت نمایید.

  • قبل از آنکه لباس را به ماشین لباسشویی اضافه کنید، بهتر است آن را به مدت ۱۰ دقیقه در آب گرم قرار داده تا خیس بخورد.
  • بعد، آن را از آب گرم خارج کرده و در ماشین لباسشویی بیندازید تا با برنامه آب سرد مورد شستشو قرار گیرد.
  • سپس نوبت آن است که دستگاه را روی برنامه شستشوی دستی برای لباس‌های نوزاد تنظیم نمایید.
  • برای اضافه کردن مواد شوینده نیز بهتر است از مواد مخصوص کودک همچون پودر صابون کودک یا مایع لباسشویی کودک بهره ببرید.
  • هرگز لباس‌های کودک و دیگر اعضای خانواده را باهم در یک دور شستشوی ماشین لباسشویی نیندازید؛ زیرا لباس کودک جنس ظریفی دارد و ممکن است در اثر شستشو در کنار سایر لباس‌ها، آلودگی‌ها را به خود جذب کند.
  • چنانچه متوجه شدید ماشین لباسشویی شما نمی‌تواند جریان آب سرد را به خوبی عبور دهد، بهتر است با مرکز تعمیرات لوازم خانگی که نمایندگی‌های مختلف برای خدمات پس از فروش دارد، ارتباط برقرار نمایید.

عیب یابی ماشین لباسشویی ال جی با گوشی + آموزش نرم افزار

نحوه شستن لباس‌های پشمی و ضخیم با آب سرد

شستن لباس‌های پشمی با آن بافت ضخیم در آب سرد، بهتر از شستن آن‌ها در آب گرم است. برای شستشوی این نوع لباس‌ها لازم است که به موارد زیر دقت کنید.

  • به جای استفاده از مواد شوینده قوی خوب است کمی شامپوی بچه به دستگاه اضافه کنید.
  • آب داغ سبب بد حالت شدن لباس و شلی افتادگی آن خواهد شد؛ بنابراین حتما سعی کنید لباس‌های پشمی‌تان را در آب سرد بشویید.
  • پس از اتمام شستشو نیز برای پهن کردن این نوع لباس‌ها، بهتر است از چوب لباسی استفاده کنید. انداختن لباس‌های ضخیم روی طناب، شوفاژ یا بخاری کار درستی نیست.
  • حتی اگر مشغله‌تان خیلی زیاد بود هم لباس‌های پشمی را داخل ماشین لباسشویی نیندازید.
  • پس حتماً سعی کنید لباس‌های ضخیم خود را با آب سرد تا کمی ولرم و با دست بشویید و به هیچ‌وجه آن‌ها را به دست ماشین لباسشویی نسپارید.

نحوه شستن شلوار جین با لباسشویی و با دست

جمع‌بندی

همواره به ما گفته‌اند که لباس‌های خود را با آب گرم بشویید؛ زیرا فکر می‌کردند که آب گرم برای هر نوع لباسی خاصیت پاک کنندگی بهتری دارد. چه زمانی که می‌خواهید خودتان با دست لباسی را بشویید چه هنگامی که قصد دارید لباس را در لباسشویی بیاندارید، باید حواستان باشد که شستن برخی از لباس‌ها مانند لباس‌های نوزادان، لباس‌های پشمی و ضخیم و لباس‌های آغشته به خون در آب سرد مناسب‌تر است.

شستن حوله در ماشین لباسشویی +نکات و تنظیمات

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.