ریست کردن فیلتر یخچال

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

زمانی که فیلتر تصفیه آب یخچال سامسونگ تازه نصب می‌شود، چراغ فیلتر یخچال بسته به مدل آن، ممکن است زرد، سبز و یا آبی رنگ باشد.
پس از استفاده از حدود ۱۰۰۰ لیتر آب (حدود ۵ ماه)، رنگ چراغ فیلتر به بنفش، صورتی و یا نارنجی تغییر می‌کند.
در نهایت پس از استفاده از حدود ۱۱۰۰ لیتر آب (حدود ۶ ماه)، رنگ چراغ فیلتر یخچال سامسونگ قرمز می‌شود.
با قرمز شدن چراغ فیلتر یخچال سامسونگ، باید اقدام به تعویض فیلتر یخچال نمایید، پس از نصب فیلتر جدید باید فیلتر یخچال ریست شود.تعویض فیلتر یخچال سامسونگ

برای تعویض فیلتر یخچال ساید سامسونگ، در مدل هایی که فیلتر استوانه ای در انتهای یخچال به صورت عمودی در بالا و یا افقی در پایین قرار گرفته است، ابتدا جریان آب به یخچال را از فلکه یا شیری که تعبیه شده است قطع نمایید. سپس می توانید برای اینکه فضای عمل داشته باشید، طبقات بالایی یخچال و نزدیک به فیلتر را بیرون بکشید. اکنون برای تعویض فیلتر لازم است فیلتر را به صورت خلاف ساعتگرد بچرخانید و کمی به سمت پایین بکشید. به راحتی فیلتر از جای خود خارج می شود. در صورتی که با کمی مقاومت مواجه شید احتمالا بدلیل فشار آبیست که بر روی فیلتر قرار گرفته است.

با تخلیه مقداری آب از آبسردکن یخچال این فشار از بین می رود. حال فیلتر جدید را به صورت مشابه، با چرخاندن در جهت ساعتگرد و کمی فشار به سمت بالا در جای فیلتر قرار دهید. اکنون جریان آب را مجددا برقرار کنید و مقداری آب از آبسردکن خالی کنید تا حباب های هوا خارج شوند. توجه کنید که فلشی که بر روی فیلتر قرار گرفته و یا عبارت LOCK، باید مطابق با نشانه ای که بر روی یخچال و جای فیلتر حک شده مطابق باشد.

بیشتر بخوانید:تعویض لاستیک یخچال چگونه است؟

در مدل های دیگر ساید بای سایدهای سامسونگ تعویض فیلتر کاری مشابه و ساده است که باید تنها محل آن را پیدا کنید. می توانید برای اینکار از دفترچه های راهنمای یخچال سامسونگ کمک بگیرید. مثلا در برخی مدل های دیگر فیلتر در پایین بخش فریزر قرار دارد. در این مدل ها باید درب فریزر را باز کند و از پایین گوشه سمت چپ به فیلتر دسترسی خواهید داشت.

ریست کردن فیلتر یخچال سامسونگ

نحوه ريست كردن فيلتر سايد سامسونگ در مدل‌های مختلف متفاوت است که در ادامه همه مدل‌ها را بررسی می‌کنیم.
ريست كردن فيلتر يخچال سامسونگ مدل ۲: دکمه Ice/Water را ۳ ثانیه نگه دارید.
ريست كردن فيلتر يخچال سامسونگ مدل ۱: دکمه Alarm را ۳ ثانیه نگه دارید.
ريست كردن فيلتر يخچال سامسونگ مدل ۴: دکمه‌های Ice Type و Child Lock را همزمان حدود ۳ ثانیه نگه دارید.
ريست كردن فيلتر يخچال سامسونگ مدل ۳: دکمه Ice Type/Water را ۳ ثانیه نگه دارید.
مدل ۶: دکمه Energy Saver را ۳ ثانیه نگه دارید

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.