راهنمای کنترل کولر گازی کریر

راهنمای کنترل کولر گازی کریر

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

کولرهای گازی از جمله پرمصرف‌ترین وسایل در زندگی ما به شمار می‌روند و تقریبا در هر خانه و مکان عمومی وجود دارند. یکی از برندهای معروفی که توانسته میزان رضایتمندی بالایی در میان مصرف‌کنندگان داشته باشد، کولر گازی کریر (Carrier) است. به همین منظور در این نوشته از هوم کارا قصد داریم تا به راهنمای کنترل کولر گازی کریر بپردازیم و تمام نکاتی که در رابطه با آن وجود دارد را بررسی نماییم.

تعمیر کولر گازی

راهنمای کنترل کولر گازی برند کریر

هنگامی که شما یک وسیله برقی جدید مثل کولر گازی خریداری می‌کنید، در کنار آن یک دفترچه راهنما به شما تقدیم می‌شود. با مطالعه دقیق این دفترچه می‌توانید با نحوه عملکرد و ویژگی‌های محصول خریداری شده آشنایی پیدا کنید. بنابراین اولین قدم برای آشنایی با راهنمای کنترل کولر گازی کریر، مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه است. البته با خواندن این کاتالوگ، به جز راهنمای کنترل آن، با نحوه نصب و راه‌اندازی و تمیزکاری کولر گازی نیز آشنا خواهید شد.

راهنمای ریموت کولر گازی کریر

راهنمای کنترل کولرهای گازی کریر با استفاده از ریموت

کولرهای زیادی با برندهای مختلف در بازار وجود دارند که خوشبختانه عملکرد آن‌ها تقریبا شبیه به یکدیگر است. مدل‌های مختلف کولر گازی کریر نیز عملکرد یکسانی دارند که در ادامه با کاربرد دکمه‌های روی کنترل کولر گازی آشنا خواهید شد.

  • برای روشن و خاموش کردن کولر می‌توانید از دکمه‌های On و OFF استفاده کنید.
  • در صورتی که می‌خواهید کولر را در ساعت مشخصی از روز خاموش و یا روشن نمایید، باید از دکمه timer استفاده کنید.
  • دکمه‌های -/+ وظیفه کم و یا زیاد کردن دمای دستگاه را بر عهده دارند که علامت + برای زیاد کردن و علامت – برای کم کردن به کار می‌رود. توصیه می‌کنیم دما را روی ۲۲ الی ۲۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا دمای محیط متعادل باشد و عرق نکنید.
  • با استفاده از دکمه Mode می‌توانید حالت کولر گازی کریر را تغییر دهید. معمولا در اکثر کولر گازی‌ها ۵ حالت مختلف وجود دارند که عبارتند از: Fan, Dry, Cool, Auto و Heat که هر کدام وظیفه خاصی را بر عهده دارند.
  • حالت Auto (اتوماتیک) به صورت خودکار دمای محیط را تشخیص داده و آن را تنظیم می‌کند.
  • حالت Fan (فن) موتور را خاموش کرده و فرایند سرما‌سازی متوقف می‌شود.
  • حالت Cool (سرما) مخصوص فصول گرم سال بوده که کار آن سرد کردن محیط است.
  • اگر حالت Heat یا گرما را روشن کنید، کولر گازی فضا را گرم می‌کند.
  • آخرین گزینه که مربوط به Dry است، حالت رطوبت‌گیر بوده و کولر رطوبت هوا را جذب می‌کند.
  • با انتخاب دکمه Temp نیز می‌توانید دمای محیط داخل و یا بیرون را مشاهده کنید. اگر شکل خانه با یک دماسنج نشان داده می‌شود، به معنای هوای داخل است و اگر دماسنج با شکل بیرون نشان داده می‌شود، نشان‌دهنده دمای بیرون است.
  • اگر قصد دارید با استفاده از فن، هوای محیط را تعویض کنید، می‌توانید دکمه Fan را انتخاب کنید.
  • در بعضی از کولرها شما می‌توانید جهت قرار گرفتن دمپرها را نیز تنظیم کنید که اینکار توسط دکمه Swing انجام می‌شود.
  • از دکمه Clock بر روی کنترل کولر گازی کریر نیز برای تنظیم ساعت کولر گازی استفاده می‌شود.

علت انواع صدا در کولر گازی + ۴ راهکار رفع آن

نحوه استفاده از کنترل کولر گازی کریر

نحوه استفاده از کنترل کولر گازی کریر بدون استفاده از ریموت

ممکن است به یکباره باطری ریموت کولر گازی تمام شود و یا به هر دلیل دیگری ریموت از کار بیفتد. در این مواقع روش‌های دیگری نیز برای کنترل کولر گازی کریر وجود دارد.

  • معمولا سازندگان بر روی خود کولر گازی دکمه‌ روشن و خاموش را قرار دادند که بسته به طراحی محصول می‌تواند در موقعیت‌های مختلفی قرار گرفته باشد.
  • همچنین می‌توانید نرم‌افزار کولر گازی را نیز در گوشی خود نصب کرده و با استفاده از موبایل، کولر را کنترل کنید.
  • اگر می‌خواهید کولر را خاموش کنید، می‌توانید برق دستگاه را قطع کنید.
  • در برخی از مدل‌ها، جهت کنترل کولر گازی کریر بدون استفاده از ریموت، می‌توانید با بیرون آوردن پنجره داخلی به دکمه‌های روشن و خاموش دستگاه دسترسی پیدا کنید.

کولر گازی کریر چه امکاناتی دارد؟

علت کار نکردن ریموت کولر گازی کریر

کار نکردن ریموت کنترل کولر گازی کریر همواره به خاطر تمام شدن باطری نیست و ممکن است به خاطر وجود مشکل در خود ریموت این اتفاق بیفتد. همچنین امکان دارد ریموت شما کاملا سالم باشد و مشکل از صفحه کنترلر خود کولر گازی باشد. در صورتی که ریموت شما مشکلی نداشت می‌توانید از یک متخصص بخواهید کولر گازی را بررسی و مشکل به وجود آمده را برطرف نماید.

سخن آخر

در مقاله راهنمای کنترل کولر گازی کریر سعی کردیم تمام نکات مهم و ضروری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در صورتی که در این رابطه سوالی داشتید، می‌توانید با کارشناسان هوم کارا در ارتباط باشید.

گرمایش کولر گازی

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.