راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی جی پلاس

راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی جی پلاس

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

داشتن یک ماشین ظرفشویی بادوام که سال‌های سال برایتان کار کند، نیازمند یک نگهداری و نصب اصولی است. اگر شما هم به تازگی ماشین ظرفشویی جی پلاس خریده‌اید، بهتر است خواندن این مقاله از هوم کارا که در رابطه با راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی جی پلاس است را از دست ندهید.

چه مکانی برای ماشین ظرفشویی جی پلاس مناسب است؟

یکی از نکاتی که قبل از خرید باید به آن توجه کنید، مکان مورد نیاز و دلخواه برای قرار گیری ماشین ظرفشویی است. اگر ماشین ظرفشویی‌تان را در جای نامناسبی قرار دهید، احتمالاً کارایی آن کاهش خواهد یافت. بنابراین در ادامه قرار است به شما کمک کنیم تا محل مناسب برای این لوازم آشپزخانه مهم یعنی ظرفشویی جی پلاس را پیدا کنید.

  • اولین نکته‌ای که در این زمینه مهم به‌نظر می ‌رسد، صاف و یکدست بودن سطحی است که شما می‌خواهید ماشین ظرفشویی جی پلاس را آنجا قرار دهید. اگر این نکته ساده را کوچک بشمارید و سطح زیری لق باشد، ممکن است دستگاه عملکرد خوبی از خود نشان ندهد.
  • همچنین باید در نظر داشته باشید که حتما دستگاه شما به چاه آب و شیر آب نزدیک باشد و فاصله کمی با آن‌ها داشته باشد.
  • نباید ماشین ظرفشویی جی پلاس به دیوار بچسبد، بهترین فاصله ۳۰ سانتی‌متر از دیوار است.
  • قرارگیری ظرفشویی در جایی که نور خورشید مستقیم می‌تابد در طولانی مدت ممکن است به دستگاه آسیب برساند.

مقاله: بهترین محل برای نصب ظرفشویی

چگونگی تراز کردن ماشین ظرفشویی جی پلاس

تراز بودن ماشین ظرفشویی یک مسئله بسیار مهم است. شما می‌خواهید ظروف شکستنی خود را به این دستگاه بسپارید، پس در صورت تراز نبودن آن، ممکن است ظروف آسیب ببینند. پس به دلیل اهمیت این موضوع، می‌خواهیم نحوه تراز کردن ظرفشویی جی پلاس را به شما آموزش دهیم.

تنظیم پیچ‌هایی که در چهار گوشه ماشین ظرفشویی تعبیه شده‌اند، می‌تواند تا حد زیادی در تراز شدن ماشین ظرفشویی موثر باشد.

برای این کار باید در گام اول پیچ‌های جلویی را درست در جهت عقربه‌های ساعت حرکت دهید.

در مورد ماشین ظرفشویی‌های جی پلاس تنها کافی است که پیچ‌های جلویی را تراز کنید. در حقیقت با تراز کردن پیچ‌های جلویی، پیچ‌های موجود در عقب نیز تراز خواهند شد.

مقاله: نحوه صحیح چیدن ظرف در ماشین ظرفشویی

چگونگی نصب و راه ‌اندازی ماشین ظرفشویی جی پلاس

بعد از آنکه اولین قدم یعنی تراز کردن ماشین ظرفشویی را به خوبی انجام دادید، باید به سراغ نصب این دستگاه‌ بروید. برای این کار باید بسیار اصولی عمل کرده و مراحل را طبق دفترچه راهنمای ظرفشویی جی پلاس پیش ببرید.

  • برای آنکه بتوانید نصب ماشین ظرفشویی جی پلاس خود را با موفقیت انجام دهید، در گام اول باید سینی کف و قفسه‌های داخلی را در جایگاه خودش بگذارید.
  • پس از آن نوبت به وصل کردن شیر آب ورودی و شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی می‌رسد.
  • در مرحله آخر هم باید از طریق یک محافظ، دستگاه خود را راه بیندازید و به برق وصل کنید.

مقاله: نصب صحیح شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی + آموزش کامل

آشنایی با دکمه‌ها و کلیدهای روی ماشین ظرفشویی جی پلاس

کار با ماشین ظرفشویی جی پلاس اصلا سخت نیست؛ اما با دانستن یک سری از نکات و پیدا کردن شناخت نسبت به دکمه‌ها و کلیدها بهتر میتوانید از وسیله استفاده کنید. در ادامه به تعدادی از این نکات پرداخته‌ایم.

  • برای آنکه بتوانید دستگاه را روشن و خاموش کنید، باید دکمه power را بزنید. این دکمه روی دستگاه قرار دارد.
  • بعد از دکمه power، دکمه quick را می‌بینید که مخصوص شستشوی سریع است.
  • دکمه‌ای بنامeco نیز مخصوص صرفه‌جویی در مصرف انرژی تعبیه شده است.
  • اگر بخواهید که برنامه شستشو به صورت خودکار را به کار بیندازید، باید طبق تصویر موجود در دفترچه راهنمایی استفاده از ماشین ظرفشویی جی پلاس دکمه auto را فشار دهید.
  • در بخش بالای تمام این دکمه‌ها، دکمه‌ای به نام rinse قرار دارد که با این دکمه فقط شستن ظروف اتفاق می‌افتد.
  • در کنار دکمه rise دکمه spray برای پاشیدن آب به صورت اسپری قرار دارد.
  • دکمه wash نیز به منظور شستن استفاده می‌شود.
  • همچنین باید بدانید که دکمه های start و cancel نیز در انتهای این کنترل پنل به چشم می‌خورند.

مقاله: نحوه استفاده از ژل ماشین ظرفشویی و تفاوت ژل، پودر و قرص ماشین ظرفشویی

چگونه می‌توان طول عمر ماشین ظرفشویی جی پلاس را افزایش داد؟

 برای آنکه بتوانید طول عمر قطعات ماشین ظرفشویی جی پلاستان را افزایش دهید، باید از راهنمایی‌های دفترچه راهنمای این وسیله استفاده کنید که تعدادی از آ‌ن‌ها در زیر آورده شده‌اند.

  • پر کردن بیش از حد نرمال ماشین ظرفشویی از ظروف، کار نادرستی است. بنابراین بهتر است برای افزایش طول عمر دستگاه، متناسب با گنجایش ماشین ظرفشویی خود ظروف را در آن بچینید.
  • یکی دیگر از راه‌های افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی جی پلاس، رعایت الگوی مناسب استفاده از آن است.

چند راهنمایی برای شستشوی ظرف در ماشین ظرفشویی جی پلاس

 رعایت نکاتی که در راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی جی پلاس ذکر شده است تا حد زیادی می‌تواند در عملکرد درست این دستگاه موثر باشد. بنابراین می‌توانید شاهد کاهش آسیب‌های وارده به ظروف و دستگاه باشید که در ادامه قرار است به این مسئله اشاره کنیم.

  • لازم است پیش از راه اندازی ماشین ظرفشویی، تمام ظروف را به صورت منظم در دستگاه بچینید.
  • بعد از چیدن ظروف، نوبت به قرار دادن قاشق و چنگال‌ها در جایگاه خودشان می‌رسد.
  • مرحله بعد در راهنمایی شستشوی ظروف در این وسیله، گذاشتن قرص شوینده در جای مناسب آن است.
  • پس از اینکه تمام مراحل را به درستی سپری کردید، باید با بستن درب و فشار دادن دکمه wash، دستگاه را به کار بیندازید.

مقاله: آموزش نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

چگونه می‌توان ماشین ظرفشویی جی پلاس را ریست کرد؟

 ممکن است در مواقعی نیاز به ریست کردن پیدا کنید که ماشین ظرفشویی نمی‌تواند تنظیمات وارده را به خوبی اعمال کند. در نتیجه عملکرد دستگاه نیز دچار اختلال خواهد شد. در چنین وضعیتی برای حل مشکلات باید اقدام به ریست کردن دستگاه کنید. ممکن است این اقدام برای خیلی‌ها ناشناخته باشد که در ادامه قرار است به شما نحوه ریست کردن ماشین ظرفشویی جی پلاس را آموزش دهیم.

  • برای آنکه بتوانید به خوبی ماشین ظرفشویی‌تان را ریست کنید باید در زمانی که ماشین ظرفشویی مشغول به کار است، دکمه start یا شروع را فشار دهید.
  • بعد از انجام اقدام گفته شده، طبق راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی جی پلاس باید دستتان را روی دکمه cancel گذاشته و به مدت ۵ ثانیه آن را فشار دهید.

چگونگی تمیز کردن و نگهداری از ماشین ظرفشویی جی پلاس

با توجه به اهمیت و حساس بودن ماشین‌های ظرفشویی، یکی از سوالات متداول کاربران در رابطه با نحوه تمیز کردن و نگهداری از آن‌ها است. به عبارتی شما باید از این دستگاه در آشپزخانه خود به خوبی نگهداری کرده و با راه‌های تمیز کردن آن آشنا باشید.

  • برای آنکه بخواهید ماشین ظرفشویی جی پلاس را تمیز کنید، باید حتماً دستگاه را از کار انداخته و ارتباط آن را با برق قطع کنید.
  • بعد از اینکه دستگاه را از برق کشیدید، باید قفسه‌ها و سینی‌های کف ماشین ظرفشویی را از دستگاه خارج کرده و اقدام به تمیز کردن آن‌ها کنید. چنانچه این قطعات بسیار چرب بودند، می‌توانید آن‌ها را در یک ظرف آب داغ و دارای ماده شوینده بگذارید. در راهنمایی‌های استفاده از ماشین ظرفشویی جی پلاس آمده که قفسه‌ها و سینی باید حدود دو ساعت در محلول گفته شده خیس بخورند. پس از زمان مقرر می‌توانید آن‌ها را خارج کرده و به آبکشی و خشک کردن بپردازید.

نگران کثیف بودن بدنه ماشین ظرفشویی جی پلاس خود هستید؟

نگران نباشید؛ راهکار تمیز کردن آن را نیز به شما آموزش می‌دهیم. اگر ماشین ظرفشویی شما بدنه‌ای از جنس استیل دارد، برای تمیز کردن آن می‌توانید از یک دستمال و مایع پاک کننده سطوح کمک بگیرید؛ اما اگر ماشین ظرفشویی که خریده‌اید از جنس استیل نیست، می‌توانید از دستمال و محلول آب و جوش شیرین بهره ببرید.

تمیز کردن قسمت داخلی شلنگ تخلیه

اگر دوست دارید قسمت داخلی شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی را نیز تمیز کنید، لازم است بدون قرار دادن ظروف و به صورت خالی، دستگاه را یک بار به کار بیندازید.

چگونه می‌توان ماشین ظرفشویی جی پلاس را در هنگام اثاث کشی جابجا کرد؟

 همانطور که گفتیم ماشین ظرفشویی یک وسیله حساس در آشپزخانه است. برای جابجایی آن در هنگام اثاث کشی و انتقال آن به یک خانه دیگر، باید حواستان به این دستگاه باشد تا خدایی ناکرده آسیب نبیند.

در ادامه به تعدادی از نکات در رابطه با حمل و نقل ماشین ظرفشویی جی پلاس در هنگام اثاث کشی اشاره کرده‌ایم.

  • برای آنکه بتوانید حمل و نقل بهتری را تجربه کنید، بهتر است قفسه‌ها و سینی را از دستگاه خارج کرده تا در صورت تکان خوردن‌های مداوم و ناگهانی، این قطعات مهم آسیب نبیند.
  • برای آنکه دستگاهتان از آسیب‌ها و خط و خش‌ها در امان بماند نیز بهتر است آن را درون یک پتو یا حوله بپیچید.
  • خوشبختانه ماشین ظرفشویی‌های جی پلاس پایه چرخدار دارند. برای حمل آسان‌تر می‌توانید با توجه به راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی جی پلاس، از پایه‌ها استفاده کرده و آن را روی سطوح صاف حرکت دهید.

جمع‌بندی

ماشین ظرفشویی جی پلاس یک دفترچه راهنمای کارآمد دارد که با استفاده از آن می‌توانید به راهنمایی‌هایی راجع‌به عملکرد بهتر و افزایش عمر دستگاه خود احاطه پیدا کنید. برای این کار لازم است تمام مراحل نصب و استفاده از ماشین ظرفشویی را از دفترچه مطالعه کنید. در این مقاله به تعدادی از نکات موجود در این راهنما اشاره کردیم تا بتوانیم به شما در استفاده بهتر از ماشین ظرفشویی جی پلاس کمکی کرده باشیم.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.