خاموش شدن یخچال و یا روشن نشدن یخچال فریزر

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

خاموش شدن یخچال و یا روشن نشدن یخچال فریزر از جمله مشکلات رایجی است که ممکن است برای همه یخچال ها رخ دهد. زمانی هم متوجه خاموش شدن یخچال خواهیم شد که شاهد آب شدن مواد غذایی درون فریزر مثل آب شدن بستنی، فاسد شدن گوشت ها و یا حتی چکه کردن آب از آن شویم. علت روشن نشدن یخچال فریزر هم یکی دوتا نیست که بتوان به راحتی حل کرد. اکنون در این مقاله به سراغ علت خاموش شدن یخچال و یا دلیل روشن نشدن آن رفته ایم. پس اگر میخواهید بدانید که چرا یخچال روشن نمیشود و یا چرا یخچال ناگهانی خاموش میشود این مطلب را از دست ندهید تا خدایی نکرده، به قطعات اصلی آن آسیب وارد نشود. 

خاموش شدن یخچال فریزر مشکلی رایج در بین یخچال ها

چرا یخچال فریزر خاموش و روشن میشود؟ چرا یخچال به طور ناگهاتی خاموش میشود؟ چرا یخچال خاموش است؟ علت خاموش بودن یخچال به مدت طولانی چیست؟ چرا اصلا یخچال روشن نمیشود؟ علت روشن نشدن یخچال چه چیزی میتواند باشد؟ آیا علت روشن و خاموش شدن یخچال به راحتی حل میشود؟ این ها رایج ترین سوالاتی که از تعمیرکاران ما هنگان تعمیر و عیب یابی خاموش شدن یخچال پرسیده میشود. همانطور که گفتیم؛ این مشکلات ممکن است برای تمامی یخچال ها ایجاد شود. نگران نباشید اگر زود به آن رسیدگی کنید؛ میتوانید و علت خاموش شدن یخچال را دریابید و به رفع آن بپردازید؛ میتوانید خیلی سریع از شر مشکلات بعدی رهایی یابید و دیگر شاهد مشکل خاموش شدن یخچال فریزر نشوید. در ادامه همراه ما باشید تا به ۷ دلیل خاموش شدن یخچال فریزر و دلیل روشن نشدن یخچال آشنا شوید.

تشخیص روشن نشدن یخچال 

روشن نشدن یخچال و خاموش شدن آن در یخچال های امروزی میتوان از روی صفحه پنل روی درب یخچال تشخیص داد. در صورتی که بر روی یخچال شما نمایشگر وجود ندارد. جهت تشخیص دلیل اصلی خاموش شدن یخچال می‌توانید از روشن شدن لامپ‌های داخلی یخچال استفاده کنید.

۷ علت خاموش شدن یخچال فریزر و رفع مشکل روشن نشدن یخچال

اگر با مشکل خاموش شدن یخچال فریزر مواجه شدید در صورت داشتن اطلاعات فنی و الکتریکی، برای عیب یابی آن دست به کار شوید؛ در غیر این صورت؛ هوایی نشوید و برای تعمیر یخچال و عیب یابی علت خاموش شدن یخچال فریزر از یک متخصص کمک بگیرید. اکنون با هم چند علت خاموش شدن یخچال فریزر را بررسی میکنیم. اگر نیاز به کمک یک تعمیرکار یخچال نیاز دارید؛ روی تکنسین هایی که به شما معرفی میکنیم حساب کنید.

اولین دلیل خاموش و روشن شدن یخچال فریزر: اشکال در اتصالات سیم و پریز

یکی از رایج ترین دلایلی خاموش شدن یخچال فریزر، اختلال در اتصالات سیم و پریز است. برای اینکار با احتیاط به سراغ چک کردن اتصالات سیم به پریز برق بروید و از سلامت پریز و دوشاخ به طور کلی مطمئن شوید. جلب است بدانید به گفته تعمیرکارانمان از هر ده یخچالی که مشکل خاموش و روشن شدن یخچال برایشان رخ داده؛ در اتصالات سیمشان مشکلی رخ داده است.

دومین دلیل شایع خاموش شدن یخچال فریزر: آسیب در برد یخچال

از دیگر دلایلی خاموش شدن یخچال، ایجاد مشکل در برد الکترونیکی آن است. تعمیر و عیب یابی برد یخچال بسیار کار تخصصی است که حتما باید توسط یک تکنسین بررسی شود. این قطعه به معمولا بر روی درب یخچال نصب برای راحتی کاربر تعبیه میشود. اگر برای تعمیر برد یخچال و برطرف شدن مشکل خاموش شدن و روشن نشدن یخچال فریزر به دنبال یک تکسنین میگردید؛ روی ما حساب کنید.

بیشتر بخوانید:تعمیر یخچال وایت هاوس در محل

سومین دلیل روشن نشدن یخچال: سوختگی محافظ برق یخچال

اگر از محافظ بری برای یخچال خود استفاده میکنید که وجود آن هم بسیار ضروری است؛ باید آن را بررسی کنید که دچار مشکل نشده باشد. در غیر این صورت ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی مثل روشن نشدن یخچال و خاموش و روشن شدن آن میشود. 

بیشتر بخوانید:وظیفه هیتر المنت یخچال چیست؟

چهارمین دلیل خاموش شدن و روشن نشدن یخچال: معیوب شدن ترموستات

قطعه ترموستات جز مهم ترین قطعات یخچال فریزر محسوب میشود که اساسا وظیفه روشن و خاموش کردن کمپرسور یخچال را برعهده دارد. یکی از دلایل اصلی روشن نشدن یخچال، همین قطعه است. چرا که ایجاد مشکل در ترموستات، فرمان روشن نشدن یخچال از کار می‌افتد. همچنین یک ترموستات معیوب باعث اختلا در تنظیم دمای یخچال شما میشود. پس برای عیب یابی آن از یک متخصص کمک بگیرید. 

پنجمین علت روشن نشدن یخچال: خراب شدن کمپرسور یا موتور یخچال

از اصلی ترین و رایج نرین دلایل روشن نشدن یخچال؛ خراب شدن موتور و کمپروسور ان است. موتور یا کمپرسور از جمله اجزای مهم و اصولی در هر یخچال به شما میرود که اگر خراب شد یخچال دیگر روشن نمی‌شود و کار نخواهد کرد. اگر اتصالات برق موتور سوخته باشد، اگر فن موتور به مدت طولانی از کار افتاده باشد، اگر فضای داخلی یخچال سرد نباشد؛ پس یعنی موتور خراب شده است. عیب یابی موتور یخچال هم به نوبه ی خودش بسیار تخصصی است که حتما باید آن را دست تعمیرکاری کاربلد سپرده 

ششمین دلیل روشن نشدن یخچال: خراب شدن دیفراست یخچال

قطعه ی دیفراست در یخچال فریزر وظیفه یخ زدایی و آب کردن برفک های یخچال را دارد. اگر علاوه بر خاموش شدن و روشن نشدن یخچال فریزر؛ شاهد برفک زدن و یا گرم بودن دمای درون یخچال شدید؛ ممکن است این قطعه خراب شده باشد. پس برای تنظیم ساعت شمار دیفراست اگر تخصص دارید؛ آن را بررسی کنید در غیر این صورت از یک تکنسین کمک بگیرید. 

هفتمین علت خاموش شدن ناگهامی یخچال فریزر: داغ شدن زیاد موتور و اورلود کمپرسور


بسته به دلایل بسیاری مانند عدم تنظیم درست یخچال، ایراد برد یخچال، معیوب بودن کمپرسور و موتور و…، یخچال برای مدتی طولانی روشن بماند و کار کند. که کار کردن مداوم آن باعث داغ شدن بدنه و موتور یخچال و همچنین باعث داغ شدن اورلود کمپرسور میشود که همین امر باعث خاموش شدن ناگهانی یخچال فریزر شما خواهد شد.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.