وظیفه هیتر المنت یخچال چیست؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

هیتر المنت یخچال یک قطعه کاربردی در انواع یخچال و فریزر بدون برفک است. این قطعه با عملکرد مناسب خود در زمان تعیین شده مانع ایجاد برفک در این سبک یخچال و فریزر می‌شود. هیتر المنت یخچال در سه نوع میله‌ی فلزی، میله فلزی پوشانده شده با نوار آلومینیومی و سیم پیچ در داخل یک لوله‌ی شیشه‌ای در انواع یخچال قرار گرفته است.

یخچال فریزرهای نوفراست یا همان ضد برفک مجهز به هیتر المنت برای جلوگیری از ایجاد برفک هستند. در واقع زمانی که یخچال شروع به برفک زدن می‌کند، هیتر المنت یخچال با فرمان گرفتن از ترمودیسک و برد الکترونیکی عمل برفک زدایی را انجام می‌دهد.

هیتر المنت‌ها بر حسب نوع یخچال و فریزر طول و ضخامت متفاوتی دارند. المنت‌های یخچال‌های بزرگ‌تر با قدرت کمپرسور بیشتر، باید بزرگ‌تر و پر توان‌تر باشند. محل نصب این المنت‌ها‌ تقریبا مشابه است. معمولا در پشت یخچال نصب شده و از طریق پیچ‌هایی محکم می‌شود. البته در مدل‌های قدیمی‌تر، این قطعه در زیر فریزر نصب می‌شود.

نحوه عملکرد هیتر المنت یخچال

داشتن اطلاعات کافی درباره هیتر المنت یخچال در مواقع مواجهه با خرابی و تعویض هیتر المنت یخچال بسیار کارساز است. باز و بسته کردن مداوم یخچال برای جابه جای مایحتاج قرار گرفته در یخچال در طول روز منجر به تولید برفک در قسمت فریزر یخچال می‌شود. ایجاد برفک و آب نشدن به موقع آن به مرور زمان کارکرد یخچال و سرمایش کافی برای نگهداری وسایل دچار اختلال می‌شود. و به عبارت دیگر از برودت یخچال کاسته می‌شود.

اهمیت بالای امر برفک زدایی که توسط قطعه هیتر المنت یخچال صورت می‌گیرد با مشاهده این موارد کاملا قابل درک است.

زمان کارکرد هیتر المنت یخچال

در قسمت قبل با نحوه عملکرد هیتر المنت یخچال و ماهیت کاربردی آن آشنا شدیم. در این قسمت به معرفی مراحل تاثیر گذار در چرخه زمانی عملکرد هیتر المنت یخچال می‌پردازیم.

  • کمپرسور تعبیه شده در یخچال گاز را با فشار به سمت اواپراتور انتقال می‌دهد.
  • اواپراتور سرما را جذب کرده و با استفاده از فن؛ برودت را به یخچال منتقل می‌کند.
  • در طی انجام این فرآیند اپراتور بطور مداوم برفک می‌زند و اگر این برفک‌ها آب نشوند، برودت در یخچال از بین می‌رود.
  • ترمودیسک عملکردی مشابه یک سنسور را داشته و به برد الکترونیکی هشدار انباشته شده برفک بر روی اپراتور را می‌دهد.
  • به دنبال این هشدار دریافت شده برد الکتریکی فرمان شروع کار را به هیتر المنت یخچال ارسال می‌کند.سپس المنت روشن شده و شروع به برفک زدایی می‌کند.
  • تکرار روزانه این عملکرد در صورت سالم بودن هیتر المنت یخچال انجام می‌شود.

مشاهده این چرخه ضرورت کاربرد هیتر المنت در یخچال و اهمیت تعویض هیتر المنت یخچال زمان مواجهه با خرابی را نشان می‌دهد.

در “هوم کارا” به بهترین متخصصین تعمیر یخچال در شهر خود دسترسی دارید.مشاهده متخصصین تعمیر یخچال

علت سوختن المنت یخچال

یکی از علت‌های خرابی هیتر المنت یخچال را می‌توان سوختن این قطعه در درون یخچال معرفی کرد. عدم دریافت آب به مقدار کافی، اصلی‌ترین علت سوختن المنت یخچال است. این امر تحت تاثیر عمکلرد نامناسب کمپرسور یخچال و همین طور ایراد در سیستم گاز یخچال رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید:خاموش شدن یخچال و یا روشن نشدن یخچال فریزر

علائم خرابی هیتر المنت یخچال

این سوال به طور مداوم مطرح می‌شود که اگر هیتر المنت یخچال آسیب ببیند، چه مشکلاتی در نحوه عملکرد یخچال بوجود می‌آید؟ در این قسمت به بررسی یک سری از ایرادات و علائم خرابی هیتر المنت یخچال می‌پردازیم.

  • تعادل در عملکرد یخچال از بین می‌رود، یا خیلی سرد شده و یا در تامین کمترین دمای برای سالم نگهداشتن مواد غذایی دچار مشکل می‌شود.
  • مشاهده یخ ضخیم بر پوشش اپراتور که معمولا بر روی دیوار عقب فریزر قرار دارد، از علائم خرابی هیتر المنت یخچال است.
  • در زمان خاموش بودن پوشش اپراتور، کویل‌های تبخیری را مورد بررسی قرار دهید، اگر آنها بطور کامل از یخ پوشیده شده باشند، یخچال تحت تاثیر عملکرد نامناسب هیتر المنت دچار یخ زدگی شده است.

علت خرابی هیتر المنت یخچال اسنوا

هیتر المنت یخچال به دلیل عمکرد بالایی که دارد به مرور زمان دچار فرسودگی و خرابی می‌شود. بنابراین تعویض هیتر المنت یخچال در مواقع لازم و عدم سرویس به موقع این قطعه از یخچال اسنوا از مهم ترین دلایل خرابی هیتر المنت یخچال اسنوا می‌باشد.

در صورتی‌که هیتر المنت یخچال خراب شود، دمای داخلی با دمایی که تنظیم کرده‌اید مطابقت نداشته و به مرور زمان متوجه می‌شود قدرت سرمایشی یخچال تا حد زیادی افت کرده است. این گرمایش غیرمعمول نشان‌دهنده یخ‌زدگی کلی اواپراتور وضرورت تعمیر اپراتور است.

به دلیل تاثیر مستقیم هیتر المنت یخچال در میزان مصرف انرژی در هنگام مواجهه با خرابی هیتر المنت یخچال اسنوا باید هر چه سریعتر نسبت به تعویض این قطعه اقدام شود. مشاهده یخ زدگی بر روی پوشش اپراتور المنت از دیگر علت‌های خرابی هیتر المنت یخچال اسنوا است. در این حالت با مراجعه به تعمیرگاه‌های مجاز نسبت با تعویض هیتر المنت یخچال اقدام کنید.

نحوه تعویض هیتر المنت یخچال اسنوا

قبل از اقدام به تعمیر خرابی هیتر المنت یخچال اسنوا از قطعی جریان برق دستگاه اطمینان داشته باشید. سپس تمام مواد غذایی قرار گرفته در یخچال و فریزر و همین طور محتویات فریز شده در قفسه‌های یخچال و فریزر و قطعات یخساز را خالی کنید. پوشش قرار گرفته بر روی اپراتور که اصولا با یک سری گیره و پیچ‌های مخصوص در جای خود فیکس شده است را با پیچ گوشتی باز کنید. پس از آزاد کردن گیره‌ها پنل را از یخچال جدا کنید.

پس از انجام این کار مجدد مراحل را برای بهره‌مندی از این امکانات دنبال کنید.

سیم‌های اتصال هیتر المنت را از پایانه‌ها بیرون بکشید و هیتر جدید را جایگزین آن کنید و اتصالاتش را محکم کنید. دقت کنید که اگر هیتر المنت یخچال شما به شکل یک لوله شیشه‌ای است، هرگز آن را با پوست دست لمس نکنید. این کار باعث گرم شدن آن می‌شود و به فریزر یا هیتر آسیب می‌رساند.

اگر به صورت غیر عمدی شیشه را لمس کردید، آن را با الکل و یک پارچه یا حوله کاغذی تمیز کنید.در نهایت تعویض هیتر المنت یخچال اسنوا یک امر تخصصی است در صورتی که در امور فنی سر رشته ندارید، حتما با تعمیرکاران تخصصی یخچال در این زمینه ارتباط داشته باشید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.