تلویزیون ۵۵ اینچ ۴K منحنی سامسونگ مدل ۵۵NU8950

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

توضیحات

تلویزیون سامسونگ مدل NU8950 با طراحی خمیده وارد بازار شده است. این تلویزیون بسیار جذاب و کاربردی تصویر را ارائه می دهد. کیفیت تصویر در این تلویزیون ۴K است و در آن تصویر با رزولوشن ۲۱۶۰*۳۸۴۰ پیکسل ارائه می شود. تلویزیون سامسونگ NU8950 قابلیت ارتقای کیفیت تصویر را دارد می توان تصاویر با رزولوشن و کیفیت تصویر پایین را تا حدی با کیفیت تصویر نزدیک به کیفیت تصویر اصلی تلویزیون یعنی کیفیت تصویر ۴K مشاهده کرد.  صدا در این تلویزیون بسیار منسجم و هوشمندانه ارائه می شود. اسپیکر های موجود در آن ۲ عدد و همراه با آن ها از ساب ووفر استفاده شده است. هر اسپیکر صدای ۱۰ وات را ارائه می دهد و به همراه ساب ووفر در نهایت صدایی ۴۰ وات از آن انتشار می یابد که در میان تلویزیون های سامسونگ قدرت بالایی به شمار می رود چراکه سامسونگ اغلب از صدایی ۲۰ وات و اسپیکر های ۲ کاناله بهره می گیرد ولی در این تلویزیون سیستم صوتی ۲.۱ کاناله است.

بیشتر بخوانید:علت داغ نشدن اتو پرس

کیفیت تصویر در تلویزیون NU8950

 تصویر هر چه با کیفیت تر باشد تاثیر زیادی را در جذابیت تلویزیون و انتخاب آن توسط کاربران می گذارد. کیفیت تصویر با رزولوشن بیان می شود. این تلویزیون کیفیت تصویر ۴K UHD را دارد یعنی در صفحه نمایش آن از تعداد ۸ میلیون پیکسل در صفحه نمایش استفاده شده است که هر پیکسل و یا هر دسته از آنها جزئی از تصویر را ارائه می دهد. از آنجا که هر چه تعداد پیکسل ها بیشتر باشد نمایش تصویر با کیفیت تر خواهد بود و جزئیات بیشتری را می توان مشاهده کرد، کیفیت تصویر ۴K با تعداد ۸ میلیون پیکسل حداکثر جزئیات را ارائه می دهد. ویژگی های دیگری نیز هستند که در ارئه تصویر نقش اساسی دارند که آن هم پردازنده و نور پردازی تلویزیون است. تصویر در این تلویزیون بسیار شفاف و روان ارائه می شود و کمتر نویز و بلور در تصاویر آن دیده می شود.

HDR در یک نگاه

استاندارد تصویر HDR نیز به خوبی در صفحه‌نمایش تلویزیون ۵۵NU8950 نمایان است. این استاندارد تصویر حداکثر روشنایی را به داخل صفحه‌ نمایش راه می دهد. به زبان ساده تر هنگامیکه شما در حال تماشای صحنه های تاریک هستید به کمک HDR آنها را واضح و شفاف مشاهده خواهید کرد. فناوری HDR در این تلویزیون در کنار سایر امکانات ارتقاء دهنده‌ی کنتراست قرار گرفته است تا با کنترل دقیق نور پس زمینه، رنگ‌ها را کاملاً واقعی به شما ارائه دهد. این فناوری با افزایش محدوده‌ی روشنایی، این امکان را به شما می‌دهد که از مشاهده‌ی طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و جزئیات بصری، حتی از تاریک‌ترین صحنه‌ها لذت ببرید و با دیدی متفاوت به تماشای صحنه‌ها بپردازید.

با فناوری UHD Dimming تصاویر را از دیدگاه سامسونگ مشاهده کنید

تصاویر را آنگونه که چشمانتان می خواهند میبینید، بدون هیچ ایرادی. پرواضح است که این مهم جز در کنار ویژگی UHD Dimming در تلویزیون سامسونگ مهیا نخواهد شد. این تلویزیون با پردازش تک به تک پیکسلهای موجود بر صفحه نمایش نماهای خارق العاده ای برای شما به ارمغان می  آورد.

طراحی منحنی یا خمیده در تلویزیون NU8950

در تلویزیون هایی که وارد بازار می شوند دونوع طراحی صفحه نمایش وجود دارد. تلویزیون های یا با طراحی صفحه نمایش تخت و یا با طراحی صفحه نمایش منحنی یا خمیده وارد بازار می شوند. هر کدام از این نوع طراحی ها مخاطبان خاص خود را دارند. شرکت سامسونگ بیشتر از برند های دیگر، تلویزیون منحنی را روانه بازار می کند. ویژگی هایی چون زاویه دید و یا عمق نمایش داده در تلویزیون بسیار حائز اهمیت هستند و می توانند در تصویر نقش اساسی را ایفا کنند. تلویزیون منحنی از یک طرف یعنی طرف نزدیک به کاربر زاویه دید پایین و از طرف دورتر زوایه دید بیشتر دارد. عمق نمایش داده در تلویزیون NU8950 برابر با ۸ بیت است و برای اکثر تلویزیون های سامسونگ از این میزان عمق یا Bit Depth استفاده شده است.

صدا در تلویزیون NU8950

صدا همانند تصویر می تواند در کارایی تلویزیون نقش اسای داشته باشد. صدا می تواند در جذابیت تصویر نقش بسزایی را داشته باشد. صدا در اکثر تلویزیون های سامسونگ با اسپیکر های ۲ کاناله ارائه می شود یعنی در آنها از دو عدد اسپیکر استفاده می شود که هر کدا از این اسپیکر ها توان صوتی ۱۰ وات را دارند. اما در این تلویزیون صدا ۲.۱ کاناله است و توان صوتی آن ۴۰ وات است. سامسونگ در آن از ساب ووفر ۲۰واتی هم استفاده کرده است تا صدایی جذاب با توان صوتی بالا در اختیار کاربران قرار بگیرد. یکی دیگر از ویژگی هایی که می تواند در جذابیت صدا نقش دادشته باشد قابلیت دیکد کردن و یا شناسایی و پشتیبانی از فرمت های صوتی سنگین است، فرمت هایی که به صورت فشرده هستند و داده های زیادی را شامل می شوند و فرکانس های بیشتری را تحت پوشش قرار می دهند. سامسونگ با ویژگی DTS Decoder و Ultra surround صدایی همه جانبه را برای این تلویزیون فراهم کرده است.

شما سرگرم خواهید شد

صفحه‌ نمایش ۵۵NU8950 نیز مانند نمایشگرهای سونی و ال جی از استاندارد تصویر HDR به خوبی پشتیبانی می کند به صورتیکه اگر بخواهید با صحنه های طبیعی بر روی نمایشگر رو به رو شوید، استاندارد HDR این کار را انجام می دهد. در واقع HDR یا همان محدوده دینامیکی بالا موجب تفکیک پذیری رنگ ها می‌شود و با تجزیه و تحلیل آنها کاری می کند تا هر صحنه را زنده، دقیق و واضح مشاهده کنید. همچنین امکان بالا بردن روشنایی تصویر به کمک استاندارد HDR میسر می باشد به شیوه‌ای که اگر نمایشگر را ببینید، هر برنامه به صورت زنده و واقعی از جلوی چشم گذر خواهند کرد. پردازشگر تصویر UHD به عنوان قابلیتی جدید از سامسونگ این امکان را فراهم خواهد کرد تا صحنه‌هایی دقیق و با کنتراست بالا را مشاهده کنید. پیکسل‌های تشکیل دهنده‌ی تصویر با دقت بالا ایجاد خواهند شد تا صحنه‌هایی کامل و غنی را به شما ارائه دهند. این امکانات فوق‌العاده در کنار کیفیت تصویر ۴K UHD با ایجاد وضوح ۴ برابری نسبت به صحنه‌های Full HD همراه خواهد بود تا از دیدن صحنه‌های کامل و پر از جزئیات لذت ببرید. با این تفاسیر کیفیت تصویر بر روی تلویزیون ۵۵NU8950 تا حدی خواهد بود که نمی‌توان به صحنه‌های در حال پخش ایرادی وارد کرد.

صفحه نمایش
سایز صفحه نمایش ۵۵ اینچ
تکنولوژی صفحه نمایش LED
نوع صفحه نمایش خمیده ( Curved )
کیفیت تصویر Ultra HD
رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰
نسبت تصویر ۱۶:۹
امکانات صفحه نمایش
قابلیت HDR دارد
امکانات هوشمند
قابلیت هوشمند (Smart) دارد
نوع سیستم عامل تایزن
امکانات کاربردی
گيرنده ديجيتال دارد
تيونر (DVB) DVB-T
مرورگر وب دارد
سایر امکانات
قابلیت ضبط برنامه (PVR) دارد
پشتیبانی از ماشین زمان (Time Shift) دارد
قفل کودک دارد
قابلیت پشتیبانی از EPG دارد
درگاه ها ی ارتباطی
اتصالات
Wi-Fi دارد
بلوتوث دارد
قابلیت پخش صفحه نمایش موبایل در تلویزیون Smart View
ورودی و خروجی
درگاه HDMI چهار درگاه
درگاه‌ USB سه درگاه ۲.۰ USB
رابط کامپوننت (Component) ۱ پورت
پورت شبکه (LAN) دارد
رابط کامپوزيت (Composite) ۱ پورت
درگاه آنتن دارد
صدا
مشخصات اسپیکر
تعداد ۲ عدد
توان کلی ۲۰ وات
تعداد ساب ووفر ۱ عدد
توان هر ساب ووفر ۲۰ وات
امکانات صوتی
صدای دالبی دارد
مصرف برق
مصرف انرژی در حالت عادی ۱۱۱ وات
مصرف انرژی در حالت استندبای ۰.۵ وات
مشخصات فیزیکی
پايه دارد
وزن تلویزیون ۱۷.۵ کیلوگرم
وزن تلویزیون با پایه ۱۷.۹ کیلوگرم
هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.