علت داغ نشدن اتو پرس

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

علت داغ نشدن اتو پرس را میدانید؟ ممکن است تا کنون برایتان پیش آمده باشد اتو را به برق بزنید، اما هر چه صبر میکنید گرم نشود. در این مواقع چه باید کرد؟ آیا دستگاه اتوپرس خراب شده است؟

داغ نشدن اتو پرس یکی از مشکلات رایجی است که در برخی موقع ممکن است با این مورد مواجه شوید. هدف ما در این مقاله بررسی علت های گرم نشدن اتوپرس است.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه سوال در زمینه علت داغ نشدن اتوپرس میتوانید در بخش دیدگاه های همین مقاله و یا قسمت پرسش و پاسخ با کارشناسان هوم کارا  در میان بگذارید.

آنچه در این مقاله میخوانید عبارتند از:

  • چرا اتو داغ نمیشود؟
  • بررسی گام به گام تعمیرات و رفع مشکل داغ نشدن اتو معمولی و اتو پرس

چرا اتو پرس داغ نمیشود؟ برای رفع این مشکل و تعمیرات چه میتوان کرد؟

اتو و اتوپرس از جمله لوازم برقی در منزل میباشد که ممکن است پس ازگذشت مدت زمان طولانی از استفاده از آن دچار مشکلات مختلف شده و نیاز به تعمیرات پیدا کند. یکی از مشکلات متداولی که ممکن است با ان برخورد کرده باشید، داغ نشدن اتو نیز یکی از همین مشکلات است.

اگر اتوپرس را به برق زده اید و هرچه منتظر میمانید گرم نمیشود و تنها ولرم شده است نگران نباشید. با یک بررسی ساده میتوان ایراد آن را متوجه شده و در سریع ترین زمان ممکن به رفع این مشکل پرداخت. برخی از اصلی ترین دلایل داغ نشدن اتوپرس و اتو طبق نظر تعمیرکار هوم کارا عبارتند از:

برای رفع هر یک این موارد تنها کافیست ادامه مقاله را دنبال نمایید.

نقش ترموستات در علت داغ نشدن اتو پرس چیست؟

نقش ترموستات در داغ نشدن اتو پرس به صورت زیر است:

  • ترموستات یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده اتو پرس میباشد.
  • وظیفه اصلی ترموستات تنظیم دمای اتو بوده و بروز مشکل در این قطعه می تواند باعث گرم نشدن و یا بیش از حد گرم شدن اتو شود.
  • پس هنگامی که مشکل داغ نشدن یا بیش از اندازه داغ شدن در اتو پرس یا اتوی معمولی پیش آمد یکی از محتمل ترین علت ها خرابی ترموستات است.

هنگامی که ترموستات اتو پرس کارایی خود را از دست بدهد، ممکن است چنین مشکلی رخ دهد که برای حل مشکل باید ترموستات را تعویض نمایید.

 

راهنمای تعمیر یا تعویض ترموستات جهت رفع مشکل داغ نشدن اتو

راهنمای تعمیر یا تعویض ترموستات جهت رفع مشکل داغ نشدن اتو به شرح زیر میباشد:

  • پیچ محافظ در سطح اتو و ترموستات را بوسیله پیچ بازکن (پیچ‌گوشتی) باز کرده و به راحتی از یکدیگر جدا کنید.
  • بازو بی متالی ترموستات اتوبخار را که به وسیله پیچ کوچک پرس شده را، از سطح آن جدا نمائید.
  • بازو ترموستات اتو بسیار حساس است. دقت داشته باشید که آن را به آرامی از درون دستگاه جدا کنید.
  • مقاومت عایقی دستگاه در صورت رفع عیب اتو در حالت استاندارد ۱۰ مگا اهم خواهد بود. حتی در صورتی که از ۱۰ مگا اهم اندکی کمتر باشد، باید علاوه بر کفی فلزی اتوبخار، المنت نیز تعویض گردد.

نقش سوختن المنت در گرم نکردن اتو پرس چیست؟

نقش سوختن المنت در گرم نکردن اتو پرس به شرح زیر مییباشد:

  • هنگامی که از دستگاه اتو پرس بیش تر از حد استفاده شود در دستگاه های بی کیفیت یا با کیفیت متوسط این امر سبب سوختن المنت و سیم کشی داخلی اتوپرس می‌گردد.
  • و با توجه به اینکه وظیفه المنت گرم کردن کف اتو هست در این حالت المنت کارایی خود را از دست داده و باعث گرم نشدن اتو می شود، که برای حل این مشکل باید المنت موجود در دستگاه تعویض گردد.
  • لازم به ذکر است که المنت ها قابل تعمیر نیستند و باید تعویض گردند.

خرابی برد الکترونیکی از دلایل گرم نشدن اتو پرس

خرابی برد الکترونیکی از دلایل گرم نشدن اتو پرس به شرح زیر است:

هنگامی که برد الکترونیکی اتو پرس به دلایلی مانند نوسان برق و استفاده نکردن طولانی مدت از دستگاه، دچار مشکلاتی شود، در این صورت ولتاژ مورد نیاز به المنت نمیرسد و در نهایت باعث گرم نشدن اتو پرس می گردد.

آیا کثیفی بیش تر از حد کف اتو میتواند باعث داغ نشدن اتو شود؟

در برخی از مواقع کثیفی بیش از حد اتو و وجود جرم زیاد در کف اتو باعث می شود تا گرمای اتو به اندازه مناسب برای اتو کردن نرسد، پس باید جرم ها موجود در اتو را به صورت کامل تمیز نمایید.

برای از بین بردن کثیفی‌های کف اتو می توانید از محلول سرکه و نمک استفاده کنید

آیا وجود مشکل در سیم اتو میتواند باعث گرم نشدن اتو گردد؟

در برخی مواقع بخاطر وجود قطعی در سیم اتو و وجود مشکل در اتصالات الکتریکی، برق به دستگاه نمیرسد و به همین دلیل اتو گرم نمی شود. برای تعمیر اتو و دوری از هرگونه برق گرفتگی و… توصیه میکنیم اتصالات موجود در دستگاه را بررسی نمایید و در صورت نیاز اقدام به تعمیر آن کنید.

تاثیر خرید محصول با کیفیت در عدم گرم نشدن اتو پرس چیست؟

همان گونه که می دانید همیشه خرید محصولی با کیفیت و تضمین شده میتواند باعث کاهش هزینه ها مثلا هزینه تعمیر دستگاه شود، چون معمولا محصولات با کیفیت کمتر دچار خرابی می شوند پس اگر هنگام خرید محصولی معتبر را انتخاب نمایید در این حالت احتمال بروز مشکلاتی مانند گرم نشدن اتو پرس و سایر مشکلات به حر اقل خواهد رسید.

البته به شرطی که روش استفاده درست از دستگاه را بدانید و موارد ایمنی را رعایت کنید

سنسور، قطعات برد، الکترونیکی، المنت

نتیجه گیری در رابطه با علت گرم نشدن اتو پرس

همان گونه که در طول مقاله بیان شد علت های مختلفی مانند وجود مشکل در ترموستات، المنت، اتصالات داخلی و….. میتواند باعث گرم نشدن اتو پرس شود که روش تعمیر نیز در طول مقاله به بهترین شکل ممکن بیان شد. در ادامه به طور خلاصه به روند تعمیرات داغ نشدن اتو اشاره خواهیم کرد:

  • در مرحله نخستین دقت نمائید که دستگاه اتو روشن باشد.
  • در مرحله دوم کابل برق را بررسی نمایید.
  • در مرحله سوم ترموستات را بررسی کنید.
  • در صورتیکه دستگاه مشکلی نداشته باشد المنت را مورد بررسی قرار دهید.
هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.