تعویض پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی

تعویض پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی چگونه است؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی یکی از مهمترین قطعاتی است که در این دستگاه قرار دارد. احتمالا شما هم زمانی که می‌خواهید اقدام به خرید لباسشویی کنید، بیش از همه به پمپ آن توجه دارید. از طرفی شاید خیلی از شما هم اصلاً ندانید که پمپ تخلیه دقیقاً چه عملکردی از خودش نشان می‌دهد. در حقیقت وظیفه تخلیه آب در پمپ بر عهده همین پمپ تخلیه است. در نتیجه اگر دچار خرابی شده باشد، عملکرد دستگاه با اختلال روبرو می‌شود و مجبور به تعویض پمپ تخلیه آب لباسشویی هستید. با ما همراه باشید تا راجع به این موضوع بیشتر صحبت کنیم.

 تعمیر لباسشویی بوش در تهران {۳۶۵ روز گارانتی} 

هر آنچه از پمپ تخلیه ماشین لباسشویی باید بدانیم.

قبل از اینکه بخواهیم راجع به تعویض این پمپ‌ها صحبت کنیم، بهتر است که ابتدا اجزای آنها را نام ببریم. اجزای این پمپ تخلیه شامل پروانه‌ای می‌شود که به هسته مغناطیسی دستگاه اتصال پیدا کرده است. بعد از آن یک سیم پیچ داخل پمپ وجود دارد. همچنین پروانه‌ها و کاسه نمد هم در آنها هستند که باعث ایجاد خلا می‌شوند.

اگر بخواهیم حالت عادی و نرمال را برای شما توصیف کنیم، باید گفت در صورتی که پمپ تخلیه سالم باشد، آب کثیف را با به وجود آوردن یک فضای خلا به قسمت بیرون پمپاژ می‌کند.

عمر پمپ تخلیه لباسشویی‌ها به طور میانگین ۴ سال است. اگر هر گونه خرابی در آنها یا قطعات دیگرشان به وجود بیاید، شما مجبور به تعویض پمپ تخلیه آب لباسشویی می‌شوید.

 آموزش تعمیر لباسشویی ال جی در منزل |تعمیرگاه lg 

علائم نیاز به تعویض پمپ

یک سری از علائم هستند که نشان می‌دهند لباسشویی شما نیاز به تعویض پمپ تخلیه آب دارد و مشکلی در کار است. اگر این علائم را ببینید و پمپ را تعویض نکنید، ممکن است مشکلات جبران ناپذیری به دستگاه وارد شود. نشانه‌ها و علائم این اتفاق شامل موارد زیر است.

  • عدم تخلیه آب توسط لباسشویی یا تخلیه خیلی کند توسط پمپ دستگاه
  • ایجاد صداهای غیر طبیعی از پمپ تخلیه
  • وجود خطا و ارور پمپ دستگاه
  • نشان داده شدن ارورهایی در نمایشگر دستگاه که شامل ارور E23 در ماشین لباسشویی AEG، ارورهای F21 تا F24، ارور DE یا OE در لباسشویی ال‌جی، ارور E5 در ماشین لباسشویی سامسونگ می‌باشد.

اگر شاهد هر کدام از علائم ذکر شده بودید، حتماً باید به سراغ تعویض پمپ تخلیه آب لباسشویی بروید. بالاتر توضیح دادیم که صدای غیر طبیعی ممکن است نشان دهنده نیاز به تعویض پمپ باشد. در واقع صدای غیر عادی یعنی اینکه پمپ تخلیه خراب شده است اما در موارد نادری هم ممکن است علت‌های دیگری داشته باشد که باید توسط تیم متخصصی مثلِ هوم کارا بررسی شود.

 ۸ تا از علائم نیم سوز شدن موتور ماشین لباسشویی 

دلایل خرابی پمپ تخلیه

پیش از این نشانه‌ها و علائم را برای شما توضیح دادیم. اکنون می‌خواهیم بگوییم که چه دلایلی می‌تواند عامل خرابی این پمپ‌ها شود و باعث گردد که دستگاه شما نیاز به تعویض پیدا کند.

  • انسداد و گرفتگی مسیر تخلیه آب به ناحیه فاضلاب
  • از کار افتادن موتور پمپ تخلیه آب دستگاه
  • خرابی پروانه پمپ یا کاسه نمد
  • نفوذ آب به داخل پمپ دستگاه
  • قطعی سیم‌های ارتباط برد الکتریکی یا پوسیدگی سیم‌ها
  • مشکلات برد الکتریکی
  • دریافت نکردن فرمان تخلیه توسط دستگاه
  • انسداد و گرفتگی رابط لوله تخلیه با سینک ظرفشویی (البته برای مواردی که برای دفع آب به فاضلاب یک مسیر مشترک وجود دارد.)

 نحوه تعمیر لباسشویی بوش | بررسی ۲۰ خرابی! 

مراحل تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

اگر نیاز به تعویض پمپ تخلیه آب لباسشویی پیدا کرده‌اید، حتماً باید مراحل زیر را در پیش بگیرید.

  1. اولین کاری که باید به انجام برسانید، این است که دستگاه را از برق بکشید. برای تعمیر تمامی لوازم حتماً باید به این مورد دقت کنید.
  2. سپس به سراغ باز کردن فیلتر بروید.
  3. بعد از اینکه فیلتر را باز کردید، صبر کنید تا آب اضافی داخل شیلنگ به طور کامل تخلیه شود.
  4. برای اینکه بتوانید به پمپ تخلیه دسترسی داشته باشید، اول باید پیچ‌های بالایی و پشتی را باز کنید. خودتان به تنهایی این کار را نکنید. چرا که وزن لباسشویی زیاد است و ممکن است از لحاظ جسمی آسیب ببینید. پمپ تخلیه معمولاً در قسمت راست و جلوی دست و همچنین سمت پایین قرار می‌گیرد.
  5. اتصالاتی که مربوط به سیم‌ها و بست‌ها هستند را باید به طور کامل باز کنید. یک چرخش کوچک باعث می‌شود که پمپ تخلیه از دستگاه جدا شود.
  6. بعد از این که پمپ تخلیه را تعویض کردید، مراحل را از آخر به اول طی کنید تا بتوانید پمپ را سر جای خودش قرار دهید.

 نحوه سرویس ماشین لباسشویی (تمام برندها) 

قیمت پمپ تخلیه لباسشویی

مسئله قیمت برای افرادی که می‌خواهند تعویض پمپ تخلیه آب لباسشویی را به انجام برسانند، اهمیت بسیار زیادی دارد. قیمت این پمپ‌ها با یکدیگر متفاوت است. شما باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید یا اینکه خودتان دست به کار شوید که در صورت کمک گرفتن از تعمیرکار، یک هزینه جداگانه‌ای را هم باید پرداخت کنید؛ اما اینگونه خیالتان راحت است که کار را به کاردان سپرده‌اید.

 تست قطعات ماشین لباسشویی | بررسی تمام قطعه‌ها 

نکته

طبق اطلاعات به دست آمده در مقاله تعویض پمپ تخلیه آب لباسشویی، همزمان که تعمیر یا تعویض انجام می‌شود، شما باید دستگاه را روی حالت rinse/spin قرار دهید. اگر متوجه شدید که پروسه تخلیه آب دستگاه اتفاق نمی‌افتد، اول باید اقدام به بررسی مسیر تخلیه کنید و بعد فیلتر را به طور کامل تمیز کنید.

در صورت انجام اقدامات بالا، اگر متوجه شدید که باز هم مشکل برطرف نشده است، باید حتما پمپ را عوض کنید. در نهایت توصیه می‌کنیم هر چند ماه یکبار فیلتر را تمیز کنید تا چنین مشکلاتی به وجود نیاید و نیازی هم به تعمیر و تعویض نداشته باشید.

جمع‌بندی

طبق اطلاعاتی که در این مقاله در اختیارتان قرار دادیم، متوجه نحوه تعویض پمپ تخلیه آب لباسشویی شدید. در نتیجه می‌توانید اقدام به انجام این کار کنید. تمامی توضیحاتی که دادیم، راجع به پمپ‌ها را مدنظر قرار دهید، همه علائم و عوامل را بررسی کنید، دلیل اصلی را پیدا کنید تا بتوانید تعویض را به درستی انجام دهید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.