راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

بهترین راهنمای خرید ماشین ظرفشویی سال ۲۰۲۳

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی را دارید، باید قبل از اقدام به خرید، فاکتورهای خود را مشخص کنید تا بتوانید در مدت زمان کمتری خرید خود را انجام دهید. از جمله فاکتورهایی که به هنگام خرید باید به آن توجه کنید عبارتند از: ظرفیت دستگاه، کارایی، میزان صدا، میزان مصرف انرژی و… با توجه به این که برندهای مختلفی از ماشین‌های ظرفشویی در بازار وجود دارد، ممکن است فرایند خرید برای شما کمی سخت و چالش برانگیز باشد. از این رو تصمیم گرفتیم در ادامه این مطلب راهنمای خرید ماشین ظرفشویی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

نکته بسیار مهم: طبق تجربه تعمیرکاران، گاهی اوقات نیاز به خرید ماشین ظرفشویی جدید نیست! زیرا بسیاری از خرابی‌ها به راحتی قابل تعمیر کردن هستند. از این رو توصیه می‌شود حتما پیش از اقدام به خرید، مقالات تعمیر ظرفشویی بوش و تعمیر ظرفشویی ال جی را مطالعه فرمایید.

چرا ماشین ظرفشویی بگیریم؟

خرید یک ماشین ظرفشویی می‌تواند بهترین سرمایه‌گذاری برای خانه شما باشد. به علاوه، با خرید یک ماشین ظرفشویی، می‌توانید به راحتی ظروف خود را تمیز کنید و از صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های مربوط به شستشوی دستی لذت ببرید.

در بازار، صدها گزینه متنوعی از ماشین ظرفشویی وجود دارد که شاید انتخاب بهترین مدل برای شما می‌تواند چالش برانگیز باشد. در حالی که تولیدکنندگان همواره در حال اضافه کردن ویژگی‌های جدید به ماشین‌های ظرفشویی هستند، برای انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی باید به نیازهای خود نیز توجه کنید.

مزایا و نکات خرید ظرفشویی

از جمله مزایای خرید یک ماشین ظرفشویی می‌توان به صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی، کاهش هزینه‌های خود و بهبود بهداشت ظروف اشاره کرد. با این حال، برای انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی برای خانه خود، باید به عواملی مانند کارایی، ظرفیت، کیفیت شستشو، هزینه و مشخصات فنی دیگر توجه کنید.

* تشخیص ظرفشویی بوش اصل از نمونه های تقلبی *

چگونه بهترین ماشین ظرفشویی را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی که هم کیفیت شستشوی خوبی داشته باشد و هم از نظر صرفه‌جویی در هزینه‌ها و مصرف انرژی (آب و برق) مقرون به صرفه باشد، می‌توانید به ۸ فاکتور مهم توجه کنید.

۱. بازدهی انرژی (بهره‌وری انرژی)

یک ماشین ظرفشویی خوب باید گواهی برچسب انرژی ستاره را داشته باشد. داشتن این گواهی به این معنا است که دستگاه با در نظر گرفتن استانداردهای بهره‌وری ساخته شده است. از طرف دیگر ماشین‌های ظرفشویی که این گواهی را دارند، به طور متوسط بازدهی انرژی بهتر و مصرف آب کمتری نیز دارند.

۲. سنسورهای تشخیص کثیفی

یک ویژگی‌های ماشین‌های ظرفشویی جدید، توانایی تشخیص میزان کثیفی روی ظرف‌ها است. این ویژگی باعث می‌شود که دستگاه، شستشو را مطابق با آن مقدار و فشار آب تنظیم کند. بیشتر ماشین‌های ظرفشویی تولید شده از سال ۲۰۱۱ به بعد، مجهز به سنسور تشخیص کثیفی هستند. این سنسور نه تنها کارایی را افزایش می‌دهد، بلکه باعث می‌شود که ظروف بسیار بهتر و راحت‌تر تمیز شوند.

۳. شستشوی بدون صدا

اکثر مردم به دنبال ماشین‌های ظرفشویی هستند که بدون صدا و یا کم صدا باشند. معمولاً یک ماشین ظرفشویی خوب در رنج ۵۰ دسیبل یا کمتر عمل می‌کند. برای این که سروصدای تولید شده توسط ماشین‌های ظرفشویی به حداقل میزان ممکن برسد، باید به جای لوله‌های پلاستیکی از لوله‌های فولادی ضد زنگ استفاده شود. از مزایای دیگر لوله‌های فولادی دوام بیشتر، تحمل درجه حرارت بالاتر و راندمان خشک کردن بهتر است.

۴. تنظیمات مختلف شستشو

ماشین‌های ظرفشویی با تنظیمات مختلف شستشو، به کاربر امکان می‌دهند تا بر اساس نوع ظروف، میزان کثیفی و آلودگی، دوره شستشوی مناسب را انتخاب کنند. ماشین‌های ظرفشویی با تنظیمات مختلف شستشو، می‌توانند به کاربر کمک کنند تا در مصرف آب و انرژی صرفه‌جویی کنند.

۵. ظرفیت ماشین ظرفشویی

ظرفیت ماشین ظرفشویی، به تعداد ظروفی اشاره دارد که می‌توان در هر دوره شستشوی ماشین، در آن قرار داد. ماشین‌های ظرفشویی با ظرفیت بالا، برای خانواده‌های بزرگ و صاحبان رستوران‌ها مناسب هستند و می‌توانند در صرفه‌جویی در زمان و انرژی موثر باشند. اما نکته مهم این است که ماشین ظرفشویی را با ظرفیتی که بیشتر از نیاز خود است، خریداری نکنید چرا که در این صورت مصرف انرژی و آب شما افزایش پیدا می‌کند.

۶. اعتبار برند و راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

برای پیدا کردن برندهای معتبر در زمینه ماشین ظرفشویی، می‌توان از رتبه‌ بندی‌هایی که بر اساس نظرات بیش از ۲۳۰۰ کاربر از ماشین‌های ظرفشویی که در سایت‌های مختلف وجود دارد، استفاده کرد. در این رتبه‌ بندی، برندهای مختلفی معرفی شده‌اند که توانسته‌اند رضایت کاربران را در شستشو، خشک کردن، مصرف انرژی، راحتی استفاده، قابلیت اطمینان و عملکرد، نویز و زمان چرخه به دست بیاورند.

۷. سهولت در استفاده

علاوه بر کیفیت و قدرت شستشو، ماشین‌های ظرفشویی باید به گونه‌ای طراحی و ساخته شوند که استفاده از آن برای کاربران ساده باشد. در این راستا، تنظیمات پیچیده، دکمه‌های زیاد، سبدهایی که چیدن ظروف در آن‌ها سخت و عصبی‌کننده باشد و… می‌توانند باعث نارضایتی مصرف‌کننده شوند. از طرفی داشتن بدنه بسیار محکم و تنظیمات ساده و راحت یک امتیاز مثبت برای ماشین‌های ظرفشویی به شمار می‌رود.

* بهترین محل برای نصب ظرفشویی *

ویژگی‌های ماشین ظرفشویی

ویژگی‌های مهمی که در انتخاب ماشین ظرفشویی باید به آن‌ها توجه کرد عبارتند از:

  • ظرفیت: منظور از ظرفیت ماشین ظرفشویی، تعداد ظروفی است که در سبدهای آن جای می‌گیرد. برای افرادی که خانواده بزرگی دارند، ماشین ظرفشویی با ظرفیت بیشتر مناسب‌تر است.
  • سبدهای قابل تنظیم: داشتن سبدهای قابل تنظیم برای ماشین ظرفشویی به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند  بشقاب‌های بزرگ‌تری را برای شستشو در داخل دستگاه قرار دهند.
  • قابلیت پایین کشیدن سبدها: این یک ویژگی بسیار خوبی است که به شما این امکان را می‌دهد تا ظروف بلند و بزرگتر را نیز با ماشین ظرفشویی بشویید.
  • سینی قاشق و چنگال: سینی قاشق و چنگال باید در بالاترین قسمت دستگاه قرار بگیرد تا بتوان از فضای بیشتری برای قرار دادن سایر ظروف استفاده کرد. برخی از ماشین‌های جدید هم با سبد و هم با سینی قاشق و چنگال عرضه می‌شوند.

در کنار این ویژگی‌ها، نیز باید به مصرف انرژی، سروصدای ماشین، کارایی شستشو و خشک کردن، نوع تنظیمات و دکمه‌های کنترل، هزینه‌ی خرید و نگهداری و نیز پشتیبانی و خدمات پس از فروش توجه کرد.

آیا می‌توان از ماشین ظرفشویی برای شستشوی هر نوع ظرفی استفاده کرد؟

خیر، هر نوع ظرفی را نمی‌توان در ماشین ظرفشویی قرار داد. برخی از ظروف ممکن است دچار خراش و خوردگی شوند یا رنگ آن‌ها تغییر کند. بهتر است ظروف زیر را به صورت دستی شسته و در ماشین ظرفشویی قرار ندهید.

  • ماهی تابه‌ها و قابلمه‌های چدنی که هیچ پوشش و روکشی ندارند.
  • ظروف چینی قدیمی که نقوش و نگارهای خاصی دارند.
  • چاقو‌های تیز آشپزخانه که ممکن است به سرعت کند شوند.
  • قاشق‌ها و ظروف چوبی که ممکن است به سرعت باد کنند و ترک بخورند.
  • ظروف آلومینیومی که با مواد شوینده واکنش نشان می‌دهند و دچار خوردگی و تغییر رنگ می‌شوند.

در حالت کلی، برای شستن ظروف در ماشین ظرفشویی بهتر است از دستورالعمل‌های تولید کننده پیروی کنید و ظروف را با دقت بیشتری بررسی کنید تا از هرگونه خراش و خوردگی جلوگیری شود.

معرفی بهترین برندها و راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

برای خرید بهترین برند ماشین ظرفشویی باید به این موضوع توجه کنید که کدام مدل با نیازهای شما بیشتر هماهنگی دارد. با این حال، برخی از بهترین مارک‌های ماشین ظرفشویی خارجی و ایرانی شامل موارد زیر است.

بهترین ماشین ظرفشویی خارجی و راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

  1. بوش (Bosch)
  2. زیمنس (Siemens)
  3. میله (Miele)
  4. کیچن اید (KitchenAid)
  5. جنرال الکتریک (General Electric)

همه این برندها مزایا و معایبی دارند. برای انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی برای خودتان، بهتر است نیازهای خود را بررسی کنید و مدل‌های مختلف را مقایسه کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که ماشین ظرفشویی با کیفیت بالا، بهره‌وری بالاتری در مصرف آب و انرژی دارد که در نتیجه صرفه‌جویی در هزینه‌های شما را سبب می‌شود.

  • ماشین ظرفشویی بوش سری ۵۰۰

ماشین ظرفشویی بوش سری ۵۰۰، یکی از محصولات پرطرفدار این برند است که با توجه به قیمتی که دارد، از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است. این ماشین ظرفشویی، محصولی آلمانی است و مانند بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی آمریکایی، از فیلتر برای حذف مواد سخت غذایی استفاده می‌کند. همچنین، با استفاده از کمک شستشوی rinse aid، می‌توانید به بهبود خشک شدن ظروف کمک کنید.

ماشین ظرفشویی بوش سری ۵۰۰، با بهره‌وری انرژی ++A، از مصرف انرژی کمتری نسبت به ماشین‌های ظرفشویی هم‌رده خود برخوردار است و به عنوان یکی از بی‌صداترین ماشین‌های ظرفشویی شناخته شده است. ماشین‌های ظرفشویی بوش سری ۵۰۰، با حداکثر مصرف آب کمتر از ۱۲ لیتر در هر برنامه شستشو، نسبت به ماشین‌های ظرفشویی دیگر، بسیار کارآمد هستند. این مدل ماشین ظرفشویی دارای برنامه شستشوی بهداشتی (ضدعفونی کننده) تائید شده توسط NSF و همچنین دارای بدنه فولادی ضد زنگ و یک قفسه سوم انعطاف‌پذیر است.

  • ماشین ظرفشویی زیمنس

ماشین ظرفشویی زیمنس به دلیل داشتن ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای که دارد، جزو یکی از بهترین ماشین‌های ظرفشویی موجود در بازار محسوب می‌شود. این ماشین ظرفشویی قابلیت شستشوی بسیار سریعی دارد و می‌تواند ظروف را در مدت زمان کمتری نسبت به رقبای خود و البته با کیفیت بالا بشوید. بسیاری از مدل‌های ماشین ظرفشویی زیمنس، هوشمند هستند و قابلیت این را دارند که  در هر مکانی با استفاده از تلفن همراه آن را کنترل کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این ماشین ظرفشویی استفاده از زئولیت است که عملیات خشک کردن ظروف را بدون افزایش مصرف انرژی انجام می‌دهد و در نتیجه، رتبه‌بندی ++A در بهره‌وری انرژی را به دست می‌دهد. اکثر مدل‌های ماشین ظرفشویی زیمنس دارای ویژگی‌های بالا هستند و همچنین از بهترین مواد برای ساخت سبد و سینی قابل تنظیم استفاده شده است.

ویژگی‌های این ماشین ظرفشویی قیمت نسبتاً بالای آن را توجیه می‌کند و بهترین انتخاب برای افرادی است که به دنبال ماشینی با بهره‌وری، مصرف انرژی کمتر و عملکرد بی‌نقص هستند.

  • ماشین ظرفشویی سامسونگ

ماشین ظرفشویی سامسونگ یکی از بهترین مدل‌های ماشین ظرفشویی است که در بازار موجود است. در مقایسه با ماشین ظرفشویی بوش، قیمت آن کمتر است، اما همچنان از نظر کیفیت و کارایی در رده برتر محصولات خارجی قرار دارد. این ماشین ظرفشویی، با بهره‌وری بالا و مصرف کم برق و آب در هر برنامه شستشو، به عنوان یکی از کم مصرف‌ترین ماشین‌های ظرفشویی ۱۵ نفره شناخته می‌شود.

در کنار کارایی بالا، بدنه با کیفیت، سبدهای انعطاف‌پذیر، عملکرد بسیار آرام، برنامه‌های شستشو متنوع و طراحی مدرن و جذابی نیز دارا است. علاوه بر این، استفاده از تکنولوژی آب‌پاش، با جریان آب پرفشار برای پاک کردن ظروف، به شما کمک می‌کند تا دیگر نیازی به گرفتن ظروف زیر آب قبل از قرار دادن آن‌ها در ماشین نباشد. این تکنولوژی به عنوان یکی از ویژگی‌های کاربردی و مفید ماشین ظرفشویی سامسونگ شناخته می‌شود.

  • ماشین ظرفشویی ال جی و راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی ال جی به دلیل کیفیت، کارایی، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش عالی، در بازار لوازم خانگی ایران طرفداران زیادی دارد. ظرفشویی‌های ال جی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و با ویژگی‌های بسیار خوب خود، جز بهترین ماشین‌های ظرفشویی محسوب می‌شوند. صدای بسیار کم در حین شستشو، بدنه بیرونی بسیار مستحکم و ظریف و طراحی زیبای پنل کنترل دکمه‌های آن، برتری ماشین‌های ظرفشویی ال جی را نسبت به برندهای خارجی دیگر دو چندان می‌کند. در مدل‌های جدید ماشین ظرفشویی ال جی، هنگام استفاده از برنامه‌های شستشوی سنگین، از ویژگی بخار آب برای تمیزتر شستن ظروف استفاده می‌شود و همه دندانه‌های سبدها جهت پیدا کردن فضای مناسب برای قرار دادن هر نوع ظروفی قابل تنظیم هستند.

مدل‌های جدید ظرفشویی ال جی دارای ۴ بازوی آب پاش هستند که دوتای آن‌ها برای تمیزتر شستن ظروف چرخان هستند.

ویژگی‌های دیگری همچون هوشمند بودن ماشین، سبدهای با قابلیت تنظیم ارتفاع و تنظیم شروع برنامه شستشو با تاخیر نیز از ویژگی‌های خوب مدل‌های جدید ماشین ظرفشویی ال جی هستند.

  • ماشین ظرفشویی میله

ماشین ظرفشویی میله یکی از بهترین ماشین‌های موجود در بازار است. این ماشین‌ها دارای عمر طولانی و عملکرد بسیار خوبی هستند. از دیگر ویژگی‌های این ماشین‌ها می‌توان به داشتن برنامه‌های شستشو متنوع، کاهش زمان شستشو، مصرف انرژی +++A، سبدهای سه بعدی قابل تنظیم، برنامه شستشو با تاخیر و… اشاره کرد.

* آموزش نصب ظرفشویی بوش + نکات اولین استفاده *

جمع بندی راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

به طور کلی، برای انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی، باید به بازدهی انرژی، سنسورهای تشخیص کثیفی، شستشو بدون صدا، تنظیمات مختلف شستشو و ظرفیت ماشین ظرفشویی توجه کرد. همچنین، می‌توان قیمت و برند ماشین ظرفشویی را نیز در نظر گرفت و با بررسی نظرات کاربران، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کرد.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.