بررسی جاروبرقی های مرکزی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

انواع جاروبرقی مرکزی

جاروبرقی های مرکزی دارای چند نوع مختلف می باشد. در بعضی از آنها کیسه زباله به شکل یکبار مصرف بوده که گرد و غبار مکیده شده به داخل آن انتقال می یابد و پس از پرشدن کیسه به راحتی میتوان آن را با کیسه جدید تعویض نمود. تعویض کیسه زباله یکی از بهترین راههای بهداشتی و مقابله بیماری‌ها است. در مدل دیگر که زباله قابل شستشو است بهتر است برای افزایش کارایی دستگاه هر چند مدت یکبار آنرا در خارج از خانه تخلیه کرده و تمیز بشویید. 

ایده جاروبرقی های مرکزی

ایده در دهه ۱۸۵۰ در سوئد منشاء می گیرد اما کمی بعد جاروبرقی های قابل حمل در دسترس قرار گرفتند. سیستم‌های جاروبرقی مرکزی به دلیل آنکه هزینه نصب آنها بالا بود فراموش شد. اما سیستم های جاروبرقی مرکزی دارای مزایای مختلفی نسبت به جاروبرقی های قابل حمل میباشند در ادامه با آنها در این مقاله بیشتر آشنا خواهید شد. 

مزایای جاروبرقی های مرکزی

در این بخش از بررسی جاروبرقی های مرکزی به بررسی مزایای این دستگاه ها می پردازیم:جاروبرقی های مرکزی نسبت به جاروبرقی های قابل حمل دارای مزایای مختلفی هستند که از نمونه آنها می توان به موارد ذیل اشاره کرد. ماندگاری بالا موتور جاروبرقی های مرکزی دارای قدرت بیشتر نسبت به جاروبرقی های قابل حمل می باشد، از این رو ماندگاری آنها نیز بالاتر است. میزان صدای کم در هنگام کار کردن جاروبرقی های مرکزی از آنجا که موتور آنها خارج است. خانه قرار دارد کاربر در هنگام استفاده از دستگاه در معرض سر و صدای زیادی قرار نخواهد گرفت.

قابلیت ضد حساسیت جاروبرقی های مرکزی از آنجا که برخلاف جاروبرقی های قابل حمل خانگی که هوا را به داخل خانه دوباره قرار می دهند. هوای آلوده در جاروبرقی های مرکزی به خارج است خانه انتقال میابد طبق بررسی کارشناسان و محققان سیستم جاروبرقی مرکزی با عملکردی فوق العاده موارد حساسیت زا را حذف می کند.

زیرا این سیستم در در خارج از خانه نصب آب و هوای آلوده نیز در خارج از خانه یابد.امنیت و راحتی استفاده از سیستم مرکزی بسیار آسان و ایمن تر نسبت به جاروبرقی قابل حمل است زیرا در این سیستم هیچ گونه وسیله سنگینی را برای هم یا جابه جایی از اتاقی به اتاق دیگر وجود ندارد. در این سیستم شما تنها با اتصال لوله‌ی جاروبرقی خود به محل اتصال که مانند پریز برق است می توانید به راحتی تمام خانه را تمیز نمایید. 

بیشتر بخوانید:جاروبرقی کمپرسوری چگونه کار میکند؟

 معایب استفاده از جاروبرقی های مرکزی

استفاده از جاروبرقی های مرکزی مانند استفاده از هر وسیله ای دیگری دارای مزایا و معایب خاصی است، در ادامه قصد داریم به معایب سیستم جاروبرقی مرکزی بپردازیم.هزینه بالا آیا آنکه یک جارو برقی مرکزی در خانه خود نصب و راه اندازی کنید ممکن است دچار هزینه‌های زیادی شوید در حالیکه بازی کمتر میتوانید یک جاروبرقی قابل حمل خریداری نمایید.

توجه داشته باشید که جاروبرقی های قابل حمل قضایای سیستم مرکزی را نخواهند داشت.قدرت بالای بکش همانطور که قدرت زیاد در مکش یک مزایا محسوب می شود. در برخی موارد ممکن است باعث خساراتی شود به طور مثال شیشه های شکسته و یا اجسام بزرگ توسط جاروبرقی قدرت مکش زیاد باشد احتمال آسیب به دستگاه و اتصالات لوله آن افزایش می یابد.

چرا جاروبرقی مرکزی مکش کمی دارد؟

جاروبرقی های مرکزی دارای موتور قدرتمند ای می باشند، مکش بسیار قوی دارند. اما گاهی اوقات ممکن است به دلیل انسداد لوله و یا کثیفی بیش از حد در فیلتر باز مشکلی شده باشد.

اگر به طور کلی دستگاه نکشی ندارد ممکن است. موتور ان خراب و یا سوخته باشد البته با کمک یک تکنسین سیم کشی ها را بررسی نمایید که دچار نقص نشده باشد.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.