آموزش تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

 

استفاده نادرست از جاروبرقی و باز کردن بیش از حد سیم دستگاه می‌تواند به مرور زمان باعث آسیب وارد شدن به جاروبرقی و خرابی این قطعه دستگاه شود. برای بررسی نحوه تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی باید ابتدا علت خرابی این قطعه دستگاه را شناسایی کنید. سیم جمع کن جاروبرقی به خاطر ۲ علت، ایراد مکانیکی و ایراد الکتریکی ممکن است دچار مشکل شود.

ایراد مکانیکی سیم جمع کن به جمع نشدن سیم در دستگاه اشاره دارد که برای نحوه تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی و رفع این مشکل باید قسمت فنر قرا بررسی و تعمیر کنید. ایراد الکتریکی سیم جمع کن به کال برق، پلاتین‌های متصل به حلقه مسی و شاخک‌های انتقال برق به داخل دستگاه اشاره دارد.

نحوه تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی جهت رفع این مشکل به این صورت است که باید سیم‌های متصل به برد موتور را بررسی و یا قطعات مربوط به این بخش الکتریکی را تعمیر و یا در صورت لزوم تعویض نمایید.

از این رو در زمینه آموزش تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی ابتدا به تعمیر ایراد مکانیکی و سپس الکتریکی این قطعه می‌پردازیم.

می‌توانید از طریق تمیز کردن مسیر حرکت سیم جاروبرقی و اجزای داخلی این قطعه مشکل را تا حدی برطرف نمایید. در واقع وجود گرد و خاک در این قطعه به مرور زمان باعث مسدود شدن مسیر سیم و ایجاد مشکل در حرکت روان قطعه خواهد شد.

نحوه تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی و رفع ایراد دستگاه به این صورت است که ابتدا پنل رویی جاروبرقی را باز کرده و سپس با استفاده از وسایل مختلف چون میله‌های باریک و یا مکنده‌های هوا، گردوخاک جمع شده در داخل قطعه را کاملاً تمیز کنید. البته اگر مشکل در قطعه فنر جاروبرقی وجود داشته باشد، بهتر است که تعمیر این قطعه را به یک تکنسین‌کار مجرب بسپارید تا کار تعمیر این قطعه حساس و اصلی به درستی انجام شود.

در زمینه آموزش تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی و رفع ایراد الکتریکی دستگاه، باید به بررسی قطعات داخلی سیم جمع کن و جریان برق جاروبرقی بپردازید. در واقع ممکن است که سیم‌های روشن و تیره قسمت سیم جمع کن جاروبرقی دچار قطعی و یا خرابی و ایراد شده باشد که در این صورت باید به تعویض این سیم‌ها بپردازید تا مشکل برطرف شود.

تنها لازم است که قاب رویی جاروبرقی را باز کرده و سیم جمع کن دستگاه را جدا کنید. سپس سیم‌های معیوب شده را باز کرده و سیم‌های جدید را به دستگاه وصل نمایید.

مشکل دیگر در رابطه با ایراد الکتریکی سیم جمع کن جاروبرقی مربوط به وجود مشکل در قطعه پلاتین‌های دستگاه می‌باشد. در واقع پلاتین‌ها وظیفه انتقال جریان برق و برقراری اتصال در دستگاه را بر عهده دارند. از این رو وجود مشکل در این قسمت باعث ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:بررسی کامل دفترچه راهنمای جاروبرقی بوش

لذا نحوه تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی برای رفع این مشکل به این صورت است که باید با کمی تینر و سمباده، منافذ موجود بر روی بدنه این قطعه را برطرف نمایید. البته اگر قطعه کاملاً خراب شده باشد و تعمیر آن ممکن نباشد، باید قطعه پلاتین جاروبرقی را تعویض نمایید.

البته قابل ذکر است که آموزش تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی در برندها و مدل‌های مختلف دستگاه متفاوت می‌باشد. از این رو نحوه تعمیر این قطعه نیز به دلیل تفاوت در قطعات هر یک از برندها مختلف بوده که ما به صورت کلی و اجمالی در این مطلب به بررسی نحوه تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی پرداختیم.

نمایندگی جاروپارو

بر طبق مطالب گفته شده، در این محتوا به آموزش تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی پرداختیم و روش تعمیر و رفع این ایراد دستگاه را بیان کردیم. از این رو اگر در زمینه نحوه تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی، دانش و تجربه لازمه را ندارید؛ می‌توانید با نمایندگی تعمیر آنلاین تماس گرفته و به تعمیر و رفع عیب جاروبرقی خود اقدام نمایید

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.