بررسی کامل دفترچه راهنمای جاروبرقی بوش

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

کارت گارانتی و دفترچه راهنمای جاروبرقی بوش از جمله مواردی است که فروشنده در هنگام خرید جاروبرقی به شما می‌دهد. این دفترچه در برخی از موارد ممکن است ترجمه نشده باشد و شما معنای کامل محتویات آن را ندانید.

اگر راهنمای فارسی جاروبرقی بوش خود را گم کرده‌اید یا زبان دفترچه را به خوبی متوجه نمی‌شوید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید چرا که می‌خواهیم تمامی موارد نوشته شده را با زبانی ساده و قابل فهم برای شما توضیح دهیم.

موارد نوشته شده در دفترچه راهنما جاروبرقی بوش

مهم‌ترین نکات نوشته شده در دفترچه راهنمای بوش، مواردی هستند که در صورت انجام آن توسط کاربر، عمر جاروبرقی تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل بسیار مهم است که دارندگان این دستگاه آلمانی، از همان ابتدا تمامی این موارد را مطالعه کرده و در هنگام استفاده از آن، نکات گفته شده را به کار ببندند.

از جمله راهکارهای برند بوش جهت افزایش عمر و کارایی دستگاه خود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فیلتر جاروبرقی را بسته به میزان استفاده از دستگاه و نوع معمول آشغال‌ها، هر ۶ ماه تا یک سال یک بار تعویض کنید.
  • کیسه استفاده شده در جاروبرقی جهت جمع‌آوری آشغال‌های مکیده شده به داخل به کار برده می‌شود. در صورت دائمی بودن کیسه، هر ۶ ماه یک بار آن را کاملا تمیز و تخلیه کنید. کیسه‌های یک بار مصرف نیز باید پس از پر شدن بیش از نیمی از حجم کیسه، تعویض شوند.
  • اگر جاروبرقی شما توانایی مکش مایعاتی چون آب و روغن را ندارد به هیچ عنوان از آن برای انجام این کار استفاده نکنید. علت این موضوع در دفترچه راهنما جاروبرقی بوش این گونه بیان شده باعث خرابی موتور می‌شود و باید برای تعمیر جاروبرقی بوش خود اقدام نمایید. این مساله می‌تواند هزینه‌های تعمیراتی نسبتا بالایی را به شما متحمل کند.
  • از جارو کردن اشیا تیزی چون شیشه و مواردی مشابه آن خودداری کنید.
  • پیش از استفاده از دستگاه خود برای اولین بار، حتما از سازگاری ولتاژ برق ساختمان با دستگاه خود مطمئن شوید.
  • لوله‌های جاروبرقی و برس‌هایی که از ان به طور معمول استفاده می‌کنید را هر چندبار یکبار بررسی کنید و از مسدود نبودن آن با آشغال های نسبتا درشت مطمئن شوید.
  • بیشتر بخوانید:آموزش تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی
  • در هنگام روشن کردن جاروبرقی، سیم آن را به طور مستقیم به پریز وصل کنید و از سیم‌های سیار و چند راهی استفاده ننمایید.

معرفی قطعات مختلف جاروبرقی بوش

قسمت دوم موجود در دفترچه راهنما جاروبرقی بوش، معرفی هر قطعه به طور کامل برای کاربر است. در صورت بروز مشکل برای هریک از قطعات، شما ابتدا با آگاهی از وظیفه آن در جاروبرقی به میزان اهمیت آن پی می‌برید و شکل ظاهری آن را می‌بینید.

موتور جاروبرقی بوش

مهم‌ترین قطعه کار شده در هر لوازم خانگی برقی، موتور آن است که به منزله قلب تپنده‌ای برای آن می‌ماند. این مساله برای جاروبرقی نیز صادق است. وظیفه موتور تولید مکش در کیسه دستگاه است تا تمامی آشغال‌ها به این قسمت هدایت شوند.

در راهنمای فارسی جاروبرقی بوش به این مساله اشاره شده که موتورهای این برند دارای زغال‌ های خاصی هستند که اگرچه عملکرد آن را تا حد زیادی افزایش می‌دهد، اما پس از چند سال استفاده از جاروبرقی تمام می‌شوند و باید تعویض گردند.

مدار الکتریکی دستگاه

در راهنمای فارسی جاروبرقی بوش مدار الکتریکی در قسمت خاموش و روشن شدن دستگاه و لامپ اخطار آن تعریف شده است. در اکثر مدل‌ها دکمه‌های فشاری در مسیر فاز و نول اصلی مدار قرار می‌گیرند و وظیفه روشن و خاموش شدن دستگاه را بر عهده دارند.

سیم جمع کن

در تمامی مدل‌های جاروبرقی‌های بوش تکنولوژی خاصی به نام سیم جمع کن وجود دارد که پس از استفاده سیم به دور آن در داخل بدنه جمع می‌شود و ظاهری مرتب و تمیز به جاروبرقی می‌دهد. این قطعه در عقب دستگاه قرار دارد و کلید مخصوص آن به محض فشرده شدن سیم را به داخل خود می‌کشد.

دفترچه راهنمای جاروبرقی بوش

بدنه

بدنه دستگاه همان قسمتی فیزیکی جاروبرقی است که در حالت عادی دیده می‌شود. این قسمت علاوه بر پوشش و محافظت از قطعات داخلی، زیبایی بیشتری به دستگاه می‌بخشد. دکمه‌های استفاده شده بر روی مدار الکتریکی نیز بر روی بدنه نصب می‌شوند.

لوله تلسکوپی

لوله‌ای از جنس استیل ضد زنگ است که قابلیت بلند و کوتاه شدن توسط کاربر را دارد. لذا کاربر می‌تواند دستگاه را بر اساس قد خود تنظیم کند و پس از استفاده لوله را کوتاه کند تا جای کمتری اشغال نماید.

فیلتر

در دفترچه راهنما جاروبرقی بوش، فیلتر به عنوان یکی از قطعات مهم در دستگاه یاد می‌شود چرا که سلامت موتور و پاکیزگی هوای اطراف به آن بستگی دارد. خرابی این قطعه می‌تواند حساسیت‌های تنفسی زیادی ایجاد کند که برای کودکان افراد مسن و حساس خطرناک است.

این قطعه مابین موتور و کیسه نصب می‌شود و جنس اسفنجی خاصی دارد. فیلترهای استفاده شده در برند بوش از نوع هپا هستند که آلایندگی‌ها را تا ۹۹.۹% تصفیه می‌کند.

دفترچه راهنمای جاروبرقی بوش

پاکت یا کیسه

کیسه یا پاکت همان محفظه‌ای است که آشغال‌ها در آن جمع می‌شوند و همان طور که گفتیم در دو نوع دائمی و یک بار مصرف هستند. با توجه به آنکه پاکت‌های جاروبرقی گرد و خاک را از خود عبور می‌دهند بهتر از کیسه‌های فیلتر دار هپا استفاده کنید.

خرطومی

خرطومی همان شلنگ جاروبرقی است که از لاستیکی نرم و منعطف ساخته شده و بدنه دستگاه را به لوله تلسکوپی متصل می‌کند. این قطعه قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه دارد و استفاده کردن از دستگاه را آسان‌تر می‌کند.

خرطومی در دفترچه راهنما جاروبرقی بوشبرس

دفترچه راهنمای جاروبرقی بوش برس را همان قطعه‌ای تعریف می‌کند که بر روی زمین قرار می‌گیرد و آشغال‌ها را به داخل می‌کشد. برس‌ها در هر مدل جاروبرقی، تعداد و شکل‌های متفاوتی دارند که هریک به درد سطح و شرایط خاصی میخورد.

نحوه نصب و تعویض کیسه جاروبرقی بوش

نصب دوباره کیسه، در مدل دائمی و یک بار مصرف اندکی تفاوت دارد. برای کیسه‌های دائمی شما باید پس از خاموش کردن کامل دستگاه لوله خرطومی را از دستگاه باز کنید. سپس درب جاروبرقی را باز کرده و کیسه را به آرامی بیرون بکشید. سپس در هوای آزاد آشغال‌های آن را به بیرون بریزید و کیسه را به جای خود برگردانید.

در کیسه‌های یک بار مصرف شما بایدکیسه جاروبرقی را به آرامی از خشاب خود بیرون بکشید و آن را به دور بیندازید سپس پاکت جدید را با فشاری کشویی به جای خود بازگردانید.

دفترچه راهنمای جاروبرقی بوش

نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی

دفترچه راهنما جاروبرقی بوش در تعویض به موقع فیلتر تاکید فراوانی دارد. برای تعویض تنها کافیست فیلتر را به آرامی از جای خود بیرون بکشید. در اکثر مواقع این فیلتر به صورت خشابی از جای خود بیرون می‌آیند. فیلتر اورجینال جدید را به همان روش که بیرون کشیدید به داخل بفرستید تا کاملا در جای خود قرار بگیرد.

نحوه تعویض شلنگ خرطومی

در برخی از مواقع به دلیل جاروبرقی کشیدن اشیا نوک تیز و یا استفاده نادرست از دستگاه، شلنگ خرطومی پاره می‌شود که در مکش دستگاه تاثیر زیادی دارد. در دفترچه راهنمای جاروبرقی بوش نحوه تعویض به صورت زیر تعریف می‌شود:

  • دستگاه را به صورت کامل خاموش کنید.
  • انتهای لوله خرطومی که به بدنه متصل است را به با دست محکم بگیرید و خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید.
  • پس از جدا شدن شلنگ از بدنه شلنگ جدید را به دهانه جاروبرقی نزدیک کنید.
  • دهانه شلنگ را به صورت ساعت گرد بچرخانید تا در جای خود محکم شود.
هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.