نصب صحیح شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی

نصب صحیح شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی + آموزش کامل

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

شلنگ تخلیه یکی از قطعات مهم در ماشین ظرفشویی است که وظیفه انتقال آب کثیف به بیرون از ظرفشویی را بر عهده دارد. جنس این شلنگ از پلاستیک نرم بوده و در صورت برخورد هرگونه شیء تیز و یا وارد شدن فشار، دچار آسیب خواهد شد. در نتیجه ممکن است با مشکلاتی همچون نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی مواجه شوید. شلنگ تخلیه در پشت ظرفشویی قرار داشته و به انتهای پمپ متصل شده است. به دلیل اهمیت این قطعه، در ادامه این مقاله قصد داریم به مساله نصب صحیح شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی بپردازیم تا اگر دستگاه جدیدی خریداری کردید و یا شلنگ قبلی آسیب دیده است، بتوانید آن را در خانه تعویض کنید.

مقاله: تعمیر ظرفشویی ال جی

آموزش نصب شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی

نصب صحیح شیلنگ تخلیه ظرفشویی

اگر متوجه نشتی آب و یا تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی شدید، اولین کاری که باید انجام دهید بررسی شلنگ تخلیه است. به همین خاطر ابتدا باید این شلنگ را از ظرفشویی جدا کرده و سپس نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

مقاله: نمایندگی تعمیر ظرفشویی بوش در تهران و سایر شهرها

الف: جدا کردن شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی چگونه است؟

  • برای جدا کردن و نصب شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی به ابزارهایی مثل انبر، پیچ گوشتی و آچار نیاز خواهید داشت.
  • ظرفشویی را از برق بکشید.
  • اتصالات آب ظرفشویی را باز کنید.
  • ظرفشویی را به جلو بکشید، طوری که دسترسی کاملی به آن داشته باشید. در صورتی که ظرفشویی داخل کابینت است، باید آن را به طور کامل از داخل کابینت خارج نمایید.
  • برای جدا کردن شلنگ تخلیه، ظرفشویی را به پهلو بخوابانید تا به قسمت زیرین آن دسترسی داشته باشید.
  • بعد از آن با استفاده از یک پیچ گوشتی پنل زیرین را باز کرده و سپس با انبر، بست شلنگ را باز کنید.
  • هنگام جدا کردن شلنگ از پمپ تخلیه دقت کنید که به پمپ تخلیه آسیبی وارد نشود.

مقاله: آموزش تعمیر ظرفشویی بوش

تست شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی

ب: تست شلنگ تخلیه

بعد از بیرون آوردن شلنگ تخلیه باید نسبت به تست کردن آن اقدام نمایید. هدف از اینکار بررسی وجود پارگی و یا مسدود شدن آن است. برای اینکار می‌توانید یک طرف آن را به شیر وصل کرده و طرف دیگر را در داخل یک سطل قرار دهید. قبل از اینکار هم بهتر است کناره‌های آن را بفشارید تا اگر چیزی به کناره‌ها چسبیده بود، جدا شود. همچنین اگر پیچ‌خوردگی در شلنگ وجود داشت آن را باز کنید.

مقاله: سرویس ماشین ظرفشویی ال جی شامل چه مواردی است؟

ج: تعویض و نصب شلنگ تخلیه ظرفشویی

در صورتی که قصد تعویض و نصب صحیح شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی را دارید، ابتدا باید یک شلنگ تخلیه جدید خریداری کرده و سپس با استفاده از روش بالا، شلنگ قبلی را خارج کنید. بعد از آن شلنگ جدید را در جای خود قرار داده و بست آن را محکم کنید.

برای اینکه از اتصال صحیح آن مطمئن شوید، سر شلنگ تخلیه را به فاضلاب متصل کرده و بدون قرار دادن هیچ ظرفی، یکی از برنامه‌های ظرفشویی را اجرا کنید.

بعد از انجام این مراحل، پنل را جای خود قرار داده و پیچ آن را ببندید. در آخر نیز ظرفشویی را به جای خود برگردانده و اتصالات آن را مجددا وصل کنید.

مقاله: نصب صحیح شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی + آموزش کامل

خرابی شیلنگ تخلیه ظرفشویی

علت خرابی شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی چیست؟

حال که با نصب صحیح شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی آشنا شدید، بهتر است با علت‌هایی که می‌تواند این شیلنگ را خراب کند نیز آشنا شوید.

نکته: لازم به ذکر است علت خرابی و روش نصب آن در تمامی برندهای ظرفشویی از جمله ال جی، سامسونگ، بوش و… یکسان بوده و تفاوتی با یکدیگر ندارند.

از جمله دلایل خرابی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. شستشوی روزانه ظروف
  2. پوسیده شدن لوله به خاطر استفاده طولانی مدت از آن
  3. دچار اصطکاک شدن به خاطر کاربرد زیادی که دارد.
  4. فشار وارد شده توسط آب هنگام تخلیه
  5. مسدود شدن با مواد غذایی و یا کثیفی‌ها

دقت داشته باشید هنگامی که شلنگ تخلیه به هر دلیلی دچار آسیب شده باشد، باید هر چه زودتر نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. چرا که علاوه بر نشت آب بر روی زمین، ممکن است بوی فاضلاب نیز به داخل خانه بیاید و شما را اذیت کند.

توجه: جهت کسب اطلاعات کامل‌تر، پیشنهاد می‌شود مقاله علت نشت آب یا علت آب دادن ماشین ظرفشویی و راهکارهای رفع آن را مطالعه فرمایید.

هزینه نصب شلنگ تخلیه ظرفشویی

علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی

از جمله مشکلات متداولی که افراد زیادی با آن مواجه می‌شوند، تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی است. یکی از علت‌های اصلی این مشکل خراب شدن و یا گرفتگی لوله تخلیه ماشین ظرفشویی بوده و از دیگر علت‌های این مشکل می‌توان به گرفتگی فیلتر ماشین ظرفشویی و یا خراب شدن پمپ تخلیه اشاره کرد.

مقاله: تعمیر ظرفشویی ال جی در تهران

هزینه نصب صحیح شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی

اگر به هر دلیلی خودتان امکانات و شرایط تعویض شلنگ تخلیه را نداشتید، می‌توانید از یک متخصص بخواهید این کار را برای شما انجام دهد. هزینه اینکار متغیر بوده و برای اطلاع از قیمت دقیق می‌توانید با کارشناسان هوم کارا در تماس باشید.

امیدواریم آموزش نصب صحیح شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی برای شما مفید بوده باشد و در صورتی که سوالی در این رابطه داشتید می‌توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.



 

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.