تشخیص ظرفشویی بوش اصل

تشخیص ظرفشویی بوش اصل از نمونه های تقلبی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

متاسفانه به دلیل ورود لوازم خانگی قاچاق در کشور اعتماد به فروشندگان و خریدی با خیالی راحت کمی سخت شده است و حتما باید در هنگام خرید به اصل یا تقلبی بودن محصولات دقت لازم را داشته باشید. به همین سبب ما قصد داریم درباره چگونگی تشخیص ظرفشویی بوش اصل از ظرفشویی بوش تقلبی صحبت کنیم تا بتوانیم کمکی به شما کرده باشیم.

شرکت بوش آلمان

ماشین ظرفشویی بوش اصل ساخت چه کشوری است؟

ماشین ظرفشویی بوش در کشور آلمان تولید و به بازار عرضه می‌شود. این شرکت فعالیت خود را در سال ۱۹۰۱ در شهر اشتوتگارت آلمان شروع کرده و از آن زمان تاکنون توانسته مشتریان زیادی از سراسر جهان داشته باشد. بهتر است بدانید محصولات این شرکت علاوه بر آلمان در کشورهایی همچون ترکیه، چین، مالزی، مجارستان و آمریکا تحت لیسانس این شرکت تولید می‌شود.

دلیل مونتاژ محصولات بوش در دیگر کشورها به خاطر پایین بودن هزینه کارگر و حمل و نقل آسان است و از نظر کیفیت تفاوتی با یکدیگر ندارند. پس می‌توان نتیجه گرفت ماشین ظرفشویی بوش ساخت ترکیه با ظرفشویی ساخت آلمان تفاوتی ندارد و هر دو کیفیت یکسانی دارند.

تشخیص ظرفشویی بوش تقلبی

راه‌های تشخیص ظرفشویی بوش اصل از نمونه‌های تقلبی

ظرفشویی بوش به دلیل داشتن کیفیت بالا، مشتریان بسیار زیادی در ایران دارد. همین مساله موجب شده تا برخی افراد نمونه‌های تقلبی آن را تولید کرده و به بازار عرضه کنند. در ادامه قصد داریم روش‌هایی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به تشخیص ظرفشویی بوش تقلبی و بوش اصل بپردازید.

۱- بررسی قیمت؛ اولین قدم برای ظرفشویی بوش اصل

معمولا محصولاتی بدل و تقلبی از قیمت پایینی برخوردار هستند. چرا که سازندگان این محصولات با پایین آوردن قیمت کاری می‌کنند تا نظر افراد را به خود جلب کنند؛ بنابراین اگر هنگام خرید ظرفشویی بوش متوجه قیمت پایین آن شدید، بهتر است خرید خود را با احتیاط بیشتری انجام دهید.

با توجه به این مساله لازم است قیمت محصول مورد نظر را از فروشگاه‌های مختلف استعلام کرده و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و در صورتی که سایت و یا فروشگاهی این محصول را با قیمت بسیار کم به شما پیشنهاد کرد، شک نداشته باشید که در حال خرید ظرفشویی بوش تقلبی هستید.

ظاهر ظرفشویی بوش

۲- بررسی طراحی و ظاهر ظرفشویی بوش

برای تشخیص ظرفشویی بوش اصل از نمونه ‌های تقلبی، کار بعدی که باید انجام دهید بررسی ظاهر آن است. به عنوان نمونه صفحه نمایش مدل‌های اصل ظرفشویی بوش به صورت یکپارچه بوده ولی در نمونه‌های تقلبی، صفحه نمایش با کمی خمیدگی و قوس همراه است.

همچنین نمونه‌های اصلی ظرفشویی بوش دارای رنگ استیل مات هستند در حالی که نمونه‌های تقلبی رنگ استیل براقی دارند. علاوه بر موارد بالا قسمت داخلی نمونه‌های اصلی به صورت یکدست و بدون دوخت هستند. اما در نمونه‌های تقلبی این بخش به صورت جداگانه نصب شده است. حک شدن عبارت Made in Germany بر روی لبه درب از دیگر راه‌های تشخیص ظرفشویی بوش اصل از نمونه تقلبی به شمار می‌رود.

۳- مشاهده محصول در سایت بوش برای تشخیص مدل اصلی از تقلبی

شرکت‌های تولید کننده لوازم خانگی به خصوص شرکت بوش، تمام محصولات خود را در سایت اصلی نیز درج می‌کنند. با جستجوی مدل ظرفشویی مورد نظر در این سایت می‌توانید تمام مشخصات را مشاهده کرده و با مدلی که قصد خرید آن را دارید، مقایسه کنید. در این بررسی می‌توانید تمام مشخصات فنی و ظاهر آن را با یکدیگر مقایسه کنید. در صورتی که کوچکترین تفاوتی مشاهده کردید، بهتر است خرید خود را با دقت بیشتری انجام دهید.

وبسایت بوش

۴- بررسی بارکد و برچسب ماشین ظرفشویی بوش

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید برای تشخیص ظرفشویی بوش اصل از نمونه های تقلبی انجام دهید، بررسی برچسب و بارکد محصول است. معمولا در قسمت داخلی ماشین ظرفشویی بوش شماره سریال آن حک می‌شود؛ بنابراین اگر در هنگام خرید متوجه شدید این کد وجود ندارد، به احتمال زیاد آن محصول تقلبی است.

بهتر است بدانید برخی از فروشندگان به جای بارکد اصلی از بارکد جعلی استفاده می‌کنند که در این حالت می‌توانید با جستجوی بارکد در اینترنت، از اصل و یا تقلبی بودن آن اطمینان حاصل کنید.

۵- دریافت گارانتی و خدمات پس از فروش

نکته مهمی که در هنگام خرید هر وسیله‌ای باید مد نظر داشته باشید، دریافت کارت گارانتی و خدمات پس از فروش است. لوازم برقی به خصوص ماشین ظرفشویی از حساسیت بالایی برخوردار هستند و ممکن است مشکلاتی برای آن‌ها به وجود بیاید. به همین خاطر ارائه کارت گارانتی از طرف فروشندگان می‌تواند اطمینان خاطر مشتریان را زیاد کند.

فروشندگانی که ماشین ظرفشویی بوش اصل می‌فروشند، حتما به شما کارت گارانتی ارائه می‌کنند. اما در صورتی که فروشنده از دادن ضمانت‌نامه خودداری کرد، بهتر است در خرید خود تجدیدنظر کنید.

ماشین ظرفشویی تقلبی بوش

چرا نباید ماشین ظرفشویی بوش تقلبی خریداری کنیم؟

حال که با راه‌های تشخیص ظرفشویی بوش تقلبی از اصل آشنا شدید خوب است بدانید که خرید ماشین ظرفشویی بوش تقلبی مشکلاتی زیادی به همراه دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. از آنجایی که در ساخت این دستگاه از قطعات ضعیف استفاده کردند، خیلی زود خراب می‌شود.
  2. قطعات ماشین ظرفشویی تقلبی به سختی پیدا می‌شوند.
  3. کارایی و عملکرد آن مثل ظرفشویی بوش اصل نخواهد بود و نمی‌تواند ظرف‌ها را به خوبی بشوید.
  4. ممکن است یکباره دستگاه به طور کامل از کار بیفتد و مجبور شوید دوباره یک ظرفشویی جدید بخرید.
  5. مصرف آب و برق ظرفشویی بوش تقلبی بسیار بیشتر از نمونه اصلی است.

اما در صورتی که ظرفشویی بوش اصل خریداری کنید، هیچیک از این مشکلات را تجربه نخواهید کرد و مدت‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید. علاوه بر آن‌ در ساخت ظرفشویی بوش اصل از سنگ زئولیت استفاده شده که رطوبت هوا را به گرما تبدیل کرده و در مصرف انرژی دستگاه صرفه‌جویی می‌کند. همین مساله موجب می‌شود تا رتبه انرژی A+++ را بدست آورد. از دیگر ویژگی‌های ماشین ظرفشویی بوش اصل می‌توان به تکنولوژی Home Conect اشاره کرد که با استفاده از آن می‌توانید ظرفشویی را با موبایل کنترل کنید.

بهترین راه تشخیص ظرفشویی بوش اصل از تقلبی؛ خرید از فروشگاه معتبر

تشخیص ظرفشویی بوش اصل از نمونه های تقلبی کار بسیار سختی است و هر کسی نمی‌تواند این کار را انجام دهد. به همین خاطر بهترین راهی که وجود دارد، خرید از فروشگاه‌های معتبر است. این فروشگاه‌ها برای اینکه اعتبار خود را خدشه‌دار نکنند، همواره کالای اصل را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.


مطالعه این مقالات نیز توصیه می‌شود:


 

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.