روش تمیز کردن لاستیک لباسشویی

روش تمیز کردن لاستیک لباسشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

لاستیک لباسشویی جزو یکی از مهم‌ترین قسمت‌های لباسشویی است که شاید خیلی از افراد به آن توجه نکنند اما وجود جرم و کپک در این ناحیه می‌تواند مشکلات زیادی را به وجود بیاورد. مثلاً اینکه ماشین لباسشویی بو بگیرد یا حالت زشتی پیدا کند، از مشکلات رایج آلودگی‌های لاستیک لباسشویی است. حال سوال اینجاست که چگونه این لکه‌ها و آلودگی‌ها به وجود می‌آیند یا اگر اتفاق افتادند، چگونه باید آنها را تمیز کرد.

اول از همه یعنی قبل از اینکه به سراغ روش تمیز کردن لاستیک لباسشویی بروید، باید ببینید که این جرم‌ها به چه دلیلی ایجاد می‌شوند. قبل از آن خوب است بدانید که جرم‌گیری این ناحیه باعث می‌شود تا شما در طولانی مدت بتوانید لباس‌های تمیزتری را از دستگاه تحویل بگیرید و نتیجه بهتری برای شستشو داشته باشید.

تعمیر لباسشویی بوش در تهران {۳۶۵ روز گارانتی}

چطور لاستیک ماشین لباسشویی را تمیز کنیم

علت جرم و کپک در لاستیک لباسشویی

لاستیک دور درب ماشین لباسشویی می‌تواند دچار جرم، کپک و قارچ شود و بوی بدی را در این دستگاه‌ها به وجود بیاورد. لاستیک یا واشر جزو قسمت‌هایی است که عاملی برای رشد این مواد آلوده است و شما باید نکات مهم را رعایت کنید تا چنین اتفاقی نیافتد.

زمانی که شروع به استفاده از لباسشویی می‌کنید و پروسه شستشو به اتمام می‌رسد، بدترین کاری که انجام می‌دهید، این است که لباسشویی را به همان حالت قبل خودش رها می‌کنید و درب آن را می‌بندید. انجام این کار آسیب‌های زیادی وارد می‌کند.

از آن جایی که در چنین حالتی لاستیک دور درب حالت خیس و مرطوب دارد و به درستی خشک نشده است، در نتیجه عاملی برای تولید و رشد کپک و قارچ می‌شود. همین ممکن است باعث شود که کپک‌ها به شکل لکه‌های سیاه روی درب دستگاه بمانند. بعد از مدت زمانی لاستیک لباسشویی به تدریج سیاه شود. پس نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید، این است که بعد از اینکه از لباسشویی استفاده کردید، حتماً درب دستگاه را باز نگه دارید تا به طور کامل لباسشویی خشک شود.

تعمیر لباسشویی ال جی در منزل

v,a jldc ;vnk ghsjd; gfhsa,dd

تمیز کردن لاستیک لباسشویی

اگر بخواهیم راجع به روش تمیز کردن لاستیک لباسشویی صحبت کنیم، باید بگوییم بعد از اینکه شستشو به اتمام می‌رسد، کار را شروع کنید. یعنی آب داخل لاستیک را از طریق اسفنج به طور کامل خشک کنید. اگر باز هم متوجه شدید که لکه‌هایی آنجا وجود دارد، ترکیب شوینده را آماده کنید. ترکیبی که نصف آن از آب و نصف دیگر از مایع سفید کننده تشکیل شده باشد.

چند دقیقه صبر کنید تا محلول بتواند لکه‌ها را به طور کامل از بین ببرد اما قبل از اینکه اقدام به تمیزکاری کنید، باید به این نکته دقت داشته باشید که از ایجاد این لکه‌ها جلوگیری کنید. زیرا لکه‌ها و قارچ‌هایی که در دیگ لباسشویی تولید می‌شوند، ناراحتی و مشکلات پوستی را ایجاد می‌کنند. در نتیجه هر چند وقت یک بار خودتان تمیزکاری را انجام دهید تا شاهد چنین کثیفی‌ها و آلودگی‌هایی نباشید.

روش دیگری هم که می‌توانید استفاده کنید؛ این است که یک پیمانه سرکه را با نصف پیمانه آب ‌لیمو ترش ترکیب کنید. آن را روی لاستیک دور درب دستگاه به شکل اسپری اعمال کنید. چند دقیقه صبر کنید و بعد یک پارچه تمیز بردارید و لاستیک را به خوبی تمیز کنید.

نحوه تراز کردن لباسشویی ال جی در خانه

جمع‌بندی

بدون شک با خواندن این مطلب متوجه شدید که روش تمیز کردن لاستیک لباسشویی چگونه است و باید از چه موادی استفاده کنید. البته بالاتر هم به شما توضیح دادیم که بهترین حالت این است که از قبل به فکر باشید و از ایجاد کپک‌ها و آلودگی‌ها جلوگیری کنید که راه موثرتری به حساب می‌آید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.