کد خطا یخچال مابه

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

در زمان مواجهه با کد خطا یا ارور یخچال مابه، چه باید کرد؟

یخچال تنها منبع تامین مواد غذایی سالم در خانه است. محیطی که می‌توانید مواد غذایی مختلف را در آن برای مدت زمانی قابل توجه نگاه داشته و نگران خرابی آن‌ها هم نباشید؛ اما اگر در عملکرد یخچال اختلال ایجاد شود، راه حلی برای آن دارید؟ اگر پس از خراب شدن یخچال، دیر اقدام کنید، مواد غذایی داخل یخچال فاسد می شوند و ممکن است ضرهای دیگری نیز به همراه داشته باشد.

برند مابه یکی از برندهای یخچال است که این روزها در خانه تعداد قابل توجهی از یرانیان پیدا می‌شود. برای صرفه جویی در زمان تعمیر یخچال ، شرحی از کدهای خطای متداول برند مابه را برایتان تهیه کرده ایم؛ البته باید توجه داشته باشید که تفسیر کد خطا یا ارور یخچال مابه، کار ساده‌ای نیست و بهتر است رفع خطای موجود را بر عهده‌ی متخصص تعمیر یخچال مابه قرار دهید تا از بروز مشکلات بیشتر نیز جلوگیری کنید.

اگر جهت برطرف کردن مشکل یخچال خود به کمک تعمیرکار نیاز دارید، همین حالا درخواست تعمیرات خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا متخصصان حرفه ای و با تجربه هوم کارا در سریعترین زمان ممکن، جهت هماهنگی با شما تماس حاصل فرمایند.

آیا می‌توان به سادگی نسبت به عیب یابی یخچال مابه اقدام کرد؟

یخچال فریزر مابه مجهز به سیستم عیب یاب خودکار است و در هنگام بروز مشکل و یا اختلال، کد خطا یا ارور مخصوص به خود را نیز دارد. درست است که برطرف کردن برخی از این ارورها، نیاز به اقدام خاصی ندارد اما اگر در هنگام برطرف کردن آن، مرتکب کوچک‌ترین خطایی شوید، ممکن است به قیمت تعویض یخچال فریزرتان تمام شود.

تعمیر و عیب یابی یخچال مابه، به گذراندن دوره‌های تخصصی و چاشنی تجربه نیاز دارد و کاری نیست که بتوان صرفا با یک دفترچه راهنما آن را به انجام رساند، اما داشتن اطلاعات اولیه در مورد انواع ارور می‌تواند به شما در انتقال بهتر مشکل و دریافت راهکار کمک کند.

بد نیست حالا که در مورد سیستم یخچال مابه صحبت شد، به مشکلات متداول این یخچال نیز بپدردازیم. البته، مشکلات متداول انواع یخچال‌ها بسیار به یکدیگر شبیه هستند، اما برخی برندها، مشکلات خاص خودشان را نیز در لابه‌لای این موارد دارند که توجه به آن‌ها و تکرار این موارد، خالی از لطف نیست.

مشکلات متداول یخچال مابه چیست؟

مشکلات متداول یخچال مابه که بسیار به سایر برندها شبیه است را می‌توان موارد زیر دانست:

  1. صدای زیاد و آزار دهنده‌ی دستگاه
  2. کار کردن مداوم یخچال مابه و خاموش نشدن آن
  3. خراب شدن لاستیک دور در یخچال
  4. داغ کردن موتور یخچال مابه
  5. از کار افتادن فن یخچال
  6. خراب شدن صفحه‌ی دیجیتالی یخچال

بیشتر بخوانید:دفترچه راهنما لباسشویی بوش مدل WAS32743

نکته:

اگر کد خطایی در یخچال فریزر مابه ظاهر شد که برایتان جدید بود و در دفترچه راهنما یا اینجا، آن را پیدا نکردید، به هیچ‌ وجه خودتان وارد عمل نشوید و حتماً سری به صفحه بزنید و کمک بخواهید؛ برای این کار می‌توانید هم به‌صورت آنلاین و با مراجعه به وب‌سایت هوم کارا درخواستتان را ثبت کنید و هم می‌توانید با شماره ۰۲۱۲۲۸۸۱۱۱۳ تماس بگیرید تا همکاران ما در بخش پشتیبانی شما را راهنمایی کنند.

 

در جدولی که در ادامه مشاهده خواهید کرد، روش‌های برطرف کردن ارورها مختصرا توضیح داده شده است، اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر با کد خطا یا ارور مواجه شدید، شخصا وارد عمل نشوید تا از بروز خسارات احتمالی پیشگیری کنید.

جدول کد خطا یا ارور یخچال مابه

کد خطا شرح خطا
PO برق قطع شده است و پس از تایید قطع برق این کد خطا از بین خواهد رفت.
E0 یخ‌ساز یخچال مابه با مشکل مواجه شده و باید فورا تعمیر شود. یخچال را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E1 ترمیستور یا سنسور دمای یخچال خراب شده و باید فورا تمیر شود. برای این منظور، یخچال را از برق بکشید و با هوم کارا تماس بگیرید.
E2 این بار ترمیستور یا سنسور دمای فریزر دچار اشکال شده و باید تعمیر یا تعویض شود. یخچال را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E3 عملکرد سنسور یخ زدایی با اختلال مواجه شده  و احتمالا لوله تخلیه یخچال نیز مسدود شده است. فورا یخچال را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E4 سنسور یخ‌زدایی یا دیفرسایت یخچال خراب شده است. بدون معطلی یخچال را از برق بکشید و با هوم کارا تماس بگیرید.
E5 سنسور دیفراست (یخ‌زدایی) فریزر خراب شده است. یخچال را از برق بکشید و با هوم کارا تماس بگیرید.
E6 صفحه نمایش و برد کنترل اصلی با مشکل مواجه شده‌اند. فورا یخچال را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E7 / E8 سنسور دمای محیط معیوب شده و باید فورا به آن رسیدگی شود. برای این منظور، یخچال را از برق بکشید و با هوم کارا تماس بگیرید.
E9 دمای فریزر بالا رفته و احتمالا مشکل از درب باشد. آن را با دقت بررسی کنید و در صورت نیاز، لاستیک درب را تعویض کنید.
EE مدار یخ‌ساز در یخچال خراب شده است. فورا یخچال را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.

در جدول بالا، انواع کد خطا یا ارور یخچال مابه به اختصار توضیح داده شده است تا با کمک آن بتوانید تا حدی از مشکلی که یخچالتان با آن مواجه است، باخبر شوید.

فراموش نکنید که بهتر است پیش از هر اقدامی، مشکل را با افراد متخصص مطرح کنید تا اختلالی در سیستم یخچال به‌وجود نیاورید که غیر قابل حل باشد. تکنولوژی پیشرفته‌ی موجود در یخچال مابه با سایر یخچال‌های موجود در بازار و به خصوص یخچال‌های ساخت داخل، تفاوت دارد و به همین دلیل حتی اگر در تعمیر یخچال‌های داخلی کاربلد هستید، پیشنهاد می‌کنیم مشکلات یخچال مابه را شخصا حل نکنید.

آیا تا به حال با ارور خاصی در یخچال مابه مواجه شده‌اید که در این جدول به آن اشاره نشده باشد؟ آن را در بخش نظرات برایمان بنویسید و اگر در این مورد سوالی دارید نیز با ما مطرح کنید تا کارشناسان هوم کارا هرچه سریع‌تر پاسخگوی شما باشند.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.