ارور کولر گازی میتسوبیشی

کد خطا یا ارور کولر گازی میتسوبیشی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

میتسوبیشی یکی از بهترین برندهای تولید کننده کولر گازی در جهان است که محصولات خود را با جدیدترین فناوری‌های روز تولید و عرضه می‌کند. کولر گازی میتسوبیشی به خاطر داشتن قدرت بالا و در عین حال مصرف انرژی کمتر، گزینه مناسبی برای فصول گرم سال به شمار می‌رود. اما بنابر هر علتی ممکن است اختلالاتی در سیستم این دستگاه نیز به وجود بیاید و نیاز به تعمیر کولر گازی میتسوبیشی پیدا کنید. به همین خاطر تصمیم داریم در این نوشته از هوم کارا به بررسی کد خطا یا ارور کولر گازی میتسوبیشی بپردازیم تا در هنگام مشاهده این خطاها از عیب یابی کولر گازی اطلاع داشته باشید.

کد خطا یا ارور کولر گازی میتسوبیشی چطور نشان داده می‌شود؟

شرکت‌ها و برندهای مختلف برای نمایش خطاها از روش‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. برخی از آن‌ها این ارور را با چشمک زدن چراغ‌ها و برخی دیگر به صورت کد نشان می‌دهند. نمایش ارور کولر گازی میتسوبیشی به صورت حروف انگلیسی که از ترکیب دو یا چند حرف لاتین تشکیل شده می‌باشد.

به عنوان نمونه در کد خطا E02، حرف E به معنای Error بوده و عدد ۰۲ به یک نوع از خطا اشاره دارد.

با مشاهده این خطاها می‌توانید قطعه‌ای که در کولر گازی دچار مشکل شده را پیدا کرده و نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید. (در ادامه جدول تمام خطاها آورده شده است.)

https://homekara.ir/%da%a9%d8%af-%d8%ae%d8%b7%d8%a7-%db%8c%d8%a7-%d8%a7%d8%b1%d9%88%d8%b1-%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%da%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%85%db%8c%d8%aa%d8%b3%d9%88%d8%a8%db%8c%d8%b4%db%8c/

آیا خطاهای این دستگاه انواع مختلفی دارند؟

کد خطاهایی که در کولر گازی میتسوبیشی نمایش داده می‌شود انواع مختلفی دارند و هر کدام نشان دهنده وجود مشکل در یک قطعه خاص هستند. خرابی موتور، خرابی سنسورهای داخلی، افت ولتاژ مدار تغذیه، وجود خرابی در سوئیچ کنترل دما کمپرسور، قطع شدن اتصال یونیت داخلی و خارجی و اختلال در کارکرد اینورتر، برخی از ارورهای کولر گازی میتسوبیشی هستند.

دقت داشته باشید که تشخیص و برطرف کردن هر یک از این ارورها نیاز به دانش و تخصص بالایی دارد. توصیه ما به شما این است در صورتی که دانش کافی در رابطه با تعمیر کولر گازی را ندارید به هیچ وجه قطعات آن را دستکاری نکنید. با یک تماس و یا ثبت درخواست به صورت آنلاین در هوم کارا، متخصصان این مجموعه در سریع‌ترین زمان و با مناسب‌ترین هزینه مشکل کولر گازی شما را برطرف خواهند کرد.

آشنایی با ۴۳ کد خطا یا ارور کولر گازی میتسوبیشی

در جدول زیر تمام خطاها و ارورهایی که ممکن است در کولر گازی میتسوبیشی با آن مواجه شوید به همراه علت آن‌ها آورده شده است. دانستن این موارد باعث می‌شود تا هنگام تماس با تعمیرکاران بتوانید مشکل به وجود آمده را به صورت دقیق و کامل توضیح دهید.

کد خطا

توضیح کد خطا

A0 نشان دهنده وجود مشکل در دستگاه تهویه کولر گازی است و برای رفع آن باید قطعات متصل به تهویه را بررسی کرده و در صورت وجود مشکل تعویض نمایید.
A2 در قسمت انتقال پردازنده خطای سخت افزاری رخ داده است. برای تعمیر کولر گازی میتسوبیشی ابتدا دستگاه را از برق خارج کرده و سپس با تعمیرکار مجربی تماس بگیرید.
A3 خطایی در انتقال داده‌ها صورت گرفته است. برای حل مشکل باید اتصالات را بررسی کنید.
A6 این کد نشان دهنده وجود مشکلات جریان متناوب بوده که برای برطرف کردن آن باید از یک متخصص کمک بگیرید.
A7 کولر گازی سیگنال نمی‌دهد. برای حل این مساله باید محدوده انتقال سیگنال را بررسی کنید.
A8 در انتقال از واحد اصلی مشکلی به وجود آمده است. در این مورد باید ابتدا محدوده سیم کشی را بررسی کنید. چرا که امکان دارد محدوده فرسوده شده و یا اتصال سیم به درستی برقرار نشده باشد.
EA یونیت خارجی و یا داخلی به درستی نصب نشده است. لازم است اتصالات مدار الکتریکی را به طور کامل بررسی کنید.
EB در واحد جریان متناوب مشکلی به وجود آمده و باید مکان اتصال سیم و کابل را بررسی کنید. احتمال دارد به خاطر مناسب نبودن اندازه کابل‌ها، تداخل صوتی رخ داده باشد.
EC دستگاه تهویه هوا با مشکل مواجه شده است. برای حل این مشکل باید دستگاه تهویه توسط تکنسین بررسی شود.
ED وجود خطاهای تصادفی در اتصال سریال دستگاه که برای حل آن باید فاصله ایجاد شده در بین اتصالات صفحه برد پیدا و رفع شود.
EF واحد اصلی در سیستم کولر گازی با مشکل نامعلومی مواجه شده است. حل این مشکل نیاز به تعمیرکار باتجربه و متخصص دارد.
E0 سیستم کنترل از راه دور دچار مشکل شده است. برای برطرف کردن این مشکل باید اتصالات و ولتاژ دستگاه بررسی شود.
E1 ریموت کنترل درست وصل نشده و یا خراب است. همچنین ممکن است در برد اصلی ایرادی وجود داشته باشد.
E2 در برد ریموت کنترل مشکلی به وجود آمده است.
E3 نشان دهنده خطای انتقال در ریموت کنترل کولر گازی میتسوبیشی است.
E4 دریافت سیگنال از ریموت کنترل با خطا مواجه شده است.
E5 سیستم کنترل از راه دور کولر گازی دچار مشکل شده است. برای حل مشکل باید کولر را خاموش کرده و از یک تکنسین بخواهید آن را درست کند.
E6 در ارتباط یونیت خارجی با یونیت داخلی  مشکلی وجود دارد. این مشکل عمدتا از یونیت خارجی ناشی می‌شود.
E7 وجود مشکل در واحد اصلی سیستم که برای برطرف کردن آن باید دستگاه را خاموش کرده و پمپ تراکمی را بررسی کنید.
E8 به خاطر وجود فضای آزاد در فضای داخلی پمپ هوارسانی این خطا رخ داده است. برای حل آن باید پمپ و جدا کننده داخلی بررسی شود.
E9 اتصال پمپ تولید کننده هوا با فضای داخلی دچار اختلال شده است.
FA رابط حرارتی باز شده و یا صفحه برد خراب شده است.
F1 تامین توان کنترل فاز معکوس کولر گازی با مشکل مواجه شده و باید صفحه برد دستگاه بررسی شود.
F2 برق دستگاه دچار نوسانات برقی شده و با کمبود فشار مواجه است. برای جلوگیری از ایجاد مشکلات بیشتر در کولر گازی بهتر است آن را از برق جدا کرده و از یک تعمیرکار بخواهید کولر گازی را بررسی کند.
F4 دستگاه تهویه هوای آزاد کولر گازی مشکل دارد. امکان دارد ترموستات داخلی باز و یا شکسته شده باشد.
F5 فشار بالا باعث خرابی و سوختن صفحه برد دستگاه شده است.
F7 دستگاه تهویه هوا با مشکل مواجه شده است. برای حل آن باید فضاهای باز شناسایی و رفع شود.
F8 وجود مشکل در دستگاه تهویه هوا در کولر گازی میتسوبیشی
F9 وجود مشکل در واحد اصلی سیستم که برای برطرف کردن آن باید ابتدا کولر را خاموش کرده و سپس از یک متخصص بخواهید آن را تعمیر کند.
P1 دریچه‌های هوایی کولر گازی مسدود شدند.
P2 در واحد اصلی سیستم مشکلی به وجود آمده است. برای حل آن باید اتصالات را بررسی کنید و اگر دچار گرفتگی شده بودند آن را برطرف نمایید.
P4 در دستگاه تهویه هوا مشکل وجود دارد که باید مدار باز و یا نزدیک به DS را تخلیه نمایید.
P5 سطح تراکم با مشکل مواجه شده و یا پمپ شکسته است. همچنین ممکن است گرفتگی در فاضلاب نیز رخ داده باشد.
P6 مبدل حرارتی دچار خرابی شده و یا با اختلالاتی مواجه است.
P8 دمای کولر گازی به صورت غیر عادی افزایش یافته و علت آن می‌تواند به خاطر نشت گاز مبرد باشد. این مساله می‌تواند مشکل ساز باشد و به همین خاطر باید دستگاه را هر چه سریع‌تر از برق جدا کرده و از یک متخصص کمک بگیرید.
P9 در تهویه هوا مشکلی به وجود آمده است. برای حل آن کولر را خاموش کرده و دستگاه انتقال دهنده گرما را بررسی نمایید.
U1 فشار به صورت غیر عادی بالا بوده و مشکلی در سیستم مرکزی رخ داده است. برای حل این مشکل باید سیم‌پیج را مسدود کرده و فیلتر گرمایشی یونیت داخلی را پاکسازی کنید.
U2 دمای داخل دستگاه بالا رفته است. امکان دارد ترموستات داخلی دچار مشکل شده و یا رزیستور خراب شده باشد.
U3 دستگاه تهویه هوای کولر گازی دچار مشکل شده است که باید رزیستور را بررسی کرده و سیستم را تخلیه کنید.
U4 مسیر دستگاه تهویه هوا مسدود شده که باید آن را باز کنید تا کولر گازی به کار خود ادامه دهد.
U5 سینک انتقال حرارت کولر گازی میتسوبیشی دمای غیر عادی دارد. شناسایی و حل این مشکل نیاز به تخصص و تجربه بالایی دارد. به همین خاطر بهتر است با یک مرکز تعمیر کولر گازی معتبر در تماس باشید.
U6 یونیت داخلی کولر گازی دچار مشکل شده و باید کمپرسور را از لحاظ الکتریکی مورد بررسی قرار دهید و جریان اضافه کمپرسور را قطع کنید.
U7 میزان تخلیه در سیستم دچار کاهش شده که برای برطرف کردن آن باید راه‌های خروجی باز شود.

کد خطای کولر گازی میتسوبیشی

در هنگام مشاهده کد خطا چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

برخی از اوقات ارورهای نمایش داده شده در کولر گازی میتسوبیشی به خاطر مشکلات جزئی هستند و با انجام چند کار ساده می‌توان آن را برطرف کرد. حتی گاهی مواردی پیش می‌آید که کولر گازی به خاطر روشن بودن طولانی داغ شده و با اختلال مواجه می‌شود.

در این اوقات بهترین کار ریست کردن کولر است. برای ریست کردن ابتدا کولر گازی را خاموش کرده و سپس آن را از برق بکشید. بعد از آن باید دکمه‌هایی که برای تخلیه برق داخل مدار بر روی دستگاه تعبیه شده را بفشارید. اجازه دهید دستگاه نیم ساعت در این وضعیت بماند تا حافظه و پردازنده به طور کامل تخلیه شود.

بعد از روشن کردن کولر گازی احتمال دارد که دیگر ارور کولر گازی میتسوبیشی نمایش داده نشود. اما اگر متوجه شدید که خطا همچنان در جای خود باقی مانده است، به هیچ عنوان مراحل ریست را تکرار نکنید و از یک تکنسین بخواهید کولر را عیب یابی و تعمیر کند.

نکته: هنگامی که برای کولر گازی میتسوبیشی و یا هر برند دیگری مشکلی به وجود می‌آید اولین قدم برای رفع ارور آن مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه است. در این راهنما مفهوم تمام کد خطاها و ارورها به همراه روش رفع آن‌ها نوشته شده است.

کلام آخر درباره کد خطای کولر گازی میتسوبیشی

در این مقاله سعی کردیم کد خطا یا ارور کولر گازی میتسوبیشی را به طور کامل بررسی کرده و علت وقوع هر کدام را بیاوریم. توجه داشته باشید که برای تعمیر کولر گازی نباید از افراد بی تجربه استفاده کنید. چرا که امکان دارد به جای درست کردن، مشکلات بیشتری برای دستگاه به وجود بیاورند.

 



 

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.