کد خطا یا ارور ماشین ظرفشویی زیمنس

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

انواع کد خطا یا ارور ماشین ظرفشویی زیمنس چه معنایی دارد؟

کد خطا یا ارور ماشین ظرفشویی تنها زمانی به شما نمایش داده می‌شود، که دستگاه با مشکلی مواجه شده باشد و نتواند از پس وظایف خود به درستی بربیاید. اگر بدانید که هر کد خطا به چه مشکلی اشاره می‌کند، بدون شک در هنگام اقدام برای تعمیر ماشین ظرفشویی، سریع‌تر و بهتر عمل کرده و از بروز خسارات جدی‌تر به دستگاه، پیشگیری خواهید کرد؛ به همین منظور، در این مقاله از کاراباما، به شرح کد خطا یا ارور ماشین ظرفشویی زیمنس پرداخته‌ایم تا بتوانید به عنوان راهنمای اولیه از آن استفاده کنید. البته، به یاد داشته باشید که تفسیر کد خطا نیازمند تخصص است و بهتر است بهمحض مشاهده‌ی آن، مراتب را به متخصصی هوم کارا انتقال دهید.

اگر جهت برطرف کردن مشکل ماشین ظرفشویی خود به کمک تعمیرکار نیاز دارید، همین حالا درخواست تعمیرات خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا متخصصان حرفه ای و با تجربه کاراباما در سریعترین زمان ممکن، جهت هماهنگی با شما تماس حاصل فرمایند.

تعمیرکار ماشین ظرفشویی سامسونگ

علت نمایش کد خطا یا ارور ماشین ظرفشویی زیمنس چیست؟

کد خطا در ماشین ظرفشویی به مثابه زبان این دستگاه برای برقراری ارتباط با شما بوده و تنها زمانی نمایش داده می‌شود که عملکرد ماشین ظرفشویی با اختلال مواجه شده باشد. سنسورهایی در دستگاه ماشین ظرفشویی زیمنس وجود دارند که به محض بروز اشکال در دستگاه، کد مربوطه‌ی آن را در صفحه نمایشگر ماشین ظرفشویی نمایش داده و به شما اخطار می‌دهند که باید هرچه سریع‌تر به دنبال مشکل و راه حل برطرف کردن آن باشید.

تعمیر و عیب یابی ماشین ظرفشویی زیمنس، نیاز به گذراندن دوره‌های تخصصی و نیز کسب تجربیات فراوان دارد، به همین دلیل، نمی‌توان تنها با مراجعه به دفترچه راهنمای دستگاه، آن‌ها را برطرف کرد؛ اما داشتن اطلاعات اولیه در مورد انواع کد خطا یا ارور ماشین ظرفشویی زیمنس می‌تواند به شما کمک کند تا حساب‌شده‌تر عمل کنید.

آگاهی از انواع کد خطا یا ارور ماشین ظرفشویی زیمنس به شما کمک می‌کند تا درخواست تعمیر دستگاهتان را به موقع ثبت کرده و از بروز خسارات بعدی به ماشین ظرفشویی جلوگیری کنید.

نکته:

ممکن است در استفاده از ماشین ظرفشویی زیمنس با مشکلاتی نظیر عدم روشن شدن دستگاه و یا عمل کردن دکمه‌ها مواجه شده باشید، یا مشکلات دیگری همچون قفل شدن پنل کاربری، گرم نشدن آب و غیره برایتان پیش آمده باشد. در برخی موارد نیز هنگام شستشوی ظروف توسط دستگاه، ناگهان برق منزل قطع شده و سیکل دستگاه دچار اختلال می‌شود. در این مواقع اولین اقدامی که در عیب یابی ماشین ظرفشویی توصیه می‌شود، ریست کردن دستگاه است.

اگر با ریست کردن ماشین ظرفشویی مشکل آن برطرف نشد، حتماً از تعمیرکار ماشین ظرفشویی زیمنس کمک بخواهید؛ برای این کار می‌توانید هم به‌صورت آنلاین و با مراجعه به وب‌سایت هوم کارا درخواست خود  را ثبت کنید و هم می‌توانید با شماره ۰۲۱۲۲۸۸۱۱۱۳ تماس بگیرید تا همکاران ما در بخش پشتیبانی شما را راهنمایی کنند.

بیشتر بخوانید:دفترچه راهنما ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS63N02EU

 

در جدولی که در ادامه مشاهده خواهید کرد، روش‌های برطرف کردن ارورها مختصرا توضیح داده شده است، اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر با کد خطا یا ارور ماشین ظرفشویی زیمنس مواجه شدید، شخصا وارد عمل نشوید تا از بروز خسارات احتمالی پیشگیری کنید.

جدول کد خطا یا ارور ماشین ظرفشویی زیمنس

کد خطا شرح خطا
E00 دستگاه باید فورا ریست شود.
E01 پمپ تخلیه مسدود شده یا عملکرد آن با اختلال مواجه شده است. شلنگ‌ها و لوله فضلاب را بررسی کنید. برای این منظور، ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E02 خرابی المنت یا رله برد تشخیص داده شده و باید هرچه سریع‌تر این دو قطعه را تعویض کنید. به همین دلیل، ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E03 رله کمکی خراب شده و در صورت لزوم باید فورا تعویض شود. ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E04 – E05 رله ایمنی المنت دچار مشکل شده و باید هرچه سریع‌تر بررسی و در صورت لزوم تعویض شود. برای این منظور، ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E06 میکروسوئیچ سالن را بررسی کنید و ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با هوم کارا تماس بگیرید.
E08 المنت حرارتی خراب شده و باید فورا بررسی شود. ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E09 المنت و رله برد الکترونیکی دچار مشکل شده است و باید سریعا توسط متخصص بررسی شوند، به این منظور، ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E10 المنت حرارتی را بررسی کرده و اتصالات و سیم‌کشی سیستم زئولیت را نیز بررسی کنید. فورا ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E11 احتمالا سنسور دمای آب ظرفشویی دچار خرابی شده و باید بررسی شود. به همین منظور، ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E12 عملکرد سنسور NTC با اختلال مواجه شده و باید فورا برای عیب‌یابی و یا تعویض آن اقدام کنید. بدوتن معطلی ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E13 ممکن است مشکل از المنت و برد کنترل باشد. همچنین سنسور دما نیز باید بررسی شود. ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با هوم کارا تماس بگیرید.
E14 احتمالا سنسور آب ایراد پیدا کرده است. بهتر است برنامه شستشو را متوقف کرده، اب را تخلیه کنید و برای بررسی سنسور با تکنسین تماس بگیرید. ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E15 آب از کف دستگاه نشت داده است و باید فورا ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E16 دریچه آب دچار مشکل شده است. ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E17 عملکرد دریچه ورودی آب با اختلال مواجه شده است. ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با هوم کارا تماس بگیرید.
E18 آب کافی برای ماشین ظرفشویی تامین نمی‌شود و به احتمال زیاد ورودی‌ها با مشکل روبه‌رو هستند. بدون معطلی ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E19 برد ماشین ظرفشویی زیمنس با مشکل مواجه شده. فورا ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E20 هیتر پمپ دچار اختلال شده و باید فورا بررسی شود. برای این منظور، ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E21 احتمالا پمپ دچار گرفتگی شده و باید توسط متخصص بررسی شود. برای این منظور، ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E22 پمپ آب دچار گرفتگی شده و فیلتر آن مسدود شده است. ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E23 پمپ تخلیه خراب شده است و احتمالا نیاز به تعویض داشته باشد. برای این منظور، ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E24 شلنگ خروجی مسدود شده و یا پیچ خورده است. شلنگ را حتما بررسی کنید و برای بر طرف کرده انسداد، ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با هوم کارا تماس بگیرید.
E25 پمپ تخلیه خراب شده و باعث نشت آب شده است. ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E26 سیم کشی دستگاه با اختلال مواجه شده و سوئیچ آبریزش کف نیز باید فورا کنترل شود. به این منظور، ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E27 این ارور مربوط به ولتاژ ۱۷۰ است و سیم ارت دستگاه باید کنترل شود. ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E28 اکوا سنسور خراب شده و ممکن است کثیف شده باشد. برای برطرف کردن این کد خطا یا ارور ماشین ظرفشویی زیمنس، ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E29 ولتاژ به ۱۷۰ تا ۱۹ رسیده و باید بررسی شود. ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E31 سیستم خشک کن ماشین ظرفشویی با مشکل مواجه شده است و هیتر دستگاه نیز باید فورا بررسی شود. ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
F01 درب ماشین ظرفشویی زیمنس به خوبی بسته نشده است و باید بسته شود.
F02 آب به درستی و به شکل کامل در ماشین ظرفشویی وارد نمی‌شود. فشار اب و شلنگ ورودی آب را بررسی کنید.
F03 تخلیه کردن اب ماشین ظرفشویی با اختلال مواجه شده است و عملکرد پمپ تخلیه باید فورا چک شود. برای این منظور، ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
F04 آب ماشین ظرفشویی نشت کرده و شلنگ ورودی آب باید فورا بررسی شود. در صورت سالم نبودن شلنگ، بدون معطلی آن را تعویض کنید.
F16 درب کشویی ماشین ظرفشویی زیمنس را ببندید و برنامه شستشو را دوباره اجرا کنید.
F17 شیر اب ماشین ظرفشویی را باز کدره و فیلتر شیر ورودی را تمیز کنید. به احتمال زیاد پس از انجام این امور، این کد خطا یا ارور ماشین ظرفشویی زیمنس رفع خواهد شد.
F18 زمان تخلیه بیش از حد طولانی شده و باید پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی فورا پاکسازی شود. برای این منظور، ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
F19 سیستم گرمایشی دستگاه دچار اختلال شده و باید فورا بررسی شود، برای این منظور، ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
F20 دمای ماشین ظرفشویی بیش از حد بالاست و به احتمال زیاد سنسور دمای NTC خراب شده است. همچنین ممکن است رله TEN دستگاه نیز خراب شده باشد. جهت بررسی دقیق‌تر مشکل، ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با هوم کارا تماس بگیرید.
F21 موتور و چرخ‌دنده‌ها دچار مشکل شده‌اند و یا رله معکوس خراب شده است. فورا ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
F22 عملکرد سنسور دما مختل شده است. ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
F23 آب در ماشین ظرفشویی جمع شده و باید دستگاه فورا بررسی شود. ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
F25 سوئیچ سنسور حساسیت دچار مشکل شده و احتمالا سوئیچ فشار نیز شکسته است. ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
F26 عملکرد سوئیچ فشار مختل شده است و برنامه انتخابی شستشو نیز لغو شده. برای بررسی دقیق‌تر مشکل، ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با هوم کارا تماس بگیرید.
F27 سیم کشی ماشین ظرفشویی باید فورا بررسی شود. برای این کار، ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
F28 سنسور جریان آب خراب شده است و بهتر است هرچه سریع‌تر سیم‌کشی را بررسی کنید. برای این منظور، ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
F29 جریان آب متوقف شده و شیر آب باید فورا باز شود. همچنین تمامی قطعات دستگاه باید توسط متخصص بررسی شوند. ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
F31 سطح آب بیش از حد مجاز است و احتمالا پمپ دچار انسداد شده است. بدون معطلی ماشین ظرفشویی را از پریز بکشید و با هوم کارا تماس بگیرید.

در جدول بالا، انواع کد خطا یا ارور ماشین ظرفشویی زیمنس به اختصار توضیح داده شده است تا با کمک آن بتوانید تا حدی از مشکلی که ماشین ظرفشویی‌تان با آن روبه‌رو است، باخبر شوید.

فراموش نکنید که بهتر است پیش از هر اقدامی، مشکل را با افراد متخصص مطرح کنید تا اختلالی در سیستم ماشین ظرفشویی به‌وجود نیاورید که غیر قابل حل باشد. تکنولوژی پیشرفته‌ی موجود در ماشین ظرفشویی زیمنس چندان تفاوتی با سیار ماشین ظرفشویی‌ها ندارد، اما حتی اگر در تعمیر ماشین ظرفشویی تا حدی کاربلد هستید، پیشنهاد می‌کنیم مشکلات ماشین ظرفشویی زیمنس را شخصا حل نکنید.

آیا تا به حال با ارور خاصی در ماشین ظرفشویی زیمنس مواجه شده‌اید که در این جدول به آن اشاره نشده باشد؟ آن را در بخش نظرات برایمان بنویسید و اگر در این مورد سوالی دارید نیز با ما مطرح کنید تا کارشناسان هوم کارا هرچه سریع‌تر پاسخگوی شما باشند.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.