کد خطا یا ارور تلویزیون سونی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

آموزش رفع کد خطا یا ارور تلویزیون سونی

بروز خطا در تلویزیون مساوی با برهم خوردن بخش بزرگی از تفریحات این روزهای ماست؛ از تماشای فیلم و سریال گرفته تا سرگرم شدن با انواع بازی‌ها، تلویزیون همواره بار بخش بزرگی از اوغات فراغت ما را به دوش کشیده است و زمانی که تلویزیون دچار مشکل شود، راهی جز تعمیر تلویزیون باقی نمی‌ماند. برخی تلویزیون‌ها، نظیر تلویزیون سونی، در هنگام بروز اختلال در سیستم دستگاه، کد خطا یا ارور مخصوصی را نمایش می‌دهند که آگاهی از آن‌ها، می‌تواند به شما در برطرف کردن سریع‌تر مشکل کمک کند؛ گرچه پیشنهاد اکید ما به شما این است که در صورت مشاهده کد خطا یا ارور تلویزیون سونی، به هیچ وجه شخصا وارد عمل نشوید و حتما مراتب را به تکنسین متخصص تعمیر تلویزیون سونی بسپارید.

در این مقاله از هوم کارا، به شرح مشکلات متداول تلویزیون سونی و کد خطا یا ارور تلویزیون سونی پرداخته‌ایم تا بتوانید در صورت بروز هرگونه مشکلی در دستگاه تلویزیون سونی، مشکل را دقیق‌تر به تعمیرگاه مجاز شرح دهید و در نتیجه، فرایند تعمیر تلویزیون را سرعت ببخشید.

اگر جهت برطرف کردن مشکل تلویزیون خود به کمک تعمیرکار نیاز دارید، همین حالا درخواست تعمیرات خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا متخصصان حرفه ای و با تجربه هوم کارا در سریعترین زمان ممکن، جهت هماهنگی با شما تماس حاصل فرمایند.

بهتر است پیش از شرح کد خطا یا ارور تلویزیون سونی، به بررسی برخی مشکلات متداول تلویزیون سونی بپردازیم، چراکه اطلاع از آن‌ها می‌تواند در زمان بروز مشکلات، راهگشا باشد.

مشکلات متداول تلویزیون سونی چیست؟

بیشتر کسانی که از مدل های مختلف تلویزیون سونی استفاده می‌کنند، گزارش مشکلات متداول زیر را داده‌اند:

  • لکه های رنگی در تصویر تلویزیون سونی
  • قطع شدن صدای تلویزیون سونی
  • ایجاد نوار صورتی رنگ در بالای تصویر
  • خاموش و روشن شدن تلویزیون

توجه داشته باشید که باز کردن قطعات تلویزیون و وارسی کردن آن، بدون داشتن تجربه و تخصص لازم، تنها موجب ایجاد خسارت به دستگاه تلویزیون شما خواهد شد، پس توصیه می‌کنیم به هیچ وجه شخصا دست به آچار نشوید.

نکته

توجه داشته باشید که گاهی خرابی تلویزیون سونی مربوط به تنظیمات آن است و عیب از دستگاه نیست! بنابراین به محض مشاهده‌ی هر گونه ایرادی، تلویزیون را از برق بکشید و پس از چند دقیقه مجددا به برق متصل کرده و دستگاه را روشن کنید و ببینید مشکل برطرف شده یا خیر.

اگر مشکل برطرف نشد، هرچه سریع‌تر نسبت به سرویس و تعمیر تلویزیون سونی اقدام کنید. برای این کار می‌توانید هم به‌صورت آنلاین و با مراجعه به وب‌سایت هوم کارا درخواستتان را ثبت کنید و هم می‌توانید با شماره ۰۲۱۲۲۸۸۱۱۱۳ تماس بگیرید تا همکاران ما در بخش پشتیبانی شما را راهنمایی کنند.

لکه های رنگی در تصویر تلویزیون سونی

این مشکل بیشتر در مدل‌های ۵۰ و ۶۰ اینچ تلویزیون سونی دیده می‌شود و دلیل آن بروز اختلال یا خرابی در بخش ال‌ سی‌ دی‌ های RGB دستگاه است. عموما این مشکل به دلیل روشن ماندن تلویزیون برای مدت طولانی ایجاد می‌شود و در بسیاری از مواقع با ریست کردن تلویزیون دیگر شاهد آن نخواهید بود. اما اگر تلویزیون را ریست کردید و لکه های رنگی از بین نرفتند، حتما از تکنسین کمک بخواهید.

قطع شدن صدای تلویزیون سونی

اگر متوجه قطع شدن صدای تلویزیون سونی شدید، پیش از هر اقدامی اتصال کابل‌ها را بررسی کنید، چراکه ممکن است شل شده و یا جابه‌جا شده باشند. در غیر این صورت، تمامی موارد زیر را چک کنید:

  • با ورود به تنظیمات صدای تلویزیون، از خروجی صدای دستگاه و تطابق آن با رسیور خود مطمئن شوید.
  • از صحیح بودن تنظیمات خروجی رسیور خود با فرمت صوتی همخوان با تلویزیون اطمینان حاصل کنید.
  • برای تست از یک کابل صوتی دیگر استفاده کنید و ببینید مشکل رفع می شود یا خیر.
  • از سالم بودن رسیور با امتحان کردن آن با دیگر تلویزیون ها مطمئن شوید.

ایجاد نوار صورتی رنگ در بالای تصویر

اگر در هنگام تماشای تلویزیون، متوجه ظاهر شدن نوار صورتی رنگی در بالای تصویر شدید، بهتر است هرچه سریع‌تر با هوم کارا تماس بگیرید، چون به احتمال زیاد بخش بلاک نوری تلویزیون سونی دچار خرابی شده و باید بررسی و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض شود.

خاموش و روشن شدن تلویزیون

زمانی که تلویزیون سونی خاموش و روشن می‌شود، باید نگران مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری باشید و هرچه سریع‌تر تلویزیون را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید. از دلایل بروز این مشکل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کابل‌های نامرغوب HDMI
  • خرابی مین برد تلویزیون
  • ویروسی شدن تلویزیون
  • خرابی مدار استندبای

تشخیص هرکدام از موارد بالا، نیازمند بررسی دقیق تلویزیون سونی است که امری تخصصی و حساس بوده و بهتر است توسط تکنسین انجام شود.

مطلب پیشنهادی: علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ، ال جی، سونی و سایر برندها

نکته:

هوم کارا با بیش از صدها متخصص تلویزیون سونی، به صورت حرفه‌ای و در زمان کوتاه خدمات نصب و تعمیرات تلویزیون سونی را در محل ارائه می‌کند. همچنین اگر نیاز به انتقال دستگاه به کارگاه تخصصی تعمیرات تلویزیون ما باشد، تمامی مراحل انتقال و بازگشت تلویزیون سونی شما برعهده تکنسین و بدون هیچ هزینه‌ای خواهد بود.

با بیش از صدها مورد موفق از تعمیرات مختلف مدل های تلویزیون سونی، برطرف شدن مشکل تلویزیون شما اعم از خاموش شدن ناگهانی، قطع شدن یا سیاه شدن تصویر، قطعی صدا، بهم ریختن تصاویر و رنگ ها و غیره، به صورت استاندارد و اصولی تضمین می گردد.

شما می‌توانید هم به‌صورت آنلاین و با مراجعه به وب‌سایت هوم کارا درخواستتان را برای تعمیر تلویزیون سونی ثبت کنید و هم می‌توانید با شماره ۰۲۱۲۲۸۸۱۱۱۳ تماس بگیرید تا همکاران ما در بخش پشتیبانی شما را راهنمایی کنند.

حالا که با مشکلات متداول تلویزیون سونی آشنا شدیم، بهتر است به سراغ شرح کد خطا یا ارور تلویزیون سونی برویم.

جدول کد خطا یا ارور تلویزیون سونی

کد خطاشرح خطا
۴۰۵۷مشکل مربوط به به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری تلویزیون است و باید اتصال تلویزیون به اینترنت و پروکسی چک شود. برای این کار، تلویزیون را از برق بکشید و با هوم کارا تماس بگیرید.
۱۱۰۶مشکل همچنان مربوط به به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری تلویزیون است و باید اتصال تلویزیون به اینترنت و پروکسی چک شود. برای این کار، تلویزیون را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۱۱۰۷این کد خطا نیز در هنگام به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری ظاهر می‌شود. بهتر است فورا اتصال تلویزیون به اینترنت و پروکسی چک شود. برای این کار، تلویزیون را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۲۱۲۳به‌روزرسانی نرم‌افزاری باعث این کد خطا شده است. سیستم تلویزیون باید هرچه سریع‌تر بررسی شود. تلویزیون را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
۱۰۰۳تلویزیون را ریست کنید و برنامه‌ی My5 را دوباره راه‌اندازی کنید.

بررسی مشکلات متداول تلویزیون سونی و نحوه عیب یابی و تعمیر مدل‌های مختلف آن  و نیز انجام سرویس، همگی نیازمند دانش تخصصی در رابطه با قطعات تلویزیون سونی، وظایف و کارکرد آن‌ها‌ست و نیاز به ابزارآلات مخصوص نیز دارد. بنابراین رفع کد خطا یا ارور تلویزیون سونی و یا امور تعمیرات، مسئله‌ی بسیار حساسی است که هر فردی صلاحیت لازم برای انجام آن‌ها را ندارد. یادآوری می کنیم که مطالبی که در رابطه با مشکلات متداول تلویزیون سونی و نحوه عیب یابی و تعمیر آن‌‌ها و نیز شرح کد خطا یا ارور تلویزیون سونی گفته شد، به مدل دستگاه بستگی دارد و باید توجه داشته باشید که بسته به هر مدل، باید به سراغ بخش خاصی رفت.

اگر تلویزیون سونی شما دچار اختلالی شده که در این مطلب به آن اشاره نشده است، حتما مورد پیش آمده را در بخش کامنت‌ها با ما درمیان بگذارید تا کارشناسان زبده هوم کارا پاسخگوی شما باشند.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.