کاربرد و ویژگی های جاروبرقی صنعتی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

شاید از خود بپرسید که جاروبرقی صنعتی چیست و برای چه مکان‌هایی کاربرد دارد؟ رعایت بهداشت و نظافت در محیط‌های کاری یکی از ملزوماتی است که نمی‌توان از آن غافل شد. واحدهای صنعتی به خصوص بخش‌های تولیدکننده یا بخش‌های توزیعی از جمله مکا‌نهایی هستند که باید به طور مرتب تمیز شوند.

تمام ویژگی‌ های جاروبرقی صنعتی به گونه‌ای طراحی می‌شوند که برای جمع‌آوری اقلام دور ریخته شده در این محیط‌ها به کار آید. کاربرد جاروبرقی صنعتی بسیار متنوع است و به عنوان یک ابزار قدرتمند شناخته می‌شود.

جاروبرقی صنعتی چیست؟

به طور کلی جاروبرقی‌ها به دو نوع خانگی و صنعتی تقسیم می‌شوند. در نوع خانگی جاروبرقی‌ها زیبا، خوشرنگ، کوچک و سبک هستند و قدرت موتور آنها در حد استفاده برای ۱۵ تا ۳۰ دقیقه متمادی است. این در حالی است که ویژگی‌ های جاروبرقی‌ صنعتی در موتور یا موتورهای فوق قدرتمند، مکش بالا، لوله و سیم‌ بلند خلاصه می‌شود.

در پاسخ به این سوال که جاروبرقی صنعتی چیست می‌توانیم بگوییم نوعی جاروبرقی غول آسا با قابلیت‌های فراتر از جاروبرقی‌های معمولی است که می‌تواند تا ساعت‌ها روشن بماند و با مکش فوق‌العاده خود از گرد و خاک ریز تا درشت‌ترین آشغال‌ها را به خود جذب کند.

جاروبرقی صنعتی چیست

در اکثر مدل‌ها کاربرد جاروبرقی صنعتی به گونه‌ای طراحی شده که قابلیت جذب مایعات را نیز دارد. لذا از این دستگاه در تمامی صنایع استفاده می‌شود به خصوص صنایع زیر:

  • صنایع مواد غذایی
  • صنایع سرامیک و کاشی
  • صنایع پلاستیک
  • صنایع چوب و کاغذ
  • صنایع آهن
  • صنایع فولاد
  • صنایع نساجی
  • صنایع خودروسازی

پس در جواب جاروبرقی صنعتی چیست و در کجا استفاده می‌شود می‌توان گفت که این دستگاه قابلیت استفاده و تمیز کردن آشغال‌های و مواد خاص هر صنعت را دارد. از جمع‌آوری مواد سمی گرفته تا انتقال دادن مواد خاص و کارآمد، همگی کاربرد جاروبرقی صنعتی شناخته می‌شود. این دستگاه جهت تمیز کردن سطوح مختلف به خصوص فضاهای بسته، بسیار کاربردی است و می‌تواند به سرعت همه جا را تمیز و بهداشتی گرداند تا وقت زیادی جهت نظافت و جمع‌آوری مواد مورد نظر گرفته نشود.

بیشتر بخوانید:چگونه پاکت جاروبرقی بوش را تعویض کنیم؟

در برخی از مدل‌ها جاروبرقی صنعتی نوعی مکنده بزرگ است که قدرت مکش خود را از جاروبرقی مرکزی می‌گیرد. ویژگی جاروبرقی صنعتی مرکزی در این است که کاربر به راحتی با نصب لوله خرطومی در قسمت‌های مختلف تعبیه شده، به راحتی می‌تواند محیط را تمیز کرده و نیازی به جابه جایی موتور سنگین آن نیست.

ویژگی های جاروبرقی صنعتی

ویژگی های جاروبرقی صنعتی چیست؟

حال که فهمیدید جاروبرقی صنعتی چیست شاید بخواهید که بدانید دقیقا چه ویژگی‌هایی این مکنده صنعتی را از مدل جاروبرقی خانگی مجزا می‌کند و در این مدل جاروبرقی وجود زیبایی ظاهری و تولید صدای کم اهمیت ندارد بلکه عملکرد عالی آن مهم است. لذا همین ویژگی‌ها باعث شده که کاربرد جاروبرقی صنعتی در اکثر صنایع ممکن شود.

از مهم‌ترین مواردی که ویژگی های جاروبرقی صنعتی را مشخص می‌کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فیلتراسیون پیشرفته جاروبرقی

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم کاربرد جاروبرقی صنعتی در صنایعی چون چوب و کاغذ وجود دارد این صنایع با حجم زیادی از گرد و خاک و براده چوب همراه است. به همین دلیل نقش فیلتر در مکنده صنعتی بسیار اهمیت دارد چرا که در صورت استفاده از فیلترهای کم و بی کیفیت، تمامی گرد و خاک و ذرات معلق جذب شده به سرعت به هوای بیرون برگردانده می‌شود.

در جاروبرقی‌های خانگی عموما یک یا دو فیلتر جهت جذب گرد و خاک‌های جذب شده، تعبیه می‌شود تا از ورود آن به هوای بیرون جلوگیری شود. از طرفی این ذرات با ورود به موتور، باعث سوختن آن می‌شوند. در جاروبرقی‌های صنعتی به دلیل حجم بیشتر ذرات معلق و نوع آن، نیاز به چندین فیلتر متفاوت اعم از فیلتر هپای ستاره‌ای و کارتریجی، فیلتر کلاس M، کلاس L، فیلتر آنتی استاتیک، فیلتر مقاوم به حرارت و فیلتر PTFE می‌شود.

البته تمامی این فیلترها به صورت همزمان مصرف نمی‌شود و یک یا چند تا از آنها بر اساس صنعت مورد نظر در داخل دستگاه نصب می‌گردد.

ویژگی های جاروبرقی صنعتی

مخزن بزرگ

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که اغلب کاربران در جواب جاروبرقی صنعتی چیست؟ پاسخ می‌دهند این است که مخزن این جاروبرقی بسیار بزرگ و حجیم می‌باشد. از آنجا که روزانه در تمامی صنایع لازم است تا اتاق‌ها و قسمت‌های مختلف تمیز شوند، نیاز به مکنده صنعتی دارید که مخزن جمع‌آوری آشغال‌هایش به گونه‌ای طراحی و ساخته شود که کاربر نیازی به تخلیه مداوم پیدا نکند.

طراحی ارگونومیک

اینکه جاروبرقی صنعتی چیست و چه کاربردی دارد تنها مسائل مهم در هنگام خرید این وسیله نیستند و نباید از طراحی و شکل ظاهری دستگاه نیز غافل شد. البته منظور ما از ظاهر داشتن ظاهری لوکس و زیبا نیست. بلکه منظور این است که دستگاه به گونه‌ای طراحی و ساخته شود که استفاده از آن ساده، راحت و بدون دردسر باشد و به بدن کاربر را در وضعیت نامناسب و خسته کننده‌ای قرار ندهد.

وجود چرخ‌های بزرگ در پایین جاروبرقی و لوله خرطومی کاملا منعطف باعث شده تا به راحتی امکان استفاده از دستگاه برای کاربر فراهم شود. همچنین مخزن جداشونده آن، تخلیه آشغال‌های مکیده شده را تا حد زیادی آسان می‌کند.

انتقال مواد

کاربرد جاروبرقی صنعتی به تمیز کردن سطوح منتهی نمی‌شود و از ان می‌توان برای انتقال و جابه جایی مواد در حجم‌های بالا نیز بهره برد. این کار با این مکنده غول‌اسا در کسری از ثانیه ممکن می‌شود و در زمان صرفه‌جویی زیادی صورت می‌پذیرد.

جاروبرقی صنعتی

جمع‌آوری آب و مایعات

در اکثر جاروبرقی‌های خانگی معمولی امکان جمع‌اوری مایعات از روی زمین با استفاده از دستگاه وجود ندارد و با ورود آب به موتور در کسری از ثانیه دستگاه جاروبرقی خواهد سوخت. این در حالی است که تمامی جاروبرقی‌های صنعتی به گونه‌ای طراحی می‌شوند که قابلیت جذب آب و خاک را به صورت همزمان دارد و موتور آسیبی نخواهد دید.

در این مطلب سعی کردیم پاسخ شما به سوال جاروبرقی صنعتی چیست را به صورت کامل بدهیم و درباره ویژگی‌های منحصر به فرد آن نسبت به دیگر جاروبرقی‌های موجود دربازار صحبت نماییم. کاربرد کارخانه‌، کارگاه‌ها و محیط‌های بزرگ بسیار عالی است و شما به راحتی می‌توانید آن را برای چندین ساعت روشن نگه دارید و روزانه چندین بار آن را روشن کنید.

این مساله از مهم‌ترین ویژگی های جاروبرقی صنعتی محسوب می‌شود که در مدل‌های خانگی ممکن نیست و سوختن موتور را در پی خواهد داشت.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.