چگونه پاکت جاروبرقی بوش را تعویض کنیم؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

نحوه تعویض کیسه جاروبرقی بوش یکی از متداول‌ترین سوال‌های دارندگان جاروبرقی این مارک است. اکثر جاروبرقی‌های بوش موجود در بازار دارای کیسه یک بار مصرف هستند و به همین دلیل در این مطلب آموزش تعویض کیسه جاروبرقی بوش را خواهیم داشت. این مساله به شما کمک می‌کند که به درستی این کار را انجام دهید تا به موتور و قطعات دیگر آسیبی وارد نشود.

شاید نحوه تعویض پاکت جاروبرقی بوش برای بسیاری از افراد کاری ساده و بدون مشکل باشد. با این حال توصیه می‌شود این مطلب را تا انتها بخوانید چرا که احتمالا از چند نکته مهم در این باره خبر ندارید.

نحوه تعویض کیسه جاروبرقی بوش

امروزه در تمامی جاروبرقی‌های خانگی بوش از پاکت یک بار مصرف جهت جمع آوری آشغال‌های کشیده شده به داخل دستگاه استفاده می‌شود. این مساله باعث می‌شود که بهداشت محیط تا حد بیشتری رعایت شود چرا که این پاکت‌ها نوعی فیلتر نیز هستند و از پراکنده شدن ذرات در هوا جلوگیری می‌کنند.

همچنین نیازی به تخلیه کیسه نیست و تنها باید آن را دور انداخت و کیسه جدید را به دستگاه اضافه کرد. به همین دلیل ذرات گرد و غبار در هوا پخش نمی‌شود. این مساله برای کسانی که مشکلات تنفسی دارند و یا در خانه‌ها فرد مسن یا کودک زندگی می‌کند بسیار اهمیت دارد.

چگونه پاکت جاروبرقی بوش را تعویض کنیم؟

در ادامه می‌خواهیم آموزش تعویض کیسه جاروبرقی بوش را داشته باشیم چرا که بیرون آوردن کیسه پر شده از داخل جاروبرقی و نصب پاکت جدید در جای خود برای بسیاری از افراد چالش برانگیز است. جا انداختن کیسه یک بار مصرف جدید در صورتی که به درستی انجام نشود باعث پراکنده شدن ذرات گرد و خاک به داخل دستگاه می‌شود و شما را با بوی سوختگی مواجه خواهد کرد که در بلند مدت شما باید برای تعمیر جاروبرقی بوش خود اقدام کنید. پس بهتر است با نحوه تعویض پاکت جاروبرقی بوش به صورت کلی اشنا باشید.

تنها کافیست برای تعویض کیسه جاروبرقی بوش مراحل زیر را به دقت انجام دهید:

  1. ابتدا باید یک کیسه مطابق با مدل دستگاه خود خریداری کرده و آماده کنید. برای خرید کیسه اورجینال و اصل بهتر است با نمایندگی لوازم خانگی بوش در شهر خود تماس بگیرید.
  2. درب محفظه گرد و خاک جاروبرقی را با فشردن دکمه مربوطه باز کنید.
  3. دریچه پاکت که جنس پلاستیکی دارد را به آرامی به سمت بالا بکشید. این قسمت حالت خشابی دارد و با بالا کشیدن دریچه پاکت، از جای خود در می‌آید.
  4. کیسه را به سرعت در داخل یک پلاستیک بگذارید و در داخل سطل بیندازید.
  5. پاکت جدید جاروبرقی را از پلاستیک خود خارج کنید و از سالم بودن بدنه مطمعن شوید.
  6. دریچه پاکت را مانند کیسه قبلی در دست بگیرید به صورتی که خود کیسه در داخل محفظه داخلی جاروبرقی قرار بگیرید.
  7. دریچه کیسه را به کشیدن به سمت پایین، در داخل جای خشابی چفت کنید. این قسمت باید به صورت کامل در داخل جاروبرقی قرار بگیرد.
  8. درب جاروبرقی را ببندید و آن را به صورت امتحانی روشن کنید. در صورت شنیدن هرگونه صدای نامتعارف دستگاه را به سرعت خاموش کرده و از قرار گرفتن کامل و صحیح دستگاه اطمینان پیدا کنید.

همان طور که خواندید آموزش تعویض کیسه جاروبرقی بوش خیلی کار سهتی نیست و با رعایت چند نکته به راحتی می‌توانید ان را بدون کمک گرفتن از تکنسین و تعمیرکار انجام دهید.از فشرده کردن کیسه در داخل محفظه خودداری نمایید.

در صورتی که به گرد و غبار حساسیت زیادی دارید و یا مشکلات آلرژیکی و تنفسی شما را اذیت می‌کند، بهتر است پیش از شروع این مراحل، دستکش و ماسک بزنید و این کار را در هوای آزاد انجام دهید.

نحوه تعویض کیسه جاروبرقی بوش

بهترین زمان تعویض کیسه جاروبرقی بوش

با توجه به اینکه تعویض دیر موقع کیسه جاروبرقی باعث سوختن موتور دستگاه می‌شود باید نسبت به زمان تعویض کیسه و فیلترها حساس بود. فیلتر موجود در داخل جاروبرقی نیز وظیفه جلوگیری از ورود گرد و خاک به داخل موتور و محیط بیرون از دستگاه را دارد و با جذب این ذرات هوا را تا حد زیادی تصفیه می‌کند. با گذشت زمان این فیلترها نیز مسدود می‌شوند و گرد و خاک در داخل دستگاه محبوس شده و به تدریج به موتور دستگاه هدایت می‌شوند.

بیشتر بخوانید:کاربرد و ویژگی های جاروبرقی صنعتی

بهترین زمان برای تعویض کیسه جاروبرقی بوش زمانی است با یکی از موارد زیر روبرو شوید:

  1. ۴ تا ۶ ماه است از تعویض پاکت قبلی گذشته
  2. مکش دستگاه بسیار کم شده است.
  3. گرد و خاک زیادی از جاروبرقی به محیط منتقل می‌شود.
  4. صدای جاروبرقی کمی بم شده و کاهش یافته است.
  5. دستگاه به سرعت داغ می‌کند.
کیسه قابل تعویض جاروبرقی

بهتر است با هر بار تعویض کیسه جاروبرقی بوش، این کار را انجام دهید تا عمر دستگاه شما به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. این قطعات نیز مدل‌های مختلفی دارد که در سایزهای متفاوتی تولید می‌شود. لذا بهتر است برای تعویض فیلترها نیز با نمایندگی جاروبرقی بوش تماس بگیرید تا قطعات اصل و اورجینال برای شما ارسال شوند.

به طور کلی برای افزایش عمر جاروبرقی و عالی بودن کیفیت کارآیی دستگاه بهتر است هر ۶ ماه یک بار به تمیز کردن جاروبرقی خود به صورت کلی بپردازید و از مسدود نبودن لوله دستگاه، تمیز بودن پاکت و فیلتر ها اطمینان پیدا کنید. استفاده صحیح از دستگاه نیز تاثیر زیادی در راندمان کاری جاروبرقی دارد. لذا توصیه می‌شود از جارو کرده سطوح خیس خوداری نمایید و اجازه ورود اشیا تیز و برنده‌ای مانند شیشه یا سوزن به داخل جاروبرقی را ندهید چرا که می‌تواند کیسه را پاره کند.

آموزش عوض کردن پاکت جاروبرقی

شاید شما با خواندن آموزش تعویض کیسه جاروبرقی بوش به این نتیجه برسید که بهتر است جاروبرقی را خریداری کنید که کیسه دائمی دارد. چرا که احتمالا تصور می‌کنید نحوه تعویض پاکت جاروبرقی بوش کاری سخت است و ممکن است شما در انجام آن اشتباه نمایید اما این مساله اصلا درست نیست.

چرا که پاکت‌های دائمی علی رغم حجم بالاتری که دارند، نیاز است تا هر ۶ ماه یک بار آنها را تخلیه نمایید. برای این کار لازم است پس از خارج کردن کیسه آن را در هوا آزاد در داخل کیسه زباله بتکانید. این مساله باعث انتشار گرد و خاک زیادی در هوا می‌شود که مطمئنا کاربر را اذیت خواهد کرد.

از طرفی تعویض کیسه جاروبرقی بوش کار خیلی سختی نیست و تنها باید به قرارگیری دقیق دریچه پاکت در جای خود توجه کنید تا ذرات گرد و غبار و آشغال‌های مکش شده از بیرون، به صورت مستقیم به داخل کیسه هدایت شوند و راهی برای رسیدن به موتور دستگاه نداشته باشند.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.