چگونه گرفتگی لوله جاروبرقی را باز کنیم؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

در برخی از اوقات به وجود آمدن مشکلاتی چون کم شدن قدرت مکش جاروبرقی و گرفتگی لوله و فیلتر در دستگاه می‌تواند عملکرد کلی جاروبرقی را مختل کرده و دردسرهایی را به دنبال داشته باشد.

اگر قدرت مکش جاروبرقی شما نیز بسیار ضعیف شده و به خوبی و سریع آشغال‌های منزل را جمع نمی‌کند، به طور معمول این ایراد و مشکل به خاطر گرفتگی لوله جاروبرقی و یا انسداد در سایر قطعات مرتبط با عملکرد مکش دستگاه می‌باشد.

از این رو برای رفع این مشکل جاروبرقی، باید قطعات لوله خرطومی دستگاه، شلنگ، فیلتر و کیسه جاروبرقی را چک و کنترل کنید و مشکل را رفع نمایید. در این مطلب قصد داریم که به بررسی ایراد و مشکل گرفتگی لوله جاروبرقی پرداخته و روش‌های رفع مشکل را بیان کنیم.

عیب‌یابی گرفتگی لوله جاروبرقی
لوله تلسکوپی جاروبرقی، لوله فلزی و محکمی است که به سر دستگاه متصل شده و ارتفاع آن را می‌توانید تنظیم نمایید. در ادامه این لوله جارو برقی، لوله خرطومی قرار داشته که پلاستیکی و قابل انعطاف می‌باشد. معمولاً به مرور زمان و استفاده از جاروبرقی، این ۲ لوله از آشغال‌های ریز، توده مو، پرز فرش، جوراب و… جمع شده و مسدود می‌شوند.

در صورتی که این دو لوله تلسکوپی و خرطومی جاروبرقی مسدود شود و یا حتی به طور نسبی گرفته و کیپ شوند، شاهد مشکلاتی چون کاهش قدرت مکش در دستگاه و یا حتی عدم مکش جاروبرقی نیز خواهید شد.

البته همچنین ممکن است که لوله پارویی جاروبرقی نیز از آشغال، پرز و یا گردوغبار نیز مسدود شده باشد. از این رو برای رفع گرفتگی لوله جاروبرقی نیز باید این قسمت اصلی دستگاه را چک کرده و به رفع مشکل و انسداد جاروبرقی بپردازید.قابل ذکر است که عدم توجه به این مشکل و نادیده گرفتن این ایراد جاروبرقی می‌تواند به مرور زمان باعث آسیب رساندن به سایر قطعات دستگاه و مشکلات دیگر نیز شود. در واقع گرفتگی لوله جاروبرقی و عدم رفع سریع این مشکل باعث کاهش قدرت مکش دستگاه می‌شود.

اگر گرفتگی و انسداد در جاروبرقی رفع نشود، این امر به مرور زمان باعث تاثیر منفی بر عملکرد موتور جاروبرقی شده و باعث کاهش قدرت موتور و یا حتی خرابی و سوختن این قطعه نیز بشود.

بیشتر بخوانید:بررسی مزایا و معایب جاروبرقی رباتیک

نحوه تشخیص گرفتگی لوله جاروبرقی مربوط به کاهش قدرت مکش دستگاه و عملکرد جاروبرقی می‌باشد. از این رو توصیه می‌کنیم که در صورت مشاهده کاهش قدرت مکش در جاروبرقی، حتما لوله‌های خرطومی، تلسکوپی و پارویی در دستگاه را چک و کنترل کرده و هر نوع گرفتگی و انسداد دستگاه را رفع و برطرف نمایید.

روش‌های رفع گرفتگی لوله جاروبرقی

برای رفع گرفتگی لوله خرطومی و تلسکوپی جاروبرقی، ابتدا این قطعات را از دستگاه جدا و باز کنید.

سپس با استفاده از یک تکه چوب و یا یک سیخ، گرفتگی لوله خرطومی را بررسی و رفع کنید. همچنین لوله تلسکوپی را با استفاده از یک تکه چوب بررسی کرده و هر گونه گرفتگی و آشغال‌های جمع شده در لوله را رفع کنید.

می‌توانید از یک چراغ قوه و یا گوشی نیز برای چک کردن لوله خرطومی و تلسکوپی جاروبرقی نیز استفاده کنید. به کمک یک چراغ قوه در یک سر لوله نور را بتابانید و از سر دیگر لوله آن را چک و کنترل کنید.
اگر لوله خرطومی از آشغال مسدود و کیپ شده باشد که نور چراغ را نمی‌توانید ببینید. اما اگر گرفتگی لوله جاروبرقی جزئی و کم باشد، نور چراغ را به صورت ناقص خواهید دید. از این رو می‌توانید به آسانی مشکل و ایراد در لوله تلسکوپی و خرطومی جاروبرقی را چک و بررسی کرده و مشکل را رفع و برطرف نمایید.

برای رفع گرفتگی لوله پارویی جاروبرقی نیز این قطعه را از دستگاه باز و جدا کرده و میزان گرفتگی و انسداد را چک و بررسی کنید. می‌توانید مسیر هوا را در این قسمت باز کرده و تمام آشغال‌های جمع شده در این قسمت را جدا کنید تا گرفتگی لوله جاروبرقی برطرف شود.

توصیه‌های پیشگیرانه در رفع گرفتگی لوله جاروبرقی

بررس جاروبرقی خیلی سریع مسدود شده و با پرز و مو کیپ می‌شود. سعی کنید بعد از هر بار استفاده از جاروبرقی، این قسمت دستگاه را تمیز کرده و آشغال‌های آن را جدا کنید.
لوله‌های تلسکوپی و خرطومی جاروبرقی را نیز معمولا ماهیانه یک بار چک و بررسی کنید و گرفتگی‌های ایجاد شده در قطعات را رفع نمایید.
در هنگام خرید جاروبرقی، یک مارک و برند معتبر و با کیفیت را انتخاب کنید. چرا که در برخی از جاروبرقی‌های با کیفیت بالا، مشکل مسدود شدن و گرفتگی در قطعات به راحتی رخ نخواهد داد.

با انجام سرویس‌های دوره‌ای جاروبرقی، استفاده درست از آن و نگهداری مرتب دستگاه، می‌توان از بروز چنین مشکل و ایرادهایی در جاروبرقی جلوگیری کرد.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.