چگونه کولر گازی اینورتر اصل را از اینورتر تقلبی تشخیص دهیم؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

احتمالا نام کولر گازی اینورتر یا کم مصرف به گوش تان رسیده است. این نوع کولر گازی در سال های اخیر وارد بازار خانگی شده است و به دلیل کم مصرف بودن طرفداران زیادی پیدا کرده است. از قصد خرید کولر گازی دارید، نوع اینورتر آن می تواند برای شما مناسب باشد. اما از کجا بفهمیم کولر گازی اینورتر است؟

بیشتر بخوانید:تعمیر ظرفشویی بوش در تهران

کولر گازی اینورتر؛ نسل جدید کولرهای گازی یا اسپلیت ها

با توجه به پیشرفت روز افزون علم و گسترش فناوری در زمینه‌های مختلف زندگی، جریان علم سال‌هاست که لوازم‌ خانگی را هم تحت پوشش خود قرار داده و به پیشرفت آن کمک کرده است. مشخصا یکی از مواردی که امروز به آن می‌پردازیم بحث تهویه مطبوع است که عضو جدایی‌ ناپذیر زندگی امروز انسان‌هاست.

سال‌هاست که برای رهایی از گرمای تابستان از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنیم ولی حدود ۱۰۰ سال است که وسیله‌ای به نام کولر گازی اختراع‌شده که بازده بسیار خوبی داشته و مورد توجه استفاده‌ کنندگان قرارگرفته است که شما می‌توانید با کمترین دردسر بازده مطلوب و مناسبی از آن دریافت کنید.

بحث تولید کولر گازی مدت‌هاست که دستخوش تغییر شده و در حال پیشرفت است و روز به‌ روز وسیع‌تر می‌شود اما چند سالی است که کولرهایی وارد بازار شده که به نام کولر گازی کم‌مصرف یا کولر گازی اینورتر شناخته می‌شود.

کولر گازی اینورتر؛ نسل جدید کولرهای گازی یا اسپلیت ها

نحوه کار کولر گازی کم مصرف به چه صورت است؟

نحوه کار تمامی ‌کولرهای گازی به این صورت است که گاز بسیار سردی که به گازهای فریونی معروف هستند و از ترکیبات شیمیایی مخصوصی تشکیل‌ شده اند به‌ وسیله یک موتور قوی که کمپرسور نامیده می‌شود در لوله‌های کولر گازی که چیزی به جز همین گاز در آن وجود ندارد به گردش در می‌آید.

این گاز زمانی که به پنل داخلی با همان اواپراتور می‌رسد به ‌وسیله باد گرمی‌ که به کویل ها برخورد می‌کند گرم شده و سرما را به محیط پس می‌دهد و دوباره به پنل بیرونی یا همان کندانسور برگشته و بر اثر یک سری تغییرات آماده بازگشت به محیط داخلی منزل می‌شود.

چگونه کولر گازی اینورتر اصل را از اینورتر تقلبی تشخیص دهیم؟

تمامی پروسه مکش و پرتاب این گاز توسط کمپرسور انجام می شود. هر گرونه نقصی که در این پروسه رخ دهد، کارکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است لازم باشد برای تعمیرات کولر گازی خود از یک تکنسین کمک بگیرید.

یکی از بزرگ ترین معایب سیستم های قدیمی این است که وقتی برد تشخیص داد که محیط داخلی به اندازه کافی خنک شده است دستور قطع کمپرسور را صادر می کند.

این فرآیند در خوش بینانه ترین حالت ۳ بار در هر ساعت اتفاق می افتد. زمانی که کمپرسور دوباره فرمان روشن شدن را دریافت کرد برای این کار نیاز به جریان بسیار بالای چند آمپری دارد که باعث مصرف برق زیادی خواهد شد. همین یکی از بزرگ ترین مشکلات این سیستم هاست.

 

تشخیص کولر گازی اینورتر اصل

با توجه به بازار داغ کولر گازی کم مصرف متاسفانه بسیاری از افراد سودجو از عدم شناسایی کولر گازی اینورتر اقدام کلاه برداری از مشتریان کرده و کولر گازی های معمولی را به جای کولر گازی اینورتر به مشتری معرقی می کنند که علاوه بر کیفیت پایین این کولرها هزینه بیشتری را نیز بابت اینورتر بودن آن دریافت می کنند.

پیش از خریدن کولر گازی اینورتر نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • مطمئن‌ترین راه خرید از مراکز معتبری است که کولر گازی را با ضمانت نامه های معتبر عرضه می‌کنند.
  • معمولا شکل کولرهای اینورتر اصلی بسیار شیک بوده و دارای بسته‌بندی قابل‌ قبولی هستند.
  • اما مهم ترین روش تشخیص کولر گازی اینورتر، چک کردن برچسب فنی کولر گازی است.

در این بخش به شما جزئیات بیشتری را آموزش می دهیم که بتوانید به کمک آنها یک کولر گازی اینورتر را از کولر گازی معمولی تشخیص دهید.

چگونه کولر گازی اینورتر اصل را از اینورتر تقلبی تشخیص دهیم؟

تشخیص کولر گازی تقلبی برندهای مختلف

به طور کلی با ورود کولرهای گازی قاچاق از شهرهای مرزی ایران مانند بانه، گناوه و … فروش کولر گازی تقلبی برندهای مختلف به جای اصل بسیار زیاد شده است. برخی مواقع  کولر معمولی را به جای کولر اینورتر به مشتری می‌فروشند.

در برخی موارد یک برند را به جای برند دیگر جا می‌زنند و این کار را با دستکاری یا تعویض مارک کولر، چسباندن برچسب‌های مختلف روی کولر و حتی تغییر یا تعویض برچسب فنی دستگاه انجام می‌دهند.

گاهی این کار را انقدر ماهرانه انجام می‌دهند که تشخیص کولر اصل از تقلبی از روی این مشخصات بسیار سخت می‌شود.

یکی از بهترین راه های تشخیص درست بودن اطلاعات برچسب فنی، این است که مدل و مشخصات قید شده در برچسب فنی کولر را در اینترنت و سایت‌های معتبر فروش برند کولر گازی مورد نظر خود جستجو کنید و از درست بودن اطلاعات برچسب فنی اطمینان پیدا کنید.

تشخیص کولر گازی تقلبی برندهای مختلف

کلام پایانی

در این مقاله به معرفی کولر گازی اینورتر پرداختیم. همچنین راه های تشخیص کولر گازی اینورتر اصل را در اختیار شما قرار دادیم. در انتها توصیه می کنیم برای خرید کولر گازی اصل حتما به فروشگاه های معتبر و قابل اطمینان مراجعه کنید، چرا که در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید پیگیری های لازم را انجام دهید.

با این حال اگر تصمیم به خرید کولر از فروشگاه های متفرقه گرفتید دقت کنید که اگر فروشنده قیمت خیلی پایین تری نسبت به نمایندگی ها و فروشگاه های معتبر پیشنهاد داد به این اختلاف قیمت شک کنید!

چگونه کولر گازی اینورتر اصل را از اینورتر تقلبی تشخیص دهیم؟

تماس با ما

 

 

 

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.