چگونه ماشین لباسشویی خود را تمیز کنیم؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

آلودگی هایی که از روی لباس ، حوله ها و ملحفه های شما از بین می روند باید به جایی بروند، به این معنا است که به مرور زمان ماشین لباسشویی ها می توانند آلودگی ایجاد کنند. بدون تمیز کردن منظم ماشین لباسشویی، این وسیله همچنین ممکن است مانده مواد شوینده، رسوبات آب و کپک یا را در اطراف درب ماشین لباسشویی نگه دارد که می تواند در لباسشویی باقیمانده باقی بماند یا باعث به وجود آمدن بوی بدی در لباسشویی شود. برای اطمینان از تمیز بودن لباس ها و پارچه های تازه شسته شده خود، این مراحل را در مورد نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی خود به صورت ماهانه دنبال کنید.

چگونه می توان به تمیز کردن ماشین لباسشویی پرداخت؟

این مقاله دستورالعملی ساده ای را برای نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی به شما ارائه می دهد.

کشوی مواد شوینده را تمیز کنید
کشوی مواد شوینده می تواند پناهگاه میکروب ها، باقی مانده پودر لباسشویی و کپک باشد. این فضای کم و کوچک می تواند سریع تر از آنچه تصور می کنید کثیف شود.

برای دستیابی به بهترین نتیجه ، تمام کشو را برداشته و کار تمیز کردن ماشین لباسشویی را با یک مسواک قدیمی و یک تمیز کننده خانگی معمولی انجام دهید. اگر با نحوه ی برداشتن کشوی خود مطمئن نیستید، می توانید با یک متخصص تعمیر ماشین لباسشویی مشورت کنید و یا از کتابچه ی راهنمای لباسشویی خود کمک بگیرید. فراموش نکنید که حفره جای کشو را نیز تمیز کنید. در عرض چند دقیقه تمیز خواهد شد.فیلتر را تمیز کنید
فیلتر برای محافظت از پمپ ماشین لباسشویی شما با جلوگیری کردن از پرزها، دستمال کاغذی های به جا مانده در جیب لباس ها، سکه ها و کثیفی های کلی موجود در محل شست و شو می باشد. که بدان معنی است که مانند کشوی مواد شوینده، فیلتر نیز مکانی است که میکروب ها در آن جمع می شوند. همچنین گرم و مرطوب است، بنابراین زمینه مناسبی برای نفوذ بوی بد را به لباسشویی شما فراهم می کند.

مرتباً فیلتر را خالی و تمیز و یا آن را با یک فیلتر جدید جایگزین کنید تا کرک و کثیفی که در داخل آن جمع شده است، پاک شود. فیلتر ماشین لباسشویی معمولاً در امتداد لبه پایینی دستگاه، پشت درپوش لولایی قرار دارد. در صورت عدم اطمینان کتابچه راهنمای لباسشویی خود را بررسی کنید. لوله تخلیه آب اضطراری را با احتیاط آزاد کنید و یک کاسه یا ظرف را روی زمین زیر آن برای جلوگیری از خارج شدن آب بر روی زمین، قرار دهید.

بیشتر بخوانید:دانلود دفترچه راهنمای لباسشویی بوش مدل WAY32891GC

لباسشویی را از برق بکشید و اجازه دهید آب داخل لوله های ماشین لباسشویی تخلیه شود. ظرف را برداشته و یک حوله روی زمین بگذارید. درپوش فیلتر را با احتیاط باز کنید. اطراف فیلتر را با پارچه پاک کنید، همه اجزای آن را تمیز کرده و درپوش را تعویض کنید. برای جلوگیری از نشت تصادفی آب، مجدداً بررسی کنید که درپوش را به درستی تعویض کرده و در سر جای خود قرار داده اید.درام را تمیز کنید
حتی اگر داخل ماشین لباسشویی شما تمیز و درخشان به نظر برسد، اما واقعیت چیز دیگری است. گوشه وکنارهای زیادی وجود دارد که میکروب ها می توانند در آن جا پنهان شوند و رشد کنند. بهترین کار این است که هر دو ماه یک بار یک شستشوی خالی یعنی بدون لباس را انجام دهید.

متخصص تمیز کردن ماشین لباسشویی ها، استفاده از بلورهای سودا را توصیه می کند، ۵۰۰ میلی لیتر را مستقیماً در درام بریزید و آن را روی داغ ترین درجه شستشوی ماشین لباسشویی خود قرار دهید.

شستشوی گرم ترجیحاً باید ۶۰ درجه باشد تا میکروب ها، بوها را از بین ببرد و جلوی تجمع مواد صابونی و سنگ آهک را در مکان هایی که سخت دیده می شود را بگیرد.بوی بد را از بین ببرید
تا به حال در ماشین لباسشویی خود را باز کرده و با بوی نامطبوعی مواجه شده اید؟

باز گذاشتن درب ماشین لباسشویی بعد از شستشو باعث می شود هوا در اطراف درام گردش کند، که به جلوگیری از تولید میکروب کمک می کند و رایحه های مرطوب مرتبط را کاهش می دهد. باز گذاشتن درب ماشین لباسشویی در هوای گرم تر به خصوص در تابستان از اهمیت بیشتری برخوردار است.واشر درب ماشین لباسشویی را تمیز کنید
واشر لاستیکی درب ماشین لباسشویی که مانع از ریختن آب به کف آشپزخانه شما می شود، مکانی برای پنهان کردن مواد شوینده و خاک اضافی است. اگر اجازه دهید کثیفی در این مکان جمع شود، پس از مدتی به صورت کپک در می آیند و از بین بردن آن دشوارتر می شود.

قبل و بعد از هر بار شستشو با ماشین لباسشویی، با استفاده از یک دستمال مرطوب، واشر ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید.
از شوینده مناسب استفاده کنید
هنگامی که با مجموعه مواد شوینده های بسیاری که در قفسه های سوپرمارکت به صف شده اند روبرو می شوید، فکر کردن فقط در مورد اثری که بر روی لباس های شما خواهند داشت، آسان است. جالب توجه است که استفاده بیش از حد ازشوینده های ماشین لباسشویی، ممکن است در ایجاد بوی بد و کپک نیز کمک کنند.

به طور خلاصه ، اگر می خواهید به ماندگاری ماشین لباسشویی خود کمک بیشتری کنید به جای مایعات از پودر شست و شو استفاده کنید.ماشین لباسشویی خود را مرتبا تمیز کنید
بهترین راه برای از بین بردن بوی ماشین لباسشویی، جلوگیری از بوی بد آن در وهله اول است. این بدان معنی است که تمیز کردن ماشین لباسشویی را به لیست کارهای خانه خود اضافه کنید. توصیه می شود که ماشین لباسشویی خود را هر یک هفته در میان تمیز کنید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.