چه چیزهایی را میتوان در ظرفشویی شست؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

چه چیزهایی را میتوان در ظرفشویی شست؟ آیا می توان برای شستن همه ظرف ها از ظرفشویی استفاده کرد؟ یکی از پرتکرارترین سوالاتی که در رابطه با ماشین ظرفشویی پرسیده می شود، این است که برای شستن چه ظرف هایی می توان از ماشین ظرفشویی استفاده کرد؟ قطعاً کسانی که از ماشین ظرفشویی استفاده می کنند، مایل هستند تا در مورد کارایی این دستگاه از اطلاعات بالایی برخوردار باشند. بنابراین ما در این مطلب به بررسی اینکه چه چیزهایی را میتوان در ظرفشویی شست؟ می پردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آیا ماشین ظرفشویی تنها برای شست و شوی ظرف مناسب است؟

ظرفشویی یکی از دستگاه هایی است که برای شستن ظروف مورد استفاده قرار می گیرد. اما برخی از افراد علاوه بر شست و شوی ظروف برای تمیز کردن لوازم دیگری از ماشین ظرفشویی استفاده می کنند. چیزهایی که در ماشین ظرفشویی قابل شست و شو هستند عبارت اند از:

میوه و سبزیجات:

کیسه های پلاستیکی:

  • آیا برای شستن کیسه های پلاستیک میتوان از ظرفشویی استفاده کرد؟ قطعاً بله یکی از لوازمی که در ماشین ظرفشویی قابل شستشو است، کیسه های پلاستیکی است که برای نگهداری مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. زیپ لاک نوعی کیسه پلاستیکی است که می توانید با باز کردن زیپ آن یا بر عکس کردن کیسه، به شستشوی آن در ظرفشویی بپردازید.

برس و انواع ابزار هنری:

  • آیا میتوان برای شستن برس از ظرفشویی استفاده کرد؟ مصرف کنندگان می توانند برای شستن انواع برس پلاستیکی، قلم های رنگ آمیزی، کاسه های رنگ، برس رنگ مو، برس های آرایشی و پدهای لوازم آرایش از ماشین ظرفشویی استفاده کنید. دقت داشته باشید که این وسایل باید با دمای مناسب شسته شوند تا رنگ و مواد آرایشی به خوبی پاک شوند.

گل و گلدان مصنوعی و پلاستیکی:

  • شما می توانید برای شستن گل های مصنوعی و انواع گلدان های پلاستیکی و شیشه ای از ماشین ظرفشویی استفاده کنید. در صورتی که گلدان شما گلی باشد، بهتر است گلدان را در ابتدا تمیز کرده و سپس درون ماشین ظرفشویی قرار دهید.

چه چیزهایی نباید در ظرفشویی شسته شوند؟

همانطور که در مطالب بالا توضیح داده شد، علاوه بر ظروف می توان برای شستن چیزهای دیگر از ماشین ظرفشویی استفاده کرد. اما شستن برخی از لوازم و ظروف در ماشین ظرفشویی نباید انجام شود. ۸ مورد از لوازمی که نباید در ظرفشویی شسته شوند عبارت است از:

  1. ظرف و لوازم پلاستیکی نازک
  2. وسایل و ظروف چوبی
  3. ظرف و ابزار یراق چدنی
  4. دیگ های بزرگ حاوی چربی زیاد
  5. دیگ، قابلمه، ماهیتابه، سینی نچسب
  6. شیشه های رنگی و ظروفی با نقاشی چاپی
  7. ماگ حرارتی
  8. انواع ظروف و لیوان با دسته طلایی

آیا برای شستن لوازم فلزی میتوان از ماشین ظرفشویی استفاده کرد؟

در بسیاری از مواقع میتوان برای شستن لوازم فلزی از ماشین ظرفشویی استفاده کنید. برای مثال شستشوی انواع ابزار یراق، گیره های فلزی، شانه های فلزی، دستگیره در، لوازم باغبانی، قیچی، انواع شیر آلات، قفسه و … توسط ماشین ظرفشویی امکان پذیر است. اما دقت داشته باشید که شستن لوازم فلزی با استفاده از آب ممکن است باعث خراب شدن یا زنگ زدن آن شود. قبل از شستن آن با ظرفشویی از کیفیت لوازم خود اطمینان حاصل کنید.

آیا امکان شستشوی لوازم  و اسباب بازی کودکان در ظرفشویی وجود دارد؟

آیا می توان اسباب بازی کودکان را در ظرفشویی شست؟ بله یکی از بهترین راه ها برای شستن لوازم و اسباب بازی کودکان ماشین ظرفشویی است. سیستم ایمنی بدن کودکان نسبتاً ضعیف است و ممکن است به دلیل کوچکترین میکروب و آلودگی مریض شوند. همچنین  کودکان دائما لوازم و اسباب بازی خود را درون دهان خود می برند. شما می توانید برای شستشوی انواع اسباب بازی پلاستیکی کودکان، پستونک، شیشه شیر و سایر لوازم مرتبط با کودک؛ از ماشین ظرفشویی استفاده کنید. امروزه در ماشین های ظرفشویی برنامه ای تعبیه شده است که می توان از طریق آن به استریل کرده ظروف پرداخت. شما می توانید با استفاده از این برنامه به استریل کردن لوازم کودک خود پرداخته و تمام میکروب های موجود را در لوازم کودک از بین ببرید.

آیا امکان شستشوی لوازم ورزشی توسط ماشین ظرفشویی وجود دارد؟

برای شستن کفش و ساک ورزشی میتوان از ماشین ظرفشویی استفاده کرد؟ یکی از راه های شستن لوازم ورزشی، شستشو توسط ماشین ظرفشویی است. شما می توانید برای تمیز کردن انواع لوازم ورزشی مانند کیف، کفش، دمبل های آهنی، مچ بند، پا بند، توپ گلف، تنیس، دسته تنیس، از ماشین ظرفشویی استفاده کنید. ماشین ظرفشویی باعث می شود تا تمام علاوه ظرفشویی علاوه بر تمیز شدن عاری از هر نوع میکروب و باکتری شوند. شما می توانید با استفاده از ماشین ظرفشویی، شستشوی لوازم ورزشی را با کیفیت بالایی انجام دهید و بلافاصله بعد از شستشو از طریق خشک کن آن ها را خشک کنید تا از خراب شدن آن ها جلوگیری شود.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.