چرا یخساز یخ نمیسازد؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

چرا یخساز یخ نمیسازد؟ علت کار نکردن یخساز چیست؟ مشکلات یخ ساز یخچال ساید بای ساید چیست؟ یکی از دلایل استفاده از یخچال و فریزر، نگهداری مواد غذایی به مدت طولانی است‌. در واقع از یخچال و فریزر برای منجمد کردن مواد غذایی جهت افزایش طول عمر مواد غذایی استفاده می شود. اما ممکن است در مواقعی یخچال و فریزر توانایی تولید یخ را از دست بدهند و قادر به تشکیل یخ نباشند؟ اما چرا یخساز یخ نمیسازد؟ دلایل متعددی هستند که ممکن است باعث خراب شدن فریزر یا یخچال و در نتیجه عدم تشکیل یخ می شوند. بر این اساس ما در این مطلب به بررسی اینکه چرا یخساز یخ نمیسازد و سایر عوامل مرتبط با این موضوع می پردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با علت ساخته نشدن یخ در یخساز تا انتهای محتوا با ما همراه باشید.

چرا یخساز یخچال ساید بای ساید یخ نمیساز؟

اگر برای شما این سوال پیش آمده که چرا یخساز یخچال ساید بای ساید یخ نمیسازد، باید از یک سری موارد فنی و غیر فنی مطلع شوید. یعنی احتمال دارد؛ به دلیل یک خطای انسانی به مانند روشن نکردن یخساز، با مشکل عدم تولید یخ مواجه شوید. همچنین علت یخ نساختن یخساز هم میتواند مربوط به مشکل در قطعات فنی باشد که لازم است با دانش کافی به رفع این مشکل بپردازید.

۷ علت یخ نساختن یخ در یخساز یخچال از زبان تعمیرکار آی پی امداد

تعمیرکار آی پی امداد در ادامه به بررسی ۷ علت یخ نساختن یخساز یخچال پرداخته است که با بررسی این موارد میتوانید در منزل خود به رفع مشکل بپردازید.

  1. ابتدا چک نمایید تا یخساز روشن باشد و کافی است کلید turn on را لمس نمایید.
  2. در مرحله بعد از ورودی آب به یخساز مطمئن شوید که باید بررسی نمایید تا شیر آب ورودی باز باشد.
  3. اگر شیربرقی یخساز خراب باشد، آب به یخساز برای تولید یخ نمیرسد و بنابراین برای رفع این مشکل فقط باید شیربرقی تعویض شود.
  4. اگر برودت فریزر کافی نباشد، یخساز قادر به تولید یخ نمیباشد. بدین منظور بررسی نمایید تا درجه دمای فریزر -۱۸ باشد و همچنین به دلیل مشکلات فنی سرمای داخل فریزر کم نشده باشد.
  5. چنانچه موتور تایم یخساز خراب باشد، یخساز یخچال یخ تولید نمیکند. توجه داشته باشید که تمام فرایند یه سازی توسط موتور تایم انجام میگردد.
  6. سنسور یا ترمودیسک در مدل های مختلف بر روی قالب یخساز تعبیه شده است. و وظیفه آن ها تنظیم آب در یخساز میباشد. اگر به هر دلیل آبگیری کم باشد و یا بیش از حد آب وارد دستگاه شود، یخساز یخچال یخ میسازد، اما قالب یخ شما کامل نمیباشد و یا شاید یخ از قالب لبریز شده باشد.
  7. اگر اهرم فلزی یخساز به هر دلیلی دچار مشکل شود، باعث عدم انتقال یخ به مخزن میشود. پس اگر یخساز یخچال یخ نمیسازد، اهرم فلزی هم بررسی نمایید. توجه داشته باشید که اگر اهرم فلزی خراب باشد، یخ در قالب یخساز برگردانده نمیشود.

خراب شدن سنسور یا ترمودیسک یخساز باعث یخ نساختن میشود

یکی از دلایلی که موجب یخ نساختن یخساز می شود، خراب شدن ترمودیسک یا سنسور قالب یخساز یخچال است. توجه داشته باشید که سنسور یا ترمودیسک یخساز وظیفه تنظیم آب را بر عهده دارد. اگر به هر دلیل آب از یخساز لبریز شود، مربوط به خرابی در این قطعات است. در صورتی که به هر علتی ترمودیسک یا سنسور قالب یخساز خراب شود، هیچ قطعه ای قادر به کنترل و تنظیم آب یخساز نخواهد بود. موتور تایم بعد از رسیدن دمای قالب به درجه خاصی، دستور تخلیه یخ را می دهد و دستگاه را برای تولید یخ جدید آماده می کند

خراب شدن موتور تایم یخساز یخچال ساید بای ساید باعث عدم تشکیل یخ میشود

چرا یخساز یخ نمی سازد؟ چه عاملی باعث تشکیل نشدن یخ در یخساز می شود؟ یکی از دلایل عمده ای که باعث عدم تشکیل یخ در یخساز می شود، خراب شدن موتور تایم یخساز است. هر موتور تایم یا مدول  از یک موتور تشکیل شده است که با روشن شدن موتور، بازوهایی که در یخساز، قطعات یخ را از قالب به سطح منتقل می کنند را حرکت می دهد‌ در صورتی که هر عاملی موجب خراب شدن مدول یا موتور این قطعه شود، بازوها نیز کارایی خود را از دست می دهد و قادر به تخلیه یخ نخواهند بود. به همین علت یخساز نمی تواند یخ جدیدی را تولید کند.

گرفتگی و خراب شدن فیلتر یخساز یخچال ساید منجر به یخ نساختن میشود

یکی از علت هایی که باعث خراب شدن یخساز یا یخ نزدن یخ در یخساز ساید بای ساید و سایر یخچال و فریزر ها می شود، خراب شدن فیلتر یخساز است. درون هر یخساز فیلتر وجود دارد که هر گونه گرفتگی در آن موجب کاهش کارایی آن و از کار افتادن یخساز می شوند. بنابراین بهتر است ابتدا فیلتر را بررسی کنید و به اینکه آیا عاملی موجب خرابی یا گرفتگی آن شده است، بپردازید. اگر فیلتر دچار گرفتگی شده و خراب شده است، توصیه می شود متناسب با نوع یخچال و فریزر خود، فیلتر جدیدی را خریداری کرده و با فیلتر قدیمی جایگزین کنید.

یخ زدگی لوله های انتقال آب در یخچال ساید بای ساید باعث میشود یخساز یخ نسازد

چرا یخساز یخ نمی سازد؟ چه عاملی باعث تشکیل نشدن یخ در یخساز می شود؟ سایر عواملی که موجب تشکیل نشدن یخ در یخساز می شود، یخ زدگی لوله های انتقال آب در دستگاه فریزر و یخچال است. ممکن است لوله های انتقال آب به دلیل گیر کردن جسمی یا یخ زدن آب در آن، قادر به انتقال آب به یخساز نبوده و نتوانند شرایط مناسب برای ایجاد یخ را در یخساز تامین کنند. در چنین شرایطی در ابتدا به بررسی لوله های انتقال آب بپردازید. اگر لوله انتقال آی یخ زده باشد، شما می توانید با ایجاد گرما یخ را آب کرده و باعث به جریان افتادن آب و انتقال آن به یخساز شوید. برای اینکار می توانید از سشوار استفاده کنید.

گرفتگی و خراب شدن شیر ورودی آب در یخساز

عاملی دیگری که برای تشکیل نشدن یخ در یخساز باید مورد بررسی قرار بگیرد، خراب شدن شیر ورودی آب است که در صورت خراب شدن ممکن است قادر به تامین آب مورد نیاز برای ایجاد یخ در یخساز نباشد. شیر برقی یا شیر ورودی آب را بررسی کرده و در صورت خراب شدن آن را تعویض کنید. با تعویض شیر ورودی، آب به درون قالب های یخ جریان پیدا می کند و باعث تشکیل یخ در یخساز می شود.

روشن نبودن دکمه تشکیل یخ در یخساز

روشن نبود دکمه تشکیل یخ در یخساز موضوعی است که در صورت ساخته نشدن یخ در یخساز باید مورد بررسی قرار بگیرد. قطعاً می دانید که در یخچال یا فریزر، دکمه ای وجود دارد که روشن یا خاموش بودن آن تعیین کننده تشکیل یخ یا عدم تشکیل یخ است. اگر به هر علتی یخ در یخساز ساخته نمی شود، بهتر است به بررسی روشن بودن یا نبودن دکمه تشکیل یخ پرداخته و در صورت خاموش بودن آن را روشن کنید تا یخ در یخساز ساخته شود.

اگر یخساز یخچال یخ نمیسازد چیکار کنیم؟

اگر یخساز یخچال یخ نمیساز در ابتدا بررسی نمایید تا مشکل از روشن نبودن یخساز نباشد. توجه داشته باشید که برای استفاده از یخساز یخچال باید آن را روشن نمایید. بعد از اینکه از روشن بودن آن اطمینان حاصل نمودید، کافی است به بررسی ورودی آب بپردازید. توجه داشته باشید که یخساز برای تولید یخ، نیاز به آب دارد و اگر به هر دلیلی آب وارد یخساز نشود، نمیتواند یخ تولید کند. آب تامین شده برای یخساز، از طریق شیر ورودی آب پشت یخچال و همچنین شیربرقی تامین میشود. شیربرقی وظیفه تامین آب طبق درخواست شما برای یخساز را دارد.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.