چرا ماشین لباسشویی خاموش نمی شود؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

بررسی علت خاموش نشدن ماشین لباسشویی

ممکن است ماشین لباسشویی را برای ۳۰ دقیقه شستشو تنظیم کرده باشید، چون زمان کافی برای پهن کردن لباس‌ها را پیش از ترک خانه خواهید داشت؛ اما پس از گذشتن از زمان تعیین شده، دستگاه همچنان خاموش نشده است! بدون شک با مشاهده‌ی این موارد، بدون معطلی جهت تعمیر ماشین لباسشویی اقدام خواهید کرد و احتمالا از بروز مشکلی که دقیقا نمی‌دانید به چه دلیلی ایجاد شده، نگران و هراسان خواهید شد.

اما نگران نباشید! اینکه چرا ماشین لباسشویی خاموش نمی شود، از مشکلات متداولی است که اکثر برندها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و البته دلایل مختلفی هم دارد. در این مقاله از کاراباما علت اینکه چرا ماشین لباسشویی خاموش نمی شود را بررسی کرده‌ایم تا شما بتوانید در هنگام مواجهه با این مشکل، حساب‌شده‌تر عمل کنید. البته فراموش نکنید که به هیچ وجه شخصا برای تعمیر دستگاه وارد عمل نشوید؛ چراکه ممکن است به ماشین لباسشویی آسیب بزنید.

با خواندن این مقاله و آگاهی از علت خاموش نشدن ماشین لباسشویی، ممکن است در زمان مواجهه با این مشکل، کمتر دستپاچه شده و تصمیم صحیح‌تری بگیرید.

اگر جهت برطرف کردن مشکل ماشین لباسشویی خود به کمک تعمیرکار نیاز دارید، همین حالا درخواست تعمیرات خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا متخصصان حرفه ای و با تجربه هوم کارا در سریعترین زمان ممکن، جهت هماهنگی با شما تماس حاصل فرمایند.

چرا ماشین لباسشویی خاموش نمی شود؟

خاموش نشدن ماشین لباسشویی نشان از خرابی و یا عدم عملکرد صحیح در قطعاتی دارد که باید سریعا در جهت تعمیر آن‌ها اقدام کرد. تعمیر به موقع قطعات، از تعویض آن‌ها پیشگیری کرده و در نتیجه، هزینه کمتری را در بر خواهد داشت.

و اما اینکه چرا ماشین لباسشویی خاموش نمی شود، دلایل مختلفی دارد، که در ادامه هریک را توضیح داده‌ایم؛ به این صورت، می‌توانید در زمان بروز این مشکل، مورد پیش آمده را بهتر و دقیق‌تر به تکنسین منتقل کنید.

  • خرابی پمپ تخلیه
  • اختلال در عملکرد موتور ماشین لباسشویی
  • خرابی تایمر
  • خرابی برد دستگاه

خرابی پمپ تخلیه

زمانی که ماشین لباسشویی نتواند به درستی آب را از مخزن شستشو تخلیه کند، در این مرحله متوقف شده و به دلیل اینکه این عمل را به صورت کامل به انجام نمی‌رساند، مدام تخلیه کرده و فرایند شستشو را جلو نمی‌برد. دلیل خرابی پمپ تخلیه هم چیزی نیست جز ورود کرک و یا اشیائی که از فیلتر عبور کرده و در پمپ گیر افتاده‌اند. در بسیاری از مواقع، پمپ باید تعویض شود، اما شاید تکنسین راهی برای تعمیر آن هم پیدا کند.

اختلال در عملکرد موتور ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایل اینکه چرا ماشین لباسشویی خاموش نمی شود، خرابی و یا اختلال در عملکرد موتور ماشین لباسشویی است. اگر این قسمت از دستگاه به هر دلیلی مثل خرابی سیم‌پیچ‌ها، ذغال‌ها و یا خازن راه‌ انداز، از کار بیفتد، تایمر در هر وضعیتی که هست توقف کرده و اصطلاحا گیر خواهد کرد.

نکته:

در صورتی که آب کثیف از لباسشویی تخلیه نمی شود، این مساله به مسدود بودن و گرفتگی مجاری تخلیه و یا خرابی پمپ تخلیه و اجزای آن مربوط می شود. رفع این مشکل در حالت اول می تواند آسان و بی دردسر باشد، اما اگر اشکال از پمپ تخلیه بوده و نیاز به تعویض داشته باشد، بهتر است فورا با تعمیرکار تماس بگیرید.

برای این کار می‌توانید هم به‌صورت آنلاین و با مراجعه به وب‌سایت هوم کارا درخواست تعمیر ماشین لباسشویی را ثبت کنید و هم می‌توانید با شماره ۰۲۱۲۲۸۸۱۱۱۳ تماس بگیرید تا همکاران ما در بخش پشتیبانی شما را راهنمایی کنند.

خرابی تایمر

تایمر دستگاه مشخص می‌کند که چه زمانی شستشو به اتمام رسیده و ماشین لباسشویی خاموش شود. گاهی اینکه چرا ماشین لباسشویی خاموش نمی شود، تنها به دلیل خرابی تایمر است و اینکه دستوری از سمت تایمر به دستگاه داده نمی‌شود تا عملیات شستشو را به پایان برساند. در چنین مواقعی بهترین کار، تماس با کاراباما است.

خرابی برد دستگاه

برد دستگاه، مثل قلب و مغز ماشین لباسشویی عمل می کند و در صورت از کار افتادن، عملکرد دستگاه را به کلی مختل می‌کند. در چنین شرایطی، زمانبندی دستگاه برای شستشو درستا عمل نکرده، ماشین لباسشویی خاموش نمی شود.

سخن پایانی

به خاطر داشته باشید که بهتر است پیش از هر اقدامی، مشکل را با افراد متخصص مطرح کنید تا اختلالی در سیستم ماشین لباسشویی به‌وجود نیاورید، چراکه به قطعات آن صدمه خواهید زد. ماشین لباسشویی‌های جدید، مجهز به تکنولوژی پیشرفته و جدیدی هستند که با ماشین لباسشویی‌های قدیمی تفاوت‌هایی دارند و به همین دلیل حتی اگر در تعمیر ماشین لباسشویی‌های قدیمی تخصص دارید، پیشنهاد می‌کنیم بررسی اینکه چرا ماشین لباسشویی خاموش نمی شود را به دست تکنسین متخصص این نوع از دستگاه‌ها بسپارید.

آیا تا به حال با این مشکل که چرا ماشین لباسشویی خاموش نمی شود مواجه شده‌اید که در این مطلب به آن نپرداخته باشیم؟ آن را در بخش نظرات برایمان بنویسید و اگر در این مورد سوالی دارید نیز با ما مطرح کنید تا کارشناسان هوم کارا هرچه سریع‌تر پاسخگوی شما باشند.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.