چرا صفحه نمایش یخچال کار نمی کند؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

پیشرفت تکنولوژی در طی سال های اخیر باعث شده است که لوازم خانگی هایی که توسط برندهای مختلف تولید می شوند، از امکانات و تجهیزات پیشرفته ای برخوردار باشند. یکی از تجهیزاتی که امروزه در اکثر یخچال های هوشمند وجود دارد، صفحه نمایش یخچال است که در اغلب موارد روی درب یخچال نصب می شود. صفحه نمایش با نشان دادن اطلاعاتی در خصوص میزان دما و … و داشتن تعدادی دکمه برای تنظیمات یخچال استفاده می شود. اما عده ای از افراد بعد از مدتی استفاده با این سوال که چرا صفحه نمایش یخچال کار نمی کند؟ همراه هستند. دلایل متعددی منجر به کار نکردن صفحه نمایش و دکمه های یخچال می شوند که باید توسط تعمیر کاران حرفه ای تشخیص داده شوند. در این مطلب به علت کار نکردن دکمه های صفحه نمایش یخچال می پردازیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

چه عواملی باعث کار نکردن یا خراب شدن صفحه نمایش یخچال می شود؟

عوامل متعددی هستند که باعث از کار افتادن صفحه نمایش یخچال و خراب شدن آن می شود. در بیشتر مواقع از کار افتادن یخچال باعث می شود تا تنظیمات یخچال به درستی اعمال نشود. به همین علت باید برای رفع این مشکل کار نکردن دکمه های صفحه نمایش آگاه شوید.

بررسی ۸ دلیل کار نکردن صفحه نمایش یخچال عبارت اند از:

  1. اختلال یا خرابی ترموستات یخچال
  2. خراب بودن برد الکترونیکی
  3. از کار افتادن سنسور یخچال
  4. قطع بودن برق یخچال
  5. عدم تعادل در دمای یخچال
  6. اختلال در سیم کشی یخچال
  7. خراب شدن صفحه نمایش یخچال
  8. نوسانات برق

برای اینکه بتوانید علت کار نکردن صفحه نمایش در یخچال را تشخیص دهید، باید از تعمیرکاری که از دانش و مهارت بالایی است بخواهید تا تعمیرات کار نکردن صفحه نمایش را انجام دهد.

خراب شدن ترموستات چگونه باعث از کار افتادن صفحه نمایش می شود؟

یکی از مهم ترین بخش های یخچال و فریزر، قطعه ترموستات است. ترموستات دستگاهی است که از گرم شدن بیش از حد دستگاه جلوگیری می کند. عملکرد این دستگاه به گونه ای است که گرمای تولید شده در یخچال را خارج می کند. در مواقعی ممکن است گرمای یخچال به شدت بالا باشد و ممکن است باعث آسیب یخچال شود. در چنین شرایطی ترموستات موتور یخچال را خاموش کرده و بعد از تنظیم شدن دما، آن را روشن می کند. خراب شدن ترموستات یک علت کار نکردن صفحه نمایش در یخچال است.

اگر کار نکردن صفحه نمایش به دلیل خراب شدن ترموستات باشد، بهتر است ابتدا از تعمیرکاری برای تعمیر ترموستات کمک بگیرید. در بیشتر موارد تعمیر نکردن ترموستات باعث از کار افتادن بخش های مختلف یخچال می شود. بنابراین بهتر است برای رفع مشکل از کار افتادن صفحه نمایش در یخچال، برای تعمیرات آن هر چه سریع تر اقدام کنید.

آیا خراب شدن برد الکترونیکی باعث کار نکردن دکمه های صفحه نمایش می شود؟

برخی از افراد با این سوال که دلیل عمل نکردن دیسپلی یخچال ساید بای ساید چیست؟ مواجه می شوند. یکی از دلایل این امر، خراب شدن برد الکترونیکی یخچال است. برد الکترونیکی یکی از بخش های مهم یخچال است که وظیفه کنترل بخش های مختلف دستگاه را بر عهده دارد. در اکثر مواقع خراب شدن برد الکترونیکی اصلی باعث از کار افتادن بخش های دیگر یخچال می شود.

در واقع خراب شدن برد الکترونیکی در مواقعی باعث کار نکردن صفحه نمایش یخچال می شود. اگر برد یخچال خراب شود، نمی توان از صفحه نمایش یخچال برای تنظیم دستگاه استفاده کرد. در چنین وضعیتی بهتر است ابتدا برد اصلی از یخچال جدا شود. برد قطعه ای در یخچال است که سیم های متعددی به آن متصل هستند. بنابراین توصیه می شود برای تعمیر این بخش از یخچال به تعمیرگاه مجازی مراجعه شود. زیرا ممکن است افرادی که سر رشته ای در تعمیرات ندارد، با اتصال نادرست سیم ها باعث خراب شدن یخچال و برد شوند.

آیا ممکن است خراب شدن صفحه نمایش یخچال باعث از کار افتادن دکمه های صفحه یخچال شود؟

قطعاً اگر صفحه یخچال خراب شده باشد، دکمه های یخچال نیز از کار می افتند و نمی توان تنظیمات یخچال را از طریق صفحه تنظیم کرد. در بسیاری از موارد برخورد وسایل سنگین به صفحه نمایش، ورود آب به صفحه نمایش، فشار بیش از حد به دوم صفحه نمایش، استفاده مداوم و … از عواملی هستند که باعث از کار افتادن صفحه نمایش یخچال می شوند. در چنین شرایطی بهتر است ابتدا دلیل خراب شدن صفحه نمایش مورد بررسی قرار بگیرد. اگر صفحه نمایش یخچال خراب شده باشد، بهتر است با تعویض آن به رفع مشکل کار نکردن دکمه های صفحه نمایش یخچال پرداخت.

نوسانات برق چگونه باعث عمل نکردن دیسپلی یخچال ساید بای ساید می شود؟

نوسانات برق نه تنها باعث از کار افتادن صفحه یخچال می شود، بلکه باعث می شود در مواقعی سیستم برق یخچال از کار افتاده و یخچال به طور کامل خاموش شود. ابتدا بهتر است بدانید که به دلیل نوسانات برق همیشه از دستگاه محافظ برای پریز یخچال استفاده شود. در مواقعی ممکن است حتی اختلالاتی در رسیدن جریان برق به یخچال وجود داشته باشد که مانع کار نکردن دکمه های صفحه یخچال می شود. در این وضعیت حتماً از تعمیر کار بخواهید تا تمام شرایطی که باعث از کار افتادن جریان برق می شود را بررسی کرده و برای رفع این مشکل اقدام کند.

از کار افتادن سنسور یخچال چگونه باعث خراب شدن دکمه های صفحه نمایش می شود؟

عامل دیگری که برای کار نکردن صفحه نمایش یخچال باید بررسی شود، خراب شدن سنسور دمای یخچال است. در مواقعی با خراب شدن سنسور دمای یخچال، صفحه نمایش یخچال کارایی خود را از دست می دهد. بنابراین از دکمه های صفحه نمایش نمی توان برای تشخیص میزان دما و تنظیمات دستگاه استفاده کرد. بنابراین از تعمیرکاری که برای تعمیر یخچال در محل شما حاضر می شود بخواهید تمام عواملی که باعث از کار افتادن سنسور دمای یخچال می شود را تحت بررسی قرار دهند.

عدم تعادل در دمای یخچال چگونه باعث کار نکردن صفحه نمایش یخچال می شود؟

عدم تعادل در دمای یخچال عامل دیگری است که موجب کار کردن صفحه دستگاه می شود. در چنین حالتی ابتدا باید وضعیت به واسطه تعمیر کاران متخصص مورد بررسی قرار بگیرد. با توجه به پیشرفت تجهیزات و فناوری، امروزه اغلب یخچال هایی که توسط برندهای پیشرفته تولید می شوند، از امکاناتی برخوردار هستند اگر دمای یخچال تنظیم نباشد، آن را به صورت خودکار خاموش می کنند. برای مثال در صورتی که دمای یخچال به طور ناگهانی افزایش پیدا کند، سیستم دمای یخچال را خاموش می کنند.  شما می توانید با بررسی وضعیت دما به رفع مشکل کار نکردن صفحه نمایش یخچال بپردازید.

از چه طریقی می توان برای رفع مشکل کار نکردن صفحه نمایش یخچال اقدام کرد؟

در این مطلب به پاسخ این سوال که چرا صفحه نمایش یخچال کار نمی کند پرداختیم. عدم عملکرد صحیح صفحه یخچال در بیشتر موارد به دلیل خراب شدن برخی از قطعات یخچال یا اختلالات برق ایجاد می شود. برای اینکه بتوان مشکل کار نکردن دکمه های صفحه های نمایش یخچال را تعمیر کرد، بهتر است ابتدا به تشخیص علت اصلی این مشکل پرداخت. تنها راه برای تشخیص دلایل خرابی صفحه نمایش یخچال ساید بای ساید این است که به تعمیرگاه مجازی مراجعه کنید.

هوم کارا یک تعمیرگاه تخصصی و پیشرفته است که بیشتر از ۵۰ سال است در حوزه تعمیرات لوازم خانگی فعالیت می کند و تعمیرات یخچال و انواع فریزر را به صورت تخصصی انجام می دهد. شرکت هوم کارا با استخدام تعمیر کاران متخصص و دوره دیده، تعمیر صفحه نمایش یخچال را در مقابل شما انجام می دهد. بنابراین می توانید مشکلات صفحه نمایش یخچال خود را از هر برندی که باشد، به شرکت بزرگ هوم کارا بسپارید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.