چرا سینی ماکروفر نمی‌چرخد؟ ۸ علت نچرخیدن سینی مایکروفر و راه حل های آن

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

ماکروفرها و سولاردام‌ها دارای قسمتی به نام سینی گردان هستند که غذا بر روی آن قرار می‌گیرد و با روشن شدن دستگاه سینی می‌چرخد تا گرما در سر تا سر غذا به طور یکنواخت پخش شود. گاهی ممکن است مواردی باعث شوند که سینی ماکروفر نچرخد. در این مطلب از کاراباما علت های نچرخیدن سینی ماکروفر را بررسی می‌کنیم.

علت اول نچرخیدن سینی ماکروفر: موتور گردان ماکروفر

از متداول ترین دلایل نچرخیدن سینی ماکروفر، موتور گردان آن است. زیر سینی ماکروفر، یک موتور قرار دارد که باعث چرخیدن صفحه یا همان سینی می‌شود. اگر این موتور بسوزد یا صدمه ببیند، صفحه ماکروفر نمی‌چرخد. راه حل این مسئله، بررسی سالم بودن موتور با مولتی متر توسط فرد متخصص و تعویض موتور گردان مایکروفر است.

علت دوم نچرخیدن سینی ماکروفر: کوپلار یا کوپلینگ ماکروفر

کوپلینگ یک قطعه پلاستیکی اتصال دهنده است که موتور را به سینی ماکروفر وصل می‌کند تا گردش
موتور سبب گردش صفحه مایکروفر شود. از آنجایی که جنس این قطعه پلاستیکی ست، می‌تواند ترک بردارد یا بشکند که در این صورت، سینی ماکروفر نمی‌چرخد. راه حل این موضوع، تعویض کوپلینگ یا اتصال دهنده ماکروفر است.

علت سوم نچرخیدن صفحه ماکروفر: آسیب دیدگی خود سینی ماکروفر

در صورتی که سینی ماکروفر، شکسته باشد یا آسیب دیده باشد این صفحه نمی‌چرخد و باید تعویض شود.

علت چهارم نچرخیدن سینی ماکروفر: ریل زیر سینی ماکروفر

ریلی برای تسهیل چرخش سینی مایکروفر در زیر آن قرار دارد، اگر این ریل سالم نباشد و ساییده یا شکسته باشد، سینی درست نمی‌چرخد.

علت پنجم نچرخیدن صفحه ماکروفر: خرابی غلتک های زیر سینی ماکروفر

غلتک های زیر سینی به آن کمک می‌کنند که صفحه به هنگام چرخش، در مسیر خود باقی بماند. هر گونه آسیب به غلتک‌ می‌تواند موجب نچرخیدن سینی ماکروفر شود.

علت ششم نچرخیدن سینی ماکروفر: قرار گرفتن اشتباه سینی ماکروفر

اگر صفحه گردان ماکروفر کاملا روی ریل‌ها قرار نگرفته باشد و جا به جا شده باشد، نمی‌چرخد. برای رفع این موضوع بهتر است یکبار سینی را بردارید سپس دوباره با دقت آن را سر جای درست خود قرار دهید.

علت هفتم نچرخیدن سینی ماکروفر: کثیف شدن قطعات مربوط به چرخش صفحه ماکروفر

مایکروفر و سولاردم بهتر است بر اساس اندازه استفاده، هر چند روز یکبار تمیز شوند. اگر بین ریل و سینی مایکروویو، اطراف کوپلینگ، دور غلتک‌ها و… مواد غذایی جمع شده باشند، سینی ماکروویو نمی‌چرخد. پیشنهاد می‌کنیم سینی ماکروفر را دربیاورید، آن را کاملا با آب گرم و کف بشویید. همچنین زیر سینی را تمیز کنید تا چرخیدن صفحه مایکروویو دچار مشکل نشود.

علت هشتم نچرخیدن صفحه ماکروفر: خرابی شفت ماکروویو

برای چرخش سینی ماکروفر، قطعه دیگری به نام شفت نیز وجود دارد. خرابی شفت هم می‌تواند از دلایل نچرخیدن صفحه ماکروفر باشد. معمولا علت خراب شدن شفت مایکروفر و سولاردام، فشار زیاد ب رروی صفحه مایکروفر است یعنی بیش از وزن استاندارد روی آن ظرف قرار داده‌اید. در این شرایط شفت باید تعویض شود.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.