چرا تصویر تلویزیون برفکی میشود؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

چرا تصویر تلویزیون برفکی میشود؟ یکی از مشکلات شایعی که ممکن است در حین تماشای تلویزیون برای این دستگاه اتفاق بیافتد، برفکی شدن صفحه تلویزیون است. برفکی شدن صفحه تلویزیون موضوعی آزار دهنده است که باعث از دادن برخی از صحنه های فیلم و سریال می شود. اما علت برفکی شدن تلویزیون چیست؟ چرا تصویر تلویزیون برفکی می شود؟ برفکی شدن تصویر تلویزیون موضوعی است که در صورت تکرار مداوم ممکن است باعث آزار ببیننده شود.

به همین جهت بهتر است هر چه سریع تر برای رفع مشکل برفکی شدن تصویر تلویزیون اقدام شود. برای رفع این مشکل ابتدا باید علت اصلی برفکی شدن تصویر تشخیص داده شود. به همین علت ما بر آن شدیم تا در این مطلب به بررسی اینکه چرا تصویر تلویزیون برفکی میشود؟ می پردازیم. چنان چه شما نیز از مشکل برفکی شدن تصویر تلویزیون رنج می برید می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این محتوا همراه ما باشید.

تداخل الکترونیکی توسط دستگاه های برقی

از جمله دلایلی که باعث برفکی شدن تصویر تلویزیون میشود، تداخل الکترونیکی توسط دستگاه های برقی است که در اطراف تلویزیون قرار دارند. متاسفانه وجود برخی از لوازم برقی مانند کامپیوتر، بلندگو های بزرگ و … باعث می شود تا سیگنال به درستی به تلویزیون نرسد و تداخل الکترونیکی اتفاق بیافتد. در صورت بروز تداخل الکترونیکی توسط دستگاه های برقی، تصویر تلویزیون برفکی شده و همچنین تصاویر در تلویزیون با کیفیت بسیار پایینی به نمایش در بیایند.برای رفع این مشکل کافیست تا دستگاه هایی که برای روشن شدن و کار کردن برق زیادی را مصرف می کنند از تلویزیون دور کنید تا در تداخل الکترونیکی اتفاق نیافتد و فیلم ها با کیفیت بالایی در تلویزیون نمایش داده شوند.

شل بودن کابل و سیم های متصل به تلویزیون و آنتن

دومین علت برفکی شدن تصویر تلویزیون به سیم ها و کابل های متصل به تلویزیون و آنتن ارتباط پیدا می کند. متاسفانه در بسیاری از مواقع شل شدن انواع سیم و کابل متصل به تلویزیون و آنتن باعث برفکی شدن تصویر تلویزیون می شوند. در صورتی که سیم و کابل متصل به آنتن شل شوند، سیگنال ها به درستی به تلویزیون منتقل نمی شود و در نتیجه تصویر به صورت برفکی نمایش داده می شود. برای رفع این مشکل از بست های مخصوص برای محکم کردن سیم و کابل استفاده کنید. استفاده از بست برای محکم کردن سیم و کابل نقش موثری در کیفیت تصاویر و جلوگیری از برفکی یا شطرنجی شدن تصویر دارد.

جدا شدن سیم دو شاخه تلویزیون از پریز برق

یکی از علت های شایعی که باعث برفکی شدن تصویر تلویزیون ال جی می شود، جدا شدن سیم دو شاخه تلویزیون از پریز برق است. در بسیاری از مواقع ممکن است دو شاخه تلویزیون از برق جدا شود و یا در مرز جدا شدن باشد. در چنین وضعیتی برق به درستی به تلویزیون نمی رسد و تلویزیون ممکن است تصاویر را به صورت برفکی و شطرنجی نشان دهد.برای رفع این مشکل کافی است که دو شاخه را در جای خود محکم کنید. در مواقعی ممکن است پریز برق به علت خراب شدن نتواند جریان برق را به درستی منتقل کند، به همین علت بهتر است پریز برق را تعویض کنید تا جریان برق به درستی به تلویزیون منتقل شود.

جدا شدن فیش دستگاه دیجیتال و ماهواره از تلویزیون

 امروزه بسیاری از افراد برای بیشتر شدن کانال های تلویزیونی از دستگاه دیجیتال یا ماهواره استفاده می کنند. ماهواره و دستگاه های دیجیتالی توسط فیش یا نوعی رابط به دستگاه تلویزیون متصل می شوند. در صورتی که فیش و رابط  از دستگاه تلویزیون جدا شود، ممکن است تصویر تلویزیون به صورت برفکی یا تار به نمایش در بیاید. همچنین مشکلاتی چون پاره شدن و قطع شدن سیم رابط باعث نرسیدن سیگنال به تلویزیون و در نتیجه شطرنجی شدن آن نیز می شود.

نتیجه گیری از چرا تصویر تلویزیون برفکی می شود؟

در این مطلب به بررسی اینکه چرا تصویر تلویزیون برفکی میشود؟ پرداختیم. متاسفانه عواملی چون قرار گیری دستگاه های برقی بزرگ، خراب شدن سیم و کابل، نرسیدن جریان برق، شل شدن سیم و…باعث ایجاد برفک در تصویر تلویزیون می شوند. در صورتی که با مشکل برفکی شدن تصویر تلویزیون مواجه شده اید ابتدا بهتر است از متصل و سفت بودن سیم ها و اتصالات مطمئن شوید. اگر باز هم با مشکل برفکی شدن تصویر تلویزیون مواجه شده اید، توصیه می شود به تعمیرگاه معتبر و پیشرفته مراجعه کرده و درخواست رفع مشکل برفکی شدن تصویر تلویزیون را داشته باشید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.