چرا تصویر تلویزیون ال جی آبی شده؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

چرا تصویر تلویزیون ال جی آبی شده؟ تلویزیون ال جی یکی از بهترین تلویزیون های موجود در بازار است که به دلیل داشتن امکانات بالا و کیفیت عالی توانسته است رضایت مشتریان زیادی را به خود جلب کند. اما در مواقعی ممکن است حین تماشای برنامه های تلویزیونی تصویر تلویزیون ال جی آبی شده و تماشای ادامه برنامه غیر ممکن شود.

بسیاری از کسانی که با مشکل آبی شدن صفحه نمایش تلویزیون ال جی مواجه می شوند اطلاعاتی در رابطه با علت این مشکل ندارند و نمی توانند برای حل این موضوع اقدام کنند. بر این اساس ما در این مطلب به بررسی اینکه چرا تصویر تلویزیون ال جی آبی شده است؟ می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای محتوا همراه ما باشید.

چه عاملی باعث آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی می شود؟

متاسفانه آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی باعث غیر قابل استفاده شدن این دستگاه می شود. در اکثر مواقع تلویزیون های ال جی مدل uj و lj دچار مشکل آبی شدن تصویر تلویزیون می شوند. اما علت آبی شدن صفحه نمایش تلویزیون ال جی چیست؟ با توجه به تحقیقات به دست آمده علت آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی، آبی شدن نور چراغ هایی است که در پشت تلویزیون ال جی تعبیه شده است.

قطعاً می دانید که تصویر از طریق روشن شدن چراغ ها یا ال ای دی هایی که در پشت صفحه نمایش قرار داده شده است، به نمایش در می آید. در تلویزیون های ال سی دی از نور فلور سنت و در تلویزیون های ال ای دی از لامپ های ال ای دی استفاده می شود. در صورتی که لامپ های ال ای دی از رنگ سفید به رنگ آبی تغییر رنگ دهند، تصویر تلویزیون به رنگ آبی نمایش داده می شود. آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی موضوعی نگران کننده است. زیرا نشان از خراب شدن یا تمام شدن طول عمر لامپ های ال ای دی می دهد.

چه عواملی باعث آبی شدن لامپ های ال ای دی در تلویزیون ال جی می شوند؟

دلایل متعددی هستند که باعث آبی شدن نور لامپ های ال ای دی می شوند. لامپ های ال ای دی دارای روشنایی و طول عمر بالایی هستند. به همین علت است که امروزه به جای تلویزیون های ال سی دی از تلویزیون های ال ای دی استفاده می شود. کیفیت تصویر و رنگ ها به دلیل وجود لامپ ال ای دی در تلویزیون ال جی بالا است. اما هر لامپی ممکن است به دلایل متعددی خراب شود. مهم ترین عامل خراب شدن و آبی شدن لامپ ال ای دی، فشار بیش از حد به آن و کم شدن طول عمر آن است.

با توجه به اینکه تراکم لامپ های ال ای دی در برخی از تلویزیون های مدل ال جی بسیار کم است، فشار زیادی به دیگر لامپ های نصب شده در پشت صفحه نمایش وارد می شود. این موضوع باعث می شود که لامپ های ال ای دی به دلیل تحمل فشار زیاد از رنگ سفید به رنگ آبی تبدیل شوند و کارایی خود را از دست دهند. به همین علت است که تصویر تلویزیون ال جی به رنگ آبی در می آید.

آیا راه حلی برای رفع مشکل آبی شدن تصویر تلویزیون وجود دارد؟

تماشای تلویزیون با تصویری به رنگ آبی بسیار آزار دهنده و خطرناک است، زیرا ممکن است باعث اختلال در بینایی افراد شود. به همین علت اکثر افراد مایل به تعمیر و رفع مشکل آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی هستند. در صورتی که با مشکل آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی مواجه شده اید، باید برای تعمیرات آن به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید.

تنها راه برای تعمیر آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی، تعویض لامپ های ال ای دی است که در پشت صفحه نمایش نصب شده است. لامپ های ال ای دی در صورت تغییر رنگ از سفید به آبی کارایی خود را برای همیشه از دست می دهند. بنابراین شما می توانید از طریق تعویض این لامپ ها مشکل آبی شدن تصویر تلویزیون را حل کنید. برای رفع مشکل و تعمیر تلویزیون  تعمیرکاران لامپ های ال ای دی که کارایی خود را از دست داده اند را جدا کرده و با ال ای دی جدیدی تعویض می کنند.

نتیجه گیری از چرا تصویر تلویزیون ال جی آبی شده است؟

در محتوای بالا به بررسی اینکه چرا تصویر تلویزیون ال جی آبی شده؟ پرداختیم. متاسفانه برخی از مدل های برند ال جی با وجود داشتن صفحه نمایش بزرگ دارای تراکم ال ای دی کمی هستند. همین موضوع موجب می شود تا فشار زیادی به لامپ های ال ای دی نصب شده در پشت صفحه وارد شود. تحمل فشار زیاد علاوه بر آبی شدن لامپ های ال ای دی باعث کاهش طول عمر تلویزیون ال جی می شوند.

با این تفاسیر در صورتی که تلویزیون برند ال جی شما با مشکل آبی شدن تصویر تلویزیون همراه است توصیه می شود برای تعمیرات تخصصی و باکیفیت تلویزیون الجی  به مجموعه معتبر و با تجربه ای چون شرکت هوم کارا مراجعه کنید. تیم حرفه ای هوم کارا بعد از ثبت درخواست شما مشتریان عزیز در کمتر یک ساعت در محل حاظر شده و تعمیرات تلویزیون را با کمک نیروهای متخصص و ابزارهای حرفه ای انجام می دهد.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.